XX. századi neveléselméletek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Meg akarjuk védeni a munkahelyünket, hogy lehessen és legyen nyugdíjunk!
Advertisements

ALTERNATÍV PEDAGÓGIÁK
REFORMPEDAGÓGIA.
Hazai könyvtár-pedagógiai kutatások a tanulás-tanítás szolgálatában
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Pedagógiatörténet Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem február 16. Körmendy Zsolt.
A nevelési-oktatási programmal elérni kívánt fejlesztési célok • A felnövekvő nemzedék egészséges életmódra nevelése, • a szabadidő természetben történő.
Turbók Arnold Bertalan
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
Alternativitás az oktatásban
KLASSZIKUS SZOCIOLÓGIA ELMÉLETEK BBTE Szociológia és Szociális Munkásképző Kar Szociológia Tanszék Szociológia szak Péter László.
A pedagógia alapjai I. előadás Bevezetés a pedagógiai alapfogalmak körébe, A pedagógia mint tudomány Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia és Neveléstudományok.
Főbb Irányzatok, elvek és módszerek Szekeres Bea 14/f
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Nevelés- és oktatásszociológia
A pedagógia alapjai 2. előadás Neveléstörténeti adalékok, Az intézményes nevelésügy Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia és Neveléstudományok Kar.
„A gyermek évszázada” Szabolcs Éva.
PROJEKT A PROJEKTMÓDSZER PROJEKTPEDAGÓGIA
A VEZETÉS FOGALMA ÉS MEGHATÁROZÁSA
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
J. F. Herbart !!! 1776/1841 A tekintélyelvű pedagógia atyja
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Fejlesztési koncepció
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
A modern világirodalom
Református Montessori Iskola bemutatása. Iskolánk története alapítás éve: alapítás éve: - óvoda: óvoda: iskola: iskola: 2000 alapítás.
Reformpedagógiai irányzatok Magyarországon
Az óvodai nevelés alapelvei
A MODERN NEVELÉSTUDOMÁNY GYÖKEREI
REFORMPEDAGÓGIA.
HERBART ÉS DIESTERWEG.
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Szeretet, türelem, tolerancia
A nevelési-oktatási program előzményei
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
A hazai és a nemzetközi hadtudományi kutatások műhelyei, főbb képviselői, a legfontosabb hadtudományi kutatási témák GŐCZE ISTVÁN ZMNE, Gőcze.
A KORAI FELVILÁGOSODÁS EURÓPÁBAN
Pedagógiai antropológia
Bevezetés a neveléstudományba
Konstruktív pedagógia gyermekközpontú, tevékenységközpontú pedagógiák
Projektpedagógia az óvodai gyakorlatban
Realizmus, Preraffaeliták testvérisége, Plein air
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
3. Mit tudunk biztosan, és mit tanítsunk az iskolákban az élőlények származásáról?
TÁMOP /1/B komponens 7. sz. alprojekt.
Pedagógia – pszichológia
Az egri vár Aki ezt a szót hallja, Eger, annak legelőször minden bizonnyal az egri vár és hős védői jutnak eszébe.
A civil szervezetek helye a helyi közösségekben különös tekintettel a társadalmi kirekesztés elleni küzdelemre, az esélyegyenlőség biztosítására.
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
DE BTK Neveléstudományok Intézete Neveléstudományi MA.
Szeretettel köszöntöm
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
PROJEKT OKTATÁS.
PEDAGÓGIAI ESZMETÖRTÉNET
KLASSZIKUS SZOCIOLÓGIA ELMÉLETEK
1 Alternatív optimum Nem csak egy megoldása van!.
A NEVELÉS CÉLJA. Emil Durkheim: A homo duplex modell szerint az embernek két oldala az individuális, önző biológiai, továbbá az erkölcsi értékekre fogékony.
Hálózatok és hatlépésnyi távolság
TANTERVELMÉLETTANTERVFEJLESZTÉSI. RUDOLF STEINER ÉS ZSOLNAI JÓZSEF TANTERVELMÉLETI MUNKÁSSÁGA Készítette: Készítette: Benczéné Csorba Margit Benczéné Csorba.
Az UNESCO Asszociált Iskolák Mintaiskolájaként végzett jó gyakorlatok.
A FELVILÁGOSODÁS PEDAGÓGIÁJA
Tervezési folyamat.
DE BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet
Kriptográfia egy hallgató szemszögéből
PESTALOZZI Svájci pedagógus - munkásságában
Közoktatási vezető II. félév
Tóth Zoltán (DE) – Szalay Luca (ELTE)
Előadás másolata:

XX. századi neveléselméletek

Pedagógiai irányzatok A pragmatizmus A gyermektanulmányi mozgalom A reformpedagógiai mozgalom A kultúrpedagógia A szociálpedagógia A morálpedagógia

A pragmatizmus Fő képviselője: John Dewey A pragmatizmus lényege A nevelés fogalma és értelmezése Iskolamodellje John Dewey 1859-1952

A gyermektanulmányi mozgalom Fő képviselői: Stanley Hall Eduard Claparéde Fogalma Főbb jellemzői Kapcsolata a kísérleti pedagógiával Stanley Hall 1844-1924

A reformpedagógiai mozgalom Fő képviselői: Ellen Key, Maria Montessori Rudolf Steiner Peter Petersen A mozgalom lényege, fő célkitűzései, hatása Európában és Magyarországon Az alternatív iskolák Ellen Key Maria Montessori Rudolf Steiner Peter Petersen

A kultúrpedagógia Fő képviselői: Dilthey és Spranger Az irányzat lényege Iskolai vonatkozásai Hatása Dilthey Spranger

A szociálpedagógia Fő képviselője: Emile Durkheim Az irányzat lényege Hatása Emile Durkheim

A morálpedagógia Fő képviselője: Wilhelm Foerster Az irányzat lényege Jelentősége Wilhelm Foerster