Informatikai iskolák szakképzési igények és kapacítások

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

Sisák Zoltán HTTP Alapítvány
SDT-monitor Informatikai eszközök alkalmazása a tanulási folyamatban – 1. év febr. 6. – május 23.
Könyvek, kiadványok I. 101 ötlet innovatív tanároknak
Moduláris Szakképzési Szoftverrendszer
IKT eszközök, szoftverek alkalmazása
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
Piacképes programozói tudás a középiskolában
Cisco tartalmak az informatikai képzésben
Évindító Informatikai Szakképzési Fórum
AZ ORSZÁGOS EGYHÁZI TISZK KÜLDETÉSE. A fenntartók elvárásai a TISZK, a Felügyelőbizottság és az intézmények felé Olyan szakképzési intézményrendszeri.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Microsoft IT Akadémia Sisák Zoltán
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN C ISCO H ÁLÓZATI A KADÉMIA S ISÁK Z OLTÁN
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
dr. Sediviné Balassa Ildikó Projektzáró konferencia
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
SDT-monitor Informatikai eszközök alkalmazása a tanulási folyamatban Budapest, febr. 6.
OKJ vizsgák 2010 Informatika Szabó András Petrik TISZK.
MS IT Akadémia Sisák Zoltán kuratóriumi elnök HTTP Alapítvány.
TISZK informatikai rendszerek MS alapon
A szakképzési rendszer változásai Szabó András. Új kihívások, régi problémák Tanulói létszám folyamatos csökkenése Szakképzés presztízsének hanyatlása.
Kamarai prioritások Foglalkoztatottság növelés Képzési szükséglet meghatározása Szakképzés nemcsak oktatáspolitikai kérdés, hanem foglalkozáspolitikai,
Publikációs Portálrendszer Informatikai képzések tartalmi támogatása.
Megnyitó Drajkó László Microsoft Magyarország Ügyvezető igazgató.
Informatikai Szakképzési Portál
A tanári munka támogatása a szakképzésben
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Alapozó tantervek Új alapozó tantervek valamennyi szakmacsoportban; informatikában is. Hozzászoktunk: Informatika tanár edzett! tanév, melyben mind a négy.
A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT.
Új arculati javaslatok Észak-alföldi Regionális Munkaügyi Központ A Munkaügyi Központ bemutatkozása, informatikai szakképzések iránti igények Debrecen.
Szombathelyi Regionális Képző Központ
Informatikai szakképzés Gépipari, Informatikai Műszaki Szakközépiskola és Kollégium Kovács Péter
Az informatikai szakképzési kapacitások, a munkaerőpiaci kereslet-kínálat Kovács Levente Gépészeti és Számítástechnikai Szakközépiskola és Kollégium
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
2009. február 4. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke TISZK az egészségügyi szakképzésben Budapesten.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Humán TISZK Záró konferencia szeptember 16. Mércénk az ember TÁMOP /1-2F
INFO-ERA KONFERENCIA HELYI TANTERV KÉSZÍTÉSE A SZAKKÉPZÉSBEN.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Dr. Roóz József TÍZ ÉVES A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS VITAINDÍTÓ.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Dr Sediviné Balassa Ildikó: JUBILEUM UTÁN A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE Munkakultúra – Szakképzési Modellek OKTÁV RÁCIÓ február 4-6.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Évindító Informatikai Szakképzési Fórum
Informatikai Szakképzési Portál
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Modul rendszerű oktatás bevezetésének feladatai a Kaposvár-TISZK-ben és a partneriskoláiban.
S ZAKKÉPZÉSI TANTERVEK Informatika Szakképzési Konferencia Szabó András.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
Avagy Microsoft Magyarország Innovációs Napja Budapest, november 30. – MTA Eszes Gábor.
IT Akadémia a gyakorlatban
A gazdaság szerepvállalása a képzési és beiskolázási szerkezet alakításában Budapest április 29. Dr. Szilágyi János.
Információbiztonsági szerepek Avagy az informatikus osztódással szaporodik?
I NFORMATIKAI KÉPZÉSEK Informatikai rendszergazda Számítógép-szerelő, -karbantartó.
A TÁMOP /07/2-2F projekt „TISZK létrehozása Fejér Megyében” Társadalmi Megújulás Operatív Program IT ülés Seregélyes,
EUCIP konferencia október 20. Cséfalvay Katalin Fejlesztés (BUILD) modul.
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

Informatikai iskolák szakképzési igények és kapacítások Szabó András Petrik TISZK Budapest

Képzési igények Jellemzően a divatszakmák dominálnak Programozó (web,internet) képzések Rendszergazda képzések Gazdasági informatikus képzések Az új FSZ képzések indítása sikeres

Képzési kapacitások Jellemzően fejlesztő, üzemeltető képzések A speciális tudást igénylő képzések nem (pl. e-learning tananyagfejlesztő, IT mentor) Jellemzően még mindig a humán erőforrás határozza meg a képzések indítását RFKB szerepe a jövőben a képzési kapacitások meghatározásában

Problémáink Nincs szakképzésben „használható” tanár Tanártovábbképzés megoldatlansága Megfelelő tananyagok a drága fejlesztések ellenére sincsenek Jó-e, jó lesz-e a szakmastruktúra Megérti-e egymást az oktatási és a munkaadói oldal Szakképzési hozzájárulás új rendszere

Fejlesztések, lehetőségek szakkepzesiportal.hu: korszerű tananyagok elsősorban tanárok részére MS IT Akadémia, Cisco akadémia MS PiL program folytatása (innovatív iskolák, innovatív tanárok, innovatív diákok)

Köszönöm a figyelmet! Szabó András Petrik TISZK szaboand@petrik.hu