Startolj Reggelivel! iskolareggeli program

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette:Dobák Lídia
Advertisements

KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
EURÓPA MAGYARORSZÁG.
A Nemzeti Iskolagyümölcs-program jelentősége – hazai gyakorlatok, értékelés Dr. Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár Budapest,
Tóthné Iski Éva Klinikai táplálási tanácsadó
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
A Nemzeti Iskolagyümölcs-Program megvalósításának tapasztalatai a KLIK Debreceni Tankerületében Pappné Gyulai Katalin tankerületi igazgató Dr. Pakurár.
Közoktatási projektelemek Készítette: Deli Mária Közoktatási koordinátor.
Pácsonyi Imre tankerületi igazgató
Egészséges környezet - egészséges gyermek
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
2010 ÉVI PCOS ORVOS ÉS KÖZÖNSÉGTALÁLKOZÓ
Helyes táplálkozás.
TÉT Platform Egyesület 1132 Budapest, Borbély u Tel.: Csontos Csaba TÉT Platform Közgyűlés.
a szülői elégedettségmérés legfontosabb eredményeiről
Egészséges táplálkozás középiskolásoknak
A Z IKCS TEVÉKENYSÉGE TÁMOP integrÁLOM Kovácsné Borbély Zsuzsa.
KOMPETENCIAMÉRÉSEK ÉS EREDMÉNYEIK
III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Általános Iskola Medgyessy Ferenc utca
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
Egészségtudatos táplálkozásról – szülőknek
Az egészséges táplálkozás irányelvei
A helyes táplálkozás.
FOGÓDZÓ Gyermek Segélyezési Egyesület. A kezdetek … Úgy gondoltuk, hogy szeretnénk anyagi és érzelmi segítséget nyújtani azoknak a gyerekeknek, akik a.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
MEXIKÓI KONYHA.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
UNICEF PROJEKT: GYERMEKBARÁT ISKOLA 2011/2012
Bevezetés a tanítás és tanulás társadalmi összefüggéseibe Baráth Tibor SZTE Neveléstudományi Tanszék Közoktatási Vezetőképző Intézet Baráth Tibor SZTE.
Schulek Frigyes Két tanítási nyelvű Építőipari Szakközépiskola
A kistérségi szereplők funkciója a pályaorientációban
TAMOP-2.2.3/B-09/ Nyomonkövetési munkacsoport.
Zöldségek és gyümölcsök az egészséges táplálkozás tükrében
Nemzeti Iskolagyümölcs-program - az európai iskolagyümölcs része - Bittsánszky Márton főosztályvezető-helyettes Miskolc május 21.
Oktatás kiemelkedő fontossága
TANULÓI KÉRDŐÍV Az intézményi minőségfejlesztés keretében án kitöltött tanulói kérdőívek kiértékelése.
A testnevelésre vonatkozó sportiskolai kerettanterv ismerete.
Intézményvezetők válaszai a tanulmány kérdéseire.
Egészséglelkesek az iskolákban Az egészségfejlesztés helyzete az általános iskolákban.
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
Az iskola világa I. A tanulók világa. Demográfia Életmód Iskolázottság.
a KFRTKF Gyakorló Általános Iskolája
Széchenyi Körúti Sportiskolai Általános Iskola és AMI
Határtalanul II. MédiaMánia határon innen és túl BGA-12-HA /13 Varró István Szakiskola, Szakközépiskola, Általános Iskola és Kollégium Karcag.
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS eLEMÉR Projektkonferencia –2010. okt. 21. Leövey Gimnázium, Budapest.
Határtalanul Együtt egymásért a zene és a tánc világában HA /14 Premier Művészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
A helyes táplálkozás.
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Aktív, egészséges életmód
HOMO POLITOLOGICUS 3. Egészséges iskolai büfé.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
Iskolakert.
Hajdúszoboszló.      Tanulói létszám: 320 fő  ebből SNI-s: 29 fő.
Római étrend,étkezés.
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁS Készítette: Nadin, Barbi, Cinti, Attila.
A HELYES TÁPLÁLKOZÁS MIT, MIKOR, MENNYIT.
A Nemzetközi Gyermekment ő Szolgálat biztonságos internet oktatási programjának tapasztalatai Nagyváradon.
DOWN Alapítvány Vámos Magdolna 2016.
Veszprém Megyei Kormányhivatal
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
Élelmiszer lábnyom.
A 37/2014. (IV. 30.) rendelettel kapcsolatos szakmai fórumok kérdései
Előadó: Dr. Frányó Ildikó háziorvos
Pulyka az egészséges táplálkozásban
Élelmiszer lábnyom.
Esély a szülőknek, lehetőség
Előadás másolata:

Startolj Reggelivel! iskolareggeli program Varga Anita Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet www.oeti.hu 2011.05.12.

Startolj Reggelivel! 2010. szeptember 13 – október 22. CÉL: egészséges reggelizési szokások kialakítása, hosszútávon a gyermekkori elhízás előfordulásának ↓ CÉLCSOPORT: 11 városból 14 intervenciós (N=1461 fő) és 10 kontroll (N=784 fő) iskola 5. és 8. osztályos tanulói MÓDSZER: - oktatás + ingyenes, egészséges reggeli biztosítása 6 héten keresztül - a program előtt és után kérdőív (tanulói, tanári, szülői)

Startolj Reggelivel! program iskoláinak területi eloszlása

Kritériumok a reggelihez Energia 240-260 kcal Nyers zöldség/gyümölcs minden nap, idény, változatos Tej/tejtermékek minden nap, 1,5%-os / sovány, nem cukrozott Folyadék kizárólag víz Gabona legalább 50% natúr, teljes őrlésű Hús/húskészítmény zsírtartalom max. 30% / 20% Lekváros, mézes, stb. kenyér / pékáru, finomított lisztből készült péksütemények 10 nap alatt max. 2 alkalommal Szállítás minden nap, 8:00 előtt Csomagolás fogyasztásra kész állapotban, adagonként

Eredmények I. - Ismeretek 1. Fontosnak tartod a rendszeres reggelizést? Miért? Ezzel szemben a gyermekeknek csak a fele eszik minden nap reggelit, gyakran válaszokat is beleszámolva a háromnegyedük.

Eredmények II. - Szokások 2. Reggeli ételek fogyasztásának változása hétvégén 3. Reggeli italok fogyasztásának változása hétvégén

Eredmények III. - Panaszok 4. Panaszok változása a reggeli órákban „SOHA” választ adó gyermekek aránya

Következtetések A Startolj reggelivel! program hatása: - javult a gyermekek tudása - csökkentek a panaszok a reggeli órákban - a reggelizési szokásaikon 38,1%-uk szeretne változtatni - a gyermekek 75,1%-a szeretné, hogy a program a jövőben is folytatódjon - számos egyéb nem várt pozitív hatás A program hatékonyságának és fenntarthatóságának feltételei:  oktatás és egészséges választék biztosítása EGYÜTT  környezet megváltoztatása  átfogó - minden érintett bevonása

Köszönöm a figyelmet! www.oeti.hu