2004 tavasz dr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék TEAM…. dehogy ! TEAM, de hogy ?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
Advertisements

Konfliktusok fogalma, okai, kezelése
Néhány fontos terület a Kreatív Ipar fejlődéséhez
Csoport munka.
Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György
III. LÉTKÉRDÉS KONFERENCIA EGYÜTT-LÉT A kapcsolatok természetrajza
CSOPORTFEJLŐDÉS ÉS SZEREPJÁTÉK
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
INTERAKCIÓ KÖZÖS CÉLOK ÉRTÉKEK KÖZÖS CÉLOK ÉRTÉKEK ÖNDEFINICIÓ.
Asszertív magatartás és viselkedés technikák
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A tanulók társas helyzete az iskolában
Szociális tanuláselmélet
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
A SZEMÉLYPERCEPCIÓ, SZTEREOTIPIÁK, ELŐITÉLETEK
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
A szervezeti konfliktusosság elemzése A konfliktusok értelmezése kapcsán felmerülő kérdések: –Hogyan értelmezhetők a konfliktusok? –Milyen okokra vezethetők.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Etika Könyvtárosi etika Könyvtárosi etikai kódex
Vezetés – Vezetési Stílusok
Egyéni döntések a szervezetben
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Az emberi tanulás.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Képesítési Keretrendszerek Európában
Projektmunka.
Fogd A Kezem Alapítvány
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Vezetői módszereink azonosítása a tanult modellek alapján Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Készségfejlesztő és viselkedésmódosító csoportok tervezési modellje I. I. A csoporttagok fejlődésének tervezése 1.Mérd fel, hogy milyen deficitekkel és/vagy.
Csoportműködést segítő vezetési módszerekgyógykezelő csoportokban (Toseland-Rivas) Csoportműködést segítő vezetési módszerek gyógykezelő csoportokban (Toseland-Rivas)
Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos) ESETKONFERENCIA: - résztvevők érdekeltek a kliens/klienscsoport problémájának.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Máténé Pusztai Annamária* Gődény Anna**
Klímamérés. A klíma percepcionalitása maguk a szervezet tagjai alakítják maguk a szervezet tagjai alakítják munkájukra aszerint van befolyással, munkájukra.
 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Az út………….. Gondolatok az executive coach képzés módszertana mentén
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
SZERVEZETI MAGATARTÁS V.
Érzelmi intelligencia
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Képes Érzelmi Intelligencia Teszt a éves korosztály számára
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
A problémafeltárás technikái
Az érzelmi zsarolás.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Kognitív újrastrukturálás Kognitív ön-instrukció Gondolat-stop
I. Konfliktus értelmezése
Szociálpszichológia-2 Attitűd
Dr. Varga Beatrix egyetemi docens
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
Kontroller.
TUDOMÁNYOS KONFERENCIA
Előadás másolata:

2004 tavasz dr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék TEAM…. dehogy ! TEAM, de hogy ?

2004 tavaszdr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék CSOPORTMUNKÁRA ALKALMAS EMBEREK SZEMÉLYISÉG JEGYEI  SZOLIADRITÁSI – AZONOSULÁSI KÉSZSÉG  TITOTARTÁSI KÉSZSÉG  NORMÁLIS PROBLÉMAÉRZÉKENYSÉG  LÉNYEGLÁTÁSI – ABSZTRAKCIÓS KÉSZSÉG  TUDÁS – ISMERETEK - KRATIVITÁS  SZÓBELI GONDOLATKIFEJTÉSI KÉSZSÉG  VITA KÉSZSÉG  FEGYELMEZETTSÉG

2004 tavaszdr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék A csoporttagok jellemzői  Megelégedettség:  Az egyén ráhatási, befolyásolási lehetőségét határozza meg.  Vezetői elszigeteltség:  A csoport vezetőjének és a csoport tagjainak kapcsolatát mutatja.  Centralizáltság:  A döntéshozatalban való bekapcsolódás mértékét mutatja.

2004 tavaszdr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék ADAIR – féle: AKCIÓ-orientált vezetés modellje

2004 tavaszdr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék SZEMÉLYISÉG PROFIL II.  Szociábilis viselkedés:  érzelmileg is azonosul a feladattal,  másokat is pozitív irányba befolyásol,  tekintettel van mások helyzetére,  a visszahúzódásokat segíti görcseik feloldásában.

2004 tavaszdr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék SZEMÉLYISÉG PROFIL III.  Emocionális viselkedés:  érzelmi állapotát kifejezésre juttatja,  fontosnak tartja saját személye elfogadását,  mások érzelmére nincs tekintettel,  könnyen megsértődik és visszahúzódóvá válik.

2004 tavaszdr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék SZEMÉLYISÉG PROFIL IV.  Racionális viselkedés:  logikus érvek rendszerében gondolkodik,  érzelmi megnyilvánulástól tartózkodik és másokéra sem reagál,  tárgyszerű, kiszámítható.

2004 tavaszdr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék SZEMÉLYISÉG PROFIL V.  Originális viselkedés:  keresi az újszerű megoldásokat,  racionális alapon kezdeményez,  összefüggéseket keres és másoknak is bemutatja azokat.

2004 tavaszdr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék SZEMÉLYISÉG PROFIL VI.  Passzív viselkedés:  periférián mozog,  megfigyelőként éli meg a közös munkát.  társas helyzetben nem tud vagy nem akar aktivizálódni,

2004 tavaszdr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék A CSOPORTMUNKA SZERKEZETE I.  A nominális keretek: táplálják a tartalmi munkavégzést, táplálják a tartalmi munkavégzést, a saját tévedések felismerését és a tévutak átgondolását, a saját tévedések felismerését és a tévutak átgondolását, nehezítik vagy ellehetetlenítik a koordinációt, nehezítik vagy ellehetetlenítik a koordinációt, akadályozzák a konfliktusok feloldását. akadályozzák a konfliktusok feloldását.

2004 tavaszdr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék A CSOPORTMUNKA SZERKEZETE II.  Az interakció: ösztönzi az egyéni értékek felmutatását, ösztönzi az egyéni értékek felmutatását, biztosítja az összehangolódás kereteit, biztosítja az összehangolódás kereteit, vezetői beavatkozások révén korlátozza az egyén mozgásterét. vezetői beavatkozások révén korlátozza az egyén mozgásterét.

2004 tavaszdr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék A CSOPORTMUNKA SZERKEZETE III.  Az összetett kombinált akció: támogatja a kölcsönös bizalom elmélyülését, támogatja a kölcsönös bizalom elmélyülését, a prioritások egységes kezelését, értelmezését, a prioritások egységes kezelését, értelmezését, egymás értékeinek felismerését, egymás értékeinek felismerését, keretbe foglalja a véleményegyeztetés konfliktusoktól sem mentes folyamatát. keretbe foglalja a véleményegyeztetés konfliktusoktól sem mentes folyamatát.