Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vitaindító előadás A kétszintű érettségi rendszerrel kapcsolatos változtatási igények felmérése a gyakorlati tapasztalatok alapján a TÁMOP-3.1.8-09/1-2010-0004.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vitaindító előadás A kétszintű érettségi rendszerrel kapcsolatos változtatási igények felmérése a gyakorlati tapasztalatok alapján a TÁMOP-3.1.8-09/1-2010-0004."— Előadás másolata:

1 Vitaindító előadás A kétszintű érettségi rendszerrel kapcsolatos változtatási igények felmérése a gyakorlati tapasztalatok alapján a TÁMOP / azonosítószámú projekt keretében

2 a tartalmi követelmények, a vizsgamodell és
A kérdőív célja A kérdőív célja felmérni, hogy milyen az angol nyelvi érettségiről a tanárok körében kialakult vélemény a tartalmi követelmények, a vizsgamodell és az értékelési rendszer tekintetében. … megfogalmazódik-e változtatási igény?

3 + vizsgakövetelményektől független kérdések
A kérdőív szerkezete A kérdőív mindkét vizsgaszint esetében a következő szerkezetet követte: felkészítői gyakorlat tartalmi követelmények vizsgamodell (vizsgaleírás) értékelési rendszer + vizsgakövetelményektől független kérdések 40/2002-es OM rendelet

4 Információ a kérdőívet kitöltő tanárokról
Összesen 515 tanár – 450 nő / 64 férfi Oktatási tapasztalat:

5 Összegzés Összességében elmondható, hogy a válaszadók túlnyomó többsége elégedett a kétszintű angol nyelvi érettségi tartalmi követelményeivel, szerkezetével és az alkalmazott feladattípusokkal, a javítási-értékelési útmutatók minőségével.

6 Vizsgáztatói tapasztalat
Tapasztalat (középszint, május-június)

7 Vizsgáztatói tapasztalat
Tapasztalat (középszint, október-november)

8 Vizsgáztatói tapasztalat
Tapasztalat (emelt szint, május-június)

9 Vizsgáztatói tapasztalat
Tapasztalat (emelt szint, október-november)

10 Felkészítői tapasztalat
Középszinten felkészített tanulók száma

11 Felkészítői tapasztalat
Emelt szinten felkészített tanulók száma

12 Középszint – tartalmi követelmények
A vizsga szintje így jó: 84% növelendő: 12% csökkentendő: 4%

13 Középszint – tartalmi követelmények
Részletezettség így jó: 85% növelendő: 9% csökkentendő: 6%

14 Középszint – tartalmi követelmények
Témakörök súlya

15 Középszint – vizsgamodell
Az írásbeli vizsga időtartama így jó: 91% növelendő: 6% csökkentendő: 3%

16 Középszint – vizsgamodell
A szóbeli vizsga időtartama így jó: 87% növelendő: 12% csökkentendő: 2%

17 Középszint – vizsgamodell
Az írásbeli vizsga tartalmi részletezettsége így jó: 88% növelendő: 6% csökkentendő: 6%

18 Középszint – vizsgamodell
A szóbeli vizsga tartalmi részletezettsége így jó: 86% növelendő: 9% csökkentendő: 5%

19 Középszint – vizsgamodell
A szóbeli vizsga összetételének szabályozottsága így jó: 82% növelendő: 10% csökkentendő: 8%

20 Középszint – vizsgamodell
Az írásbeli vizsgával kapcsolatos nyilvánosságra hozandó anyagok mennyisége így jó: 84% növelendő: 16% csökkentendő: 0%

21 Középszint – vizsgamodell
A szóbeli vizsgával kapcsolatos nyilvánosságra hozandó anyagok mennyisége így jó: 80% növelendő: 20% csökkentendő: 0%

22 Középszint – vizsgamodell
A nyelvi szint túl magas / alacsony

23 Középszint – értékelési rendszer
Az írásbeli vizsgára adható pontszám aránya így jó: 51% növelendő: 2% csökkentendő: 47%

24 Középszint – értékelési rendszer
A szóbeli vizsgára adható pontszám aránya így jó: 44% növelendő: 55% csökkentendő: 1%

25 Középszint – értékelési rendszer
A szóbeli vizsga értékelésére vonatkozó szabályok részletezettsége így jó: 84% növelendő: 11% csökkentendő: 5%

26 Középszint - vizsgaanyagok
Íráskészség feladatok szituációi életszerűek egyetért: 66% semleges: 26% nem ért egyet: 8%

27 Középszint - vizsgaanyagok
A feladatlapok utasításai jól követhetők egyetért: 92% semleges: 6% nem ért egyet: 2%

28 Középszint - vizsgaanyagok
A hanganyagok minősége megfelelő egyetért: 67% semleges: 25% nem ért egyet: 8%

29 Középszint - vizsgaanyagok
Íráskészség feladatok tartalmi irányító szempontjai megfelelően segítenek egyetért: 88% semleges: 9% nem ért egyet: 3%

30 Középszint - vizsgaanyagok
Nyelvhelyesség feladatlap legyen egyenértékű egyetért: 36% semleges: 19% nem ért egyet: 45%

31 Középszint - vizsgaanyagok
Olvasott szöveg értése feladatlap egyértelműen javítható egyetért: 86% semleges: 10% nem ért egyet: 4%

32 Középszint - vizsgaanyagok
Nyelvhelyesség feladatlap egyértelműen javítható egyetért: 85% semleges: 11% nem ért egyet: 4%

33 Középszint - vizsgaanyagok
Hallott szöveg értése feladatlap egyértelműen javítható egyetért: 86% semleges: 10% nem ért egyet: 4%

34 Középszint - vizsgaanyagok
Íráskészség feladatok egyértelműen javíthatók egyetért: 62% semleges: 24% nem ért egyet: 14%

35 Középszint - vizsgaanyagok
Szóbeli vizsga értékelése megfelelően részletezett egyetért: 81% semleges: 13% nem ért egyet: 6%

36 Emelt szint – tartalmi követelmények
A vizsga szintje így jó: 82% növelendő: 4% csökkentendő: 14%

37 Emelt szint – tartalmi követelmények
Részletezettség így jó: 84% növelendő: 10% csökkentendő: 6%

38 Emelt szint – tartalmi követelmények
Témakörök súlya

39 Emelt szint – vizsgamodell
Az írásbeli vizsga időtartama így jó: 92% növelendő: 5% csökkentendő: 3%

40 Emelt szint – vizsgamodell
A szóbeli vizsga időtartama így jó: 93% növelendő: 6% csökkentendő: 1%

41 Emelt szint – vizsgamodell
Az írásbeli vizsga tartalmi részletezettsége így jó: 91% növelendő: 7% csökkentendő: 2%

42 Emelt szint – vizsgamodell
A szóbeli vizsga tartalmi részletezettsége így jó: 81% növelendő: 15% csökkentendő: 4%

43 Emelt szint – vizsgamodell
A szóbeli vizsga összetételének szabályozottsága így jó: 79% növelendő: 16% csökkentendő: 5%

44 Emelt szint – vizsgamodell
Az írásbeli vizsgával kapcsolatos nyilvánosságra hozandó anyagok mennyisége így jó: 76% növelendő: 24% csökkentendő: 0%

45 Emelt szint – vizsgamodell
A szóbeli vizsgával kapcsolatos nyilvánosságra hozandó anyagok mennyisége így jó: 66% növelendő: 34% csökkentendő: 0%

46 Emelt szint – vizsgamodell
A nyelvi szint túl magas / alacsony

47 Emelt szint – értékelési rendszer
Az írásbeli vizsgára adható pontszám aránya így jó: 63% növelendő: 1% csökkentendő: 36%

48 Emelt szint – értékelési rendszer
A szóbeli vizsgára adható pontszám aránya így jó: 57% növelendő: 42% csökkentendő: 1%

49 Emelt szint – értékelési rendszer
A szóbeli vizsga értékelésére vonatkozó szabályok részletezettsége így jó: 84% növelendő: 14% csökkentendő: 2%

50 Emelt szint - vizsgaanyagok
Íráskészség feladatok szituációi életszerűek egyetért: 72% semleges: 23% nem ért egyet: 5%

51 Emelt szint - vizsgaanyagok
A feladatlapok utasításai jól követhetőek egyetért: 91% semleges: 9% nem ért egyet: 0%

52 Emelt szint - vizsgaanyagok
A hanganyagok minősége megfelelő egyetért: 73% semleges: 22% nem ért egyet: 5%

53 Emelt szint - vizsgaanyagok
Íráskészség feladatok tartalmi irányító szempontjai megfelelően segítenek egyetért: 86% semleges: 12% nem ért egyet: 2%

54 Emelt szint - vizsgaanyagok
Olvasott szöveg értése feladatlap egyértelműen javítható egyetért: 86% semleges: 11% nem ért egyet: 3%

55 Emelt szint - vizsgaanyagok
Nyelvhelyesség feladatlap egyértelműen javítható egyetért: 87% semleges: 12% nem ért egyet: 1%

56 Emelt szint - vizsgaanyagok
Hallott szöveg értése feladatlap egyértelműen javítható egyetért: 86% semleges: 12% nem ért egyet: 2%

57 Emelt szint - vizsgaanyagok
Íráskészség feladatok egyértelműen javíthatók egyetért: 68% semleges: 23% nem ért egyet: 9%

58 Emelt szint - vizsgaanyagok
Szóbeli vizsga értékelése megfelelően részletezett egyetért: 75% semleges: 20% nem ért egyet: 5%

59 Vizsgakövetelményektől független kérdések
Középszintű írásbeli javítási-értékelési útmutató részletezettsége így jó: 59% növelendő: 34% csökkentendő: 7%

60 Vizsgakövetelményektől független kérdések
Emelt szintű írásbeli javítási-értékelési útmutató részletezettsége így jó: 26% növelendő: 22% csökkentendő: 52%

61 Vizsgakövetelményektől független kérdések
Emelt szintű szóbeli értékelési útmutató részletezettsége így jó: 22% növelendő: 24% csökkentendő: 52%

62 Vizsgakövetelményektől független kérdések
Javításvezetői megbeszélések szükségessége

63 Vizsgakövetelményektől független kérdések
Írásbeli feladatsorok egységesítésének igénye

64 Vizsgakövetelményektől független kérdések
Szóbeli feladatsorok egységesítésének igénye

65 Megvitatásra javasolt kérdések
Mindkét szinten ugyanazokban a kérdésekben merült fel javaslat: az egyes témakörök gyakorisága a feladatokban a nyilvánosságra hozandó anyagok mennyisége a vizsgarész-összetevők/vizsgarészek nyelvi szintje az írásbeli és szóbeli vizsga viszonylagos súlya Az írásbeli javítási-értékelési és a szóbeli értékelési útmutatók részletezettsége Valamint: a Nyelvhelyesség súlya a középszintű vizsgán élő idegen nyelvek egységesítése

66 Tételkészítői javaslatok
Középszintű vizsga tisztán B1 szintű legyen Középszinten is: minden összetevő teljesítése 20%-os minimum küszöb Nyelvhelyesség is azonos súlyú legyen

67 Tételkészítői javaslatok
Olvasott szöveg értése A vizsgázó által nem felhasználandó, plusz elemeket tartalmazó feladatok esetében (például kihagyásos szöveg), a plusz elemek száma középszinten az itemek harmadát, emelt szinten pedig a felét tegye ki. Az eredmények alapján ez a nehezítés kiegyenlítettebbé tenné a feladatban elért összteljesítményt.

68 Tételkészítői javaslatok
Nyelvhelyesség I. Középszinten a tapasztalat szerint a 600 szó összes szövegterjedelem nem elegendő, így ra javasoljuk emelni. Ami az itemszámot illeti, a minimális és maximális közötti különbség emelt szinten nagyon magas (35-45), ehelyett itemet javaslunk.

69 Tételkészítői javaslatok
Nyelvhelyesség II. A hiányos szöveg kiegészítése előre megadott szókészletből feladatnál a szólistát, amiből választani kell, bővíteni kellene, mert nehéz igazi, valóban elgondolkodtató választási lehetőségeket adni. A B2-es szintű vizsgákon általában +5-öt használnak, emelt szinten ez az érettségin is működhetne, míg középszinten +3 szót javasolnánk. A szóképzés esetében nemcsak új szóra, hanem a zárójelben lévő szó szövegbe illő alakjára is lehetséges volna rákérdezni, valamint nem feltétlenül a szóképzési lánc előző fokát lehetne a feladatban megadni.

70 Tételkészítői javaslatok
Hallott szöveg értése I. A középszintű hallott szöveg értése feladatsorban a 3 feladathoz felhasznált 1-1 szöveg együttes időtartama 6-9 percre növekedne, míg a feladatsor itemből állna. Az emelt szintű vizsga szintén 3 szövegből és 3 feladatból állna. A feladatokhoz felhasznált felvételek együttes időtartama 8-12 perc, míg a feladatsor itemből állna.

71 Tételkészítői javaslatok
Hallott szöveg értése II. A CD-n lévő hangfelvétel a javaslat szerint nem tartalmazná a feladatmeghatározást egyik szinten sem, de a feladatlapon szereplő írott instrukciók és az ott szereplő feladatok meghallgatás előtti elolvasásához szükséges (néma) időt igen.

72 Tételkészítői javaslatok
Íráskészség A verbális segédanyagok és a (megírandó) szövegfajták felsorolása után a vizsgaleírás mindkét szinten kiegészítendő mindezek általánosan használt elektronikus változataival: , blog- és fórumbejegyzés, internetes hirdetés (ez utóbbi csak a segédanyagok között szerepel). Szükséges lenne az analitikus skálák frissítése, mert a tapasztalatok szerint jelenleg felfelé torzítják az elért eredményeket.

73 Tételkészítői javaslatok
A vizsgáztatói képzések felújításának szükségessége: legalább emelt szinten, vizsga nélkül; optimális esetben mindkét szinten, vizsgával a képzés végén.


Letölteni ppt "Vitaindító előadás A kétszintű érettségi rendszerrel kapcsolatos változtatási igények felmérése a gyakorlati tapasztalatok alapján a TÁMOP-3.1.8-09/1-2010-0004."

Hasonló előadás


Google Hirdetések