EGYENLŐ ESÉLYEK Tapasztalatok, teendők, tervek Dr. Derera Mihály igazgató MEOSZ Oktatási, Továbbképző és Távmunka Intézet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

Észak-alföldi Regionális Munkaügyi Központ Szolnoki Kirendeltség és Szolgáltató Központ Szolgáltató Centrum  augusztus 21. óta működik  az Észak-alföldi.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Informatikai szakképzés és munkaerő-piaci tendenciák BUDAPEST, január Budapest, Montevideo utca 9. | Telefon: | Fax: +36.
1 Idősebb munkavállalók a magyar munkaerőpiacon Dr. Székely Judit november 28. BUDAPEST.
Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára.
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
Esély és lehetőség: Távmunka Magyarországon 2002.november.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
Foglalkoztatói nyugdíj
Civilek a pályán Dr. Fazekas Ildikó Önszabályozó Reklám Testület főtitkár CivilKomP’ Január 13. Péntek.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
Zenei könyvtári képzés Magyarországon Múlt és jelen.
A könyvtár mint a felnőtt képzés helyszíne Tapasztalatok a Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központban.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat.
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
MÚZEUMI KÖNYVTÁRAK A STATISZTIKA TÜKRÉBEN - FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK, IRÁNYOK Tóth Máté OSZK - Könyvtári Intézet.
P-Line Channel & Telesales Kft. Piackutatás 2009.
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
A gyakorlatvezető mentor
„Új irányok a magyarországi távmunka terjedésében” évi monitoring feldolgozása Dr. Tésits Róbert egyetemi docens Bokor Lászlóné Szőke Éva PTE TTK.
2.-3. Beszámoló, folyamatos és tervezett feladatok január 24. Közgyűlés Feladatok Képzésszervezés Pályázatok IT-mentor munka Kapcsolatépítés.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
A gazdaságról, a mindennapi pénzügyekről egyszerűen a évfolyamon tanító pedagógusoknak című akkreditálás alatt álló tanártovábbképzésről Szűcs Tamás.
A szakképzés tapasztalatai a Büttner Kft-nél Dr. Büttner Tamás Ügyvezető igazgató SzaSzeT Konferencia Marcali
Vak munkavállalók a call centerekben HU/B/03/F/PP Egy Leonardo Pilot-Projekt tapasztalatai Lengyel Szilvia.
ÁLLÁSKULCS ™ REHABILITÁCIÓS MENEDZSERI KÉPZÉSI ÉS SPECIÁLIS MUNKAERŐPIACI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER.
Teleházas – közösségi - távfoglalkoztatási lehetőségek Távmunka felfogásunk Klasszikus – üzleti – távmunka Közhasznú távmunka Közigazgatási távmunkák Közhasznú.
Tájékoztató az új távmunkahelyek létrehozására kiírt FMM-IHM pályázatról november 7.
1 PÁLYÁZAT új távmunkahelyek létrehozására Tájékoztató az IHM-FMM-1 pályázatról november 7.
A távmunka nem cél, hanem eszköz december 11.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat (ÁFSZ) szerepe a távmunka fejlesztésében Pirisi Károly főigazgató VI. Országos Távmunka Konferencia december.
Bozsik József mb. főosztályvezető e-Gazdaság Főosztály.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
A Budapesti Munkaerőpiaci Intervenciós Központ (BMIK) szerepe a távmunka program koordinálásában előadó: dr.Bihary Pál FMM Országos Távmunka Konferencia.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A képzett szakemberekért Idegen nyelvi fejlesztések a programban Juhászné Víg Éva alprogram-vezető május 20.
Velünk egy jobb világért! Fő támogató: Partner: Andersen Munkaerő-piaci Támogató és Képzési Program 11 Lukács András vezető „Esély a munkára – Civil együttműködés.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
Foglalkoztatási Fórum Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum 2011
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
A KÖZMUNKA PROGRAM TAPASZTALATAI AZ ÁLLAMIGAZGATÁS OLDALÁRÓL ÁPOLÁSI IGAZGATÓK FÓRUMA Budapest, JÚNIUS 24. Dr. Csák Réka Egészségügyi Minisztérium.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat
Digitális kompetencia-fejlesztés TÁMOP /3
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
TÁVMUNKAHÁZ Versenyképesség és vidéki foglalkoztatás.
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Érdekképviselet, képzés, távmunka Bihall Tamás alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Budapest, december 7.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
INNOLEARN KONFERENCIA Gödöllő, szeptember 26.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Proj_men_nazs_1 Nagy Zsolt
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
A Projekt bemutatása A foglalkoztatási helyzet javítása különböző érdekképviseletek együttműködésével, célja a foglalkoztatás szempontjából hátrányos.
A Tudásrégió közösségi színterei
Felsőoktatási Szakképzés
Előadás másolata:

EGYENLŐ ESÉLYEK Tapasztalatok, teendők, tervek Dr. Derera Mihály igazgató MEOSZ Oktatási, Továbbképző és Távmunka Intézet

KEZDET  2002 Ősz Távmunka ügyek állami felkarolása  Pályázatok Eredmény Több éves várakozás után az ügy fejlődésnek indult.

CALL CENTER  Az FMM pályázati információit kommunikálja  Segíti a távmunka népszerűsítését  Mintaprojectként működik

CALL CENTER TECHNIKAI TAPASZTALATOK  A MATÁV koncessziós területén túl nem kapcsol – Koncessziós törvény és saját műszaki ajánlata ellenére sem  Frissítési idő 3 nap

CALL CENTER SZERVEZÉSI TAPASZTALATOK  Szervezési, betanítási idő 8 nap  Műszaki indítás 2,5 hét  Működik 3 hónapja  Szerződési háttér lezáratlan  Elvi akarat és támogatás 100%  Döntés: gyors, korrekt  Papírmunka: befejezetlen  Finanszírozás: megoldatlan

CALL CENTER ÉRDEMI TAPASZTALATOK  3000 hívás 75-80%-a munkavállaló  Jelentkezni szeretne  Lehetőségek után érdeklődik  Kb. 60% a munkaerő piacon hátrányos helyzetűnek tekinthető  3/4 pontos ismeretekkel nem rendelkezik a távmunkáról  Munkáltatók (20-25%)  Pénz elnyerésére koncentráló kérdések  Kevés pontos ismerettel rendelkeznek

CALL CENTER ÉRDEMI TAPASZTALATOK II  3000 telefon  300  8-10 személyes megkeresés  telefonos megbeszélés ISMERET HIÁNY!

CALL CENTER JÖVŐ  Megkezdtük a fogyatékkal élőknek indított oktatási project kommunikációját  Hamarosan megkezdjük az élethosszig tartó tanulás FMM programjának kommunikációját  Tovább folytatjuk a távmunkával kapcsolatos kommunikációt A működést szakemberek ellenőrizték és találták jónak, így a modellt megfelelőnek, alkalmazhatónak és mások számára ajánlhatónak gondoljuk.

ÚT A JÖVŐBE TANULJ EGY ÉLETEN ÁT Elektronikus kereskedelem Távmunkás képző ECDL távoktató tanfolyamok 3x1000 fő részére

ÚT A JÖVŐBE AMIT NYÚJTUNK Távoktatási anyag Segítő tanár Segítő honlap Segítő zöld szám Gyakorló-oktató terem Ingyen Internet 1000 főnek Regionálisan kihelyezett tutorial

ÚT A JÖVŐBE AMIT NYÚJTUNK II. Otthoni és kontrolált vizsgarendszer Kedvezményes ECDL vizsga Vizsgázottak részére további ingyenes szolgáltatások Piactéren megjelenés Ingyenes munkaközvetítés

ÚT A JÖVŐBE 3000 Ft-ért versenyképes tudás! Bp San Marco u 76 MEOSZ OTTI KAPCSOLAT

EGYÉB TÁVMUNKA PROJECTEK SAJTÓFIGYELÉS Távmunka, távoktatás ügyek – saját megrendelés Kórház és egészségügy – Magyar Kórházszövetségnek

EGYÉB TÁVMUNKA PROJECTEK II PROGRAMOZÁS, HONLAP KÉSZÍTÉS

EGYÉB TÁVMUNKA PROJECTEK III MÁS MUNKÁLTATÓKNAK KÖZVETÍTETT MUNKAERŐ Marketing munkakör Közvélemény kutató Adatrögzítő Fordító ÖNÁLLÓ VÁLLALKOZÓK TANFOLYAMAINK NYOMÁN

TANULSÁGOK Ismeret hiány továbbra is érzékelhető mind a munkáltatók mind a munkavállalók részéről Állami támogatás végrehajtását gyorsítani kell Freelancerek támogatását és munkaadók képzését segíteni kell. A projectek működőképesek Jelentős személyi problémák nem merültek fel Fogyatékkal élő munkaerő alkalmazásával speciális problémák nem merültek fel A projectek gazdaságosan működnek

Dr. Derera Mihály KAPCSOLAT