dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
IT Essentials I. IT Alapismeretek: PC Hardver és Szoftver v4
Advertisements

A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Sisák Zoltán HTTP Alapítvány
Szegedi Ipari, Szolgáltató Szakképző és Általános Iskola
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Informatikai munkakörök
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE” TÁMOP
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Az új OKJ-s képzések és a megújult Cisco kurzusok kapcsolata
Fontosabb fogalmak Képesség :
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Új típusú OKJ vizsgák tapasztalata felnőttképzésben
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
ÖT ÉVES AZ ÚJ OKJ ÖT ÉVES AZ ÚJ OKJ A tapasztalatok összegzése: Módosítások szükségesek!
Kamarai prioritások Foglalkoztatottság növelés Képzési szükséglet meghatározása Szakképzés nemcsak oktatáspolitikai kérdés, hanem foglalkozáspolitikai,
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
AZ ÚJ MODULRENDSZERŰ OKJ AZ ISKOLÁK SZEMÉVEL
Alapozó tantervek Új alapozó tantervek valamennyi szakmacsoportban; informatikában is. Hozzászoktunk: Informatika tanár edzett! tanév, melyben mind a négy.
Webmester képzés OKJ-szám: Olyan szakemberek képzése, akik képesek honlapok tervezésére és üzemeltetésére, a megfelelő ismeretek.
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM IX.15. DEBRECEN
Új arculati javaslatok Észak-alföldi Regionális Munkaügyi Központ A Munkaügyi Központ bemutatkozása, informatikai szakképzések iránti igények Debrecen.
Informatikai iskolák szakképzési igények és kapacítások
Szombathelyi Regionális Képző Központ
Változások az informatikai szakképzésben, szakmai vizsgák szervezése
Az informatikai szakképzési kapacitások, a munkaerőpiaci kereslet-kínálat Kovács Levente Gépészeti és Számítástechnikai Szakközépiskola és Kollégium
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
Székely István fejlesztési tanácsadó
MŰSZAKI SZAKTERÜLET INFORMATIKA SZAKMACSOPORT
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Dr Sediviné Balassa Ildikó: JUBILEUM UTÁN A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE Munkakultúra – Szakképzési Modellek OKTÁV RÁCIÓ február 4-6.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Új paradigmák a FSZ képzés kereskedelmi szakmáiban Medvéné dr Szabad Katalin november 30.
Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa január 29.
Kompetencia alapú új moduláris képzés
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Informatikai fejlesztés a Somogy megyei TISZK részére Karsai László Commitment Zrt.
1 Csontó Béla Az új OKJ bevezetése Informatikai rendszergazda Informatikai hálózattelepítő és –üzemeltető.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Váradi Antal szakmai főtanácsadó E-közigazgatás és ágazati programok főosztály I Informatikai Sz Szakképzési K Konferencia 2006.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ: SZEMLÉLETVÁLTÁS A SZAKMAI TANÁRTOVÁBBKÉPZÉSBEN A TANÁROK FELKÉSZÍTÉSE AZ INNOVATÍV PEDAGÓGIAI MÓDSZEREK ÉS ESZKÖZÖK ALKALMAZÁSÁRA.
AZ ORSZÁGOS KÉPESÍTÉSI KERETRENDSZER 5. SZINTJÉNEK LEÍRÁSA JAVASLAT ÉS PROBLÉMAFELVETÉS Sediviné Balassa Ildikó Felsőfokú Szakképzés Kollégium Egyesület.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Képzések, szakirányok, felvételi lehetőségek
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
SZENT IMRE ÁLTALÁNOS ISKOLA, GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA
Szent Imre Szakgimnázium Esztergom Szakmatérkép 2016/2017.
I NFORMATIKAI KÉPZÉSEK Informatikai rendszergazda Számítógép-szerelő, -karbantartó.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
EUCIP konferencia október 20. Cséfalvay Katalin Fejlesztés (BUILD) modul.
moduláris szakképzési szerkezet
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Kompetencia alapú szakoktatás
Előadás másolata:

dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. AZ ÚJ OKJ INFORMATIKAI SZAKMÁI ÉS A DIGITÁLÁLIS KREATÍV IPARÁGAK „DAT 2006” KONFERENCIA GAZDASÁG VEZÉRELT INFORAMATIKAI SZAKKÉPZÉS BUDAPEST, 2006. november 21.

ÚJ INFORMATIKAI SZAKMÁK - DIGITÁLIS KREATIV IPARÁGAK - ELŐADÁSVÁZLAT A SZAKMASTRUKTÚRA FEJLESZTÉS EREDMÉNYEI ÉS KONKRÉT HATÁSA AZ INFORMATKAI KÉPZÉSEKERE STRUKTÚRA (KONKRÉT KÉPZÉSEK, MEGOSZLÁS) TARTALOM ( LÉNYEGES TARTALMI VÁLTOZÁSOK) INNOVATÍV MÓDSZEREK (TANÍTÁS-TANULÁS, TANULÓI TELJESÍTMÉNY ÉRTÉKELÉS, ELŐZETES TUDÁS MÉRÉS ÉS BESZÁMIÍTÁS, SZOLGÁLTATÁSOK) FEJLESZTÉSI, BEVEZETÉSI FELADATOK ÖSSZEFÜGGÉSEK (SZAKMÁK – DIGITÁLIS KREATÍV IPARÁGAK)

AZ INFORMATIKAI SZAKKÉPZÉSEK (OKJ - RÉGI) OKJ szám Megnevezés Szint 33 4641 01 Számítógép-kezelő (-használó) Alapfokú 34 4641 01 PLC-programozó 52 4641 02 Gazdasági informatikus II. Középfokú 52 4641 03 Számítástechnikai szoftver-üzemeltető 52 4641 05 Informatikai hálózattelepítő és üzemeltető 54 4641 01 Gazdasági informatikus I. Emelt szintű 54 4641 02 Információrendszer szervező 54 4641 03 Informatikus (tér, műszaki, oktatási, rendszer) 54 4641 04 Számítástechnikai programozó 54 4641 05 Számítógéprendszer programozó 54 4641 07 CAD-CAM tervező, dokumentációkezelő informatikus 54 8409 01 Multimédia-fejlesztő 55 4641 01 Informatikai statisztikus és gazdasági tervező Felsőfokú 55 5423 02 Műszaki informatikai mérnökasszisztens

AZ INFORMATIKAI SZAKKÉPZÉSEK - RÉGI

AZ ÚJ OKJ SZERINTI SZAKMÁK Szint ALAP szakképesítés RÉSZ ELÁGAZÁS 55 Általános rendszergazda   Informatikai statisztikus és gazdasági tervező Telekommunikációs asszisztens Web-programozó 54 Adatbázis adminisztrátor Adatbázistervező Adatelemző CAD-CAM informatikus 31 Számítógépes műszaki rajzoló Informatikai alkalmazásfejlesztő Infokommunikációs alkalmazásfejlesztő Információrendszer-elemző és -tervező Internetes alkalmazásfejlesztő Szoftverfejlesztő IT kommunikációs szolgáltató IT mentor Közösségi informatikai szolgáltató Oktatási kommunikációtechnikus Informatikai rendszergazda 52 IT kereskedő Informatikai hálózattelepítő és -üzemeltető

AZ ÚJ OKJ SZERINTI SZAKMÁK Szint ALAP szakképesítés RÉSZ ELÁGAZÁS   52 Számítástechnikai szoftverüzemeltető 54 Informatikai műszerész IT biztonság technikus Számítógéprendszer-karbantartó Szórakoztatótechnikai műszerész Webmester Informatikus Gazdasági informatikus Infostruktúra menedzser Ipari informatikai technikus Műszaki informatikus Távközlési informatikus Telekommunikációs informatikus Térinformatikus Multimédia-alkalmazás fejlesztő Designer E-játék fejlesztő E-learning tananyagfejlesztő Multimédiafejlesztő Tartalommenedzser 33 Számítógép-szerelő, -karbantartó

AZ ÚJ OKJ SZAKMÁK MEGOSZLÁSA 12 SZAKMA

AZ ÚJ OKJ SZAKMÁK MEGOSZLÁSA 12 ALAPKÉPZÉS 3 RÉSZKÉPZÉS 27 ELÁGAZÁS

A SZAKMASTRUKTÚRA JELLEMZŐI RENDSZER SZINTŰ FEJLESZTÉS ( TARTALMI) (Jellemzők: átjárhatóság, rugalmasság) MODULOKBÓL ÉPÍTKEZIK (egymásra épül, közös modulok vannak, ezért a vertikális és horizontális átjárhatóság, beszámíthatóság a jellemző. KONKRÉT MUNKAADÓI ELVÁRÁSOKRA ÉPÍT .

SZAKMASTRUKTÚRA JELEMZŐI A RÉSZ-, ÉS ALAP SZAKKÉPZÉSEK , ELÁGAZÁSOK ÉS RÁÉPÜLÉSEK A RENDSZERE RÉSZE AZ ÉRTÉKELÉSI RENDSZER IS (mely magába foglalja bemeneti tudás, a képzés moduljainak, továbbá a kimeneti kompetenciának az értékelését)

A TARTALOM MEGHATÁROZÁS A SZAKMAI FELADATOK - FELADATPROFIL SZAKMAI ISMERETEK SZAKMAI KÉSZSÉGEK, ALKALMAZÁS MÓDSZERKOMPETENCIÁK TÁRSAS KOMPETENCIÁK SZEMÉLYES KOMPETENCIÁK K O M P E T ENC I A PROF L

Az informatikai képzések alapmodulja FELADATPROFIL Számítógépet kezel, szoftvereket használ Hardvert üzemeltet, szoftvert telepít Irodai programcsomagot egyedi és integrált módon használ Multimédiás- és kommunikációs alkalmazásokat kezel Adatmentést végez, informatikai biztonsági eszközöket használ LAN és WAN hálózatokat használ Informatikai angol nyelvű szöveget megért Tevékenységét dokumentálja Munkaszervezéssel kapcsolatos tevékenységet végez Szoftver használati jogokat használ Betartja a munkavégzéssel összefüggő szabályokat A munkahelyi minőségbiztosítási előírásokat alkalmazza Tervezi és szervezi a munkavégzést

TARTALOMFEJLESZTÉS: KOMPETENCIAPROFIL VALAMENNYI INFORMATIKIA KÉPZÉSBEN AZ ELSŐ MODUL a szakmai ismeretre és alkalmazásra a felkészítés azonos tartalommal bír: ECDL SZAKMAI ISMERET ÉS GYAKORLATI TUDÁS HÁLÓZATI ISMERETEK, MULTIMÉDAI ALAPOK SZAKMAI SZÓKINCS TANULÁSA, ALKALMAZÁSA SZAKMAI ANGOL NYELVI KOMPETENCIA EGYÉNI, TÁRSAS ÉS MÓDSZERKOMPETENICIÁK FEJLESZTÉSE (Csoportmunkára, együttműködésre, pontosságra, felelősségvállalásra felkészítés fejlesztő tréningekkel.)

A LEGFONTOSABB ELTÉRÉSEK TANÍTÁS ÉS FEJLESZTÉS (tréningek) (Megtanítani alkalmazásra, egyéni és csoportos gyakorlaton) TANULÁSI KÉSZSÉGEK FEJLESZTÉSE (a tanulás tanulása, önálló és elektronikus tanulásra való felkészítés) ALGORITMIKUS GONDOLKODÁS FEJLESZTÉSE (gondolkodási készség fejlesztése) ÖNÉRTÉKELÉSI ÉS ÖNMENEDZSELÉSI KÉSZSÉG FEJLESZTÉSE

MIRE KELL FELKÉSZÍTENI AZ INTÉZMÉNYEKET ? MÓDSZEREK ÉS ALKALMAZÁS A FEJLESZTÉSBEN SZOLGÁTATÁSOK TERVEZÉSE, MEGVALÓSÍTÁSA MODULOKBÓL ÉPÜLŐ , RUGALMAS TANÍTÁS- TANULÁSI FOLYAMAT TERVEZÉSE, ÉRTÉKELÉSE ELÁGAZÁSOK ÉS RÁÉPÜLÉSEK TERVEZÉSE GAZDASÁGOSSÁG, KÖZÖS MODULOK INNOVATÍV MÓDSZEREK A VIZSGÁZTATÁSBAN

TANÍTÁS-TANULÁSI MÓDSZEREK KÉPZÉSI, ÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK TANULÓI-TANÁRI KOOPERÁCIÓN ALAPULÓ EGYÉNRE SZABOTT, RUGALMAS, NYITOTT (FEJLESZTŐ) PROJEKT- MUNKA, TANULÓI EGYÜTTMÜKÖDÉS TRÉNINGEK , KÉSZSÉG-, ÉS KÉPESSÉGFEJLESZTÉS ÖNÁLLÓ TANULÁS, ÖNÉRTÉKELÉS ÚJ – MOTIVÁLÓ – TANULÓI TELJESÍTMÉNY ÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK (ÖN-, PORTFÓLIÓ, PROJEKT ÉRTÉKELÉS)

SZOLGÁLTÁSOK FEJLESZTÉSE ELŐZETES TUDÁSBESZÁMÍTÁS TANANYAGOK (NYOMTATOTT, E-LEARNING) TERVEZÉSE, KÉSZÍTÉSE ÉS ALKALMAZÁSA DINAMIKUS E-TANULÓI INFORMÁCIÓS RENDSZER E-KONZULÁCIÓS RENDSZER E-VIZSGA RENDSZER TANULÓ-KÖVETÉSI RENDSZER KOMPETENCIA BIZONYÍTVÁNY (EUROPASS)

MIRE KELL FELKÉSZÍTENI AZ KÉPZÉSI FOLYAMAT SZEREPLŐIT ? A TANÁROK KÉPZÉSE (módszertani, tananyag fejlesztési) MENEDZSMENT, TANÁROK KÉPZÉSE (tanítás- tanulási folyamat tervezése, képzésfejlesztés, oktatásszervezési stratégiák) A TANULÓK KÉPZÉSE (tanulás-technikai) FELKÉSZÍTÉS AZ E-TANANYAGOK HASZNÁLATÁRA (TANÁROK ÉS TANULÓK)

KÉPZŐK ÉS DIGITÁLIS KREATIV IPARÁGAK ? ÖSSZEFÜGGÉSEK KÉPZŐK ÉS DIGITÁLIS KREATIV IPARÁGAK ? Az új OKJ szakmái között elegendő olyan fejlesztés van, melyek a digitális kreatív iparágak számára képeznek szakembereket. TOVÁBBI SZAKMÁK ! A legfontosabb eredménye a szakmafejlesztésnek, hogy olyan képzések jöttek létre, melyek a munkavégzéshez jelenleg szükséges kompetenciákra készítenek fel. A KÉPZŐK ÉS AZ IPARÁG EGYÜTTMŰKÖDÉSE A min. 3 HÓNAPOS SZAKMAI GYAKORLAT TERVEZÉSÉBEN ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁBAN ELENGEDHETETLEN.

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET balassa@szamalk.hu TOVÁBBI INFORMÁCIÓK: http://www.szamalk.hu http://www.e-methods.hu http://www.fsze.hu