GKRTE Közgyűlés, április 20.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
50-ről 100-ra" című TDM konferencia május 23. Szarvas
Advertisements

A vállalkozó szellem érvényesülése a hazai TDM rendszerben Dr Lőrincz Katalin Dr Raffay Ágnes.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
Turisztikai desztinációs menedzsment szervezetek létrehozása és fejlesztése.
Új esély a turisztikai desztinációk számára - amit a TDM-ről tudni kell Zalaegerszeg Február 24. Ligeti Ádám.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
KLASZTER A FOGYATÉKOS EMBEREKÉRT Szakmai konferencia Pécs, szeptember
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Koncepció és a Területfejlesztési Stratégiai Program megújítása Szolnok, február 2. Jász-Nagykun-Szolnok.
Helyi és térségi TDM szerepe a desztináció turizmusa fejlesztésében
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Bács Edit osztályvezető Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály Szeged, január 19.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
A TDM JELENE ÉS JÖVŐJE MAGYARORSZÁGON
A vízjog időszerű kérdései
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Nemzeti Egységes Kártyarendszer Vetési Iván miniszteri biztos június 2. KÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM.
A kormányzat és a civil szervezetek kapcsolata Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár.
BALOGH KÁROLY elnök Magyar TDM Szövetség Budapest, március 2.
1 Előzmények Látványos fejlődések, de hiányzott egy átfogó stratégia Cél: Korunk kihívásainak megfelelő hosszú távú iránymutatás Illeszkedés a fölé- és.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Szervezetfejlesztési Program
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Zalai Borút Egyesület. Borutak Magyarországon Villány-Siklós borút Egyesület (1994) Balatoni Borutak szövetsége (2003) Magyar Borutak szövetsége (2003)
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Új kihívások a katasztrófavédelemben
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
MTA Statisztikai és Jövőkutatási Tudományos Bizottsága
ÚMVP III-IV.tengely Budapest, Dr. Horváth Zita Agrár-vidékfejlesztési Főosztály.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
14.30 Regisztráció Köszöntő – Vértes Tibor, elnök Megnyitó – L. Simon László, az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottságának elnöke
Elektronikus közműnyilvántartás
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
Balaton régió turizmusában
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
A 40 éves MUISZ tevékenysége, tapasztalatai Miért érdemes MUISZ tagnak lenni.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
TOURINFORM IRODA BADACSONY SZIGLIGET
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szerepe és feladatai a vállalkozások külpiacra jutásának segítésében, különös tekintettel a vegyeskamarai hálózatra.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
VI. Siklósi Idegenforgalmi Konferencia június 2. Sarkadi Eszter titkár, TDM munkaszervezet vezető Harkányi Turisztikai Egyesület.
Pécs és térsége turizmusának helyzete. Magyarország vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Látogatók száma: fő (=2007)‏ Vendégek száma a kereskedelmi.
1990. évi C. törvény a helyi adókról MUISZ közgyűlés, Sousse.
Milyen feltételek mellett jöhetnek létre a Tisza-tavi turisztikai régió bal parti TDM szervezetei?
Nemzeti Energetikusi Hálózat
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
Proj_men_nazs_1 Nagy Zsolt
A hivatalos statisztikára vonatkozó új jogszabályok bemutatása Dr
Társadalmi Párbeszéd Osztály: ágazati párbeszéd bizottságok (ÁPB)
A hivatalos statisztikáról szóló évi CLV. törvény bemutatása Dr
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
A turisztikai desztináció menedzsment rendszer Magyarországon
IX. Országos TDM konferencia május 23. Nyíregyháza
Az SZMBK Intézményi Modell
az összeférhetetlenségre vonatkozó magyar szabályozás bemutatása
Előadás másolata:

GKRTE Közgyűlés, 2012. április 20. A turizmusról és vendéglátásról szóló törvény előkészítése különös tekintettel a TDM szervezeti rendszerre GKRTE Közgyűlés, 2012. április 20. Fodor Olivér osztályvezető NGM Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály

Tartalomjegyzék A turizmusról és vendéglátásról szóló törvény-tervezet TDM szervezeti rendszer működése

Jelenlegi helyzet A turizmust és a vendéglátást törvényi szinten a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény szabályozza Szétaprózott végrehajtási jogszabályok Átfogóan egy törvényben szükséges rendezni a turisztikai és vendéglátó tevékenységeket valamint az alacsonyabb szintű végrehajtási jogszabályok felhatalmazásait

A szabályozási területek Alapvető elvek, célkitűzések, definíciók Állami és területi feladatok/szervezeti felépítés Turizmusfejlesztési és vendéglátóipari stratégia A fejlesztések pénzügyi forrásai Turisztikai tevékenységekre vonatkozó előírások, hatósági jogkörök és feladatok, adatkezelés, szankciók, illegális tevékenységvégzés Vendéglátó tevékenységre vonatkozó szabályozás, tevékenységformák

A turisztikai tevékenységek gyakorlásának szabályai Az idegenvezetői, konferenciaszervező, lovas, szálláshely, tartós szálláshasználati (pl. time-share) szolgáltató, utazásszervező és utazás közvetítő tevékenységekre vonatkozó sajátos követelmények keretszabályai (nyilvántartásba vétel, előzetes bejelentés, személyi feltételek, stb.) A részletes szabályozás továbbra is alacsonyabb szintű (kormány, miniszteri) rendeletekben történik. Turisztikai és vendéglátó hatóság: nem új szervezet, hanem a végrehajtási rendeletben lesz nevesítve

A vendéglátó tevékenységek gyakorlásának szabályai A vendéglátó tevékenységformák felsorolása (melegkonyhás vendéglátóhely, cukrászda, egyéb nem melegkonyhás vendéglátóhely, italüzlet, központi vendéglátó termelőüzem,zenés, táncos szórakozóhely, rendezvényi étkeztetés, lakásétterem) A tevékenység részletes szabályozására kormány-rendelet készül Személyi feltétel: szakképesítési követelményeket miniszteri rendelet fogja szabályozni

Az egyeztetés folyamata 2012. február 8-17: Közigazgatási egyeztetés és 26 szakmai szervezet általi véleményezés Március 8-13: Konzultáció a tárcákkal Március 21-22: Konzultáció a szakmai szervezetekkel 2012. március 26 - április 6: Nyílt társadalmi vita 2012. április 4 - Parlamenti nyílt nap Cél: egységes álláspont kialakítása a tervezetről

A TDM szervezeti rendszer Alapelvek A TDM szervezetben nélkülözhetetlen a települési önkormányzat, a vállalkozások (attrakciók, turisztikai szolgáltatók) és civil szervezetek együttes részvétele A TDM szervezet döntéshozatali rendjében az önkormányzat nem rendelkezhet többséggel Az önkormányzat átadja a TDM szervezetnek a turizmussal kapcsolatos feladatokat (termékfejlesztés, projektmenedzsment, turisztikai információs rendszer, marketing), és bevonja a döntéshozatalba

A TDM működésének alapelvei Önkéntesen létrejövő nonprofit szervezet (Kft., egyesület) A regisztráció célja A pályázó szervezetek működési feltételeinek ellenőrzése Egységes elvek szerint működő szervezeti hálózat kialakításának elősegítése A helyi – térségi - regionális TDM szervezetek alulról épülő szervezeti rendszert alkotnak Nemzeti TDM feladatok – Magyar Turizmus Zrt.

Szakmai elvárások I. Szervezeti keretek létrehozása (vállalkozói reprezentativitás, döntéshozatali eljárás és tagdíj rendszer) Helyi TDM szervezet feladatai Termékfejlesztés, projektmenedzsment: attrakció és turisztikai szolgáltatások fejlesztése, attrakciófejlesztés projektmenedzsmentje, regionális vonzerőleltárhoz adatgyűjtés, kínálati profil megalapozása Turisztikai információs rendszer működtetése: információs iroda működtetése, látogatómenedzsment Folyamatos kapcsolattartás, együttműködés Marketing tevékenység: hozzájárulás a térségi promóció megvalósításához, részvétel kártyarendszer kialakításában Szemléletformálás, oktatás, képzés: turistabarát szemléletmód terjesztése szolgáltatók körében Monitoring: adatgyűjtés a turizmus hatásának elemzéséhez Fogyasztói elégedettség mérése: a fogyasztói visszajelzések megválaszolása

Szakmai elvárások II. Térségi TDM szervezet feladatai Termékfejlesztés: kutatási módszertan készítése, egyedi kínálati profil kialakítása, programszervezés, ajánlatok összeállítása Turisztikai információs rendszer: térségi látogatóközpont működtetése, szállás foglalási rendszer, turisztikai táblarendszer Együttműködés Marketing: koncepció készítése, térségi arculat kialakítása, turisztikai kártyarendszer Szemléletformálás: minőségbiztosítás Monitoring: turizmus hatásainak elemzése, kutatás Fogyasztói elégedettség mérése: egyedi arculatot támogató minőségbiztosítás TDM menedzser kiválasztása (pályázat, képzettség, összeférhetetlenség)

Szakmai elvárások III. Középtávú együttműködési megállapodás az önkormányzattal Idegenforgalmi adó (IFA) kivetése TDM szervezet fenntartható finanszírozása: önkormányzati forrásátadás, tagság hozzájárulása a feladatok megvalósításához Szolgáltatások a tagok/külső partnerek felé Tagsági kör bővítése

A TDM regisztráció Önkéntes, ingyenes, folyamatos Nem hatósági eljárás 2012. április 16-i helyzet 86 beérkezett kérelem 66 regisztrált szervezet A regisztráció eredménye 61 helyi szervezet 5 térségi szervezet

A szabályozás kérdései Az önkéntesség fenntartása mellett az egységes működési keretek, feladat megosztási rendszer kialakítása A helyi, térségi, regionális TDM szervezeti szintek szerinti feladatok definiálása A rendszer működési logikája – alulról építkezés – legyen egységes az egész országban A szakmai regisztráció kötelezővé tétele Az önkormányzati finanszírozás normatív szabályozása

Fodor Olivér osztályvezető Turisztikai és Vendéglátóipari Email: oliver.fodor@ngm.gov.hu Főosztály Köszönöm a figyelmet!