Marczellné Szilágyi Eszter (intézetvezető-helyettes, Zsigmond Király Főiskola, Gazdaság – és Vezetéstudományi Intézet) A tudástranszfer sűrűségét befolyásoló.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fogyasztói magatartás
Advertisements

1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
A munka fogalma és társadalmi jelentősége
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Motiváció.
Az utógondozás szerepe és fontossága az Igazságügyi Szolgálatnál Dr. Kunfalvi Zoltán, KIMISZ Főigazgató 3 szervezet metszéspontjában A szociális munka.
A motiváció.
Gordon W. Allport vonáselmélete
Henry Murray dinamikus motivációs rendszere
Szociális tanuláselmélet
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
MOTIVÁCIÓ.
Kognitív modellek, sémák, attribúciók
A lehetséges énképek.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
A felnőtt tanuló 2. előadás
Egyéni döntések a szervezetben
Dr. Berghammer Rita Magatartástudományi Intézet
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
MOTIVÁCIÓ.
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
A motiváció.
A pedagógusok pályamotivációja a nemzetközi gyakorlatban
Sólyom Andrea PhD Hallgató
Érzelmi Intelligencia, Kreativitás, Tudásmenedzsment
Hardicsay Péter, MSTT Sakk és Sakkelméleti Bizottság elnök, TF szakágvezető.
Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
Motiváció Biológiai eredetű Túlélési motívumok Szociális motívumok
A VEZETETT Dr. Dinnyés János egyetemi tanár Vezetéstudományi tanszék.
Tudástranszfer.
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége PATHWAYS II. Záró konferencia Fogyatékossággal élő fiatal felnőttek társadalmi.
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
Társas megismerés Automatikus gondolkodás – nem tudatos, nem szándékolt, akaratlan és különösebb erőfeszítés nélküli (2Kor. 4.18) Sémák – mentális struktúrák,
IN / TOLERANCIA Strédl Terézia Selye János Egyetem, Komárom
Mi készteti az embereket cselekvésre? Hogyan fokozható ez a késztetés?
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
A team-munka elméleti alapjai
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
A középiskolai közösségi szolgálatban rejlő pedagógiai és intézményi lehetőségek - Pavlics Tamás - „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Építsünk jó értékesítési csapatot! Sikerorientált értékesítés. Gerván Róbert.
Az út………….. Gondolatok az executive coach képzés módszertana mentén
Építsünk jó értékesítési csapatot! Sikerorientált értékesítés.
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Profil Training Kft. H-1112 Budapest Rétkerülő u. 9. Tel: +36/ Fax: +36/
Zsigmond Király Főiskola január Szakdolgozat prezentációja Zsigmond Király Főiskola január A szerző neve A SZAKDOLGOZAT CÍME.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
Összeállította: Piacsek László Zoltán
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Makovecz-program Jakabné dr. Szalai Krisztina Pécs, augusztus 31
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
Orosz geopolitikai és geoökonómiai érdekek a Duna mentén
Mi készteti az embereket cselekvésre? Hogyan fokozható ez a késztetés?
A válság, mint lehetőség: a motivációs kulcs
Üzleti gazdaságtan Andor György.
Értékek.
MOTIVÁCIÓ FOGALMAK Személyiség tulajdonság-e?
ÖNISMERET.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Előadás másolata:

Marczellné Szilágyi Eszter (intézetvezető-helyettes, Zsigmond Király Főiskola, Gazdaság – és Vezetéstudományi Intézet) A tudástranszfer sűrűségét befolyásoló tényezők KIHÍVÁSOK ÉS ÚJ PARADIGMÁK A TUDÁSMENEDZSMENT, A GENERÁCIÓK ÉS A KULTÚRA DIMENZIÓIBAN” 2013. március 13. Széchenyi István Egyetem, Győr

A vállalati tudásátvitel két alapvető jellemzője: A továbbított tudás befogadása / sebesség és sűrűség A tudásátvitel két részből áll: Tudás továbbítása : az ismeretek elküldése vagy megjelenítése a potenciális befogadó felé Tudás felszívása : adott személy vagy csoport által Ha az ismereteket a címzett nem fogadja be, akkor a tudástranszfer nem jött létre. Még az sem biztos, hogy a továbbítás és a befogadás értékes lesz és hasznot hoz: ez csak akkor következik be, ha az új ismeretek valamiféle pozitív magatartásváltozást idéznek elő. A vállalati tudásátvitel két alapvető jellemzője: Sebesség Sűrűség (viszkozitás) : A transzferált tudás sokrétűsége / gazdagsága Gyakran szemben állnak egymással A legtöbb tudástranszferre irányuló erőfeszítés a két tényező közti kompromisszum megteremtésére törekszik. © M. Szilágyi Eszter

„OTT LENNI EZERREL ....” (Hitelesség) ZsKF Mentorprogram tapasztalatai Sűrűség (viszkozitás) : A transzferált tudás sokrétűsége / gazdagsága „OTT LENNI EZERREL ....” (Hitelesség) ZsKF Mentorprogram tapasztalatai

MOTIVÁCIÓ – kiemelkedő fontossággal bír . MOTIVÁCIÓ – kiemelkedő fontossággal bír Extrinsic (eszköz jellegű) // Intrinsic (önjutalmazó) motiváció Teljesítmény: sikerorientált vs. kudarckerülő személyiség Murray (teljesítmény, birtoklás, védekezés, hatalom, társas kapcsolatok, megismerés) Abraham Maslow szükséglet- hierarchiája Biológiai motívumok : önfenntartás Szociális motívumok : fajfenntartás Kíváncsiság motívum Ingerkereső // Explorációs // Manipulációs Drive-redukciós elmélet Elsődleges és másodlagos drive-ok Drive Arousalszint elmélet Szükséglet Homeosztázis

Kreativitás Önkifejezés Alkotás Autotelikus aktivitások Érzelmek Harmónia Megértés (Megértettetés)

KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMET!