2004 tavasz dr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék TEAM…. dehogy ! TEAM, de hogy ?
2004 tavaszdr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék CSOPORTMUNKÁRA ALKALMAS EMBEREK SZEMÉLYISÉG JEGYEI SZOLIADRITÁSI – AZONOSULÁSI KÉSZSÉG TITOTARTÁSI KÉSZSÉG NORMÁLIS PROBLÉMAÉRZÉKENYSÉG LÉNYEGLÁTÁSI – ABSZTRAKCIÓS KÉSZSÉG TUDÁS – ISMERETEK - KRATIVITÁS SZÓBELI GONDOLATKIFEJTÉSI KÉSZSÉG VITA KÉSZSÉG FEGYELMEZETTSÉG
2004 tavaszdr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék A csoporttagok jellemzői Megelégedettség: Az egyén ráhatási, befolyásolási lehetőségét határozza meg. Vezetői elszigeteltség: A csoport vezetőjének és a csoport tagjainak kapcsolatát mutatja. Centralizáltság: A döntéshozatalban való bekapcsolódás mértékét mutatja.
2004 tavaszdr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék ADAIR – féle: AKCIÓ-orientált vezetés modellje
2004 tavaszdr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék SZEMÉLYISÉG PROFIL II. Szociábilis viselkedés: érzelmileg is azonosul a feladattal, másokat is pozitív irányba befolyásol, tekintettel van mások helyzetére, a visszahúzódásokat segíti görcseik feloldásában.
2004 tavaszdr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék SZEMÉLYISÉG PROFIL III. Emocionális viselkedés: érzelmi állapotát kifejezésre juttatja, fontosnak tartja saját személye elfogadását, mások érzelmére nincs tekintettel, könnyen megsértődik és visszahúzódóvá válik.
2004 tavaszdr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék SZEMÉLYISÉG PROFIL IV. Racionális viselkedés: logikus érvek rendszerében gondolkodik, érzelmi megnyilvánulástól tartózkodik és másokéra sem reagál, tárgyszerű, kiszámítható.
2004 tavaszdr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék SZEMÉLYISÉG PROFIL V. Originális viselkedés: keresi az újszerű megoldásokat, racionális alapon kezdeményez, összefüggéseket keres és másoknak is bemutatja azokat.
2004 tavaszdr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék SZEMÉLYISÉG PROFIL VI. Passzív viselkedés: periférián mozog, megfigyelőként éli meg a közös munkát. társas helyzetben nem tud vagy nem akar aktivizálódni,
2004 tavaszdr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék A CSOPORTMUNKA SZERKEZETE I. A nominális keretek: táplálják a tartalmi munkavégzést, táplálják a tartalmi munkavégzést, a saját tévedések felismerését és a tévutak átgondolását, a saját tévedések felismerését és a tévutak átgondolását, nehezítik vagy ellehetetlenítik a koordinációt, nehezítik vagy ellehetetlenítik a koordinációt, akadályozzák a konfliktusok feloldását. akadályozzák a konfliktusok feloldását.
2004 tavaszdr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék A CSOPORTMUNKA SZERKEZETE II. Az interakció: ösztönzi az egyéni értékek felmutatását, ösztönzi az egyéni értékek felmutatását, biztosítja az összehangolódás kereteit, biztosítja az összehangolódás kereteit, vezetői beavatkozások révén korlátozza az egyén mozgásterét. vezetői beavatkozások révén korlátozza az egyén mozgásterét.
2004 tavaszdr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék A CSOPORTMUNKA SZERKEZETE III. Az összetett kombinált akció: támogatja a kölcsönös bizalom elmélyülését, támogatja a kölcsönös bizalom elmélyülését, a prioritások egységes kezelését, értelmezését, a prioritások egységes kezelését, értelmezését, egymás értékeinek felismerését, egymás értékeinek felismerését, keretbe foglalja a véleményegyeztetés konfliktusoktól sem mentes folyamatát. keretbe foglalja a véleményegyeztetés konfliktusoktól sem mentes folyamatát.