Esélyek egyenlősége a felsőoktatásban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

Egy innováció nyomában
A Kompetencia és Tanácsadó Központ bemutatása Tóth Zsófia Kata Szociális Szolgáltatásokért Egyesület Pécs, október 28.
Előadó: dr. Lengyel László Magyar Nemzeti Tanács Felsőoktatási ügyekkel megbízott Tanácsos.
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
EREDMÉNYEK ÉS TERVEK A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEMEN AZ OKTATÁSIGAZGATÁS TERÜLETÉN Lengvárszky Attila oktatási igazgató Pécsi Tudományegyetem.
EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.
A támogató szolgálat célja a fogyatékossággal élő személy társadalmi kirekesztésének csökkentése, az önrendelkezésen alapuló önálló életvitel megkönnyítése,
A könyvtárak szociális funkciói. Visszatekintés  70-ES ÉVEKTŐL - “MŰVELŐDÉSI HÁTRÁNY”  MANFRED NAGEL(1982) - SZOCIÁLIS FUNKCIÓ MEGHATÁROZÁSA - “ KÜLÖNLEGES.
A Mozgássérültek Budapesti Egyesülete
dr. Juhász Péter Fogyatékosságügyi és Rehabilitációs Főosztály
Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar
„Keresztény nevelés – egyházi iskola” október 15.
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
KAPOSVÁR ÉS AZ AKADÁLYMENTES TURIZMUS. A „Tapintható város” Szociális és Munkaügyi Minisztérium 1.4 M Ft ( 70%-30%) Vakok – és gyengénlátók számára.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
‘rEUsearch’ Az Európai Unióhoz való csatlakozás hatásai a határon átnyúló kapcsolatokra, agráriumra és kereskedelemre – kutatási projekt (HURO/0801/075)
A tudományos élet színterei I. Kutatási projekt I október 18.
Pécsi Tudományegyetem Szociológia Tanszék Bölcsészettudományi Kar.
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Mentorszolgáltatás kialakításának lépései a Debreceni Egyetemen Juhász Béla Szilárd- DEMEK.
1 Előadó: Tóth Anikó (Szabad bölcsészet szak, II. évfolyam) Kommunikáció az egyetemen Kommunikáció az egyetemen A Kommunikáció az egyetemen c. kurzus Kommunikáció.
Kommunikáció az egyetemen c. konferencia ápr. 28.
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
1 „Esélyteremtés és értékalakulás” „Esélyteremtés és értékalakulás” Az MTA Szociológiai Kutatóintézete és a Somogy Megyei Esélyegyenlőségi Iroda közös.
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
1 Óvodapedagógiai konferencia Sopron, május.
2004. január 27. Felmérések felhasználása, kapcsolatrendszere Szabó Imre BME Diákközpont igazgató.
Kezdő jogászok a munkaerő-piacon Szép Károly projektvezető Budapest, November 26. Diplomaszerzés és pályakövetés Szakmai nap I.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
EGYENLŐ ESÉLYEK Tapasztalatok, teendők, tervek Dr. Derera Mihály igazgató MEOSZ Oktatási, Továbbképző és Távmunka Intézet.
Hallássérült fiatalok képzési, elhelyezkedési lehetőségei
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Magyar-szlovák agglomeráció Pozsony környékén - Közszolgáltatás fejlesztési hálózat Pozsony határon átnyúló agglomerációjában.
1 A Lehetőség Családoknak 2005 Alapítvány által működtetett Félutas Kiléptető Rendszer.
Fogyatékossággal élő hallgatók a Nyíregyházi Főiskolán Göncziné dr. Szabó Terézia „Egyenlő esélyek biztosítása a felsőoktatásban” november 26.
A felsőoktatási fejlesztési részhozzájárulásról (képzési hozzájárulás) október 19. dr. Halász Zsolt.
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
A felsőoktatás néhány demográfiai kérdése A külföldön tanuló hallgatók.
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe a felsőoktatási állampolgári nevelésben Kocsis Mihály.
HU Phare program: A fogyatékkal élő emberek munkaerőpiacra jutásának elősegítése (A foglalkozási rehabilitáció eszköztárának rendszerszemléletű.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Kézenfogva Alapítvány módszertani újdonságok 2009 november, Nyíregyháza 1.Aktív Műhely a fenntartható foglalkoztatásért! - pályázat 2.Európai Gondozási.
A maximális hallgatói létszám megállapítása Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet1 Fehérvári Anikó Munkapiaci elvárások FSZ- és BA-hallgatók körében ONK november.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj- Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Sürgősségi szakápoló képzés munkahelyi.
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Csecsemő- és gyermekápoló képzés munkahelyi gyakorlat
Esélyegyenlőség a Szent István Egyetemen
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Hallássérültek a könyvtárban
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Sugárterápiás szakasszisztens képzés
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Ágazati stratégia vs. intézményi implementáció
Előadás másolata:

Esélyek egyenlősége a felsőoktatásban Fogyatékkal élő hallgatók a Debreceni Egyetemen Éliás Anikó Debreceni Egyetem Szociális munka, III. évf. eliasanikod@vipmail.hu FOGYATÉKKAL ÉLŐK, épek, idősek, más nemzetiségű, stb.

Fogyatékkal élők Magyarországon

Felsőoktatás 2005. évi CXXXIX. törvény 2002: 271 fő 2008: 1176 fő

Fogyatékkal élő hallgatók a Debreceni Egyetemen

Esélyegyenlőség a Debreceni Egyetemen esélyegyenlőségi szabályzat (2002) fogyatékosügyi koordinátor megbízása (2002) FÉB Támpont Támogató Szolgálat (2007) akadálymentesítés folyamatban Braille-nyomtató, JAWS felolvasó program jegyzetelő szolgáltatás (Rochester-program, 2008) speciális gépkocsi (2009) jelnyelvi tanfolyami képzés dombornyomásos panel a liftben

Kutatás kapcsolatfelvétel 10 hallgatóval strukturált interjú feldolgozás az alábbi szempontok alapján: szocio-kulturális jellemzők családi háttér alap- és középfokú tanulmányok egyetemi tanulmányok jövőkép

Ők mondták… „Minden lehetőséget megragadtak és megadtak a gyógykezelésemre. Anya feladta munkahelyét, csak apa dolgozik. Új lakásba kellett költözni a kerekesszék miatt.” (mozgássérült hallgató) „A szociális támogatás rengeteg terhet levesz édesanyám válláról, tehát maximálisan megkönnyíti tanulmányaimat.” (kommunikációban korlátozott hallgató) „A mai világban egy egészséges embernek is nehéz munkát találnia, hát még egy fogyatékkal élőnek. De nem adom fel!” (hallássérült hallgató)

További teendők előzetesen felmérni a szükségleteket megfigyelések végrehajtása indukciós hurok vezetőszőnyeg dombornyomásos panelek lépcsőlift tapasztalatcsere más intézményekkel tanulók és oktatók felvilágosítása folyamatos pályakövetés