UCP Irányelvek végrehajtása Ausztriában Conference « Consumer protection - Unfair commercial practices » Budapest, 21 st /22 nd of October 2008 Ulrike.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
Advertisements

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
üzleti ajándék, támogatás áfa-ja,
Nemzetközi Médiakonferencia Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Karcag, november.
Dr. Markovich Réka főtitkár Magyar Reklámszövetség Változások szerkezetben és érdemben Az új reklámtörvényről 1.
Franchise. Franchise: polgárjogi szerződéssel létesített vállalkozási forma, amelyet független vállalkozók hoznak létre. Szereplők: Franchise átadó: piacképes.
 H ol?  Kiemelt kockázatú objektumokban.  Milyen eszközökkel?  Speciális felderítő eszközök használatával.  Levélvizsgáló berendezés  Röntgensugaras.
Hatósági és Jogi Főosztály UCP és Közérdekű Keresetek Osztálya
Az Európai Unió és a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok 2010.július 30. Eger Aranyi Péter Nemzetgazdasági Minisztérium Fogyasztóvédelmi Osztály.
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a évi XLVII. törvény alapján dr. Nagy Andrea Magdolna ügyvéd május 30.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
E-KERESKEDELEM SZABÁLYOSAN
Verseny Versenyfelügyelet az egészségügyben és a kapcsolódó piacokon Torjákné Amberger Teréz Gazdasági Versenyhivatal – Versenypolitikai Iroda január.
CLV Partners Ügyvédi Iroda
dr. Szalay Beatrix osztályvezető
FOAGYASZTÓVÉDELEM AUSZTRIÁBAN Conference „Consumer protection and unfair commercial practices” Budapest Maria Ecker Austrian Consumer Association.
Az UCP irányelv rendelkezéseinek hatása a GVH gyakorlatára (Fttv) október 21. dr. Nagy Márta.
Az egyes termékek kiegészítő oltalmára vonatkozó európai közösségi szabályozás (SPC) és annak hazai végrehajtása dr. Kiss Marietta Magyar Szabadalmi Hivatal.
Az ÚMFT SLA rendszere - a független értékelő szemszögéből -
Különös tekintettel a gyógyszerekre
1 GYÓGYSZERFORGALMAZÁS GYÓGYSZERTÁRON KÍVÜL. 2 Nem-gyógyszertár gyógyszert forgalmazhat: ha erre a Kormányhivatal helyi népegészségügyi szakigazgatási.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok
EU Államháztartástan Készítette: Rácz Anita. Köster-ügy.
Egy biztosító több pénztár modell az üzleti oldal szemében
Tájékoztatás az Európai Gazdaságélnkítő Csomagról ÚMVP MB Budapest, június 29. ÚMVP MB
A Ket. módosításaival kapcsolatos jogalkalmazási tapasztalatok
A szolgáltatások szabadsága Európában kontra egészségügy: az egészségügyre vonatkozó külön direktíva várható tartalma az egészségügyre vonatkozó külön.
Felügyelési tapasztalatok Konzultáció könyvvizsgálóknak Fülöp Tamás Pénztárak felügyeleti főosztálya.
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot érintő vállalati önszabályozás perspektívái Verseny és Szabályozás MTA KRTK Közgazdaság-tudományi.
Lakosságriasztás a médiaszolgáltatók közreműködésével
1 Hirdetmények Dobogókő, január Laczikné Szatmári Csenge KvVM Hatásvizsgálati Osztály.
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Fogyasztói igényérvényesítés – közérdekű keresetek
dr. Szöllősy András UCP Osztály július 29.
A VÁLLALKOZÁSOK SZEREPE A FOGYASZTÓVÉDELEMBEN Dr. Kohuth Viktor
A fogyasztóvédelemről szóló évi CLV. törvény módosítása A békéltető testületeket érintő tervezett változások Dr. Mozolai Mónika osztályvezető 2012.
Kalandorok kíméljenek! Július 29.. A címadás indoka Reklám céljai: –Termékeladás –Márkanév ismertsége –Márkakép kialakítása –Márkahűség kialakítása.
Fogyasztóvédelmi Felügyelősége Tipikus fogyasztói panaszok a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tükrében április 3.
Készített: Schneider Gábor GM/N/ Április 1.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Magyar Controlling Egyesület 1113 Budapest, Bartók Béla út 152. Telefon / fax: 06/1/ Honlap: Számviteli.
Dr. Mudráné dr. Láng Erzsébet
Make the Greener Choice Greener One Make the Greener Choice!
Európai Adatvédelmi Biztos Adatvédelmi nap Kamerás megfigyelés Magyarországon, 2010 január 28, Budapest Az Európai Adatvédelmi Biztos kamerás megfigyelésre.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
1 GYÓGYSZERFORGALMAZÁS GYÓGYSZERTÁRON KÍVÜL. 2 Nem-gyógyszertár gyógyszert forgalmazhat: ha erre ÁNTSZ-engedélye van, amit az üzlet működését engedélyező.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
Személyes akcióterv.
Európai Adatvédelmi Biztos Adatvédelmi nap Kamerás megfigyelés Magyarországon, 2010 január 28, Budapest Az Európai Adatvédelmi Biztos kamerás megfigyelésre.
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Szellemi alkotások és a versenyjog évi LVII. Új törvény (Versenytörvény), amely január 1-jén lépett hatályba évi LVII. Új törvény (Versenytörvény),
Európai Uniós ismeretek Az Európai Unió jogrendszere; Versenyjog.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
Kereskedelmi gyakorlatok megítélése a hatóságok joggyakorlatában dr. Dobó-Kocsis Veronika Veszprém Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály 2016.
Balogh Virág Főtitkár Magyar Reklámszövetség A kuponozás jogi buktatói.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
Középpontban a fogyasztó Készítette:Farkasné Bálint Rózsa.
1 FOGYASZTÓVÉDELMI FÓRUM Tatabánya, március 25.
AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM JOGA
Közigazgatási eljárás III.
A civil és egyéb cégnek nem minősülő szervezeteket érintő anyagi és eljárási szabályok évi változásainak áttekintése.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
2/18/2018 Marketingterv Név.
Móricz Pál – ügyvezető igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
A JOGSZERŰ ELLENŐRZÉSEK MIKÉNTJE A MUNKAHELYEN
GONDNOKSÁGGAL KAPCSOLATOS PEREK SAJÁTOS SZABÁLYAI
Üzleti terv bemutatása
Előadás másolata:

UCP Irányelvek végrehajtása Ausztriában Conference « Consumer protection - Unfair commercial practices » Budapest, 21 st /22 nd of October 2008 Ulrike Docekal Verein für Konsumenteninformation -VKI

2 Áttekintés Jogi helyzet az UCP előtt – Irányelv 2005/29 Törvény a Tisztességtelen Versenyről 1923 UCP okozta változások UCP – Irányelv A létező törvény csekély módosítása Példák a „Case Law”-ra Középpontban a fogyasztókat érintő esetek Mellékletben említett gyakorlatok Félrevezető reklám Következtetések Mit lehetne fejleszteni

3 Ausztriai Törvény a Tisztességtelen Versenyről 1923 Versenytársak Fogyasztók Közösségi érdek/ Működő piac 1. Cikk régi: “Bármely fél aki az üzleti életben olyan verseny eszközökhöz nyúl, amelyek ellentmondanak a közösségi gyakorlatnak, kötelezhető a tevékenység megszüntetésére és kártérítés fizetésére.”

4 Változások Hatályos törvény módosítása Tisztességelen gyakorlat elleni részleg  B2C vs. B2B (üzlet-fogyasztó vs. üzlet-üzlet)‏  nincs a félrevezető reklámmal foglalkozó részleg Átlag fogyasztó Új igény a közzétételre ECJ: “ Megfelelően tájékozott és megfelelően odafigyelő és óvatos” “Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat vagy bármi egyéb tisztességtelen tevékenység, amely, nem csak jelentéktelen mértékben, befolyásolhatja a versenyt, más üzleti partner hátrányára.”

5 Case Law Az Ausztriai Legfelsőbb Bíróság rendezett „case law”-ja: Leállító és megszűntető határozat csak akkor, ha a leírt tevékenység az új törvény szerint is tisztességtelen Hogyan lehet megítélni hogy egy gyakorlat az új körülmények között is tisztességtelen-e? Szerepel a melléklet fekete listáján? Teljesen jelentéktelen következmények? Erőszakos (1a cikk) vagy Félrevezető (2 cikk) gyakorlat? Tisztességtelen gyakorlat az 1. cikk általános záradéka szerint

6 Félrevezető gyakorlat/ Melléklet 19,20 pont

7 Félrevezető és erőszakos gyakorlat Melléklet 21 pontja 2005/29 Irányelv 8§: “…zaklatás…vagy aránytalan befolyás… jelentősen gyengíti az átleg fogyasztó szabadságát…a termékre vonatkozó viselkedésével kapcsolatban… amely olyan döntés meghozásához vezethet, amelyet egyébként nem hozna meg.”

8 Erőszakos gyakorlat/Melléklet 28 pontja

9 Misleading action 6 cikk 1b § UCP- Irányelv “félrevezeti vagy félrevezetheti az átlag fogyasztót ” “vizsgálatok és ellenőrzések anyagi megjelenítése a terméken”

10 Félrevezető mulasztás 7. cikk

11 Félrevezető mulasztás 7. cikk “…figyelembe veszi…a kommunikációs eszközök korlátait… anyagi információ elmulasztásában… az átlag fogyasztónak szüksége van arra, hogy…megfelelő információk ismeretében hozzon döntést és ezért … következményeként az átlag fogyasztó olyan döntést hoz amelyet egyébként nem tett volna.”

12 Félrevezető reklám/gyakorlat

13 Félrevezető reklám/gyakorlat

14 Következtetések UCP Irányelv, vagyis ennek átvétele nem jelentett komoly egyszerűsítést Néhány határokon átnyúló eset,ha mégis előfordul, a pereskedés költségei általában nem térülnek meg Közlés iránti igény nem túl hatékony Gyorsabb akciók szükségessége  rövid életű reklámok, pl. mobil telefon szolgáltatók Ideiglenes intézkedések – költség kockázat Profit eltitkolása Egyének joga a döntésük visszavonására tisztességtelen gyakorlat esetén