A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője 2009. február.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Advertisements

Önszerveződési folyamatok Heves megyében. Alaphelyzet A szervezetek a megyénkben önszerveződő valódi hálózatként működnek (komplex, osztott, skálafüggetlen)
ÜDVÖZLÖM ÖNÖKET A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGÉNEK NEVÉBEN!
Szociológiai kutatások a szociális továbbképzési
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Támop / Vas Megyei Önkéntes Centrum Központban az önkéntesség március1.
A Fővárosi Önkormányzat civil stratégiája
A Helyi LEADER Akciócsoportok szerepe a vidék turizmusában
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
Könyvtári és Informatikai Szövetség
A CIVIL SZERVEZETEK ÉS A MAGYAR NEMZETI VIDÉKI HÁLÓZAT JÁSZ-NAGYKUN-SZOLNOK MEGYEI CIVIL SZERVEZETEK IV. KONFERENCIÁJA Szolnok, március 22. DR. BARANCSI.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásának megerősítése A társadalmi együttműködés útjai Önkormányzat - - Civil.
ESZA Nonprofit Kft. Nagy Balázs– uniós programigazgató.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
HELYI PARTNERSÉGEK, MINT A VIDÉKI KORMÁNYZÁS INNOVATÍV ESZKÖZEI 1 A Magyar Regionális Tudományi Társaság IX. vándorgyűlése Révkomárom, november 25.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Budapest, február 17. Ritkák, de nem kevesek - avagy sok ritka sokra megy,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ XIV. Országos.
Az ÚMVP intézményrendszere
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar A vidék fejlesztésének titka, a sikeres vidéki térségek és települések Nyugat-Magyarországon.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
A Safer Internetplus Program célja és területei eContentplus és Safer Internetplus Nemzeti Információs Nap Budapest, április 18. Simor Gabriella,GKM.
A CivilTech program nyújtotta lehetőségek civil szervezetek számára Tóth István, Bács-Kiskun Megyei CISZOK Kecskemét, NCA képzés.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
„KIÚT” TÉRSÉGFEJLESZTÉSI EGYESÜLET 4625 ZÁHONY, ADY ENDRE ÚT 37/B. TEL: MOBIL: FAX:
A TÁMOP pályázatok társadalmi egyeztetése Márkus Eszter Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
Pikó Zsuzsanna, NIOK Alapítvány.  A TÁMOP es pályázatok c) komponensének megismertetése civil szervezetekkel országszerte  Gyakorlati segítség.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
Az NFT társadalmi egyeztetése civil szemszögből Civilek a Nemzeti Fejlesztési Terv Nyilvánosságáért - CNNy Pécs, március 23.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Egyeztetési folyamat A Társadalmi Egyeztetés Eljárási Normarendszere kötet és a RECE programban készült helyzetelemzés.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
1 Civil részvétel és szerepvállalás A helyi és térségi együttműködés lehetőségei és korlátai Rajnai Gábor Országos Területfejlesztési Civil Egyeztető Fórum.
1% Magyarországon Határtalan Civil Nap, Budapest, május 12.
Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Stratégiai Terv és Program stratégiai környezeti vizsgálatának társadalmi egyeztetési tematikája Dr. Farkas István,
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Foglalkoztatási Fórum Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum 2011
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
Civilek a területfejlesztésben Dr.G.Fekete Éva MTA RKK, Miskolc.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
ÚJ SZEREPLŐ A VIDÉKFEJLESZTÉSBEN Helyi Vidékfejlesztési Iroda.
Nyilas Misi Alapítvány „Civil Információs Centrum Borsod-Abaúj-Zemplén megyében” ÁROP – 2012 – 2012 –0008 „Civil Információs Centrum Borsod-Abaúj-Zemplén.
Kulturális tevékenységek és a közügyek kezelése (issue management) (Managementul activităţii culturale)
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
Magyar Bányászati Szövetség Magyar Bányászati Szövetség 1024 Budapest, Margit krt. 85. Tel/Fax: (06-1)
Alapfogalmak, definíciók ÁVF Civil társadalom és nonprofit elméletek 1.
Civil szervezetek kapcsolatai Egészségügyi Szakdolgozók Együttműködési Fórum Alapítás 2001.
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
Vedd ki a részed! Hazai intézmények és civil szervezetek közvetlen kapcsolódási lehetőségei EU-val kapcsolatos témákban Alexa Noémi, Ph.D Transparency.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a partnerség Civil részvétel és EU források – december 3. Európai Ifjúsági Központ Dr. Arató Krisztina ELTE.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
„Vedd ki a részed!” - amit a civilek már megtettek egymásért Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Civil Együttm ű ködési Hálózat Miskolc, március 30.
A hálózati együttműködés lehetőségei és keretei. hálózat  „Minden olyan rendszer felfogható hálózatnak, amely egymástól elkülönült elemekből áll, és.
Az NFT tervezési folyamatának nyomon követésére alakult civil munkacsoport Budapest, április 15.
A közösségi részvétel lehetőségei Elméleti modellek, gyakorlati példák Csíkszereda, november 28. Kósa András László Közéletre Nevelésért Alapítvány.
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
A Nemzeti Civil Alapprogram 4 éves működése, a törvénymódosítás indokai, az alapprogram jövőképe CIVIL PARTNERSÉG REGIONÁLIS KONFERENCIA SZOMBATHELY 2007.
Civil törvény és civil információs centrumok a közösségek megerősítéséért Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár február 6. Emeri Erőforrások Minisztérima.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
RSZTOP „Közterületen élők számára természetbeni juttatás biztosítása” Megvalósítás a partneri együttműködés tekintetében a kiegészítő étkezés.
Előadás másolata:

A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február

MIT jelent a társadalmi egyeztetés? A társadalmi egyeztetésen olyan kommunikációs folyamatot értünk, amely egy döntés előkészítésének része. Folyamatos és kölcsönös információ-áramlás során a közvetlenül vagy közvetetten érintett szereplők (egyének vagy szervezetek) szabadon nyilváníthatnak véleményt, amelyet a döntéshozó mérlegel és figyelembe vesz.

MIÉRT érdemes belevágni? I. Döntés minőségére, megvalósíthatóságára vonatkozó hasznok:  Legitim döntés  Jobb minőségű döntés  Sikeresebb végrehajthatóság  Konfliktus megelőzés  A szereplők igényeinek figyelembevétele  Demokratikusabb döntés  Bizalom növekedése

MIÉRT érdemes belevágni? II. Civil szervezetek tevékenységére vonatkozó hasznok:  Ismertség növekedése  Információáramlás javulása  Együttműködési lehetőségek  További források

MIBE lehet beleszólni? Minden olyan döntéshozatali folyamatnál kötelező a társadalmi egyeztetés, amely a társadalmat érinti.  Közigazgatási és közfeladat-ellátási döntések helyi, kistérségi és regionális szinten  Terület-, és vidékfejlesztési döntés-előkészítés, döntés  Összefogás, együttes kistérségi, regionális fellépés (civil delegálás, civil érdekképviselet szabályozása; országos államigazgatási döntések)  Egyéb szereplők döntéseinek befolyásolása, ahol civil és államigazgatási szereplők megjelennek

KIK a szereplők? Civil szervezeteken (2003. évi L. törvény a Nemzeti Civil Alapprogramról alapján) a következőket értjük:  Társadalmi szervezeteket (kivéve a pártokat, a munkaadói és munkavállalói érdek-képviseleti szervezeteket, a biztosító egyesületeket, valamint az egyházakat)  Alapítványokat (kivéve a közalapítványokat) Szükséges, hogy a résztvevők megfelelően értelmezzék és megértsék saját szerepüket.

KIVEL érdemes együttműködni? A lehetséges partnerek körét azok a szervezetek alkotják, amelyek érdeklődnek vagy érdeklődhetnek a felvetett probléma iránt, azaz abban érintettek.  Lakosság  Civil szektor  Vállalati szektor  Államigazgatási szereplők

HOGYAN lehet egyeztetni? Alapelvek  Folyamatos információnyújtás és információszerzés  Partnerség  Bizalom  Koncentráltság, konszenzusra való törekvés  Nyitottság  Nyilvánosság, átláthatóság  Dokumentáltság  Közérthetőség és hatékony kommunikáció  Tervezhetőség és strukturáltság  Folyamatosság  Folyamatos monitoring és értékelés  Visszacsatolás  Befolyásolhatóság (korai és közvetlen részvétel)  Rugalmasság

HOGYAN lehet egyeztetni? Formák  Honlap, telefonos és személyes információs szolgálat  Közvetlen megszólítás levélben, en keresztül  Kérdőíves információgyűjtés  Sajtómegjelenés  Személyes vagy internet alapú fórumok, konferenciák, közmeghallgatás, alkalmi és rendszeres szakmai beszélgetések  Testületi, bizottsági munka  Tüntetések, tiltakozó petíciók stb.

MIÉRT érdemes egyeztetést kezdeményezni, abba bekapcsolódni? Az érdekképviselet folyamatos tevékenység. Korai részvétel, döntésbefolyásolás a leghatékonyabb. Koncepcionális szakaszban való bekapcsolódás alapja a jövőkép.

HOL lehet egyeztetni?  Helyi, településszintű döntésbefolyásolás  Térségi és kistérségi szintű döntésbefolyásolás  Megyei szintű döntésbefolyásolás  Regionális szintű döntésbefolyásolás  Országos szintű döntésbefolyásolás

Köszönöm a figyelmet! Nonprofit Információs és Oktató Központ (NIOK) Alapítvány 1024 Budapest, Margit krt IV.3. Tel.: Fax: Web: