A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

A polgári védelmi szervezetek megalakítása, alkalmazásának időszakai, szabályai Jogszabályi háttér § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről (Pv.
Az esemény vagy eseménysorozat katasztrófává minősítése Jogszabályi háttér § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról, szervezetéről.
A megyei és a helyi védelmi bizottságok kiértesítési rendszere
katasztrófa-veszélyeztetettsége Dr. Tóth Ferenc tű. dandártábornok
Békés Megyei Államigazgatási Kollégium ülése
A JOGHARMONIZÁCIÓ. Az államok konszenzusa alapján elfogadott, szerződéses és szokásjogi magatartási normák összessége, amelyek a nemzetközi jogalanyok:
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
A védelmi bizottság elnökének katasztrófavédelmi feladatai Jogszabályi háttér: § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról,
A polgári védelmi tervezés Jogszabályi háttér § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről.
Lakosságvédelmi intézkedések katasztrófaveszély időszakában
Az Önkéntes Tűzoltó Egyesületek szerepe
A környezetvédelem intézményrendszere
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A civil lakosság kapcsolódási, önkéntes szerepvállalásának lehetőségei
Baranya Megyei Önkormányzat
Budapest, Szervezeti sajátosságok Tevékenység Elvárások BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság.
Általános tájékoztatás az oklevélmellékletről
Szakmai irányelvek, protokollok készítésének, megjelentetésének eljárásrendje Szy Ildikó osztályvezető Egészségügyi Minisztérium III. Egészségpolitikai.
Munkavédelmi előírások rendszere
Állam munkavédelmi feladatai
Tűz-, polgári védelmi és katasztrófavédelmi igazgatás
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A VESZÉLYHELYZETEK SZABÁLYOZOTTSÁGA
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
Győr-Moson-Sopron Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság KÉSZEN AVÉSZBEN KÉSZEN AVÉSZBEN A viharokra történő felkészülés Győr-Moson-Sopron megyében Előadó:
ORSZÁGOS KATASZTRÓFAVÉDELMI FŐIGAZGATÓSÁG VESZÉLYHELYZET KEZELÉS FŐOSZTÁLY Az Országos Sugárfigyelő, Jelző és Ellenőrző Rendszer március 08.
A polgári védelem jogszabályi korszerűsítése a közigazgatási reform tükrében Előadó : Dr. Varga Imre mk. pv. ezredes PhD. főosztályvezető OKF Minősített.
A VESZÉLYHELYZET KEZELÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI
A megyei védelmi igazgatás helye és szerepe
Lakosságriasztás a médiaszolgáltatók közreműködésével
Katasztrófavédelem a védelmi igazgatás rendszerében
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Ajánlás a felkészítések (gyakorlás, munkaműhely) tartalmára és módszerére A gyakorlat bemutatása A gyakorlat célja az etilén termékvezetékek sérülése következtében.
Az önkormányzat lakosságvédelmi feladatai Jogszabályi háttér: § §196/1996. (XII. 22.) Korm. rendelet a mentésben való részvétel szabályairól, a polgári.
Óvóhelyi védelem Jogszabályi háttér
Polgári védelmi kötelezettség, mentesség
A kitelepítés, kimenekítés, befogadás, visszatelepítés
A települések polgári védelmi sorolásának szabályai Jogszabályi háttér § §114/1995. (IX. 27.) Korm. rendelet a települések polgári védelmi besorolásának.
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
A veszélyhelyzet kihirdetésének körülményei és tartalma Jogszabályi háttér: § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII.
A polgármester katasztrófavédelmi (polgári védelmi, tűzvédelmi) feladatai Jogszabályi háttér évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról,
KÖZBIZTONSÁGI REFERENSEK
A katasztrófák elleni védekezés rendszere
Somogy Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság 2012.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Távmunka a területfejlesztésben
1 Az EMC témaköre, EMC Irányelv Zavarok frekvencia tartomány szerinti elhelyezkedése Az EMC megvalósításának módszere.
Munkahelyi egészség és biztonság
Tájékoztatás a polgármesterek katasztrófavédelmi feladatairól
A Nemzeti Civil Alapprogram szervezeti felépítése, feladat- és hatáskörök Előadó: dr. Ugron Gáspár.
A nemzetközi és a hazai sugárvédelmi szabályozás
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, december 14. Együttműködés a fogyasztóvédelmi ügyek területén.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
Válságkezelő rendszere
Dr. Farkas Klára r. őrnagy
A rendészet szervei.
Anyagvizsgálat a Gyakorlatban 7. Szakmai Szeminárium Tóth Péter MVM Paks II. Atomerőmű fejlesztő ZRt. Nukleáris Osztály VII. AGY, Új atomerőművek.
Budapest, október 01. A magyarországi kutatás-fejlesztés nemzetbiztonsági vetületei.
A tűz-, a polgári- és a katasztrófavédelem kérdései Hoffmann Imre tű. ddtbk. Hatósági Főigazgató-helyettes.
A kapacitás fenntartási program a nukleáris biztonsági hatóság szemszögéből Hullán Szabolcs GTTSZ konferencia „atomenergia=ellátásbiztonság” november.
A kritikus infrastruktúra védelmi és információbiztonsági hatósági feladatokról Dr. Bognár Balázs tűzoltó ezredes főosztályvezető SEVESO III. regionális.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Kárelhárítás Zöldi Irma OVF.
Előadás másolata:

A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási Rendszerről § §165/2003. (X. 18.) Korm. rendelet a nukleáris és radiológiai veszélyhelyzet esetén végzett lakossági tájékoztatás rendjéről A nukleáris veszélyhelyzet területi elhárításának irányítását a megyei közgyűlés elnöke által irányított megyei, a fővárosban a főpolgármester által irányított fővárosi védelmi bizottság, mint a baleset-elhárítási rendszer területi irányító szerve látja el. A védelmi bizottságok és szerveik által ellátandó feladatokat lásd a Honlapon.lásd a Honlapon.

Tervezés A tervezési feladatokat az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási Rendszerről szóló 248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet előírásai alapozzák meg, figyelembe véve a Nemzetközi Atomenergia Ügynökség (NAÜ) ajánlásait. A fentiek figyelembevételével elkészült Országos Nukleárisbaleset-elhárítási Intézkedési Terv (OBEIT) határozza meg a tervkészítésre kötelezett szerveket, a nukleáris veszélyeztetettség alapján. A nukleárisbaleset-elhárítási tervezés alapvető céljai az alábbiakban foglalhatók össze: nukleáris, vagy radiológiai baleset kockázatának csökkentése, vagy következményeinek enyhítése, súlyos determinisztikus egészségügyi következmények (pl. bőrégés, szürkehályog, csontvelő-károsodás, halál) megakadályozása, a sztochasztikus egészségügyi következmények (pl. rosszindulatú megbetegedések) valószínűségének csökkentése. A nukleárisbaleset-elhárítási intézkedési tervek (BEIT-ek) feladata a fenti alapvető tervezési célok megvalósításának gyakorlati támogatása. A jelen Országos Nukleárisbaleset-elhárítási Intézkedési Terv (a továbbiakban Országos BEIT, vagy röviden Terv) célja mindazon ismeretek és teendők összefoglalása, amelyek a Magyar Köztársaság területét érintő nukleáris veszélyhelyzetben a telephelyen kívüli nukleárisbaleset-elhárítás során, a fenti alapvető célkitűzések szempontjából fontossággal bírnak. Részletek a Honlapon.Honlapon.

Lakossági tájékoztatás A lakosság hiteles és időben történő tájékoztatása érdekében Lakossági Tájékoztatási Tervet kell készíteni: – – a) országos szinten, – – b) ágazati szinten, – – c) megyei szinten, – – d) nukleáris létesítményekben, valamint radioaktív anyagokat előállító, alkalmazó és tároló létesítményben. Az Országos Lakossági Tájékoztatási Tervet (OLTT) - a Kormányzati Koordinációs Bizottság (KKB) útmutatója alapján - az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) készíti el. A Lakossági Tájékoztatási Tervek egységes elvek szerinti elkészítését a KKB Nukleárisbaleset-elhárítási Védekezési Munkabizottság vezetője biztosítja, aki országos szinten irányítja, ellenőrzi a Lakossági Tájékoztatási Tervek megalkotását. A Lakossági Tájékoztatási Terv végrehajtása a megelőzés időszakában a koordinátorok, veszélyhelyzeti időszakban a Lakossági Tájékoztatási Munkacsoportok feladata. Az Lakossági Tájékoztatási Tervek célja a megelőzés időszakában a lakosság bizalmának megszerzése és építése, a hatékony információcsere megalapozása, veszélyhelyzetben a lakosság életének, egészségének és az anyagi javaknak a megóvása. A megvalósítás lehetséges formái: – – középiskolai tantervek, felsőoktatási programok vonatkozó tantárgyaiba beépítve, – – kiadványok, pl. "Vele vagy nélküle", "Sugárzó környezetünk„ – – elektronikus média eszközeinek felhasználása, stb. További információ a Honlapon.Honlapon.