2005.09.24. Központi Érettségi Nyílt Nap 2005. Szeptember 24.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Advertisements

2012. Január 24. Érettségi Érettségi formái  Rendes érettségi vizsga a középiskolai tanulmányok követelményeinek teljesítése után, a tanulói jogviszony.
Az érettségi rendszere
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
A filozófia vizsgatárgy története Világnézetünk alapjaiBevezetés a filozófiába 1990-től bizonytalanság: kötelező - nem kötelező Részt vettünk a nemzetközi.
AMIT FELTÉTLENÜL TUDNI KELL AZ ÉRETTSÉGI VIZSGÁKRÓL 2014.
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Utazás &Turizmus érettségi 2008 tavasz. U&T érettségi Központilag akkreditált érettségi vizsgatárgy (Ady Endre Gimn., Ráckeve Csak k özépszintű! Felvételinél.
Méltányossági elvek a közoktatásban
. J elentkezés a kétszintű érettségire 2004/2005. tanév február 10.
. Vizsgatárgyak (az idegen nyelvűekkel együtt) Középszint Emelt szint
2008. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA. KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA ÉRETTSÉGI ELŐKÉSZÍTŐ középszintű emelt szintű ÉRETTSÉGI VIZSGA Feltétele: a tanuló.
A kétszintű érettségiről
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
Informatika Reményi Zoltán
1 Emelt szint – továbbtanulás Kovács Zoltán igazgatóhelyettes.
A belügyi rendészeti ismeretek vizsgatárgy
A kétszintű biológia érettségi vizsgáról
Kérdőív a fizika érettségiről Horányi Gábor Kép helye.
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
Orosz nyelv TÁMOP / Kép helye április 10.
Vitaindító előadás A kétszintű érettségi rendszerrel kapcsolatos változtatási igények felmérése a gyakorlati tapasztalatok alapján a TÁMOP /
MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM EGY KÉRDŐÍVES VIZSGÁLAT EREDMÉNYEI  TANULSÁGOK, DÖNTÉSI PONTOK Horváth Zsuzsanna április 9.
Földrajz Közép és emeltszintű vizsgák értékelése vizsgatárgyanként
Gazdasági ismeretek.
A francia nyelvi érettségi tapasztalatai. Források: Oktatási Hivatal adatbázisa Országos Közoktatási Intézet Követelmény- és Vizsgafejlesztő Központjában.
A válaszadók > május-június október-november
Felvételi pontszámítás. A pontszámítás alapját a középiskolai eredmények és az érettségi teljesítmény adják, amelyek például emelt szintű érettségiért,
Tájékoztató az érettségi vizsga menetéről 2011/2012. tanév.
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
1 Érettségi tájékoztató 2008 Érettségi tájékoztató február 8.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Felügyelő tanári feladatok ellátása a középszintű írásbeli érettségi vizsgán május összeállította: Krausz Attila.
Érettségi tájékoztató 2013/2014-es tanév. Az érettségi vizsga menete Írásbeli időszak: május –Az érettségi időpontokat külön táblázatban olvashatják.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Kétszintű érettségi.
BABITS MIHÁLY GIMNÁZIUM
Általában a kétszintű informatika érettségiről. Források, ahol utána nézhetünk részletesebben:
Közoktatás-fejlesztési főosztály Friss Péter főosztályvezető
XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / VÁLTOZTATÁSI TERVEK A MATEMATIKAÉRETTSÉGI VIZSGAKÖVETELMÉNYEKBEN.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ 2015
KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
Be kell hozni a meglévő előrehozott érettségiről a törzslapkivonatot.
Tájékoztató 10. osztályosoknak
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
A prezentációban – ahol rendelkezésre álltak - kis betűvel vagy külön utalással a évi, a évi, a évi és a évi május-júniusi vizsgaidőszak.
Kétszintű érettségi. tartalom érettségi érettségi és nyelvvizsga emelt szint szerepe emelt szintű oktatásra jelentkezés pontszámítás jogszabályi háttér.
TÁMOP /1-2F Felkészítés szakmai vizsgára informatika területre modulhoz II/14. évfolyam modulvizsga menete, a vizsga.
ÉRETTSÉGI 2016 Általános tájékoztató az érettségiről
AZ ÉRTÉKELÉS RENDSZERE Soproni Szakképzési Centrum Porpáczy Aladár Szakgimnáziuma, Kollégiuma és Általános Művelődési Központja 9431 Fertőd, Joseph Haydn.
Érettségi élő idegen nyelv
Szülői értekezlet
Kétszintű érettségi.
2016. november 12..
Érettségi tájékoztató 2016/2017
Az érettségi számokban
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Felkészítés szakmai vizsgára, informatika területre modulhoz II/14. évfolyam Szóbeli feladatsor témaköreinek áttekintése, tipikus feladatok megoldásának.
A felvételi eljárás elemei
Kétszintű érettségi 2018 május
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
TÁJÉKOZTATÓ Soproni Szakképzési Centrum
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
Aktuális érettségi időszak: május 06 – június 28.
Előadás másolata:

Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.

Magyar nyelv és irodalom kétszintű érettségi analízis Előadó: Bánki István

Középszint vagy emelt szint?  végső döntés: a vizsgára jelentkezéskor  felvételi, továbbtanulási irány (szándék)  a vizsgák formái, tartalma, követelményei  felkészültség, a felkészülés lehetőségei

Forrás: OM

Összes vizsgázó (emelt szint, magyar nyelv és irodalom): 3010 Forrás: OM

Forrás: OM

Középszintű vizsga Írásbeli 240 perc 100 pont 2 rész Szóbeli 10–15 perc 50 pont 2 rész

Emelt szintű vizsga Írásbeli 240 perc 100 pont 2 rész Szóbeli 20 perc 50 pont 2 rész

Középszintű vizsga Írásbeli 1. Szövegértési feladatsor 2. Szövegalkotás

Középszintű vizsga 1. Szövegértési feladatsor külön feladat 60 perc 40 pont

Középszintű vizsga, szövegértés A szöveg: nem irodalmi szöveg ( egy ismeretter- jesztő tanulmány, esszé vagy publicisz- tikai mű egésze vagy részlete), kb szó (2005.: 1026!).

Középszintű vizsga, szövegértés A kérdések vonatkozhatnak a szöveg felépítésére, összefüggéseire, nyelvi és stílusbeli jellemzőire, jelentésére, jelentésének rétegeire.

Középszintű vizsga, szövegértés Feladat lehet (pl.) önálló következtetés, álláspont megfo- galmazása, valamilyen, a szöveghez kapcsolódó rövid (néhány soros) írásmű, pl. érvelés készítése.

Középszintű vizsga, szövegértés Javítás központilag kiadott értékelési útmutató (a lehetséges, illetve elvárható válaszok elemei és az adható részpontszámok) alapján a szaktanár javítja az ezektől eltérő minden jó megoldást el kell fogadni HELYESÍRÁS!

Középszintű vizsga 2. Szövegalkotási feladat 180 perc 60 pont 3 feladattípus (választható!)

Középszintű vizsga, szövegalkotás A feladat a) érvelő fogalmazás VAGY b) egy mű adott szempontú elemzése, értelmező bemutatása VAGY c) két, esetenként három szöveg adott szempontú összehasonlítása

Középszintű vizsga, szövegalkotás Terjedelem 4–5 oldal (2005.: „A megadott öt oldal terjedelmen belül legalább 3–4 oldalt írjon!”) Értékelés központi értékelési útmutató, 3 pontszám egyéni megközelítés elfogadható HELYESÍRÁS! (Szótár!)

Középszintű vizsga, szövegalkotás Az értékelés szempontjai a) a dolgozat tartalma (20 pont) b) a dolgozat szerkezete (20 pont) c) a dolgozat nyelvi minősége (20 pont)

Középszintű vizsga, szövegalkotás Az értékelés szempontjai helyesírás: legfeljebb 15 hibapont (az egész dolgozatban rendezetlen íráskép (pl. ékezethasználat): legfeljebb 3 hibapont magyar helyesírási szótár használható

Középszintű vizsga, szóbeli 1 nyelvi és 1 irodalmi tétel (min ) a tételsort a vizsgáztató tanár állítja össze központi útmutató, meghatározott összetétel a tételsort a vizsgáztató tanár hirdeti meg tételenként egy feladat (a vizsgázók nem ismerhetik meg előre!)

Középszintű vizsga, szóbeli tételekhez tartozó műveket, szerzőket a tételek meghirdetésekor meg kell adni a vizsgán szöveggyűjteményt, kötetet, illetve a feladatokkal összefüggő más nyomtatott vagy digitális anyagot lehet használni

Középszintű vizsga, szóbeli Értékelés a témától független, általános értékelési szempontok a vizsgáztató szaktanár által meghatározott (lehetséges) tartalmi elemek a nyelvi és az irodalmi feleletet együtt kell értékelni (tartalom: 25, előadásmód: 25 pont)

Emelt szintű vizsga Írásbeli 1. Nyelvi-irodalmi műveltségi feladatsor 2. Szövegalkotási feladatok (3)

Emelt szintű vizsga, írásbeli Javítás „központilag” javított (nem a tanító szaktanár) „felüljavítás” megtekintés az iskolában vagy az OKÉV által megjelölt helyen

Nyelvi-irodalmi műveltségi feladatsor nem külön kiadott feladat egy szöveghez kapcsolódik a szöveg nem feltétlenül a tananyag része Emelt szintű vizsga, írásbeli

Értékelés értékelési-javítási útmutató HELYESÍRÁS Emelt szintű vizsga, írásbeli

Szövegalkotási feladatok (3!): egy mű adott szempontú elemzése (25 pont) reflektálás egy jelenségre, korjelenségre (20 pont) gyakorlati írásbeliség (15 pont) Emelt szintű vizsga, írásbeli

Emelt szintű vizsga, szövegalkotás Értékelés központi értékelési útmutató lehetséges válaszelemek témafüggetlen nyelvi-tartalmi útmutató

Emelt szintű vizsga, szövegalkotás helyesírás: legfeljebb 15 hibapont (az egész dolgozatban rendezetlen íráskép (pl. ékezethasználat): legfeljebb 3 hibapont magyar helyesírási szótár használható

Emelt szintű vizsga, szóbeli 1 nyelvi és 1 irodalmi tétel, összesen a tételeket szakmai bizottság állítja össze a részletes vizsgakövetelmé- nyek alapján minden tételhez 2 feladat, a vizsgázó választ

Emelt szintű vizsga, szóbeli a tételeket a bizottság hirdeti meg, a feladatokat a vizsgázók előre nem ismerhetik az irodalmi tételekhez a vizsgázók saját olvasmánylistát állítanak össze

Emelt szintű vizsga, szóbeli Értékelés „külső” vizsga, 3 tagú bizottság a nyelvi és az irodalmi feleletet együtt kell értékelni (tartalom: 25, előadásmód: 25 pont)

Emelt szintű vizsga, szóbeli Értékelés központi értékelési útmutató a témától független, általános értékelési szempontok a tételeket összeállító bizottság által meghatározott (lehetséges) tartalmi elemek

Felkészülés a vizsgára a középiskolai tananyag elsajátítása a részletes vizsgakövetelmények megismerése a vizsgafeladatok megismerése legkésőbb a 12. évfolyam elejétől tudatos felkészülés az írásbelire (100 / 150 pont!) a tételek meghirdetése után tudatos felkészülés a szóbelire

Felkészülés a vizsgára A középiskolai tananyag elsajátítása adatszerű, lexikális tananyag tevékenységi formák (órai munka) emelt szint: egyéni munkavégzés (hozzáolvasás, tájékozódás)

Felkészülés a vizsgára A részletes vizsgakövetelmények megismerése Kompetenciák Ismeretkörök — magyar nyelv — irodalom

Felkészülés a vizsgára A vizsgafeladatok megismerése évi (első „éles”) feladatlapok — változások, „meglepetések”: a feladatok jellege, szemlélete a javítás elvei

Köszönöm a figyelmet! Sok sikert kívánok a FISZ, és jómagam nevében az érettségihez!