MLSZ FKI Edzőképző vezető

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az NBI.-NBII. U17-U19 edzők konferenciája
Advertisements

STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ ESZMECSERÉKRŐL "A kormány szakképzés-fejlesztési koncepciója az új szakképzési törvény”
Az iskola pedagógusainak válaszai a kérdőíves felmérésre.
UEFA-A /UEFA PRO Tanfolyan Mérkőzés megfigyelés BELGIUM - SPANYOLORSZÁG Bob Browaeys , 19: :30.
Bozsik Gyermek Egyesületi Program U8/9
20 éves a Tisza Volán SC Labdarúgó Szakosztálya
A Hallgatói Mentorprogram működése
A „MODULFÜZET” készítette B a l á z s T a m á s. - T U D J U K…, - M E R J Ü K…, - T E S S Z Ü K.
Elmozgó rendszerű támadójáték begyakorlása az Arsenal edzésein keresztül Szombathely 2011.
Tanévnyitó értekezlet
Mire jó a DÖK?.
MRGSZ Stratégiai terv Verzió: 2. RC2. JÖVŐKÉP Aktuális MRGSZ cél: Láthatóvá tenni a a rögbit Magyarországon és a Magyar rögbit Európában!
A komplex minősítés tapasztalatai az ORSZI Dél-dunántúli Regionális Igazgatóságánál előadó Dr. Benkovics László.
A koragyermekkori nevelésről
Magyar labdarúgó hagyományok - a jövő útja
MAGYAR LABDARÚGÓ UTÁNPÓTLÁS KÉPZÉS, MAGYAR LABDARÚGÓ HAGYOMÁNYOK
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Alapfokú játékvezetői tanfolyam megnyitó
EDZŐKÉPZÉS EDZŐ TOVÁBBKÉPZÉS
KAPUS KÉPZÉS EDZŐI SZINT 1. (UTÁNPÓTLÁS) ELMÉLET
Minden csapatjátékban, a legfontosabb része a játéknak a VÉDEKEZÉS.
„Játszani is engedd…” „KREÁTOR” – JÁTÉKÓRA.
A Belga LSZ fejlesztési terve
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Karácsonyi János Katolikus Gimnázium
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Alapfokú játékvezetői tanfolyam megnyitó
TERÜLETVÉDEKEZÉS.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
A gazdaságról, a mindennapi pénzügyekről egyszerűen a évfolyamon tanító pedagógusoknak című akkreditálás alatt álló tanártovábbképzésről Szűcs Tamás.
Nagy Zoltán: A reform emberei Értékteremtés érték a dolgokban rejlő lehetőség EU-s projektek lehetőségei hasznosság értékek átadása adott embereknek adott.
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG UTÁNPÓTLÁS NEVELÉSI FILOZÓFIÁJA
EDZŐKÉPZÉS A MŰKÖDÉS Bob Browaeys , 17: :00.
UEFA STUDY GROUP OCT 2008 A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG TECHNIKAI OSZTÁLYA A MŰKÖDÉS Michel Sablon , 17: :15.
UEFA STUDY GROUP OCT 2008 UTÁNPÓTLÁS AKADÉMIAI IGAZGATÓ (DYA) ELMÉLET Marc Van Geersom , 10: :10.
JÁTÉKRENDSZEREK CSAPATJÁTÉK NAPI TAKTIKA.
A SOKMOZGÁSOS TÁMADÓ JÁTÉK
A MÁSODIK NAP ÖSSZEFOGLALÁSA. 1. Magyar labdarúgó hagyományok és a labdarúgás jövője MI A KAPOCS A MAI LABDARÚGÁS FEJLŐDÉSI TEN- DENCIÁI ÉS A MAGYAR LABDARÚGÓ.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Az ELTE intézmény- akkreditációs tapasztalatai (2009–2010)
Az AQUAPOL együttműködési hálózatot 2003-ban, az Európai Unió támogatásával hozták létre Hollandia, Belgium és Németország.
Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Szarka Zsuzsi
A testnevelésre vonatkozó sportiskolai kerettanterv ismerete.
Labdarúgó foglalkozások sajátosságai
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
MAGYAR EDZŐK TÁRSASÁGA
Amatőr labdarúgó csapat felkészítése
A Hernád-Pusztavacs Általános Iskola, mint referenciaintézmény Ráczné Kocsis Krisztina szakmai vezető.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Nagyné Horváth Emília.
A talentum A tehetségfejlesztés programja SZOMBATHELY(kick-off)
Nem minden az aminek látszik…
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
PFLA Regionális Utánpótlás Központ
A mennyiségből a minőségbe – az MKOSZ stratégiai terve
UEFA Grassroots Fesztiválok szervezése
MTSZ Oktatás Általános koncepció.
Testnevelés és Sporttudományi Intézet
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
PSV AKADÉMIA 2007/2008.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A Magyar Labdarúgó Szövetség Grassroots „Önkéntes Szervező” workshop órarend 1. nap Időtartam 2.nap 8:00-9:00 A labdarúgás nemzetközi irányító szervei.
Előadás másolata:

MLSZ FKI Edzőképző vezető 2008. DECEMBER 15 MLSZ - UEFA EDZŐKÉPZÉS PRO – A – B INSTRUKTOROK MEGBESZÉLÉSE Bicskei Bertalan MLSZ FKI Edzőképző vezető

RÉSZVEVŐK Dr. Kalicz Éva, MLSZ FKI Igazgató Jámbor László, MLSZ Sportágfejlesztési Igazgató Bicskei Bertalan, MLSZ FKI Edzőképző vezető UEFA „A” instruktor: Dajka László UEFA „B” instruktorok: Hagymási Zoltán Koleszár György Lóczi István Németh Károly Pári Sándor Rónai István Sákovics Péter Tóth János

N A P I R E N D I P O N T O K 1. JÁMBOR LÁSZLÓ: A magyar labdarúgás fejlesztése (50’) SZ Ü N E T (10’) 2. Az MLSZ új edzőképzési rendszerének a felépítése (5’) 3. Az MLSZ FKI Edzőképző 2009 évi programja (5’) 4. Az UEFA Pro-A-B tanfolyamok szervezésének követelményei és feladatai (20’) 5. A Study Group Scheme Belga Tanulmányút tapasztalatai (10’) 6. A sokmozgásos támadójáték (10’) 7. Konzultáció (50’)

AZ MLSZ UEFA SZERŰ EDZŐKÉPZÉSÉNEK FELÉPÍTÉSE 2009. MLSZ EDZŐKÉPZÉS 2009 Futsal edzőképző Kapus edzőképző UEFA „B” + MLSZ „D” TOVÁBBKÉPZÉS OKJ OKTATÓI + MLSZ „D” (TF + MEGYÉK)

AZ MLSZ FKI EDZŐKÉPZŐ 2009 ÉVI PROGRAMJA

AZ MLSZ FKI UEFA EDZŐKÉPZÉSI INSTRUKTOROK FELADATAI Az UEFA Edzőképzési Konvenció betartás: -A Konvenció minimum szinteket állapít meg ennél több lehet fejlesztés -UEFA Edzőképzési vezetők évenkénti továbbképzése (irányvonal, módszerek) -instruktorok önképzése saját tanfolyam fejlesztése -az MLSZ FKI által kiadott diploma nemzetközi diploma UEFA Jira Bizottság alapelveinek betartása: -edzőképzés saját hagyományok + UEFA irányelvek -az UEFA Jira Bizottság írásos tájékoztatása minden változásról INSTRUKTOR MLSZ FKI UEFA JIRA BIZOTTSÁG SPORTÁGFEJLESZTÉSI IGAZGATÓ

AZ MLSZ FKI UEFA EDZŐKÉPZÉSI INSTRUKTOROK FELADATAI A tanfolyamok vezetése: -fegyelmezett, alkotói légkör megteremtése -a tanfolyam adminisztrációjának kézben tartása (hiányzás: 5%, késés, munka…) -órarend elkészítése (alap órarend + új anyag elhelyezése) -óraadó tanárok felkérése -az össz óraszám 70%-nak megtartása -órákra felkészülés alapos, a legjobb tudás szerint -az óraadó tanárok minősítése -kapcsolattartás szakmai kérdésekben az MLSZ FKI Edzőképző vezetőjével -kapcsolattartás adminisztratív ügyekben az MLSZ FKI-el -vizsgatételek kidolgozása -a vizsgák megszervezése, levezetése

UEFA STUDY GROUP SCHEME BELGIUMI TANULMÁNY ÚT

MIT TANULTUNK? EDZŐKÉPZÉS -Speciális edzőképző tanfolyamok szükségessége: -Futsal -Kapusedző -Női edző -Kondíció edző -Elit „A” utánpótlás edző -Az állami és az UEFA edzőképzés egymásra épülése: -Alapképzés: állami képzés -Ráépül: UEFA Edzőképzés

MIT TANULTUNK? UTÁNPÓTLÁS KÉPZÉS -Minden kis játék kapussal (4:4 is) nem mérvadó, lehet -A gyerekek minden pozíciót játsszanak -”ÖRÖM” aspektus !!! -U/11-15: 3-4-3 felállás U/11-nél logikus, mi is ezt favorizáljuk, mert: 4:4 rombusz 7:7 dupla rombusz 10:10 tripla rombusz (alul egyenesedik) -Testnevelő tanárok (iskolai foci) edző = pedagógus (előny)

MIT TANULTUNK? HOGYAN HASZNOSÍTJUK? TOVÁBBKÉPZÉS: -UEFA edzőképző instruktorok -Pro-A-B továbbképzések instruktorai -utánpótlás vezető edzők -MLSZ honlap

MIT TANULTUNK? MIKOR INDUL? -A technikai tudás felhasználásán alapuló labdarúgás oktatása: már folyamatban van -Új programok 2009: -Futsal edzőképzés -Kapus edzőképzés -Új programok 2010: -Elit „A” utánpótlás edzőképzés -Női edzőképzés -Kondíció edzőképzés

MIT TANULTUNK? HOL ÉRHETŐ EL A LEGNAGYOBB BEFOLYÁS MAGYARORSZÁGON? -Az edzőképzés területén -MLSZ Elnökség Verseny Bizottság MGYLSZ

MIT TANULTUNK? A CSELEKVÉS ÚTJA INSTRUKTOROK MLSZ FKI SPORTÁGFEJLESZTÉSI IGAZGATÓ MLSZ ELNÖKSÉG

A JÖVŐ = A TECHNIKAI TUDÁS FELHASZNÁLÁSÁN MIT TANULTUNK? PRIORITÁS EGYSÉGES ÁLLÁSPONT: A JÖVŐ = A TECHNIKAI TUDÁS FELHASZNÁLÁSÁN ALAPULÓ LABDARÚGÁS

A SOKMOZGÁSOS TÁMADÓJÁTÉK

A SOKMOZGÁSOS TÁMADÓJÁTÉK Mi a pozíciós támadó játék? A támadó játékosok a saját zónájukban próbálják meg áttörni az ellenfél védelmi falát Mi az elmozgó rendszerű támadó játék? A támadó játékosok keresztirányú és rézsútosan keresztirányú elmozgásokkal keresik, ill. kényszerítik ki a réseket és törnek át az ellenfél védelmi falán Mi a sokmozgásos támadó játék? A sokmozgásos támadójáték egyaránt tartalmazza a pozíciós és az elmozgó rendszerű támadó játék elemeit (labdarúgás globalizációja – modern labdarúgó stílus)

A sokmozgásos támadó játék független a játékrendszertől Ausztria 3-5-2 Hollandia 4-2-3-1 Portugália 4-1-4-1 (4-3-3)

A SOKMOZGÁSOS TÁMADÓJÁTÉK A sokmozgásos támadójáték független a játékrendszertől Spanyolország 4-3-3 (4-1-4-1) Spanyolország 4-4-2

A SOKMOZGÁSOS TÁMADÓJÁTÉK A sokmozgásos támadójáték oktatásának követelményei: -másfajta alkalmazkodásokat kíván edzőtől, játékostól: -labda nélküli koordinációban -általános labdás koordinációban (minden irányból és magasságból érkező labdák tovább játszása minden irányba és magasságba) -alkalmazott labdás koordinációban (a sokmozgásos támadójáték alapelvei szerint) -kis és nagyobb létszámú játékoknál (a sokmozgásos támadójáték alapelvei szerint)

A SOKMOZGÁSOS TÁMADÓJÁTÉK A sokmozgásos támadójáték oktatásának követelményei: -nehezebb megtanulni és kivitelezni, mert: -az elmozgások miatt gyorsan változó helyzeteket kell felismerni (az egysíkú pozíciós játéknál nem) -az elmozgások miatt több lehetőség közül kell választani és a helyzetet meg kell oldani -fizikailag magasabb követelmények, mert: -az elmozgások váratlanok, tehát gyorsak -dinamikát kívánnak mozgásban – gondolkodásban A technikai-taktikai cselekvési szinten minden labdás és labda nélküli elemet magas szinten meg kell tanulni és fel kell tudni használni a játék folyamán

A SOKMOZGÁSOS TÁMADÓJÁTÉK A stílust megtanuló labdarúgó pontosan annyit és olyan intenzíven fog mozogni, amennyit a stílushoz alkalmazkodó gondolkodás módja és a cselekvéshez szükséges technika felhasználása tőle megkíván. Az a labdarúgó, aki az idő-tér csökkenését nem képes technikai tudása felhasználása révén megoldani, lemarad

A SOKMOZGÁSOS TÁMADÓJÁTÉK Sokmozgásos támadó játék a 4:4 elleni játékban (rombusz)

A SOKMOZGÁSOS TÁMADÓJÁTÉK A sokmozgásos támadó játék a 7:7 elleni játékban (dupla rombusz)

A SOKMOZGÁSOS TÁMADÓJÁTÉK A sokmozgásos támadó játék a 10:10 elleni játékban (tripla rombusz – védők vonala kiegyenesedik)

A SOKMOZGÁSOS TÁMADÓJÁTÉK FC CHELSEA A LEGJOBB PÉLDA

AMI ELÉG VOLT 2008-BAN, NEM LESZ ELÉG 2009/2010-BEN! KONZULTÁCIÓ MOTTÓ: „UEFA JIRA PANEL POZITÍV VISSZAJELZÉS – DE! AMI ELÉG VOLT 2008-BAN, NEM LESZ ELÉG 2009/2010-BEN”

GYENGE FUTBALL EDZŐK EDZŐKÉPZÉS AMI ELÉG VOLT 2008-BAN, NEM LESZ ELÉG 2009/2010-BEN! MOTTÓ: „MINDENKI SÖPÖRJÖN A SAJÁT HÁZA TÁJÁN” A FUTBALL TELJESÍTMÉNY SOK ÖSSZETEVŐS – EGYIK (NEM KICSI) AZ EDZŐK MUNKÁJA AZ EDZŐI TELJESÍTMÉNY SOK ÖSSZETEVŐS – EGYIK (NEM KICSI) AZ EDZŐK KÉPZÉSE GYENGE FUTBALL EDZŐK EDZŐKÉPZÉS FEJLESZTÉS EDZŐKÉPZÉS EDZŐK JOBB FUTBALL

AMI ELÉG VOLT 2008-BAN, NEM LESZ ELÉG 2009/2010-BEN! MOTTÓ: „TÉGY FEL KÉRDÉSEKET – HOGY TUDJÁL VÁLASZOLNI” EDZŐKÉPZÉS: Tananyag? Fejlesztés? Légkör? Következetesség? Visszakövetelés? További kérdések… EDZŐI MUNKA Tudás? Tanultak felhasználása? Önképzés? Mentalitás? Munkamorál? Hivatástudat? További kérdések… VÁLASZOK FEJLESZTÉS