REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM IX.15. DEBRECEN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Sisák Zoltán HTTP Alapítvány
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE” TÁMOP
Az új OKJ-s képzések és a megújult Cisco kurzusok kapcsolata
Új típusú OKJ vizsgák tapasztalata felnőttképzésben
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
dr. Sediviné Balassa Ildikó Projektzáró konferencia
WEB-Programozó Felsőfokú Szakképzés kialakítása az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd, dr. Kusper Gábor,
ÖT ÉVES AZ ÚJ OKJ ÖT ÉVES AZ ÚJ OKJ A tapasztalatok összegzése: Módosítások szükségesek!
Kamarai prioritások Foglalkoztatottság növelés Képzési szükséglet meghatározása Szakképzés nemcsak oktatáspolitikai kérdés, hanem foglalkozáspolitikai,
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT.
A szakképzés kihívásai az új szakképzési szerkezet tükrében Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes Nemzeti Szakképzési Intézet Budapest, április.
Soós László NGM Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály
AZ ÚJ MODULRENDSZERŰ OKJ AZ ISKOLÁK SZEMÉVEL
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
Alapozó tantervek Új alapozó tantervek valamennyi szakmacsoportban; informatikában is. Hozzászoktunk: Informatika tanár edzett! tanév, melyben mind a négy.
„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE”.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT.
Új arculati javaslatok Észak-alföldi Regionális Munkaügyi Központ A Munkaügyi Központ bemutatkozása, informatikai szakképzések iránti igények Debrecen.
Szombathelyi Regionális Képző Központ
Változások az informatikai szakképzésben, szakmai vizsgák szervezése
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szakképzési fejlesztési munkája
MŰSZAKI SZAKTERÜLET INFORMATIKA SZAKMACSOPORT
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ AZ ÚJ OKJ FELS Ő FOKÚ SZAKKÉPZÉSEI A SZAKMAI PROGRAMOK ELKÉSZÍTÉSE ÉS A VIZSGÁZTATÁS MUNKAKULTÚRA – SZAKKÉPZÉSI MODELLEK Hajdúszoboszló,
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
1 FELSŐFOKÚ SZAKKÉPESÍTÉSEK AJÁNLOTT KÉPZÉSI PROGRAMJAI, ÉVI FEJLESZTÉSEK Legányi Mariann NSZFI Kutatásszervezési és fejlesztési osztály.
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Dr Sediviné Balassa Ildikó: JUBILEUM UTÁN A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE Munkakultúra – Szakképzési Modellek OKTÁV RÁCIÓ február 4-6.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Új paradigmák a FSZ képzés kereskedelmi szakmáiban Medvéné dr Szabad Katalin november 30.
Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa január 29.
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Kompetencia alapú új moduláris képzés
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Szakképzési dokumentumok
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
Informatikai fejlesztés a Somogy megyei TISZK részére Karsai László Commitment Zrt.
1 Csontó Béla Az új OKJ bevezetése Informatikai rendszergazda Informatikai hálózattelepítő és –üzemeltető.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Szakképzési változások
Máté István Multimédia fejlesztő Máté István
Váradi Antal szakmai főtanácsadó E-közigazgatás és ágazati programok főosztály I Informatikai Sz Szakképzési K Konferencia 2006.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ: SZEMLÉLETVÁLTÁS A SZAKMAI TANÁRTOVÁBBKÉPZÉSBEN A TANÁROK FELKÉSZÍTÉSE AZ INNOVATÍV PEDAGÓGIAI MÓDSZEREK ÉS ESZKÖZÖK ALKALMAZÁSÁRA.
AZ ORSZÁGOS KÉPESÍTÉSI KERETRENDSZER 5. SZINTJÉNEK LEÍRÁSA JAVASLAT ÉS PROBLÉMAFELVETÉS Sediviné Balassa Ildikó Felsőfokú Szakképzés Kollégium Egyesület.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
I NFORMATIKAI KÉPZÉSEK Informatikai rendszergazda Számítógép-szerelő, -karbantartó.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
EUCIP konferencia október 20. Cséfalvay Katalin Fejlesztés (BUILD) modul.
moduláris szakképzési szerkezet
Soós László Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály szakmai tanácsadó
Előadás másolata:

REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM 2008. IX.15. DEBRECEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó Az új OKJ informatikai szakképzései, a bevezetéssel összefüggő feladatok A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS KERESLET KÍNÁLATA

Informatikai képzések. (Régi, új) Az új OKJ informatikai szakképzései, a bevezetéssel összefüggő feladatok – ELŐADÁSVÁZLAT Informatikai képzések. (Régi, új) Jogszabályi változások - SZVK – Központi program Új OKJ: Strukturális jellemzők Tartalmi jellemzők Módszertani változások Informatikai szakmák (az FSZ kereslete-kínálata) Új teminológia követelménymodulok és tananyagmodulok Hogyan oldjuk meg ? Képzések tervezése (FK, IRK) Tanítás-tanulási folyamat Tanárok felkészítése Tananyagok biztosítása Támogatások (FVSZ, FSZ Egyesület, NSZFI, MSZT)

AZ INFORMATIKAI SZAKKÉPZÉSEK (OKJ - RÉGI) OKJ szám Megnevezés Szint 33 4641 01 Számítógép-kezelő (-használó) Alapfokú 34 4641 01 PLC-programozó 52 4641 02 Gazdasági informatikus II. Középfokú 52 4641 03 Számítástechnikai szoftver-üzemeltető 52 4641 05 Informatikai hálózattelepítő és üzemeltető 54 4641 01 Gazdasági informatikus I. Emelt szintű 54 4641 02 Információrendszer szervező 54 4641 03 Informatikus (tér, műszaki, oktatási, rendszer) 54 4641 04 Számítástechnikai programozó 54 4641 05 Számítógéprendszer programozó 54 4641 07 CAD-CAM tervező, dokumentációkezelő informatikus 54 8409 01 Multimédia-fejlesztő 55 4641 01 Informatikai statisztikus és gazdasági tervező Felsőfokú 55 5423 02 Műszaki informatikai mérnökasszisztens

AZ INFORMATIKAI SZAKKÉPZÉSEK - RÉGI

AZ ÚJ OKJ SZERINTI SZAKMÁK Szint ALAP szakképesítés RÉSZ ELÁGAZÁS 55 Általános rendszergazda   Informatikai statisztikus és gazdasági tervező Telekommunikációs asszisztens Web-programozó 54 Adatbázis adminisztrátor Adatbázistervező Adatelemző CAD-CAM informatikus 31 Számítógépes műszaki rajzoló Informatikai alkalmazásfejlesztő Infokommunikációs alkalmazásfejlesztő Információrendszer-elemző és -tervező Internetes alkalmazásfejlesztő Szoftverfejlesztő IT kommunikációs szolgáltató IT mentor Közösségi informatikai szolgáltató Oktatási kommunikációtechnikus Informatikai rendszergazda 52 IT kereskedő Informatikai hálózattelepítő és -üzemeltető

AZ ÚJ OKJ SZERINTI SZAKMÁK Szint ALAP szakképesítés RÉSZ ELÁGAZÁS   52 Számítástechnikai szoftverüzemeltető 54 Informatikai műszerész IT biztonság technikus Számítógéprendszer-karbantartó Szórakoztatótechnikai műszerész Webmester Informatikus Gazdasági informatikus Infostruktúra menedzser Ipari informatikai technikus Műszaki informatikus Távközlési informatikus Telekommunikációs informatikus Térinformatikus Multimédia-alkalmazás fejlesztő Designer E-játék fejlesztő E-learning tananyagfejlesztő Multimédiafejlesztő Tartalommenedzser 33 Számítógép-szerelő, -karbantartó

AZ ÚJ OKJ SZAKMÁK MEGOSZLÁSA 12 SZAKMA

AZ ÚJ OKJ SZAKMÁK MEGOSZLÁSA 35 SZAKMA 3 RÉSZKÉPZÉS

JOGSZABÁLYOK AZ ÚJ OKJ-RÓL Milyen új jogszabályok vonatkoznak a bevezetésre ? 1/2006 (II. 17) OM rendelet az OKJ-ról (felvétel, törlés) 10/2007. (II.27) SZMM a OKJ-ról (felvétel,törlés) szóló 1/2006 (II.17) OM rendelet módosításáról OKJ-táblázat (2007) 20/2007. (V. 21) SZMM rendelet a szakmai vizsgáztatás általános szabályairól és eljárási rendjéről 21/2007. (V. 21) SZMM rendelet a szociális és munkaügyi miniszter hatáskörébe utalt egyes szakképesítések szakmai és vizsgakövetelményeinek kiadásáról. 1.sz. melléklet: Szakképesítések felsorolása (195) 2. sz. melléklet: SZVK-k 3. sz. melléklet: Bemeneti kompetenciák 4. sz. melléklet: Jogosultságok megfeleltetése 5. sz. melléklet: Terminológai 78/2007. GKM (VIII.31) Informatikai, távközlési szakmák SZVK-k kiadása

Melyek a strukturális jellemzői az új OKJ-nak ? AZ ÚJ OKJ - STRUKTÚRA Melyek a strukturális jellemzői az új OKJ-nak ? FELÉPÍTÉS ALAP-SZAKKÉPESÍTÉS Rész-szakképesítés Elágazás Ráépülés A struktúra elemeinek összefüggései ! (1) Az egyes képzések helye és kódja az OKJ-ban ! (2)

A struktúra elemeinek összefüggései ! AZ ÚJ OKJ - STRUKTÚRA A struktúra elemeinek összefüggései ! Alap-szakképesítés Az SZVK-ban meghatározott modulokból épül fel Rész-szakképesítés Egy szakképesítésnek az SZVK-ban meghatározott moduljaiból épül fel, legalább egy munkakör ellátására képesít Elágazás: A szakképesítés részeként az SZVK meghatározott közös alap+külön modulokból épül Ráépülés: szakképesítés/rész-szakképesítés/ elágazásra épül, újabb munkakör ellátására képesít

AZ ÚJ OKJ kódja - FELÉPÍTÉS Az egyes kódrészek tartalma: Példa: E-játék fejlesztő 54 213 04 0010 54 02 1-2. Szakképzés szintje (ISCED) 3-5. Tanulmányi terület (pl. média szakismeretek: 213) 6-7. Tanulmányi területen belül sorszám Alap-szakképesítés Rész-szakképesítés Elágazás Ráépülés 12-13. A rész-szakképesítés, elágazás, ráépülés szintje (ha 9-11 0, akkor 0) 14-15. Azonos szintű rész-szakképesítés, elágazás, ráépülés sorszáma

Új OKJ - A STRUKTÚRA JELLEMZŐI RENDSZER SZINTŰ A FEJLESZTÉS Jellemzők: kompetencia alapú, modulrendszerű vertikális és horizontális átjárhatóság beszámíthatóság (formális, nomformális és informális tudás beszámítása) A RÉSZ-, ÉS ALAP SZAKKÉPZÉSEK , ELÁGAZÁSOK ÉS RÁÉPÜLÉSEK RENDSZERE (Következő diák) KÖVETELMÉNYMODULOKBÓL ÉPÜL (SZVK) TANANYAGMODULOKBÓL ÉPÜL (KP) RÉSZE AZ ÉRTÉKELÉSI (VIZSGA) RENDSZER IS (mely magában foglalja: bemeneti tudás, a követelménymodulonkénti kimeneti kompetenciák és a végső értékelés)

Melyek a tartalmi jellemzők az új OKJ-ban ? AZ ÚJ OKJ - TARTALOM Melyek a tartalmi jellemzők az új OKJ-ban ? ÖSSZEFÜGGÉSEK A STRUKTÚRÁVAL !!! FELADATPROFIL ( MIT CSINÁL ?) TULAJDONSÁGPROFIL („HOGYAN” MILYEN TUDÁSSAL, MILYEN TULAJDONSÁGOKKAL, MILYEN SZINTEN ) A KÖZÖS TARTALMI ELEMEK KÖZÖS MODULOKBAN KÜLÖN MODULBAN AZ ELÁGAZÁS, RÁÉPÜLÉS TARTALOM !

ÚJ OKJ - KÉPZÉSI TARTALOM A SZAKMAI FELADATOK - FELADATPROFIL SZAKMAI ISMERETEK SZAKMAI KÉSZSÉGEK, ALKALMAZÁS MÓDSZERKOMPETENCIÁK TÁRSAS KOMPETENCIÁK SZEMÉLYES KOMPETENCIÁK K Ö VE T ELMÉNYMODULOK T ULAJDONSÁG OK

Az informatikai képzések alapmodulja FELADATPROFIL- PÉLDA „Számítógép kezelés, szoftverhasználat… (1142-06) Számítógépet kezel, szoftvereket használ Hardvert üzemeltet, szoftvert telepít Irodai programcsomagot egyedi és integrált módon használ Multimédiás- és kommunikációs alkalmazásokat kezel Adatmentést végez, informatikai biztonsági eszközöket használ LAN és WAN hálózatokat használ Informatikai angol nyelvű szöveget megért Tevékenységét dokumentálja Munkaszervezéssel kapcsolatos tevékenységet végez Szoftver használati jogokat használ Betartja a munkavégzéssel összefüggő szabályokat A munkahelyi minőségbiztosítási előírásokat alkalmazza Tervezi és szervezi a munkavégzést

TULAJDONSÁGPROFIL- PÉLDA Valamennyi informatikai KÉPZÉSEKBEN AZ ELSŐ MODUL : „Számítógép kezelés, szoftverhasználat…” (1142-06) SZAKMAI KOMPETENCIÁK (ISMERETEK ÉS KÉSZSÉGEK) ECDL SZAKMAI ISMERET ÉS GYAKORLATI TUDÁS HÁLÓZATI ISMERETEK, MULTIMÉDAI ALAPOK stb SZAKMAI IDEGENNYELVI ISMERETEK FEJLESZTÉSE ……….. SZEMÉLYES KOMPETENCIÁK ( pl. felelősségtudat) TÁRSAS KOMPETENCIÁK ( pl. együttműködési készség, csoportmunka) MÓDSZERKOMPETENICIÁK ( pl. gyakorlatias feladatértelmezés)

KÉPZÉSI PROGRAMOK - ÖSSZEFÜGGÉSEK AZ OKJ KÉPZÉSEK - KÖVETELMÉNYMODULOK + SZAKMAI VIZSGA MODULJAI KÖVETELMÉNYEK KOMPETENCIAPROFIL KÖVETELMÉNY MODULOK SZVK FELADATPROFILOK TULAJDONSÁGPROFILOK

KÉPZÉSI PROGRAMOK - ÖSSZEFÜGGÉSEK AZ OKJ KÉPZÉSEK – TANYANYAGMODULOK Követelménymodulok CÉL Tananyagmodulok Tanulói munkaforma KÉPZÉSI PROGRAM FELADATOK TULAJDONSÁGOK Képzési folyamat, Egymásra épülés

Mit kell tudni a az új teminológiáról ? AZ ÚJ OKJ - ÚJ FOGALMAK Mit kell tudni a az új teminológiáról ? MILYEN ÚJ FOGALAMAKAT KELL ISMERNÜNK ? SZAKMAI ISMEREKTEK (TÍPUSOK: A,B,C,D,E) SZAKMAI KÉSZSÉG (SZINTEK: 5-1) FELADATPROFIL TULAJDONSÁGPROFIL KÖVETELMÉNYMODUL TANANYAGMODUL VIZSGAFORMÁK

AZ új OKJ BEVEZETÉSE, VIZSGARENDSZER Új tartalmú szakmai és vizsgakövetelmények Kompetencia alapú Moduláris szerkezetű Szakmacsoportos rendszerbe illesztett Gyakorlat/tevékenység, munkaforma központú Új típusú vizsgatevékenységek (interaktív) Különbségek a vizsgáztatásban

ELTÉRÉSEK – TARTALMI, MÓDSZERTANI TANÍTÁS ÉS KOMPETENCIA-FEJLESZTÉS (tréning) MEGTANÍTANI ALKALMAZÁSRA (egyéni és csoportos gyakorlat, külső szakmai gyakorlat) TANULÁSI KÉSZSÉGEK FEJLESZTÉSE (a tanulás tanulása, önálló és elektronikus tanulásra való felkészítés) LOGIKAI GONDOLKODÁS FEJLESZTÉSE (az algoritmikus készség fejlesztése) ÖNÉRTÉKELÉSI ÉS ÖNMENEDZSELÉSI KÉSZSÉG FEJLESZTÉSE

MIRE KELL FELKÉSZÍTENI AZ INTÉZMÉNYEKET ? MÓDSZEREK (Tanítási, fejlesztési), ALKALMAZÁSUK SZOLGÁTATÁSOK TERVEZÉSE, MEGVALÓSÍTÁSA MODULOKBÓL ÉPÜLŐ , RUGALMAS TANÍTÁS- TANULÁSI FOLYAMAT TERVEZÉSE, ÉRTÉKELÉSE ELÁGAZÁSOK ÉS RÁÉPÜLÉSEK TERVEZÉSE GAZDASÁGOSSÁG, KÖZÖS MODULOK INNOVATÍV MÓDSZEREK A VIZSGÁZTATÁSBAN

TANÍTÁS-TANULÁSI MÓDSZEREK KÉPZÉSI, ÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK TANULÓI-TANÁRI KOOPERÁCIÓN ALAPULÓ EGYÉNRE SZABOTT, RUGALMAS, NYITOTT (FEJLESZTŐ) PROJEKT- MUNKA, TANULÓI EGYÜTTMÜKÖDÉS TRÉNINGEK , KÉSZSÉG-, ÉS KÉPESSÉGFEJLESZTÉS ÖNÁLLÓ TANULÁS, ÖNÉRTÉKELÉS ÚJ – MOTIVÁLÓ – TANULÓI TELJESÍTMÉNY ÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK (ÖN-, PORTFÓLIÓ, PROJEKT ÉRTÉKELÉS)

SZOLGÁLTÁSOK FEJLESZTÉSE, BEVEZETÉSE ELŐZETES TUDÁSBESZÁMÍTÁS KOMPETENCIA KÉPZÉSEK, MODUL-VIZSGÁZTATÁS TANANYAGOK (NYOMTATOTT, E-LEARNING) TERVEZÉSE, KÉSZÍTÉSE ÉS ALKALMAZÁSA DINAMIKUS E-TANULÓI INFORMÁCIÓS RENDSZER E-KONZULÁCIÓS RENDSZER E-VIZSGA RENDSZER (ön-, és tanári ellenőrző rendszer) TANULÓ-KÖVETÉSI RENDSZER KOMPETENCIA BIZONYÍTVÁNY (EUROPASS)

MIRE KELL FELKÉSZÍTENI AZ KÉPZÉSI FOLYAMAT SZEREPLŐIT ? A TANÁROK KÉPZÉSE (módszertani, tananyag fejlesztési, E-tanítási, e-szolgáltatási) MENEDZSMENT, TANÁROK KÉPZÉSE (tanítás- tanulási folyamat tervezése párhuzamos folyamatok, képzésfejlesztés, oktatásszervezési stratégiák,) A TANULÓK KÉPZÉSE (tanulás-technikai), felkészítés az e-tananyagok használatára .

Tanácsadás. Hová forduljunk ? NSZFI - Képzések, konferenciák, tanácsadás https://www.nive.hu A új OKJ felnőttképzésben történő bevezetésében és a program akkreditációban a Felnőttképzés Vállalkozások Szövetsége http://www.fvsz.hu Azok számára, akik felsőfokú szakképzést szeretnének indítani a Felsőfokú Szakképzés Kollégium Egyesület http://www.fsze.hu

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET ! balassa@szamalk.hu