SZAKKÉPZÉSI SZAKMAI NAPOK Farkas Olga ÁLLAMPOLGÁRI KOMPETENCIÁK ÉS GAZDASÁG Kutatástól a felhasználásig Szakképzés és gazdaság.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egymásért fordítsuk meg a napot!. Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek.
Advertisements

Tanulók fejlődésének nyomon követése
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
„Csellengő fiatalok” komplex bűnmegelőzési projekt
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
„A MUNKA NEMESÍT II.” "A programot az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja."
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
‘rEUsearch’ Az Európai Unióhoz való csatlakozás hatásai a határon átnyúló kapcsolatokra, agráriumra és kereskedelemre – kutatási projekt (HURO/0801/075)
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
TISZK informatikai rendszerek MS alapon
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar A vidék fejlesztésének titka, a sikeres vidéki térségek és települések Nyugat-Magyarországon.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Széchenyi István Egyetem, Győr
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
A távmunka nem cél, hanem eszköz december 11.
„Beszélgessünk Európáról” programsorozat MeH EU Kommunikációs Főosztály Dániel Anna Békés, március 18.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: TÉNYEK ÉS TERVEK A legfontosabb teendőink 2010-ben Munkakultúra - Szakképzési Modellek Konferencia Hajdúszoboszló, Február.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe a felsőoktatási állampolgári nevelésben Kocsis Mihály.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
MAGYOTT Közgyűlés február 16. Beszámoló Állatgyógyászati munkacsoport Dr. Kulcsár Gábor.
Társadalmi és állampolgári nevelés-oktatás a szakiskolákban finanszírozásának támogatására c. projekt Demokratikus értékeket támogató képzőprogramok tapasztalata.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Projektvezetői megbeszélés Önfejlesztő terület február 11.
KISTÉRSÉG ÉS REGIONALITÁS A KÖZMŰVELŐDÉSI GYAKORLATBAN Pap István Megyei Művelődési Központ, Békéscsaba.
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
MÉCS konferencia március 21. Mezőtúr
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Előadás másolata:

SZAKKÉPZÉSI SZAKMAI NAPOK Farkas Olga ÁLLAMPOLGÁRI KOMPETENCIÁK ÉS GAZDASÁG Kutatástól a felhasználásig Szakképzés és gazdaság

Az „Elektronikus mintavételi keretrendszer kifejlesztése és megvalósítása a demokratikus állampolgárságra képzés és a társadalmi-gazdasági eredményesség közötti szakképzésbeli összefüggés vizsgálata” című projekt, FKA-KT-48/ január és június.

FEJLESZTÉSI CÉL ÉS LOGIKA SZAKMAI PARTNEREK PILOT PROJEKT A SZAKKÉPZÉSI KÖZPONTBAN KITERJESZTÉS TELJESÍTÉS SZÁMOKBAN EREDMÉNYEK JELENTŐSÉGE

FEJLESZTÉSI CÉL ÉS LOGIKA Cél: informatikai fejlesztés konkrét kutatási program végrehajtásán keresztül Kutatási program célja: fiatalok társadalmi és gazdasági tudatosságának és kompetenciájának növelése Célcsoport: éves szakközépiskolások és év közötti szakképzésben tanuló fiatal felnőttek Aktualitás: 202/2007 NAT módosítása európai dimenziókban

Fejlesztési megközelítések - elméleti modell gyakorlati alkalmazása - gyakorlati igényre, szükségletekre reagálás - fiziológiai szempontot érvényesítő - policy tevékenységek - jogszabály módosítás, - finanszírozási konstrukciók, stb.

Az alkalmazott fejlesztési logika – A teljes folyamatot átfogja a kutatástól a felhasználásig, Kutatók, tananyagfejlesztők, képzők, hallgatók és felhasználók közreműködésével - tanulók nézeteinek feltárása, - fejlesztendő területek meghatározása, - adekvát fejlesztőprogram, - tesztelés és a program javítása, - kiterjesztés.

A projekt alapelvei - Partnerség, - megfelelés, - szinergia és - gyakorlatorientáltság.

SZAKMAI PARTNEREK Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, SZAB Állampolgári Kompetenciák Munkabizottság, Dél-alföldi Pedagógiai Modernizációs Alapítvány, SZTE JGYPK Szakképzési, Továbbképzési és Távoktatási Központ, Dél-Alföldi Oktatási Hivatal, Kutatásban résztvevő szakközépiskolák.

Munka közben Team megbeszélés, Szeged, április 11.

Pilot projekt – a fejlesztési logika próbája Miért éppen itt? SZTE JGYPK Szakképzési, Továbbképzési és Távoktatási Központ – a cél szempontjából innovatív folyamatok: 2006 fókuszcsoportos vizsgálat: munkaerőpiac orientált szemlélet feltárása, KOMPASZ folyamat elindítása, európai képzési kultúrában gyakorlat.

Feszített munkatempó február és május között Teljes-körű adatfelvétel, 1110 fő, február Eredmények alapján fejlesztési területek meghatározása Eredmények megismertetése és vitája a hallgatók körében, március, Állampolgári tudatosság – felelős jövőépítés tanórai fejlesztőprogram kialakítása, április, Tesztelés, május, A tesztelés eredményeinek megvitatása a hallgatók körében, május.

Pilot projekt időben eltolódó záróakkordja - az eredmények intézményesülése a Szakképzési, Továbbképzési és Távoktatási Központban Ősztől újonnan beemelt kurzus az Állampolgári kompetenciák a felsőfokú szakképzésben. A tartalomban az állampolgárságra képzés dimenziói komplexen jelennek meg (társadalmi, gazdasági, kulturális, politikai és jogi dimenziók).

Adatfelvétel eredményeinek megismerése és megvitatása hallgatók körében, Szeged, március 31.

Az első mérési pont eredményeivel adekvát fejlesztési irányok Állampolgári tudatosság – felelős jövőépítés tanórai fejlesztőprogram fókuszai - választás lényege a működő demokráciában, - anyagi és szociális jólét a jövőkép tükrében, - szervezeti élethez fűződő társas kapcsolatok - konfliktuskezelés. Cél: elmozdulás a jelen helyzettől.

A fejlesztő program szemlélete és módszerei Személyes érintettség és közös érdek tudatosítását elősegítő tevékenységek, Igény és érdeklődés felkeltését, Motivációs alap kiépítését elősegítő hiteles és ösztönző légkörteremtés. Nagy pedagógiai és pszichológiai iskolák bevált módszerei, módszerkombinációi, Csoportmunka nyílt, plenáris vitával,

Tananyagtesztelés, Szeged, május 5.

A fejlesztő tanóra jóságának kritériumai: inspiráció és elfogadás Ezeken a kérdéseken eddig nem igazán gondolkodtam, de érdekes. Új átgondolnivalót kíván… Tetszett, hogy elvárás volt az egymásra figyelés, egymás végighallgatása, a közös véleményformálás, és a nyilvánosság… Együtt többet tehetünk a jövőért, egymásért és magunkért…

A tesztelés eredményeinek megismerése és vitája a hallgatók körében

2008. április 28.

A fejlesztési logika kiterjesztése I. Második mérési pont Szegedi szakközépiskolák és felsőfokú szakképzést nyújtó intézmények, március , 1423 fő,.

Kutatásban résztvevő szegedi szakközépiskolák Csonka János Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola, Déri Miksa Ipari Szakközépiskola, Gábor Dénes Gimnázium és Műszaki Szakközépiskola, Krúdy Gyula Kereskedelmi, Vendéglátó-ipari Szakközépiskola és Szakiskola, Széchenyi István Gimnázium és Szakközépiskola, Szegedi Móravárosi Szakközép- és Szakiskola, Vasvári Pál Közgazdasági Szakközépiskola, Vedres István Építőipari Szakközépiskola, Szeged Városi Kollégium.

A második mérési pont eredményeivel adekvát fejlesztési irányok - Szolgáltatásokban való állami szerepvállalás lehetőségei és korlátai - tudatosítás, -vállalkozóképesség - fejlesztés, -öngondoskodás szemléletű megközelítés, -az állampolgári kompetencia részvételi formáihoz fűződő önfejlődés motívumai, -Politikai szocializáció – felelősség.

A többszintű fejlesztő programcsomag elemei Állampolgári tudatosság – felelős jövőépítés, tanóra, homogén (45 perc), Demokrácia és partnerség, társadalmi célú, interaktív műhelyfoglalkozás, heterogén (4x45), Program a képzők képzéséhez (2x45), Állampolgári kompetenciák, kurzus (15 óra kontaktórákkal), Állampolgári kompetenciák az iskolavezetési gyakorlatban, továbbképzés (30 óra).

EseményAlkalmak száma Közreműködők száma I. II. III. kutatási szakasz összesen Belső rendezvények és záró-konferencia 7228 Társad. célú napok 9190 Tanóra tesztelés

Harmadik mérési pont - elektronikus mintavételi keretrendszer használatba vétele Településméret és iskolafenntartók szerint országosan reprezentatív e-vizsgálat a hazai szakközépiskolák 9. és 11. évfolyamain, június 11., 1344 fővel.

Fejlesztési logika kiterjesztése II. A harmadik mérési pont eredményeivel adekvát, általános érvényű fejlesztési irányok meghatározása június

Szakmai jelentőség – eredmények fenntartása -A figyelem ráirányult az állampolgári aktivitás jelentőségére a helyi, a regionális, a területi, a nemzeti és az európai közösségben, -a holtpontról elmozdult a társadalmi és gazdasági tudatosság, kompetencia növelésének a kérdése, -rendelkezésre áll az állampolgári kompetenciák fejlődését támogató programcsomag és -további tudományos kutatásra alkalmas, költségtakarékos informatikai eszköz.

Helyi vonatkozású előny A projekteredmények helyi hozadéka, hogy szorosabbá vált a szakmai kapcsolat Szeged Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala, az SZTE JGYPK Szakképzési, Továbbképzési és Távoktatási Központja és a kutatásban résztvevő szegedi szakközépiskolák között, amely kölcsönösen előnyös a felek számára. A kutatást a Munkaerő-piaci Alap terhére az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatta.

Köszönöm, hogy meghallgatta az előadást! Farkas Olga, elnök Magyar Tudományos Akadémia Szegedi Területi Bizottság Állampolgári Kompetenciák Munkabizottság