Motiváltság elérésében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Kulcsárné dr. Papp Enikő:
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Nyílt napok látogatottsága
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
Tanulási elméletek, modellek elveinek alkalmazása az oktatásban
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A tanulók tanulási stílusa és az oktatási módszerek közötti kapcsolat
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Az élménypedagógia lehetőségei a matematika oktatásában
“A jó tanító nem saját tudásának gyümölcseit osztja meg a tanítványaival, hanem megmutatja nekik, hogyan arassák le saját gondolataik gyümölcseit.” (Kahlil.
A fejlesztő értékelés.
Nevelési módszerek.
Szeretet, türelem, tolerancia
Projektmunka.
Differenciálás a nevelés szemszögéből
A vizuális nevelés tevékenységeinél alkalmazott
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
TERVEZET.
Testi és szellemi fogyatékos gyermekek ápolása
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3. KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Harmadik matematikakönyvem
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az óvodai tevékenységterv
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
Matematika Kompetenciaterület
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
1. Rész: óvodai matematikai nevelés
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Munkaszervezési formák
Út a sikeres tanuláshoz
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
Készítette: Zelei Kitti. „Ha hajót akarsz építeni, ne azzal kezd, hogy a munkásokkal fát gyűjtetsz és szó nélkül kiosztod közöttük a szerszámokat, és.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Hatékony és pontos munkavégzés
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
11. Vizuális jelképek, jelek, sematikus ábrák
Óvodán kívüli tevékenységek a környezettudatos életmód elmélyítésére
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Hatékony és pontos munkavégzés
Előadás másolata:

DIFFERENCIÁLÁS LEHETŐSÉGEI A tapasztalatszerzési / ismeretszerzési – tanulási folyamatban

Motiváltság elérésében Mozgásigényére, az óvodapedagógussal vagy a barátjával való együttlét vágyára, kíváncsiságára, érdeklődésére, sikerélményre való törekvésére, alkotásvágyára, felfedezési vágyára, esztétikai igényére, önmegvalósítási vágyára

Tartalomban való differenciálási lehetőség A tartalom mennyiségében, mélységében, (részletezettséégében, minőségében), a tartalmi részek egymásra építettségében, kapcsolataiban, a már meglévő tapasztalataiban / ismereti anyagban/ a gyermeki érdeklődés irányultságában (pl.: autók iránt, állatok iránt, stb.) azonos téma esetében vagy a témát kiegészítő tartalmi területen

Célban, szintben való igazodás a gyermek igényeihez, tapasztalataihoz Az azonos vagy eltérő szintű feladatok végzése; más eszközök bevonásával, vagy azok megkeresésével, egyszerűbb vagy bonyolultabb problémákfelvetésével; kereső/kutató/felfedező módon,

A módszerek használata Beszélgetés, megbeszélés előnyben részesítése némely gyermeknél, vagy az elbeszélés, a bemutatás, szemléltetés, magyarázat … eljárásainak megválasztása, vagy az értékelés módszerének különféle eljárásai (elismerés, megerősítés, dicséret, jutalmazás, bátorítás, ösztönzés, példaként kiemelés …stb), vagy az elmarasztalás formái (büntetés, rosszallás, fenyítés, …stb.)

A munkaformák igazítása a gyermeki igényekhez Van olyan gyermek, aki szívesebben tevékenykedik egyénileg vagy, párosan (óvópedagógussal vagy a barátjával), csoportban (homogén vagy heterogén csoportban; vagy szimpátia alapján létrejött csoportban…stb), f rontális körülmények között

A szervezés módjának igazítása a gyermeki igényekhez Kötött, kötetlen, mikrocsoportban, kooperatívan,

nyílt direkt indirekt zárt demokratikus ráhagyó „lassiez fair” direkt indirekt tutoriális autokratikus zárt

Közvetítésmód csatornájában Auditív, vizuális, audió-vízuális, kinesztetikus, komplex, interaktív, Tárgyi, síkbeli, makett, manipulatív, kísérleti,

A gyermek-pedagógussal együtt töltött ideje Az egyénre fordított idő mennyiségében, minőségében (segítséget kérve-kapva, ráfigyelve, eligazítva, csak ottlétként… stb.)

Az információ megszerzése, vagy a tevékenység folyamatának struktúrája játékba ágyazottan, játékra építve, komplex tevékenységsorban, integráltan, valamint projekt módon; egy téma körüljárásaként, vagy egy probléma megoldásaként, a kis lépések elvét követve, vagy nagyobb lépésekben, stb

Pedagógus szerepében Katalizáló, ösztönző, tanácsadó, segítségnyújtó, irányító, szabályzó, mellérendelt, alárendelt, fölérendelt viszonyban

válaszadás módjában Szóban, rajzban, megmutatva, megsúgva, megépítve, elkészítve, megalkotva, kiválasztva a helyeset

A munkavégzés ütemében, tempójában A feladatvégzés sebességéhez való igazodás: lassú, gyors, időre, egyéni tempóban, kiegészítő feladatok adásával

Önállóság fokában, segítségadás módjában Önállóan, segítve, magyarázva, utánozva, bemutatva, megmutatva, együtt végezve kis segítséggel, együttvégzéssel, hivatkozással…stb.