XX. századi neveléselméletek
Pedagógiai irányzatok A pragmatizmus A gyermektanulmányi mozgalom A reformpedagógiai mozgalom A kultúrpedagógia A szociálpedagógia A morálpedagógia
A pragmatizmus Fő képviselője: John Dewey A pragmatizmus lényege A nevelés fogalma és értelmezése Iskolamodellje John Dewey 1859-1952
A gyermektanulmányi mozgalom Fő képviselői: Stanley Hall Eduard Claparéde Fogalma Főbb jellemzői Kapcsolata a kísérleti pedagógiával Stanley Hall 1844-1924
A reformpedagógiai mozgalom Fő képviselői: Ellen Key, Maria Montessori Rudolf Steiner Peter Petersen A mozgalom lényege, fő célkitűzései, hatása Európában és Magyarországon Az alternatív iskolák Ellen Key Maria Montessori Rudolf Steiner Peter Petersen
A kultúrpedagógia Fő képviselői: Dilthey és Spranger Az irányzat lényege Iskolai vonatkozásai Hatása Dilthey Spranger
A szociálpedagógia Fő képviselője: Emile Durkheim Az irányzat lényege Hatása Emile Durkheim
A morálpedagógia Fő képviselője: Wilhelm Foerster Az irányzat lényege Jelentősége Wilhelm Foerster