Gazdaságfejlesztési politika – II. NFT (2007-13) Eszes Gábor GKM Miniszteri Kabinet Nyíregyháza, 2006. december 14.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
UNIÓS TÁMOGATÁSOK KKV-K RÉSZÉRE 2008-BAN IV. WORKSHOP Essősy Ádám szakmai igazgató Lőrincz Krisztián divízióvezető.
Advertisements

Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
Vállalkozói pályázatok Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
Felzárkózás, infrastruktúra fejlesztés, uniós források felhasználása március 12. Dr. Veres János pénzügyminiszter.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Autóipar Magyarországon – 2007.
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program felsőoktatást érintő részei Dr. Peredy Zoltán GKM Innovációs és K+F Főosztály
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program első prioritása: K+F és innováció Szilágyi László GKM Vállalkozás Finanszírozási Főosztály
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Logisztikai támogatások rendszere ma, illetve a II. NFT keretében Gecse Gergely, logisztikai referens Budapest, február 3. II. CEBC Logisztikai konferencia.
A TÁMOP felépítése Tóth István január 26.. ÚMFT prioritások és OP-k Társadalmi megújulás Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Környezeti és energetikai.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Dr. Tóth Sándor irodavezető, Pécsi Helyi Vidékfejlesztési Iroda Területfejlesztők és Polgármesterek.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 17. Debrecen.
Regionális innovációs fejlesztési lehetőségek az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kleinheincz Ferenc főosztályvezető, Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
Kisvállalkozások alkalmazkodás és versenyképesség Kállay László GKM.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Akad még lehetőség! – Vállalati pályázatok uniós forrásból Gáspár Bence, főosztályvezető Budapest, június 17.
Gazdaságfejlesztési Pályázatok - lehetőségek, tapasztalatok András Lászlóné, igazgató Győr, szeptember 26.
Megjelentek az ÚMFT első pályázatai!. Megnyíló források ● Gazdaságfejlesztési Operatív Program (GOP) ● Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) ●
Galovicz Mihály, IH vezető
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
ZÁHONY TÉRSÉGI LOGISZTIKAI KLASZTER
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program
2008. november 20. Az európai uniós integráció és a magyar gazdaság; avagy esélyek és kockázatok a magyar gépjármű szektor beruházási lehetőségeiben Dr.
Kormányszóvivői tájékoztató február 24. Európa Terv a versenyképes gazdaságért.
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
1 Pályázati lehetőségek az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kecskemét, június 21. Dr. Kónya József.
A KKV-k számára elérhető támogatások. ÚSZT célok megjelenése a pályázati felhívásokban ÚSZT kitörési pontok Kkv-k fejlesztése Foglalkozta-tási hatás.
Pályázati lehetőségek és tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési operatív programban Gáspár Bence Orosháza, július 31.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
Klaszter és egyéb vállalkozásfejlesztési pályázatok 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv és az operatív programok rendszere CIVILIÁDA 2006 Budapest, október 18. Kelemen Balázs, főosztályvezető-helyettes.
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
Pályázatok 2011 Vas Megye és Szombathely Város Regionális Vállalkozásfejlesztési Alapítványa Babós Csaba, ügyvezető igazgató.
EU-s pályázati források keresése Összeállította: Dr. Juhász Erika.
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
Vállalkozásfejlesztés Operatív programokról részletesen
Vállalkozások versenyképességének biztosítása az európai uniós forrásokkal Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program pályázati lehetőségei ( ) Kóczián József GKM Vállalkozásfinanszírozási Főosztály Budapest, február.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program pályázati lehetőségei ( ) vállalkozások számára Keller Péter osztályvezető GKM Vállalkozásfinanszírozási Főosztály.
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése ÉMOP 1. Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Kapacitásbővítő, jelenlegi pályázati lehetőségek
12 ezer milliárd forintos keret
Nemzeti Fejlesztési Terv, operatív programok és pályázati lehetőségek
Lorem ipsum.
Előadás másolata:

Gazdaságfejlesztési politika – II. NFT ( ) Eszes Gábor GKM Miniszteri Kabinet Nyíregyháza, december 14.

A Gazdaságfejlesztési OP helye II. Nemzeti Fejlesztési Terv (UMFT):  Gazdaságfejlesztési OP (GOP) –760 mrd Ft  Közlekedésfejlesztési OP (KözOP)  Társadalmi Megújulás OP (TÁMOP)  Társadalmi Infrastruktúra OP (TIOP)  Környezet és energia OP (KEOP)  Konvergencia régiók OP (6 db)  Közép-magyarországi régió OP (KMROP)  Államreform fejlesztés: KM OP, KK OP

Gazdaságfejlesztésre szánt keretek az UMFT-ben ÚMFT teljes keret GOP KMROP ROP-ok Összesen ~ 1000 milliárd Ft + Egyéb OP-k gazdaságfejlesztési hatásai Ebből:

A fejlesztéspolitikai termékkínálatról…. Vissza nem térítendő támogatások Pénzügyi instrumentumok –Mikrohitel –Tőke (magvető, kockázati) –Hitelgarancia

Gazdaságfejlesztési OP prioritásai Prioritások: K+F és innováció a versenyképességért A vállalkozások (kiemelten KKV-k) komplex fejlesztése A modern üzleti környezet erősítése Jeremie típusú pénzügyi eszközök Prioritásokban elszámolható költségként kezelt területek: Infokommunikációs technológia és szolgáltatások fejlesztés Vállalati humánerőforrás fejlesztése (üzleti, piacfejlesztési tanácsadás)

1. prioritás: K+F és innováció a versenyképességért Piacorientált K+F támogatása és a kutatási-technológiai együttműködések ösztönzése Piacorientált kutatás-fejlesztési és technológiai együttműködések fejlesztése Kutatási központok fejlesztése, megerősítése Az innovációs, technológiai parkok fejlesztése Innovációs és technológiai parkok A vállalatok önálló innovációs és k+f tevékenységének ösztönzése Vállalati K+F és innováció ösztönzése Vállalati K+F tevékenység/divízió kialakításának támogatása Technológia-intenzív start-up vállalkozások segítése

2. prioritás: A vállalkozások (kiemelten KKV-k) komplex fejlesztése Vállalkozások technológiai korszerűsítése Vállalkozások technológiai korszerűsítése; Elmaradott térségek munkalehetőség beruházásai Vállalati szervezet-fejlesztés, korszerű folyamatmenedzsment ösztönzése Minőség-, környezet és egyéb irányítási rendszereke Vállalati menedzsment rendszerek (váll. ir. rdsz) E- kereskedelem, e-szolgáltatások,

3. prioritás: A modern üzleti környezet erősítése  Korszerű infokommunikációs infrastruktúra (szélessáv)  Telephelyfejlesztés  Ipari parkok,  Logisztika központok – Kiemelten intermodális és regionális  Vállalkozások részére üzleti, információs és piacfejlesztési tanácsadás nyújtása (ITD-H, egyéb vállalkozásfejlesztési intézmények) 4. prioritás: JEREMIE típusú pénzügyi eszközök  Mikrofinanszírozás  Garanciaeszközök  Tőkepiac fejlesztése

3. prioritás: Logisztikai központok fejlesztése Várható keretösszeg: mintegy 30 mrd Ft ( ) Támogatási összeg: mFt (Regionális log. közp.: max 150 mFt) Támogatási intenzitás: max: 50% (pályázati kiírásban ettől el lehet térni) Támogatható tevékenységek: Intermodális, regionális logisztikai központok komplex szolgáltatás fejlesztéséhez kapcsolódó : –Telephelyfejlesztés (Ingatlan, közmű építése, bővítése, korszerűsítése) –Technológiai fejlesztés (műszaki és egyéb eszköz, berendezés beszerzése, -IT is) –Immateriális javak beszerzése –Piacra jutás támogatása (piaci megjelenés,piackutatás, marketing eszközök) beszerzése; A fejlesztésekhez közvetlenül kapcsolódó HRfejlesztés (tanácsadás, képzés); Vállalati folyamatmenedzsment támogatása (Vállalatirányítási rendszerek); Minőség és egyéb irányítási rendszerek, szabványok bevezetésének támogatása; Online megjelenés, e-kereskedelem és egyéb e-szolgáltatások támogatása;

A KözOP cél- és prioritás struktúrája Átfogó stratégiai célokSpecifikus célokPrioritás tengelyekBeavatkozások / prioritások Elérhetőség javítása a versenyképesség növelése és a társadalmi-területi kohézió erősítése céljából Az ország jobb bekapcsolása az európai gazdasági vérkeringésbe és a fejlődő piacok adta lehetőségek jobb kihasználása a közlekedési infrastruktúra fejlesztésével Az ország és a régióközpontok nemzetközi elérhetőségének javítása TEN vasút, TEN közút, TEN folyami, (+ kapcsolódó intelligens rendszerek) Régiók (belső és egymás közötti) elérhetőségének javítása a társadalmi és területi kohézió erősítése érdekében Térségi elérhetőség javítása 115 kN fejlesztés, nagyyárosokhoz vezető utak, A közlekedés intermodalitásának fejlesztése, a vállalkozások versenyképességének segítése és a régiók alternatív megközelíthetősége céljából Közlekedési módok összekapcsolása, gazdasági központok intermodalitásának és közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése Közlekedési módok közötti váltás elősegítése, logisztikai központok, ipari parkok bekapcsolása a fő közlekedési (közút, vasút, légi és vízi közlekedés) hálózatba A közösségi közlekedés fejlesztése A közösségi közlekedés környezetbarát fejlesztése Városi és elővárosi közösségi közle- kedés fejlesztése kötöttpályás városi és elővárosi közlekedési infrastruktúra, intermodális csomópontok

Hogyan egészítik ki a ROP-ok a KözOP fejlesztéseit? PrioritásokKözOP beavatkozásokRegionális OP (konvergencia célkitűzés) beavatkozások (ERFA forrás csak) Az ország nemzetközi elérhetőségének javítása TEN vasút, TEN közút, TEN folyami, (+ kapcsolódó intelligens rendszerek) nincs beavatkozás Térségi elérhetőség javítása1-2-3 számjegyű főutak fejlesztése (TEN hálózatra ráhordó és összekötő utak, 115 kN fejlesztések);  4-5 számjegyű közutak fejlesztése;  regionális közlekedési szövetségek kialakítása Különböző közlekedési módok összekapcsolása és gazdasági központok közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése repülőterekhez vezető utak, kikötő fejlesztések, ipari parkok, logisztikai központok külső közlekedési kapcsolatai a fő közlekedési hálózathoz,  személykikötők, helyi jelentőségű logisztikai központok közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése Városi és elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése kötöttpályás városi és elővárosi közlekedési hálózatok fejlesztése (metró, villamos, elővárosi vasút + utóbbihoz kapcsolódó P+R és B+R parkolók)  elővárosi vasútra közúti ráhordó infrastruktúra fejlesztése, egyéb nem kötöttpályás fejlesztések (közút, kerékpárút, gyalogos közlekedés);  városi és agglomerációs közlekedési szövetségek

Hogyan segíti a KözOP a logisztikai szolgáltató központok fejlődését? a KözOP az országos jelentőségű logisztikai központok fő közlekedési hálózatba való bekapcsolását ill. az összekötő közlekedési infrastruktúra fejlesztését támogatja a telekhatárig a 3. prioritásnak része ez az intézkedés tartalma: bekötő utak építése, felújítása, iparvágányok kiépítése (ez telekhatáron belül is), kikötői kapcsolatok fejlesztése a támogatások forrása az Európai Regionális Fejlesztési Alap a térségi, helyi jelentőségű logisztikai központok közlekedési infrastruktúra fejlesztései a ROP-ból kaphatnak támogatást

A KözOP forrásai alaponként (mrd Ft) Forrás EU támogatás NemzetiÖsszesen Kohéziós Alap ERFA Összesen Plusz TA26

A KözOP forrásai prioritásonként (mrd Ft) PrioritásokAlapForrás Az ország és a régióközpontok nemzetközi elérhetősége KA947 Térségi elérhetőségERFA256 Városi, elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése KA453 Különféle közlekedési módok összekapcsolása, gazdasági központok bekapcsolása a fő közlekedési hálózatokba ERFA39 Technikai Segítségnyújtás26

Indikatív ágazati felosztás (mrd Ft) Vasúti fejlesztések 470* Közúti fejlesztések 733 Víziút fejlesztés20 Közlekedési módok összekapcsolása, gazdasági centrumok bekapcsolása a fő közlekedési hálózatokba 39 Közösségi közlekedés fejlesztés 453

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Elérhetőség: Gazdasági és Közlekedési Minisztérium GKM Miniszteri Kabinet 1055 Budapest, Honvéd u Tel.: