Differenciálás a tehetséggondozás szolgálatában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Érzelmek és kultúra összefüggései
Advertisements

PowerPoint program A PowerPoint programot nyissuk meg a Start menüből.
NTP-OKA-IV. Együtt a jövődért- Apáczai tehetséggondozás Bocz Róbert Informatika.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Kulcsárné dr. Papp Enikő:
Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György
Digitális technika, digitális áramkörök
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Beiskolázási tájékoztató december
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
„Ismerje meg a tanuló a legfontosabb nyersanyagokat és szerszámokat, legyen találékony, ötletes, élje át az alkotás gyönyörűségét.” (Polgári iskola, Műhelygyakorlatok,
Tehetség, tehetségazonosítás
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
A pedagógiai program Érd,
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
Készítette: Bártfai Lászlóné
Hogyan fogom én tudni? A tanulásmódszertan kérdései
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Készítette: Szekerczés Szabina
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
Az emberi tanulás.
FTP File Transfer Protocol. Mi az FTP? Az FTP egy olyan protokoll, amely fájlok interneten keresztül végzett átvitelére szolgál. A felhasználók többsége.
Igazgató: Zsolnai Györgyné
TANÍTÁS - TERVEZÉS Műhelyfoglalkozás földrajztanárok részére
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Jó gyakorlat bemutató.  Az interaktív tábla használata manapság egyre több iskolában elérhető az európai uniós pályázatok révén.  A mai kor követelményeinek.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Fehérvári Katalin gyógypedagógus Ferencvárosi Nevelési Tanácsadó
A komplex tehetségfejlesztő program
M.Tamás Márta Mentálhygiéne M.Tamás Márta
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Harmadik matematikakönyvem
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az operációs rendszerek feladatai, csoportosításuk
Táblázatok.
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
8. osztály Beszúrás. Töréspont  Kurzor elhelyezése.  Beszúrás menü, töréspont parancs.  Vagy CTRL + ENTER.  Oldaltörés.
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
Kép készítése számítógép segítségével
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
A BKF tudástranszfer modellje a
Készítette: Csibi-Gungl Adrienn Konzulens : Gáspár János.
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Bognár Kornél Testnevelő tanár Csik Ferenc Általános Iskola És Gimnázium.
MODULÁRIS OKTATÁS A TANULÁS TANÍTÁSA Megvalósító: Kisné Takács Ágnes
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Szegedi Tudományegyetem
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
A képek szerepe és felhasználási lehetőségeik a közoktatásban
A kedvenc prezentáció készítő szoftverem: PowerPoint 2010
Rajzprogramok Bevezetés a Paint program használatába.
„Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát,
A dia beszúrása a bemutatóba
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Mindent lehet még jobban tenni
Közösségi médiás képek sablon
Előadás másolata:

Differenciálás a tehetséggondozás szolgálatában A cég emblémájának beillesztése: Kattintson a Beszúrás menüre Válassza a Kép parancsot Határozza meg a cég emblémáját tartalmazó fájl helyét Kattintson az OK gombra Az embléma méretezése: Kattintson az embléma területére. Az embléma a körülötte megjelenő négyzetek segítségével méretezhető Ezeknek a mozgatása húzással lehetséges. Ha az alakzat méretezése közben a SHIFT billentyűt lenyomva tartja, az alakzat oldalainak aránya nem változik meg. Differenciálás a tehetséggondozás szolgálatában Kulcsárné dr. Papp Enikő

Tehetségfogalom: olyan kiemelkedő képesség vagy képesség együttes, amelynek kiművelése révén az egyén ( viszonylag hosszú időn át ) magas színvonalú teljesítményre képes.

szomatikus/motoros képességek Képességfajták: kognitív képességek szomatikus/motoros képességek művészi képességek szociális képességek

Kognitív képességek észlelés figyelem képzelet gondolkodási műveletek ( analízís, szintézis, absztrakció, konkretizálás, viszonyítás, kiemelés stb )

Szomatikus / motoros képességek Fizikai erő, állóképesség Testi ügyesség Izmok hajlékonysága, rugalmassága Tárgyakkal való bánni tudás

Művészi képességek Kompozíciós képesség Zenei-, tér-, színérzék Improvizációs képesség Művészi kifejezőképesség

Szociális képesség Kommunikációs formák összhangja Kapcsolatteremtés és az emberekkel való bánni tudás Együttműködés és meghallgatás Vezetési képesség Döntési bátorság

Szükséges személyiségjegyek: Kiemelkedő képesség / képesség együttes Kíváncsiság / probléma érzékenység Motiváció / érdeklődés magas szintje Kitartás / szorgalom /akaraterő Kreativitás / alkotó képesség (Renzulli)

A kreativitás jellemzői: Fluencia /gyors gondolatáramlás Flexibilitás / rugalmasság a gondolkodásban Originalitás / képesség a nem szokványos megoldások keresésére Elaboráció / kidolgozottság

Szükséges környezeti feltételek: Bátorító családi nevelés Támogató óvodai / iskolai szocializáció Ösztönző társas / baráti kapcsolatrendszer Elismerő társadalom (Mönks)

Tehetséggondozás útjai: Elitképző intézményekben Dúsítás Gyorsítás Léptetés Tömegképzésben Differenciálás a tananyagban / módszerekben Individualizáció

A differenciálás lehetőségei Az oktatási folyamatban (oktatási tartalom, rugalmas szervezeti keretek, szervezési módok, szervezeti formák )

A differenciálás megfogalmazódhat a PP-ben : Az intézményi célok szintjén A nevelési folyamatban ( tanulmányi munka fizikai munka önkiszolgálás önkormányzat kulturális tevékenység )

Differenciálás szempontjai: Előzetes tudás mennyisége Tanulási készenlét Motiváció szintje Önállóság mértéke A tanulási tempó A tanulók pszichés állapota A tanulók szociális státusza

Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát, megtanulja szeretni, amit csinál, és megtalálja azt a munkát, amit szeretni fog. Szent-Györgyi Albert nyomán