Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
REFORMPEDAGÓGIA.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Bálint Márton Általános és Középiskola
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Matematika és módszertana
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Montessori pedagógia.
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
A nevelés története Bevezetés. Rendszertani felosztás.
TÁMOP az intézményi folyamat szaktanácsadó szemével Balatonszentgyörgy
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A kisgyermekkori zenei nevelés jelentősége és alapelvei
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
REFORMPEDAGÓGIA.
Szeretet, türelem, tolerancia
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
FOGÓDZÓ Gyermek Segélyezési Egyesület. A kezdetek … Úgy gondoltuk, hogy szeretnénk anyagi és érzelmi segítséget nyújtani azoknak a gyerekeknek, akik a.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TERVEZET.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Bevezetés a neveléstudományba
"Legyen az esély egyenlő ..."
Projektpedagógia az óvodai gyakorlatban
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Kompetensek lettünk? június 27..
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
A fejlődésközpontú didaktika alapjai
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Mottó „A tanítvány nem pohár, amelyet meg kell tölteni, hanem fáklya, melyet lángra kell lobbantani.” (I. Tamm)
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A kisgyermekkori nyelvi fejlődés jellemzői,
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt SCHMERCZ.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Tehetségfejlesztő munka a Vénkerti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában Akkreditált Kiváló Tehetségpont.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával 4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Barcsák Marianna - KPSZTI
DARUS a gyermekekért.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
DARUS a gyermekekért.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
DARUS a gyermekekért.
Üdv, tanulók! Tanár neve.
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában Kovács Orsolya 2008

Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában Betekintés a Montessori pedagógiába Az informatika és a Montessori Az informatika oktatás helyzete Magyarországon Oktatási stratégiák Projektek – egy mintaprojekt: Rajzóra Összegzés

Betekintés a Montessori pedagógiába Mária Montessori (1870 - 1952) Olasz orvosnő Fogyatékos gyerekek gyógyítása Pedagógiával könnyebb Casa dei Bambini

A Montessori-pedagógia A gyermek megismerése Gyermekközpontú oktatás Fontos a környezet A pedagógus csak segítő szerepet tölt be Nincsenek külön korcsoportok Jelszava: „Segíts, hogy magam csinálhassam!”

A Montessori-eszközök A gyermekeknek fokozott tudásvágyára épít Csak egy adott nehézségi fokra koncentrál Magában foglalja az ellenőrzést Kicsi bútorok Mindent a gyerekekre szab Az életre nevel

Az eszközök fajtái Mindennapi életre felkészítő Írást, olvasást előkészítő Matematikai gondolkodást fejlesztő Kozmikus nevelés Érzékelést fejlesztő Zenei nevelést megalapozó Testnevelés eszközei

Montessori és az informatika Miért kell montessoris informatika oktatás? A számítógép, mint Montessori-eszköz Miért jó a Montessori pedagógia keretein belül oktatni az informatikát? Mi a baj az oktatással? (saját tapasztalat)

Az informatika oktatás helyzete Magyarországon A kezdetek NAT SDT Kereszttanterv

Az informatika tanítása Tantárgyi Otthoni Integrált

Oktatási stratégiák Probláma alapú tanuláselmélet Konstruktív tanuláselmélet Galperin-féle szakaszos tanulási elmélet Vigotszkij legközelebbi fejlődési zóna elmélete

Projektek Mini projekt Mega projekt

Egy konkrét projekt - Rajzóra Picasso művészetének és műveinek megismerése Milyen lenne egy hagyományos órán? Hogy képzelem el Montessoris kereteken belül az informatika segítségével?

Művészettörténet és informatika Egy órán kétféle tudományterülettel ismerkednek Játszva tanulnak A számítógép használat természetessé válik Saját maguk fedezik fel az ismereteket 2 tanár van jelen: Rajztanár Informatika-tanár

Montessoris-bontás 1-4 osztály (fényképezés, rajzolás, festés, vágás, ragasztás, Picasso-program a nagyobbaknak) 5-8 osztály (fényképezés, egyszerű rajzprogram, professzionális rajzprogram) 9-12 osztály (adott alakzatok, programozás)

Elemzés NAT Montessori Informatika

Összegzés Új képességrendszer kialakítása Mai gyakorlatnak megfelelő problémák megoldására felkészítő oktatás Az informatika oktatás fontos feladat a kérdés csak az: Hogyan? Még sok dolgunk van…