Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

A Turizmus sajátosságai a marketingben
B2B-marketing – A szervezeti piacok
A nemzetközi és a hazai turizmus területi folyamatai, piaci tendenciái a globalizáció korában Dr. Aubert Antal – Berki Mónika PTE TTK Turizmus Tanszék.
A turizmus rendszer környezete
Piac és verseny A piac marketing szemléletű felfogása
Versenyelemzés 8.fejezet.
Integrációtörténet 2. témakör.
Innovációmenedzsment. A század jellemzői Az innováció marginálisból központi jelenséggé válik A gazdaság tercierizálódik (szolgáltatás-gazdaság)
Piacszegmentáció és pozicionálás 2. szeminárium
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Magyar vásárlók ártudatossága
Vállalkozásunk külső, belső kapcsolatrendszere és értéklánca
A nemzetközi üzleti élet etikája
Industrial Organization - alapvető modellek
Dr. Piskóti István Marketing Intézet
Bevezetés a közgazdaságtanba I.2006/2007. tanév, 1. félév 10. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Stratégiai menedzsment
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
A külső környezet elemzése
Az agrárium lehetőségei 21. században Lehetséges irányok.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
Bauer András – Berács József
Kérdések a második zh-hoz
Összehasonlító gazdaságtan A globalizáció hatása a gazdasági rendszerek változására.
Marketingszervezet Vevőorientáció és szervezeti integráció
Bauer András - Berács József:
Az értékesítési rendszer
Bauer-Berács: Marketing, 5. fejezet 1 Piacok megismerése l Kultúrális trendek begubódzkodás, kis-luxus l A kereslet hosszú távú alakulása fogyasztási szerkezet.
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Sponsorare necesse est
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Globális problémák.
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
KNOLL-FÉLE „Innovációs ellátási lánc” --modell 10-- Ellátási láncok,bővítésük és gazdasági elemzésük
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A MARKETING FOLYAMATA.
Nemzetközi kereskedelem
Pénzügyi-számviteli mutatók
Vállalati stratégia március március március 28.
Marketing alapok Kopcsay László.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
JÓLÉT ÉS IDEOLÓGIÁK: FEJLETTSÉG ÉS BÉREK
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Vállalkozásmenedzsment I.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
Regionális termékek az élelmiszer-kiskereskedelemben Szente Viktória és Szűcs Andrea Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem.
LOGISZTIKA ÉS GLOBALIZÁCIÓ. Logisztika és globalizáció A piacok globalizálódásának következménye: - nemzeti piacok szükségletét lényegesen meghaladó termelési.
9. fejezet Megjelenés a nemzetközi piacon
A külső környezet elemzése
2/18/2018 Marketingterv Név.
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Első vállalati tapasztalatok az EU felvétel után
Kérdések a második zh-hoz
3. A versenyhelyzet elemzése
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
Előadás másolata:

Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön A nemzetközi piacra lépés motivációi A nemzetközi piacok sajátosságai Elméleti megközelítések a nemzetközi marketingben A nemzetközi piacra lépés formái

A nemzetközi piacra lépés motivációi Növekedési lehetőség Magasabb profit Költségelőnyök kihasználása Fogyasztókhoz való közelség Versenytársak akciói

A nemzetközi piacok sajátosságai A gazdasági fejlettség nem magyaráz mindent Piaci környezet és marketing-mix Gazdasági jövedelmi szintek Kulturális ártárgyalási mentalitás Verseny eltérő árpolitikák Jogi árellenőrzés mechanizmusa Termékek származása: ország/termék imázs

Elméleti megközelítések a nemzetközi marketingben A piaci alkalmazkodás alapján képzett stratégiák Etnocentrikus: belföldi piac kivetítése Policentrikus: minden piac más Regiocentrikus: országcsoportok kezelése Geocentrikus: nemzetközi koordináció Globális marketingstratégiák (Levitt) Nemzeti versenyelőny meghatározói (Porter)

A nemzetközi piacra lépés formái Elméleti megközelítések Export direkt, indirekt Licencátadás: előnyök, hátrányok Termelési kooperáció: szakosodás Közös vállalat: gazdálkodási, pozícionálási, stratégiai okok Stratégiai szövetségek: Sony-Philips