Sajátos nevelési igény a fels ő oktatásban Sulyok Tamás f ő iskolai adjunktus Zsigmond Király F ő iskola.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Belvárosi Általános Iskola. „Az igazi teljesítmény az életben való be- válás. A testi és lelki értelemben egész- séges személyiségfejlődés, melynek során.
Advertisements

Esélyt az esélyteleneknek
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Az intézményi dokumentumok átdolgozása a fenntarthatóság érdekében
Tutori tevékenység a gyakorlatban
Veszélyes cégek Hogyan szúrd ki azt a céget, akihez nem szabad elmenni dolgozni? Savanya Erzsébet HR Igazgató
E-learning alapú távoktatásos képzés
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
Felsőoktatási tankönyv- és szakkönyvtámogatások szeptember 30.
Segítség! Felnőttem! Nagy terhelhetőségű, magas rendelkezésreállású rendszerek építési és üzemeltetési útmutatója Kovács Zsolt Szerverhotel igazgató.
Alkalmazotti teljesítményértékelés és közalkalmazotti minősítés az intézményi minőségirányítási programban.
Tanulmányok szerepe a karrierben Kozellné Szabó Csilla Ozeki Informatikai Kft.
Szabó Zsolt "Joyn" - A jövő SMS-e Szabó Zsolt
2005. április 15.Kulcsár Zoltán - ppos.hu1 Adatvédelem az önkormányzatoknál Kulcsár Zoltán.
Az országos mérések megújult rendszere
Savanya Erzsébet HR Igazgató
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
2010. május 6. Kertész Károly http/ 1 Emissziómérések-1 Mérési terv.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
2011. A Baross Gábor Oktatási Központ képzési kínálata Keszmann János
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Pudleiner József ELMESZTI Bt. ügyvezető
Szakdolgozat, mint a legjobb referencia a pályakezdéshez
„Alacsony státusú szakok” – Kísérlet a diplomák munkaerő-piaci értékkülönbségeinek alternatív magyarázatára Kiss László Projekt megnevezése: Felsőoktatási.
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
2006. január 27. Kovács József vezérigazgató A 30 éve alapított Paksi Atomerőmű Rt évi működése Sajtótájékoztató január 27.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
KOMPETENCIAMÉRÉSEK ÉS EREDMÉNYEIK
E-learning alapú távoktatásos képzés
ADATBÁZISOK
2010. május 6. Kertész Károly http/ 1 Emissziómérések-4 Szakaszos mintavételek.
. Egy nemzeti képesítési keretrendszer lehetséges előnyei Vitaindító [ Derényi András ]
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
ELEMÉR
Szakképzési dokumentumok
Hogyan készüljünk fel a szóbeli interjúra? Milyen kérdések várhatóak?
Hogyan kell megírni egy önéletrajzot, hogy behívjanak állásinterjúra?
Hogyan zajlik egy állásinterjú?
Karrierlehetőségek a multiknál
Mi befolyásolja a munkaerő piaci értéked?
Előadó: Karacs Nóra HR asszisztens

A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Természettudományi KKK-k elemzésének tapasztalatai Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Angol alap és középszint, számítástechnika alap és középszint A programban egyéni pályázó vehet részt, a képzésekre milliárd forint európai.
Ráckeresztúri Drogterápiás Otthon
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
2010. május 6. Kertész Károly http/ 1 Emissziómérések-5 Minőségbiztosítás, dokumentálás.
2010. május 6. Kertész Károly http/ 1 Emissziómérések-1 Mérési terv.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Dr. Schiffer Csilla. Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Zsigmond Király Főiskola január Szakdolgozat prezentációja Zsigmond Király Főiskola január A szerző neve A SZAKDOLGOZAT CÍME.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Előadás másolata:

Sajátos nevelési igény a fels ő oktatásban Sulyok Tamás f ő iskolai adjunktus Zsigmond Király F ő iskola

Hipotézis A közoktatásban felderített, de kezeletlen és a fel nem derített diszlexiások egy része megjelenik a fels ő oktatásban és el is végzi azt. Innen a munkaer ő piacra kerülnek, ahol a sikert és a teljesítményt már más mércével mérik, más körülmények között kell teljesíteniük, leginkább egyedül.

A program ötlete Közoktatás –korábban felfedezett probléma –kezelési megoldások Fels ő oktatás –egyre nagyobb mértékben jelentkezik –egyenl ő re nem foglalkozik a problémával Munkaer ő piac –sajátosan „kezeli” a problémát

A mérés módszerei 1800-nál több felmér ő lap demográfiai adatok és 4 feladat önfelmér ő teszt szövegértés szintaktikai hibakeresés szabad fogalmazás kézírással 30 órás kurzus

A fels ő oktatás tapasztalatai Törvényi háttér –felmentés –vizsgakönnyítés Általában mit szoktak kérni –eseti felmentések –nem jelentik be, félnek a diszkriminációtól Nyelv –felmentés a diplomához (5 eset)

Az önértékelés eredménye N=1168 Diszlexiás: főnél több?

Diszlexia és munkaer ő piac Egyre többen lépnek ki a problémával a munkaer ő piacra. A munkaer ő piac ezt a problémát nem kezeli. A felvételi során nem derül ki, vagy másként értelmezik. A munkavégzés során akadályokat jelent.

Megoldási javaslatok A munkaer ő piaci szerepl ő knek mélyebben kellene foglalkozni a problémával –megismerni (a problémát és mérni azt - HR), –kezelni (kompetenciafejlesztés). Megfelel ő feladat az arra alkalmas egyénnek. Az elektronikus eszközök alkalmazása –a probléma felderítésében, –a probléma kezelésében.

Kompetencia alapú fejlesztés Hallgató, tanuló (aktív és végzett) Felsőoktatási intézmény Munkaerő- piaci szereplő Kompetenci a alapú fejlesztés

Köszönöm a figyelmüket! További információk: