A pedagógus.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermeki viselkedés pszichés zavarai
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Az iskolai szociálismunka
Komplex Instrukciós Program
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Az intézményes nevelés stratégiái
A nevelés stílusa.
A tanulók társas helyzete az iskolában
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
A pedagógus és diák szerep értelmezési lehetőségei
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL
Az óvodai és iskolai konfliktusok és kezelési lehetőségeik
A munkahely és a stressz
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon KÜLDETÉSNYILATKOZATA MUNKAANYAG: az augusztus i csoportmunkák, a vezetőségi együttgondolkodás,
A mentorrá vált pedagógus a Foglalkoztatásba ágyazott képzés (FÁK) című programban Singer Péter
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
PEDAGÓGIAI KOMMUNIKÁCIÓ
A tanári szerep Neveléselmélet.
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Nevelés és nevelői attitűdök
A neveléselmélet alapjai A nevelési környezet
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Ajánlás a nevelés és az oktatás újjáépítésére 2010.
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A beiskolázás előkészítése
Inklúzív nevelés Magyarországon
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Speciális gyermekvédelem
Csörömpölj a cukorkáért!. 1. A pedagógusnak tanulmányai során miben NEM kell fejlesztenie önmagát? a) a választott szakterület tudományos igényű ismeretében.
Dr. Schiffer Csilla.  Negatív hatásai miatt (előítélet, félreértés, elutasítás) a címkézés elkerülése  Azok alapján való csoportba sorolás gyakori 
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
Az országos mérések megújult rendszere
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Pedagógus értékelési rendszer
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
Neveléslélektan Debrecen
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Pedagógiai válaszaink az egyéni különbségek elfogadására
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
A pszichológiai mérés alapjai
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Nemzeti Köznevelési Portál
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Előadás másolata:

A pedagógus

A pedagógus személyisége Azonosulási mintát nyújt (modell) Hitelesség Tolerancia Magas szintű pedagógiai, pszichológiai, módszertani műveltség Kreatív személyiség Megértő, ismeri a gyerekek gondolat- és érzelemvilágát Gyermekszeretet Humorérzék Találékonyság Tekintély

„Jó tanár-rossz tanár” mindent megmagyaráz az órán mindig segít irányítja és szervezi az órát több módszert alkalmaz bízik tanítványaiban igazságosan osztályoz szereti a tanulókat egyformán bánik mindannyiukkal figyel az egyéni különbségekre türelmes, aktivizál érdekessé teszi a tananyagot nem magyaráz nem segít az óra széteső, szervezetlen módszerei egysíkúak félnek tőle segítséget kémi a tanulók, egyes tanulókkal kivételez állandóan fegyelmez türelmetlen bizalmatlan túl szigorú

A pedagógus és a tanuló kapcsolatrendszere Szimetrikus és asszimmetrikus kapcsolatok az egyik fél fölényben van (pl. szülő-gyermek, felnőtt-gyermek) aszimmetrikusnak nevezzük. ha a kapcsolat egyenrangú (pl. barátság), akkor szimmetrikus kapcsolatról beszélünk. Jó tanár-diák kapcsolat: alapja az ösztönző tanári magatartás aktív, motiváló tanulási környezet (a tanuló képessé válhat tulajdonságai és képességei teljes kibontakoztatására)

A pedagógus vezetési stílusa autokratikus demokratikus laissez faire nagyon autokratikus autokratikus passzívan beavatkozó aktívan beavatkozó

Nevelési helyzetek - megoldási lehetőségek Agresszív megoldás Korlátozó megoldás Együttműködő megoldás Tehetetlenség

A tanuló és a tanári elvárások Az elvárások és a tanulói teljesítmény előrevetítő jelleg normatív jelleg előítélet attribúció

Iskolai konfliktusok Típusai Látszatkonfliktus Peremkonfliktus Központi konfliktus Extrém konfliktus Konfliktuskezelő stratégiák Versengő stratégia Alkalmazkodó stratégia Elkerülő stratégia Kompromisszumos stratégia Problémamegoldó stratégia