A nagyvárosi intézményhálózat működtetése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Advertisements

TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
II/3. Működő és a legszegényebbeket elérő szolgáltatások, közösségi akciók Kunbábony, Civil Kollégium Képzési Központ április május
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
1 Tervezett központi képzőhely. 2 TÁMOP + TIOP Cél:megvalósulhat a szak- és felnőtt- képzésre fordított állami, és Európai Uniós források koncentrált.
FÖKIR Integrált Elektronikus Közoktatási Információs Rendszer TISZKIR Térségi Integrált Szakképző Központ Információs Rendszer Fővárosi Oktatástechnológiai.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
„Hódmezővásárhelyi modell” Egy lehetséges válasz a 21
Sellyei kistérség közoktatási helyzetkép
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
A foglalkozási rehabilitáció helye és szerepe a munka- ügyi szervezetben Harkány, október 16. Szellő János.
TANULMÁNYOK FOLYTATÁSA KÜLFÖLDÖN. BEJELENTÉSI KÖTELEZETTSÉG AMENNYIBEN A TANULÓ MÉG NEM IRATKOZOTT BE MAGYAR ISKOLÁBA, A LAKÓHELY SZERINT ILLETÉKES ÖNKORMÁNYZAT.
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
TISZK-ek Miért kellettek, és miért kellenek? Múlt, jelen, jövő Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Marcali, május 18.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Szakképzés-szervezési
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Kamarai előadás március 2.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Közmeghallgatás december 2. Költségvetési beszámoló.
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Szabályozás és megvalósítások Beiskolázással és továbbhaladással összefüggő szabályozás megvalósítási útjai a gyakorlatban Imre Anna Országos Neveléstudományi.
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Az országos mérések megújult rendszere
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
„I. Alternatív finanszírozási stratégiák” Sopron, október 3.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
A szakképzés helyzete az iskolafenntartó szemüvegén keresztül
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivata.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
FÖKIR Integrált Elektronikus Közoktatási Információs Rendszer
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivata
Előadás másolata:

A nagyvárosi intézményhálózat működtetése Kardos János Szeged MJV Polgármesteri Hivatal Oktatási, Kulturális és Sportiroda

Szeged - 2007/2008. (1) Önkormányzati intézmények (nappali) Intézmény-típus Intézmények száma Ellátottak száma óvoda 1/51 4.588 ált. isk. 20+1 9.999 (278-823) középfok 16 11.876 (337-1.668) + kollégium, alapfokú művészetoktatás

Szeged - 2007/2008. (2) Nem önkormányzati intézmények (nappali) Intézmény-típus Intézmények száma Ellátottak száma (A+E+F+K) ált. isk. 8 (3+1+2+2) 2.809 (49-936) középfok 7 (2+2+2+1) 2.207 (33-699) szakszogálat a kistérségnél

Nem önkormányzati intézmények helyzete Kedvezményes bérleti díj (A) Intézményátadás + finanszírozás (K) Speciális feladatok ellátása (A) Körzetes feladatok ellátása (???) Eltérő normatív finanszírozás (E, F)

Intézményrendszer költségvetése (működés!) Kiadási főösszeg (mFt) Állami támogatás (mFt) 2006 14.222 8.532 2008 14.310 7.523* * informatika, eszköz, integráció stb. később pályázatokkal (+ bürokrácia!)

Infrastrukturális feltételek Változatos épületállomány (kor, méret, technológia, funkcionalitás, elhelyezkedés) Felújítás, korszerűsítés (kényszerű kompromisszumok) - saját erő (?!?) - hitel - pályázatok

Esélyegyenlőség (HHH, SNI) Integrációs folyamatok mindkét területen Együttműködés szakmai és civil szervezetekkel Felkészítés – pedagógus, diák, szülő Esélyegyenlőségi terv!

Deszegregációs folyamat indítása Esélyegyenlőség (119/163 HHH) Szülők/CKÖ kezdeményezése Jogszabályi környezet megváltozása Kompetenciamérés eredményei (2006) matematika szövegért. városi átlag: 509 514 Móra F. Ált. Isk.: 348 296

Irányított deszegregáció 11 iskola megközelíthetőség, befogadóképesség 7-23 fő/iskola körzet, családi kapcsolatok, tanult nyelv Folyamatos szakmai és társadalmi egyeztetés IPR képzés, mentorok, hallgatói mentor-program, buszbérlet, felzárkóztatás, kirándulás stb.

Szakképzés 14 intézmény 8.688 tanuló (6.293 / 1.267 + 2.395 / 1.394) 20 szakmacsoport Több mint 80 szakma Térségi feladatellátás Gazdaságosan működő versenytársak Megváltozott jogszabályok, új OKJ

TISZK Kft. – 9 tag 5 önkormányzat, 3 alapítvány, 1 egyetem Együttműködési kényszer Befolyásoló tényezők - TÁMOP, TIOP eredmény - RFKB döntések Működtetés forrása ???

Minőség, eredményesség, hatékonyság ÖMIP / vezetői értékelés Szakértők – finanszírozás Kompetencia-mérések - eszköz (intézménynek, fenntartónak) Hivatali szakértelem - oktatásirányítás - pénzügy - szakmai ellenőrzés

Köszönöm a figyelmet! kardos.janos@szeged.eu