Pénzügyi lebonyolítás és a Pályázó- tájékoztató felület

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Projektek pénzügyi végrehajtása. Pénzügyi megvalósítás alapvető dokumentumai  Támogatási szerződés  Szakmai és pénzügyi végrehajtásra vonatkozó előírásokat.
Advertisements

Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai
Kamarai prezentáció sablon
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
Mecsek-Völgység-Hegyhát Egyesület ÚMVP IV. tengely LEADER, kifizetési kérelmek.
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
Kifizetési igénylések gyakorlati tapasztalatai
Projekt Partneri Jelentés készítése és benyújtása
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai A pályázatkezelés menete – Pénzügyek.
A projektmegvalósítás egyes kérdéseiről
A projektek megvalósítása I.
T Á J É K O Z T A T Ó A társadalmi bűnmegelőzéssel összefüggő kiadások, támogatások fejezeti kezelésű előirányzatból engedélyezett támogatás igénybevételének.
Kifizetési igénylések benyújtásával kapcsolatos tudnivalók
Projektek pénzügyi elszámolása
A pénzügyi elszámolhatóság kérdései
Magyar Vívó Szövetség Állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásrend.
Az Európai Területi Társulások évi támogatására kiírt pályázat (A pályázat kódja: ETT-14) Szilágyi Orsolya Támogatási Főosztály Közigazgatási és.
Leggyakoribb hibák a KMH pályázatokban
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
TÁMOP /10/1 TÁMOP /10/1/KMR Pénzügyi követelmények.
TÁMOP Pénzügyi elszámolás
ÉSZAK-MAGYARORSZÁGI REGIONÁLIS OPERATÍV PROGRAM
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
Fejlesztési Igazgatóság
1Kőszeg, december 12. Ellenőrzés, kifizetés folyamata Szabó András.
ELSŐ SZINTŰ ELLENŐRZÉS ALAPJAI South East Europe Programban
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment IV. Modul A kultúra gazdaságtana.
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Az ellenőrzés jogi háttere
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Ügyfélbarát ügyintézés, partneri kapcsolat a pályázatkezelésben – Az Új Széchenyi Terv pályázatok tanulságai.
IKSZT A támogatás igénylésének feltételeit érintő változások, aktualitások.
szakmérnök hallgatók számára
A szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatás igénybevételéről és elszámolásáról november 16. Sebestyén Andrea EMVA jogcím-felelős.
Pénzügyi és szakmai elszámolás
A társadalmi bűnmegelőzéssel összefüggő kiadások, támogatások, valamint a közrendvédelmi bírságból befolyt összegek fejezeti kezelésű előirányzatból engedélyezett.
T Á J É K O Z T A T Ó A társadalmi bűnmegelőzéssel összefüggő kiadások, támogatások fejezeti kezelésű előirányzatból engedélyezett támogatás igénybevételének.
A projektek megvalósításának pénzügyi kérdéseiről.
Regionális Operatív Programok KMOP közoktatási intézmények beruházásainak támogatására Pénzügyi lebonyolítás.
Az ÁFA törvény módosulásának következményei a programra „Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” című 2002/2003. évi területfejlesztési Phare program.
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
1 Közép-magyarországi Operatív Program Közoktatási intézmények beruházásainak támogatása KMOP ADMINISZTRATÍV TUDNIVALÓK.
Tájékoztató kedvezményezettek részére Az ÚMFT keretében támogatott projektek megvalósításának szabályai KMOP Pályázati konstrukció Január 30.
Projektzárással kapcsolatos teendők
XVIII. Magyarországi Egészségügyi Napok
TÁMOP /1. és TÁMOP /2. A korai beavatkozást középpontba helyező Biztos Kezdet programok elterjesztése országos szinten, kiemelt figyelemmel.
TÁMOP TÁMOGATÁS FOLYÓSÍTÁSA, PÉNZÜGYI ELSZÁMOLÁS.
Számlaösszesítők használata
Pannónia Kincse LEADER Egyesület EMVA VIDÉKFEJLESZTÉSI JOGCÍMEK HELYSZÍNI ELLENŐRZÉSSEL KAPCSOLATOS FONTOSABB TUDNIVALÓK.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
Technikai és gyakorlati segítségnyújtás Kifizetési kérelem feltöltéséhez Pályázati Tájékoztató felület az ELEKTRONIZÁLÁS bevezetését követően Előadó: Gombita.
FINANSZÍROZÁS - TÁMOP I. RÉSZ FINANSZÍROZÁS - TÁMOP POLGÁR ÉVA ESZA Kht.
TÁMOP /09 Az önkéntesség elterjesztése Az elszámolhatóság feltételei.
2007. január 25.1 Kedvezményezetteket érintő változások a projekt megvalósítása során.
Projekt zárás.
TÁMOP Projektindító nap PÉNZÜGYi elszámolás ALapok
2007. febuár 6.1 Kedvezményezetteket érintő változások a projekt megvalósítása során.
Fókuszban az önkormányzati tagsággal rendelkező szociális szövetkezetek _ A program pénzügyi feltételei, elszámolások.
Pályázati audit. Jogszabályi háttér as periódusban változatlan volt  Közösségi joganyag 1083/2006/EK rendelet 1828/2006/EK rendelet 1080/2006/EK.
KDOP /C- Telephelyfejlesztés Projekt finanszírozás Harsányi Andrea KDRFÜ Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit.
Kitöltési segédlet a zöldség-gyümölcs termelői csoportok beruházási támogatásához kapcsolódó B0471 nyomtatványhoz Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal.
Monitoring tájékoztató nap július 8. Budapest TÁMOP /1/A és TÁMOP /2/A/KMR Tananyagfejlesztés és tartalomfejlesztés különös tekintettel.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
Országgyűlési Képviselők választása április 8.
Tájékoztató Fórum Kifizetési kérelem
Előadás másolata:

Pénzügyi lebonyolítás és a Pályázó- tájékoztató felület KDOP-5.3.2 -2007- Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz) Pénzügyi lebonyolítás és a Pályázó- tájékoztató felület Kolontár Amelita VÁTI Kht. Székesfehérvári Területi Iroda

Pályázó-tájékoztató felület Tartalom Általános kérdések Jogszabályi és eljárásrendi háttér Kifizetési igénylések típusai Finanszírozási módok Köztartozás Elszámolási kérdések Elszámolható és nem elszámolható költségek Számlák, szerződések Benyújtandó dokumentumok Átalány alapú elszámolás Kifizetési kérelem Hasznos információk forrása Pályázó-tájékoztató felület Pályázó-tájékoztató felület használata Online számlakitöltő – Elszámolások menüpont 2

1.1. Jogszabályi és eljárásrendi háttér EU-s jogforrások Az Európai Parlament és a Tanács 1080/2006/EK rendelete A Tanács 1083/2006/EK rendelete A Bizottság 1828/2006/EK rendelete Hazai jogforrások 281/2006. Korm. rendelet 217/1998. Korm. rendelet az államháztartás működési rendjéről 16/2006. MeHVM-PM együttes rendelet 2000. évi C. törvény a számvitelről (Pályázati útmutató F6. Vonatkozó jogszabályok listája)‏ 3

1.2. Jogszabályi és eljárásrendi háttér Támogatási szerződés (valamint a Pályázati útmutató és a pályázatban benyújtott engedélyek, tervek, dokumentumok)‏ Tájékoztató pénzügyi lebonyolításról (www.vati.hu> ROP 2007-2013> Megvalósítás> Pénzügyek)‏ Egységes Működési Kézikönyv (imk.nfu.hu)

2.1. Kifizetési igénylések típusai Előleg előleg fizetési kérelem szerződéskötést követő 3 hónapon belül az előleg fizetésétől számított 6 hónapon belül időközi fizetési kérelem benyújtása kötelező, ellenkező esetben visszafizetés! a támogatás rendeltetésnek megfelelő felhasználása, ellenkező esetben visszafizetés! az előleg elszámolás bármikor megkezdhető, legkésőbb a projekt zárásakor kötelező 5

2.2. Kifizetési igénylések típusai Időközi kifizetési kérelem az előleg fizetésétől számított 6 hónapon belül kötelező a benyújtása (kiegyenlített számlák)‏ az igényelt összeg legalább a támogatási összeg 10%-a (és legalább 100.000 Ft)‏ formai és tartalmi ellenőrzés ⇨ egyszeri hiánypótlás (benyújtási határidő: legfeljebb 30 nap)‏ elutasított számla a következő kérelemmel benyújtható (legkésőbb a záró kifizetési kérelemmel)‏ 6

2.3. Kifizetési igénylések típusai Záró kifizetési kérelem még el nem számolt számlák KÖTELEZŐ MELLÉKLETE A ZPEJ előleg elszámolás (kiegyenlített számlákkal)‏ benyújtás: a megvalósítás határidejét követő 1 hónap, DE szállítói finanszírozás esetén a megvalósítás határidejét megelőző 60 naptári nap 7

3.1. Finanszírozási módok Utófinanszírozás előleg igénybevétele esetén csak utófinanszírozás lehetséges minden számla kiegyenlítését szükséges igazolni a kifizetési kérelem beérkezését követő 60 napon belül kerül a támogatás folyósításra (a hiánypótlás idejét nem beleértve)‏ a kifizetés a Támogatási szerződésben rögzített bankszámlaszámra, VAGY a támogatást megelőlegező hitelintézet bankszámlájára történhet (engedményezési szerződés alapján)‏

Szállítói finanszírozás 3.2. Finanszírozási módok Szállítói finanszírozás az önerő kiegyenlítését szükséges igazolni teljesítésigazolás a beérkezést követő 30 napon belül kerül a támogatás folyósításra (a hiánypótlás idejét nem beleértve)‏ nettó 1 millió forintot meghaladó bizonylatok esetén kifizetés közvetlenül a szállító részére előkészítési költségek és bérjellegű juttatások esetében nem alkalmazható (számla alapú projektmenedzsment költségek nettó 1 m Ft feletti számla esetében lehetséges)‏ Vegyes finanszírozás szállítói ÉS utófinanszírozás

4. Köztartozás Kedvezményezett Szállító a folyósítás feltétele a köztartozás-mentesség a pénzügyi teljesítés időpontjában (számla kiegyenlítésének dátuma)‏ Szállító várhatóan 2009. január 1-től közbeszerzési eljárással kiválasztott szállító esetében a pénzügyi teljesítés időpontjában nem lehet 15 napot meghaladó köztartozása Köztartozás esetén a kifizetés felfüggesztésre kerül! (adóigazolás)‏

5.1. Elszámolható költségek Általános feltételek a Pályázati útmutató szerint elszámolható (elszámolható és nem elszámolható költségek listája)‏ a pályázatban be van tervezve (költségvetés, elszámolható költségek részletezése)‏ a vonatkozó hatályos jogszabályoknak megfelelően (ÁFA, járulékok)‏ ténylegesen felmerült számlával, bizonylattal igazolható a Támogatási szerződés szerinti megvalósítási időszakban merült fel, de elszámolhatók még: a 2006. dec. 20. után és a pályázat befogadása előtt felmerült előkészítési költségek, és a befogadásról szóló értesítés kézhezvételét követő naptól kezdődően felmerült költségek is

5.2. Elszámolható költségek Általános feltételek közvetlenül kapcsolódik a projekthez nem haladja meg a szokásos piaci árat közbeszerzés (a teljes dokumentációt NEM kell benyújtani)‏ nettó 1 millió forint feletti beszerzéseknél/szolgáltatásoknál a piaci ár igazolása: három, azonos tárgyú, összehasonlítható, összegében egyértelmű, írásos, a megrendelés időpontjához képest 3 hónapnál nem régebbi ajánlat bérszint: KSH adatok kamarai díjszabás hozzáadott értéket képvisel nem valósulhat meg kettős finanszírozás

5.3. Elszámolható költségek Előkészítés költségei 2006. december 20. után, de a pályázat befogadása előtt felmerült költségek számolhatóak el (Pályázati útmutató szerint)‏ nem haladhatják meg a projekt összköltségének 5%-át a pályázat kidolgozáshoz igénybevett szakértői szolgáltatás (pályázatírás) azonban a menedzsment költségek között számolható el

5.4. Elszámolható költségek Projektmenedzsment költségek főállású polgármester projektmenedzseri feladatokat NEM láthat el (1990. évi LXV. törvény – Ötv.)‏ vezető megbízású köztisztviselő esetén csak - a munkaköri leírása alapján - illetményének arányos része vagy a projektre fordított túlórája számolható el (1992. évi XXIII. törvény – Ktv.)‏ a bérek a jogszabályok szerint fizetendő adókkal és járulékokkal együtt számolhatóak el a projektmenedzsment tevékenységek ellátására igénybe vett külső szolgáltatások költségét itt kell elszámolni nem haladhatják meg a projekt összes elszámolható költségének 4 %-át

5.5. Elszámolható költségek Útiköltség megvalósításhoz közvetlenül köthető utazási és napidíj költségek a jogszabályok szerinti járulékokkal számolhatóak el 2. osztályú tömegközlekedési eszközök igénybevétele tényleges benzinköltség vagy az APEH által közzétett elszámolható üzemanyag költség a megtett kilométerek alapján

5.6. Elszámolható költségek Szolgáltatások igénybevételének költségei külső, harmadik féltől megrendelt, a támogatott tevékenységhez közvetlenül kapcsolódó szolgáltatások igénybevétele nem haladhatják meg a projekt összes elszámolható költségének a 30 %-át a Pályázati útmutatóban felsorolt elszámolható költségek

5.7. Elszámolható költségek ÁFA elszámolható, ha nem jogosult levonni hatályos ÁFA törvény (2007. évi CXXVII. törvény) előírásai szerint Fordított adózás: A, utófinanszírozás –ÁFA levonásra jogosult (ÁFA nem minősül elszámolható költségnek), számla nettó értéke! (ÁFA bevallást nem szükséges csatolni) B, utófinanszírozás – ÁFA levonásra nem jogosult: nettó összeg kifizetésének igazolása+ÁFA kifizetésének alátámasztása (ÁFA összesítővel) C, szállítói – ÁFA levonásra jogosult D, szállítói – ÁFA levonásra nem jogosult: nettó összeg önerejének kifizetése + ÁFA teljes összegének kifizetése (ÁFA összesítő). Nettó összeg=szállítói, ÁFA=utófinanszírozás Számlán csak a nettó összeg szerepel! Alábbi hivatkozás: „A 2007. évi Áfa törvény 142.§ 1.bekezdés alapján a szolgáltatás fordított Áfa alapján adózik, a termék beszerzője, a szolgáltatás igénybevevője az adófizetésre kötelezett.”

Árfolyam kérdése folyósítás forintban Fordított adózás Árfolyam kérdése folyósítás forintban átszámítás a fizikai teljesítés napján érvényes MNB középárfolyamon

5.8. Nem elszámolható költségek Amelyek nem szerepelnek az elszámolható költségek között Különösen: Ingatlanvásárlás Ingatlan és eszközök lízingje, bérlése Járművek vásárlása Lakóépületek építése, felújítása, átalakítása, valamint a lakóépületek építéséhez kapcsolódó előkészítési munkák Természetbeni hozzájárulások Használt gépek, berendezési tárgyak, felszerelések beszerzési költségei Fogyasztási cikkek, fogyó eszközök és készletek beszerzése Posta és telekommunikációs költségek Visszaigényelhető vagy nem a végső kedvezményezettet terhelő adók Rezsi, közvetett költségek Bármilyen, 2006. december 20. előtt felmerült költség

Számlával szembeni követelmények 6.1. Számlák, szerződések Számlával szembeni követelmények ÁFA törvény előírásai szerint kiállított a Kedvezményezett nevére szól projektazonosító és „a … számú projekthez támogatás elszámolására benyújtásra került” felvezetése a számlára hitelesített, másolati példány (eredeti, első példányról)‏ teljesítés igazolása az eredeti számlán cégszerű aláírással összhang a kapcsolódó szerződéssel (teljesítés dátuma, tárgya, vállalkozói díj)‏ 100 000 Ft támogatási igény alatt elegendő a számlaösszesítő kifizetést igazoló dokumentumok hitelesített másolatának benyújtása külföldi számla esetén fő tartalmi elemekről a Kedvezményezett által hitelesített fordítás

Szerződéssel szembeni követelmények 6.2. Számlák, szerződések Szerződéssel szembeni követelmények hatályba lépése nem korábbi, mint a pályázat befogadásának dátuma (kivéve előkészítési költségek)‏ a tevékenység befejezése nem későbbi, mint a projektmegvalósítás dátuma pénzügyi ütemezés összhangja a részteljesítésekkel, részszámlákkal ha a tevékenység nem csak a projekthez kapcsolható, akkor megfelelő arányosítási módszertan szükséges! az esetleges módosítások is benyújtandók! szóbeli megállapodásról szóló nyilatkozat lehetősége

7.1. Benyújtandó dokumentumok Eredeti példány Támogatási szerződésben rögzített biztosítékok iratanyaga (új bankszámla nyitása esetén is)‏ kifizetési kérelem formanyomtatvány összesítő táblázatok (alátámasztó dokumentáció ellenőrzése a helyszínen)‏ Másolati példány „minden más” hitelesítés módja: eredetivel megegyező, aláírási joggal bíró képviselő által hitelesített másolat

7.2. Benyújtandó dokumentumok Igénybevett szolgáltatások számla vagy számlaösszesítő (a korábban leírt módon)‏ kifizetés igazolása piaci ár igazolása (nettó 1 m Ft felett) szerződés, megrendelő vagy nyilatkozat teljesítés igazolása (beszámoló projektmenedzsment esetében/köteles példány)‏

7.3. Benyújtandó dokumentumok Személyi jellegű költségek személyi jellegű költségek összesítő táblája kifizetés igazolása (nettó bér + minden munkáltatót terhelő és munkavállalótól levont járulék)‏ munkaszerződés/kinevezés/megbízási szerződés/célfeladat kiírás (első kifizetésnél és változás esetén)‏ munkaköri leírás munkáltató és munkavállaló által aláírva (első kifizetésnél és változás esetén)‏ munkaidő nyilvántartás – munkabér-arányos elszámolás esetén

7.4. Benyújtandó dokumentumok Egyéb személyi jellegű (utazási) költségek utazási és kiküldetési költségek összesítő táblája kifizetés igazolása Eszközbeszerzés számla vagy számlaösszesítő (a korábban leírt módon)‏ piaci ár igazolása szállítói szerződés/megrendelő/nyilatkozat/adás-vételi szerződés átadás-átvételi jegyzőkönyv (azonosító számmal, pl. gyári szám) – szoftverek esetében is! szállítólevél devizás számla esetében üzembe helyezési okmányok

7.5. Benyújtandó dokumentumok Építés, felújítás, bővítés számla kifizetés igazolása piaci ár igazolása kivitelezői szerződés (része a fizetési ütemezés!)‏ hatósági engedélyek teljesítés igazolása: 5 millió Ft támogatástartalom alatt vállalkozó nyilatkozata 5 millió Ft támogatástartalom felett műszaki ellenőri igazolás (akár az eredeti számlán is)‏ építési napló (engedélyköteles beruházásnál) vagy kivitelezői nyilatkozat (nem engedélyköteles beruházásnál) az első kifizetési kérelemhez

7.6. Benyújtandó dokumentumok Saját teljesítés saját teljesítés összesítő táblázat az összesítőben szereplő, számlák, bizonylatok, kimutatások hiteles másolata (a közvetlen önköltség alátámasztására)‏ Igazolás, hogy a saját teljesítésbe bevont eszköz a Kedvezményezett tulajdona nyilatkozat saját teljesítésről

8. Átalány alapú elszámolás Projektmenedzsment költségek esetében 10 millió Ft támogatási összeg alatt kötelező a Támogatási szerződésben rögzített projektmenedzsment költségekre vonatkozóan átalány alapú projektmenedzsment költségek fizetési kérelme, csak utófinanszírozással! a költségvetésben meghatározott menedzsment költségekre és időarányosan igényelhető számlák, bizonylatok ellenőrzése helyszíni ellenőrzés során (célszerű a fizikai elkülönítés is)‏ záró kifizetési kérelemben nyilatkozat a valós költségekről

9.1. Kifizetési kérelem Általános előírások megvalósítás során legalább egyszer kötelező online számlakitöltő használata, ÉS dokumentáció papír alapú benyújtása (beérkezés dátuma, hitelesség eltérés esetén)‏ cégszerű aláírás, regisztrált mérlegképes könyvelő általi ellenjegyzés támogatási/engedményezési/vállalkozási szerződésben rögzített bankszámlaszám nyilatkozatok hiánytalan kitöltése

9.2. Kifizetési kérelem Eljárásrendi lépések benyújtás: a megvalósítás határidejét követő 1 hónap, DE szállítói finanszírozás esetén a megvalósítás határidejét megelőző 60 naptári nap hiánypótlási felszólítás: beérkezéstől számított 30 (szállítói finanszírozás esetén 15) naptári nap egyszeri hiánypótlás lehetősége (30 naptári nap, DE szállítói finanszírozás esetében 15 naptári nap)‏ a határidő lejártát követő 8 nap után a hiánypótlással érintett rész elutasítása utófinanszírozás esetén a kifizetési kérelem beérkezését követő 60, szállítói finanszírozás esetén 30 naptári napon belül kerül a támogatás folyósításra (a hiánypótlás idejét nem beleértve)‏

10. Hasznos információk forrása www.vati.hu> ROP 2007-2013> Megvalósítás> Pénzügyek www.nfu.hu> Pályázatok> Hasznos információk pályázóknak> Elszámolási és nyomonkövetési nyomtatványok www.nfu.hu> Pályázó-tájékoztató (pirossal a Pályázatkereső térkép felett a kezdő oldal közepén) VAGY www.emir.nfu.hu/main

11.1. Pályázó-tájékoztató felület használata Elérhetőség www.nfu.hu> Pályázó-tájékoztató> ÚMFT pályázó Tájékoztató Bejelentkezés Alintézkedés kiválasztása: KDOP-5.3.2 Pályázat számának kiválasztása Jelszó: a regisztrációs levélben szerepel (jelszó visszaállítása az NFÜ honlapján található formanyomtatvány benyújtásával a VÁTI Kht. Székesfehérvári Területi Irodájára)‏

11.2. Pályázó-tájékoztató felület használata A bejelentkezés után Információ menüpontban található: a Felhasználói kézikönyv, a Jelszóigénylő formanyomtatvány, az Elszámolási formanyomtatványok, DE a benyújtandó dokumentumokat a számlakitöltő „Nyomtatás” funkciója segítségével kell létrehozni kifizetés igénylések létrehozása és beküldése az „Elszámolások” menüpont alatt „PEJ” menüpont alatt hozható létre az előrehaladási jelentés (kitöltési útmutató!)‏

12. Online számlakitöltő - Elszámolások menüpont

Elszámolási ütemek

Új számla rögzítése

Számla adatok kitöltése

Szállító keresés

Szállító keresés név alapján

Szállító – nincs találat

Szállító rögzítése

Szállító rögzítése sikeres

Számla adatok rögzítése

Számla adatok rögzítése

Számlához új tétel rögzítése

Tétel adatok kitöltése

Tétel adatok rögzítése

Új számla rögzítése

Fordított adózású számla

Fordított adózású számla

Fordított adózású számla – új tétel (csak nettó összeg!)‏

Fordított adózású számla – új számla (szállító=Kedvezményezett!)‏

Fordított adózású számla (nettó=0, csak ÁFA)‏

mint számla nem fog látszana, hanem az elszámolás nyitó oldalán, valamint a kifizetési kérelemben fog szerepelni.

Látszik az elszámolás (beküldés alatt)‏

Új számla (100 e Ft alatti számlák)‏

100 ezer Ft alatti számlák összesítője

100 ezer Ft alatti számlák összesítője

100 ezer Ft alatti számlák összesítője

100 ezer Ft alatti számlák összesítője

100 ezer Ft alatti számlák összesítője

Végleges mentés után EMIR-be kerül

Leggyakoribb hibák Nem használják az on-line számla kitöltőt Nem nyújtanak be piaci ár igazolására alátámasztó dokumentumot Záró kifizetési kérelemhez nem csatolnak záró Projekt Előrehaladási Jelentést (ZPEJ)‏ Teljesítés igazolás hiányzik Projekt menedzsment költség esetén hiányzik a beszámoló az elvégzett tevékenységről Szerződés vagy nyilatkozatot arról, hogy nem kötöttek szerződést

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! 2008. október 15. Köszönöm megtisztelő figyelmüket! További kérdések esetén: Kolontár Amelita akolontar@vati.hu 22/511-836