Magyar Könyvtárosok Egyesülete 42. Vándorgyűlése ajánlásai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A mai tízen- és huszonévesek értékeiről A közügyek fogyasztói konferencia február 17. Ságvári Bence.
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
A KÖNYVTÁR – KAPU A VILÁGRA Kilenc fontos mondat.
A lokális tudástermelés koordinációja: egy új, lehetséges könyvtárosi szerepkörről Magyar Könyvtárosok Egyesülete Helyismereti Könyvtárosok Szervezete.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Migránsok társadalmi beilleszkedése együttműködéssel
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
Generációk - kultúrák : információszolgáltatás A - Z-ig
Határokon Túli Magyarságért Alapítvány 7621 PÉCS, János u. 22. Tel.: / , Fax: / fre .hu
E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
–– Hétköznapi munka több nyelv és kultúra metszéspontján Papp Annamária Nyelvi és kulturális sokszínűség Bemutatkozik.
A kulcskompetenciák.
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Nem anyagi érték (Kultúra, tudomány) A hagyomány, a művészet és a tudomány értékteremtő erő, vagy díszlet? – Életet adó gyökér, vagy karanténbeli őskövület,
A lokális szint és a könyvtári hálózat összjátéka, kulturális találkozási lehetőségek Németh Márton MKE Baja 2010 július 16. Hálózati Könyvtári Szolgáltatások.
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
Könyvtári digitális tartalmak az oktatási multimédiák számára
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
1 Európai együttműködési lehetőségek és a hazai könyvtárak Könyvtári napok. Szakmai tanácskozás Sopron október Nagy Anna.
E ÖTVÖS L ORÁND T UDOMÁNYEGYETEM B ÖLCSÉSZETTUDOMÁNYI K AR K ÖNYVTÁR - ÉS I NFORMÁCIÓTUDOMÁNYI I NTÉZET.
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
A történelemtanítás, történelemdidaktika általános kérdései
Etika Könyvtárosi etika Könyvtárosi etikai kódex
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
DELOS projekt, Könyvtári Intézet Budapest, május 6.
OSZK - Tudományos Ülésszak, 2002 Nemzeti könyvtárak - archiválás, Internet - ? Országos Széchényi Könyvtár Tudományos ülésszak december 9. Renkecz.
A könyvtárak szerepe az információs társadalomban
Nyomtatott helyett digitális források? Szombathely, március 30. BDTF Főiskola Könyvtáros Szaknap.
Műszaki szakfolyóiratok digitalizálása és archiválása a versenyképesség növelése érdekében ifj. Drótos László ifj. Drótos László OSZK MEK Osztály.
Berzsenyi Dániel Főiskola Szombathely, május 8. Könyvtári partnerség a felsőoktatásban XIII. Vas Megyei Könyvtári Nap.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Lesz-e magyar tartalompiac? És mi lesz a könyvtárak szerepe? Kitzinger Dávid ügyvezető igazgató Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ.
Nyelv-ész-gép Új technológiák az információs társadalomban.
DAT 2006 konferencia A könyvtárak digitális világa szekcióülés Budapest, november 21.
A vendégek befogadásáról és gyámolításáról „A vendégek s a jövevények akkora hasznot hajtanak, hogy állhatnak a királyi méltóság hatodik helyén… Mert.
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató Információs társadalom a javuló esélyekért Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium 2002.
és segíteni az embereket, akik hozzá akarnak férni ezekhez.
A KÖNYVTÁRI SZOLGÁLTATÁSOK SZABÁLYOZÁSA. ALAPJOGSZABÁLY: ÉVI 140. TÖRVÉNY A NYILVÁNOS KÖNYVTÁRI ELLÁTÁSRÓL.
Közkincs kerekasztal a kecskeméti Kistérségben Szakmai konferencia június 9. Kecskemét.
Köztünk élnek. Ismered őket? EIA/2012/
Programzáró szakmai nap Szolnok, november 12. Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Verseghy Ferenc Könyvtár és Művelődési Intézet.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
Az agroturizmus és a vidékfejlesztés sokszínűsége Európában.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Útban a Web 2.0-ás felsőoktatási könyvtárak felé Válaszadás kihívásokra, fejlődési tendenciákra a szabad tudásáramlás szolgálatában Barna Marianna könyvtáros,
Az alapvető művelődési igények meghatározói
Nem anyagi érték (Kultúra, tudomány) A hagyomány, a művészet és a tudomány értékteremtő erő, vagy díszlet? – Életet adó gyökér, vagy karanténbeli őskövület,
A muzeális intézményrendszer átalakítása
2007. október 12.Erdélyi Magyar könyvtárosok IV. Vándorgyűlése A papírtól a számítógépig, avagy miért digitalizálunk tulajdonképpen? Moldován István OSZK.
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Az UNESCO programja UNESCO Information for All Program (IFAP, I4-all) Az ismeretterjesztés és az élethosszig tartó tanulás előmozdítása érdekében könyvtárosok,
ELTE BTK Budapest, április 27. in4 konferencia Innováció – integráció – információszabadság – intelligens web.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
Programzáró szakmai nap Szolnok, november 12. Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Verseghy Ferenc Könyvtár és Művelődési Intézet.
KÖNYVTÁRAK MINT TUDÁSKÖZPONTOK. Yoneji Masuda, 1988 információ tengelyű gazdaság felosztása.
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bibliográfiai Szekció
Társadalmi követelmények és igények speciális könyvtári ellátásra
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Magyar Könyvtárosok Egyesülete 42. Vándorgyűlése ajánlásai

A könyvtárosok támogatják a könyvtárhasználatnak, mint alapvető állampolgári jognak a gyakorlását azzal, hogy biztosítani kívánják, hogy a könyvtári rendszeren belül minden állampolgár a saját képességei – és lehetőségei, valamint nemzetiségi identitása mentén férhessen hozzá az ellátáshoz.

Az interkulturális párbeszéd közvetítői lehetnek a könyvtárosok, hiszen a nyelvi és kulturális sokszínűség hordozója, és ezeknek az értékeknek a népszerűsítője maga a könyvtár. Társadalomtudományi szekció

A könyvtári ellátás sokszínűségének biztosításával hozzájárulunk nemcsak az emberek identitásának megerősítéséhez, de az ország gazdagodásához is. Ma is érvényesnek tartjuk Szent István szavait: „az olyan ország, ahol csak egy nyelv, egy szokás van, erőtlen és törékeny”. Olvasószolgálati szekció

Navigare necesse est. Hajózni pedig kell. Ahogy a hajók és hajósok összekötötték és összekötik a különböző kultúrákat, így teszik ezt a könyvtárak és információs központok is –helyi és elektronikus eszközeikkel, szolgáltatásaikkal. Műszaki szekció

Nem vagyunk egyedül az információk és az információs technológia világában: figyeljünk oda a közeli és távoli környezetünkben lévő más információs kultúrákra, melyek egyenrangúan, együttműködve tudják segíteni hivatásunkat, mindennapi munkánkat; figyeljünk oda használóink igényeinek megfelelő szolgáltatói kultúrával, szempontokkal és tudással való kielégítésére. Fejlett információs technológiák és társadalom (FITT) szekció

A digitalizált és az eleve digitálisan születő dokumentumok mára már meghatározó jelentőségűek a kulturális és tudományos életben – az internet globális környezetében elősegítik a kultúrák találkozását. A magyar digitális örökség összegyűjtése, hosszú távú megőrzése és a nyílt hozzáférés biztosítása érdekében ösztönözni kell az elektronikus könyvtárak szervezett – közös projektekre, ajánlásokra és tapasztalatcserékre vonatkozó – együttműködését hazánkban és a határokon átívelő kapcsolatokban. Magyar Elektronikus Könyvtár szekció

A kultúra a kreativitás és az innováció motorja, melyben az üzemanyag biztosítása a könyvtárosok feladata. A bibliográfusok és a bibliográfiákban rejlő információkat szolgáltatók közös felelőssége, hogy a digitális bennszülöttek és digitális bevándorlók együttműködését kormányozza. Bibliográfiai szekció

A gyermek- és iskolai könyvtárakban a gyermekek kitűnő lehetőséget kapnak arra, hogy megismerjék egymás kultúráját, és a toleráns, odafigyelő környezetben egymás elfogadása, megértése szinte természetessé válik. Gyermekkönyvtáros szekció – Könyvtárostanárok Egyesülete

A múzeumi könyvtárakban minden kultúra találkozik. Mi, múzeumi könyvtárosok azért vagyunk, hogy híd legyünk a tárgyi kultúra és az azt jobban megismerni vágyók között. Múzeumi szekció

A zene a hangok, hangszínek és műfajok sokféleségében mutatja meg az egyes nemzetek és kultúrák közös és egymástól eltérő értékeit. A zenei könyvtárosok közvetítőként, segítőként vesznek részt e sokféleség megismertetésében és a befogadás folyamatában. Zenei szekció