Szonda Ipsos 2007. augusztus 29. KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNYEK MŰSZAKI ÁLLAPOTA Kutatás az Oktatási és Kulturális Minisztérium részére.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
MegyeVersenysport (fő)Amatőr sport(fő) Baranya Bács-Kiskun 38 Nincs adat Békés 26 Nincs adat Borsod-Abaúj-Zemplén Budapest Csongrád.
Lehetséges-e ma átfogó közoktatási reform a finanszírozás reformja nélkül? Hermann Zoltán MTA Közgazdaságtudományi Intézet Oktatási.
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
Közérdekű munka büntetés Dr. Hatvani Erzsébet főigazgató Igazságügyi Hivatal december 12.
az áldozatokért és a tettesekért
2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk.
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Hova vezet ez az út? A megyei feladatellátásról….
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
„Közterületeink növény- és talajvédelme” konferencia
Olvasunk és cselekszünk egészségünk megvédéséért: Egészséges életmódra nevelés a könyvtári foglalkozások keretében című program kipróbálásának tapasztalatai.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
a szülői elégedettségmérés legfontosabb eredményeiről
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
A tételek eljuttatása az iskolákba
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Dél-alföldi régió Országos adatok Itt!!! Bezárás
Településhálózatunk, a falvak és a tanyák
Dr. Sárváry Attila főiskolai docens
Az ipari növekedés mai területi folyamatai
Borbély Tibor Bors szakmai tanácsadó Budapest, március HEF OP „Képződj, hogy segíthess” Foglalkoztatás és szociális.
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
Merre tovább? Tapasztalatok a kétszintű latin nyelvi érettségiről.
2009. év rendezvényeinek összefoglalója február 8-16.
A helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása Finta István Ph.D. tudományos munkatárs MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP.
Jól látható, hogy a vendéglátás-idegenforgalom, és a mezőgazdasági szakmacsoportok a legelérhetőbbek, illetve legkeresettebbek. Ezeket a gépészet és a.
Az internetes ismerkedés hatása a homofíliára Lőrincz László Budapesti Corvinus Egyetem Szociológia és Társadalompolitika Intézet
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Az Ung-Tisza-Túr Korlátolt Felelősségű Európai Területi Együttműködési Csoportosulás.
A Berettyóújfalui Kistérség bemutatása
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
Példák I. Viszonyszám számítás.
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Mezőföldi Híd Térségfejlesztő Egyesület. Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengely intézkedései 1. Mikrovállalkozások létrehozásának.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Munkaerő-piaci helyzetkép Borsod-Abaúj-Zemplén megyében
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
A magyarországi református közoktatás területi sajátosságai
Ahogy az OEP "pénzeli" Dr. Gresz Miklós OEP Szeged, november 13.
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A felnőttképzés Hajdú- Bihar megyében Dr. Erdei Gábor Dr. Teperics Károly
Változások és eredmények a GINOP 5. 2
BUDAPEST-KUPA Összefoglaló
A helyettes szülői ellátás működése
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A magán munka-közvetítők és munkaerő kölcsönzők évi tevékenysége
Speciális szóródás: Koncentráció
PEST MEGYE BŰNÜGYI HELYZETE 2012
Országos Kompetencia Mérés 2011
Készítette: Koleszár Gábor
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Sajtótájékoztató.
Előadás másolata:

Szonda Ipsos augusztus 29. KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNYEK MŰSZAKI ÁLLAPOTA Kutatás az Oktatási és Kulturális Minisztérium részére

Szonda Ipsos I. A kutatás célja

Szonda Ipsos Felmérni az önkormányzati fenntartású közoktatási intézmények, elsősorban az általános iskolák műszaki infrastruktúráját, az épületek állapotát Megállapítani területenként és fajtánként az önkormányzati fenntartású közoktatási intézmények számát közoktatási intézmények épületeinek számát közoktatási intézményekbe járó gyerekek számát közoktatási beruházások forrását, e források nagyságát A kutatás célja

Szonda Ipsos II. A kutatás felépítése

Szonda Ipsos Tartalmilag Önkormányzati fenntartású általános iskolákban gyűjtött adatok A fenntartók, az önkormányzatok körében gyűjtött adatok Időben Az adatgyűjtés május-júliusban történt A kutatás felépítése

Szonda Ipsos III. A kutatás körülményei

Szonda Ipsos Az adatgyűjtés június 1. és július 11. között történt, a Minisztériummal közösen kidolgozott, standard kérdőív alapján folytatott személyes interjúval. Az interjúk helyszíne az iskolai kutatásban az iskola, az önkormányzati kutatásban az önkormányzat székhelye volt. A kérdőív kérdéseire válaszoló személy, azaz az adatközlő: iskolai kutatásban: iskola igazgatója, igazgatóhelyettese vagy gazdasági vezetője önkormányzati kutatásban: KIR adatbázisában megjelölt iskolai kapcsolattartó, jegyző vagy oktatási előadó A kutatás körülményei

Szonda Ipsos IV. A kutatás sikeressége

Szonda Ipsos A KIR címjegyzéke szerint 2803 olyan általános iskola van az országban, amelynek a fenntartója · települési önkormányzat · önkormányzatok társulása · megyei önkormányzat · kisebbségi önkormányzat Az adatgyűjtés során 54 iskoláról kiderült, hogy nem felel meg a kiválasztási kritériumnak, ezért ezeket töröltük a címjegyzékből. Ily módon az alapsokaság létszáma Az iskolai kutatás alapsokasága

Szonda Ipsos A KIR címjegyzéke szerint 1870 olyan önkormányzati intézmény van az országban, amely közoktatási intézményt tart fenn. Az adatgyűjtés során 12 intézményről kiderült, hogy nem felel meg a kiválasztási kritériumnak, ezért ezeket töröltük a címjegyzékből. Ily módon az alapsokaság létszáma Az önkormányzati kutatás alapsokasága

Szonda Ipsos A kijelölt adatgyűjtési időben 2418, a feltételeknek megfelelő iskolában sikerült az interjút elkészíteni. Az elkészült interjúk aránya az alapsokasághoz viszonyítva 88%. A 88%-os elkészülési arány elegendő ahhoz, hogy a megoszlások és az átlagok tekintetében a teljes alapsokaságra nézve érvényes megállapításokat tehessünk. Elkészülési arány az iskolai kutatásban

Szonda Ipsos A kijelölt adatgyűjtési időben 1384, a feltételeknek megfelelő önkormányzatban sikerült az interjút elkészíteni. Az elkészült interjúk aránya az alapsokasághoz viszonyítva 74%. Elkészülési arány az önkormányzati kutatásban

Szonda Ipsos Az interjú meghiúsulásának leggyakoribb (70%) oka az iskolai kutatásban az, hogy az iskola vezetője nem kívánt az adatgyűjtésben részt venni. Az interjú meghiúsulásának leggyakoribb (85%) oka az önkormányzati kutatásban is az, hogy az önkormányzat (tisztviselője) nem kívánt az adatgyűjtésben részt venni. Budapesten csakis ezen ok miatt hiúsult meg interjú. Az interjú meghiúsulásának oka

Szonda Ipsos Válaszadási képesség Az iskolai kutatás kérdőívében 105 elemi adat szerepel. Az adatközlők átlagosan 94 elemi adatot válaszoltak meg (89%). Az önkormányzati kutatás kérdőívében 516 elemi adat szerepel. Az adatközlők átlagosan 216 elemi adatot válaszoltak meg (42%). Ez jelzi, hogy ebben a kérdőívben sok olyan adat szerepel, amelyet az önkormányzatok nem vagy nem könnyen előkereshetően tartanak nyilván.

Szonda Ipsos V. A kutatás néhány megállapítása

Szonda Ipsos Tanulók létszáma

Szonda Ipsos A múlt tanév végén 784 ezer gyerek járt önkormányzati fenntartású általános iskolába Az iskolák átlagos tanulólétszáma 285 Átlagos kihasználtsági fok: 79%

Szonda Ipsos Kevés a nagy iskola és kevés a zsúfolt iskola az iskolák 78%-ába gyerek jár az iskolák 68%-ában a tanulók száma 51-90%-a a férőhelyek számának Átlagos kihasználtsági fok: 79%

Szonda Ipsos Az iskolák 97%-ába jár valamilyen szempontból különleges pedagógusi erőfeszítést igénylő tanuló Különleges pedagógusi erőfeszítést igénylő tanulók aránya az iskolában

Szonda Ipsos Különleges pedagógusi erőfeszítést igénylő tanulók aránya az iskola tanulólétszámában az országban 43% Legproblematikusabb: Borsod-Abaúj-Zemplén Szabolcs-Szatmár Tolna

Szonda Ipsos Az iskolaépületek állapota

Szonda Ipsos Az ország iskoláinak a 26%-ában végeztek teljes felújítást 2000 óta Legproblematikusabb: Zala Fejér Nógrád

Szonda Ipsos A főváros iskoláinak a 20%-ában végeztek teljes felújítást 2000 óta Legproblematikusabb: I. (alacsony válaszadási arány) X. XV. XXI. XXII.

Szonda Ipsos Az iskolaépületek 85%-a felújítandó Részleges felújítást 55%, teljes felújítást 30% igényel

Szonda Ipsos Az iskolák megoszlása az épületek felújítási igénye szerint az épületek mekkora hányada igényel felújítást részleges vagy teljes felújítást igényelnek az épületek A felújítási igény az átlagosnál nagyobb: a többépületes iskolákban; megyeszékhelyeken; külterületen; nagy létszámú iskolákban Legnagyobb csoport (47%), ahol valamennyi épületre kiterjedő részleges felújítás szükséges

Szonda Ipsos Felújítást igénylő épületek aránya Legproblematikusabb: Borsod-Abaúj-Zemplén

Szonda Ipsos Felújítást igénylő épületek aránya Legproblematikusabb: I. (alacsony válaszadási arány) XI. XVIII. XXI.

Szonda Ipsos Az előírásoknak megfelelő épületek száma Az iskolaépületek legkevésbé az akadálymentességi előírásoknak felelnek meg

Szonda Ipsos Az iskolák 91%-ának van számítógépterme, a 81%-ának könyvtárterme vagy -szobája, a 91%-ának tornaterme vagy -csarnoka Szükségtanterem Hajdú-Bihar, Pest és Szabolcs-Szatmár megye iskoláiban fordul elő a leggyakrabban: az iskolák több mint egyharmadában. Az iskoláknak csak a 30%-ában van nyelvi labor, a 3%-ában uszoda.

Szonda Ipsos Az iskolák műszaki felszereltsége

Szonda Ipsos A WC-k, mosdók illetve bútorok korszerűsítésének igénye a több épületben működő; vidéki városokban lévő; külterületen lévő; tömegközlekedéssel nehezen megközelíthető; átlagosnál nagyobb létszámú iskolákban gyakoribb az átlagosnál

Szonda Ipsos Az egy internet csatlakozással rendelkező számítógépre jutó tanulók száma az országban 12 Legproblematikusabb: Hajdú-Bihar

Szonda Ipsos Az egy internet csatlakozással rendelkező számítógépre jutó tanulók száma a fővárosban 11 Legproblematikusabb: III. IV. IX. XVII. XX.

Szonda Ipsos A továbblépés lehetséges irányai Iskola felújítás, eszközbeszerzés Tartalomfejlesztés Informatikai fejlesztés

Szonda Ipsos Köszönöm megtisztelő figyelmüket!