Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön A nemzetközi piacra lépés motivációi A nemzetközi piacok sajátosságai Elméleti megközelítések a nemzetközi marketingben A nemzetközi piacra lépés formái
A nemzetközi piacra lépés motivációi Növekedési lehetőség Magasabb profit Költségelőnyök kihasználása Fogyasztókhoz való közelség Versenytársak akciói
A nemzetközi piacok sajátosságai A gazdasági fejlettség nem magyaráz mindent Piaci környezet és marketing-mix Gazdasági jövedelmi szintek Kulturális ártárgyalási mentalitás Verseny eltérő árpolitikák Jogi árellenőrzés mechanizmusa Termékek származása: ország/termék imázs
Elméleti megközelítések a nemzetközi marketingben A piaci alkalmazkodás alapján képzett stratégiák Etnocentrikus: belföldi piac kivetítése Policentrikus: minden piac más Regiocentrikus: országcsoportok kezelése Geocentrikus: nemzetközi koordináció Globális marketingstratégiák (Levitt) Nemzeti versenyelőny meghatározói (Porter)
A nemzetközi piacra lépés formái Elméleti megközelítések Export direkt, indirekt Licencátadás: előnyök, hátrányok Termelési kooperáció: szakosodás Közös vállalat: gazdálkodási, pozícionálási, stratégiai okok Stratégiai szövetségek: Sony-Philips