Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jánosi Beatrix szeptember 08.
Advertisements

Hogyan valósítható meg mindez a közszférában?
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Méltósággal segíteni, Jót s jól tenni
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
Pécsi tudományegyetem neveléstudományi Intézet
Mi az egészség? EGÉSZ –SÉG, TESTI – LELKI- JÓL LÉT.
Béres Egészség Hungarikum Program Egészségboldogság Kutatás Sajtótájékoztató március 11.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
10 RÓZSA SZÁL Önnek.
TUDÁS és TANULÁS a szervezetben
Debrecen május 29. Prof. Dr. Szabó Ildikó Szocializáció az egyetemi csoportok és csoportkultúrák világában Egyetemi élethelyzetek. Campus-lét a Debreceni.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Szociális kompetencia
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Környezeti megtakarítások a versenyképesség szolgálatában A DESZKTOP program tapasztalatai a pécsi kistérségben Hohmann Balázs Tudatosan a Környezetünkért.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
A SZOCIÁLIS KÉSZSÉGEK ÉS KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA SGTVATI219BAL Dr. Szilágyi Tivadar
A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA
Vezetés – Vezetési Stílusok
Egyéni döntések a szervezetben
Előítéletmentesen a hajléktalanokkal szembeni előítéletekről
A kulturális intelligencia
Soft skills.
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Rendészeti vezető-kiválasztás
Pannon Egyetem, Szervezési és Vezetési Tanszék
Sólyom Andrea PhD Hallgató
Érzelmi Intelligencia, Kreativitás, Tudásmenedzsment
Marczellné Szilágyi Eszter (intézetvezető-helyettes, Zsigmond Király Főiskola, Gazdaság – és Vezetéstudományi Intézet) A tudástranszfer sűrűségét befolyásoló.
HR-klub február 16. Előadó: Hegedűs Márta Értékteremtő szolgáltatói kultúra HR eszközökkel.
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
VII.NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS AUGUSZTUS 25–28.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
IN / TOLERANCIA Strédl Terézia Selye János Egyetem, Komárom
KAMARÁK, SZAKMAI SZÖVETSÉGEK ÉS TANÁCSADÁS Szűts Ildikó OHE elnök Országos tanácsadási konferencia
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
EURÓPAI TANÁCSADÓK SZÖVETSÉGE (ETSZ), European Consultants Unit (ECU)
A TESTÜLETI VEZETŐK ÉS TESTÜLETI TAGOK PROAKTIVITÁSÁNAK FEJLESZTÉSE (A FLOW ELMÉLET GYAKORLATI ALKALMAZÁSA A TESTÜLETI MUNKÁBAN) FLOW AKTIVITÁS EURÓPAI.
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
A hátrányos helyzetű munkavállalók munkaerő-piaci integrációja, mint a gazdasági stabilitás fontos tényezője Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum.
KOLLABORÁCIÓT ÉS KOOPERÁCIÓT TÁMOGATÓ ESZKÖZÖK
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA Dr. Simicskó István c. egyetemi tanár, államtitkár
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Budapesti liturgiai felmérés 2012 Válaszadók száma: 26 fő.
A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása: INNOVÁCIÓ vagy IRRITÁCIÓ? Volume 2 Andrási Monika – Majó Zoltán 2009.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Képes Érzelmi Intelligencia Teszt a éves korosztály számára
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 1 Szenior kompetencia-deficit Csutorás György - Matiscsákné dr. Lizák Marianna.
Szociális foglalkoztatás szerepe a rehabilitációban Csicsely Ágnes Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatások Főosztály.
A jólét mérésének elméleti alapjai és problémái
Vezetői kommunikáció, mint a munkaerő megtartás eszköze.
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Előadás másolata:

Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Az érzelmi intelligencia teljesítményt és tudásmegosztást elősegítő szerepe A TEIQue személyiségvonás alapú érzelmi intelligencia magyar adaptációja és eddigi kutatási eredmények Komlósi Edit Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar editkomlosi@gtk.uni-pannon.hu

A munka ás magánélet menedzselése a 21.században zenehallgatás mozizás kapcsolattartás újságolvasás zeneszerzés Source: http://superblog.crazyengineers.com/2011/07/11/21st-century-life/ „Az érzelmi intelligencia tudatos ismerete az egyik legjobb befektetés, amit az ember magáért tehet (Sawaf, Ayman)

A magánélet és a munka menedzselése a 21.században digitális „érintések” FOMO (félünk, hogy lemaradunk) szabadságvágy „van másik…” a bizonytalanság (érzés) csökkentése nem standard problémamegoldás szituatív vezetési stílus a flow pillanatok elősegítése   „Az érzelmi intelligencia tudatos ismerete az egyik legjobb befektetés, amit az ember magáért tehet (Sawaf, Ayman)

Az érzelmi intelligencia fogalma Képesség alapú megközelítés:az érzelmi intelligenciát, mint elsajátítható képességet kezeli, amely meghatározza, mennyire sikeresen képes megküzdeni az egyén a környezet körülményeivel és nyomásaival (Mayer és Salovey, 1997). Személyiségvonás alapú megközelítés: a személyiség-struktúra rétegeinek alsóbb szintjein megjelenő érzelmi ön-észlelés, a személyiség azon vonásai, amelyek segítségével az egyén sikeres lehet társas kapcsolataiban, érzelmi életében, önmagához és másokhoz való viszonyulásában (Petrides, 2010) . „Az érzelmi intelligencia tudatos ismerete az egyik legjobb befektetés, amit az ember magáért tehet (Sawaf, Ayman)

TEIQue- Személyiségvonás alapú érzelmi intelligencia modell és teszt Komlósi-Göndör, 2011 (Petrides, 2001)

A TEIQue felmérés eddigi eredményi (2011-2013) Hallgatók (N=624) „Az érzelmi intelligencia tudatos ismerete az egyik legjobb befektetés, amit az ember magáért tehet (Sawaf, Ayman)

A TEIQue felmérés eddigi eredményi (2011-2013) Hallgatók (N=624) A hallgatói teljesítmény a következő 2 faktorral mutat kapcsolatot: Jól-lét Önuralom Extra erőfeszítést végző hallgatók a következő érzelmi intelligencia kompetencia összetevője bizonyult magasnak: optimizmus boldogság belső motiváció magas önbecsülés alkalmazkodóképesség stresszhelyzetek kezelés érzések szabályozása „Az érzelmi intelligencia tudatos ismerete az egyik legjobb befektetés, amit az ember magáért tehet (Sawaf, Ayman)

A TEIQue felmérés eddigi eredményi (2011-2013) Aktív munkavállalók (N=199), csoport EQ (N=27) optimizmus belső motiváció „Az érzelmi intelligencia tudatos ismerete az egyik legjobb befektetés, amit az ember magáért tehet (Sawaf, Ayman)

A TEIQue felmérés eddigi eredményi (2011-2013) Veszprémi lakosok (N=725) Azoknak az aktív munkavállalóknak, akik valamely civil szervezetnek, közhasznú egyesületnek, alapítványnak, szabadidős csoportnak, klubnak a tagja magas(abb) az érzelmi intelligenciája. „Az érzelmi intelligencia tudatos ismerete az egyik legjobb befektetés, amit az ember magáért tehet (Sawaf, Ayman)

A TEIQue felmérés eddigi eredményi (2011-2013) Nemi különbségek Nők Férfiak érzelmesség társas hajlam kapcsolatok önuralom empátia assertivitás stressz kezelés érzések szabályozása „Az érzelmi intelligencia tudatos ismerete az egyik legjobb befektetés, amit az ember magáért tehet (Sawaf, Ayman)

Mert alapvetően emberek vagyunk A tudásmegosztás legfontosabb elősegítője és egyben gátja is maga az ember. A tudásvisszatartásnak okaiként említhetjük meg: a tudás hatalom egy új dolog feltalálásának ’önző’ öröme bizalom hiánya idő hiánya nem is gondoljuk, hogy ami nekünk nem ’fontos tudás’, másnak az lehet akaratlan, hiszen a tacit tudás néha nehezen kifejezhető az egyén környezeti bizonytalansága (Lee. 2001)   „Az érzelmi intelligencia tudatos ismerete az egyik legjobb befektetés, amit az ember magáért tehet (Sawaf, Ayman)

Tudásmegosztást elősegítő érzelmi intelligencia tényezők A tacit tudásmegosztását elősegítő tényezők: saját érzések kezelése belső motiváció empátia öntudatosság Az explicit tudásmegosztást elősegítő tényezők: öntudatosság, Gurbuz és Araci, 2012 „Az érzelmi intelligencia tudatos ismerete az egyik legjobb befektetés, amit az ember magáért tehet (Sawaf, Ayman)

Az érzelmi intelligencia pozitív hatása a tudásmegosztásra gyorsabbá és gördülékenyebbé teszi a problémamegoldást hatással van a szervezetek nyereségére, termelékenységére és munkaerő megtartására Chen, 2011 FONTOS MEGJEGYEZNI: Bármenyire is magas érzelmi intelligenciával rendelkezünk, a tudásmegosztási hajlandóságot a külső környezet és szituációtó meggátolhatja . „Az érzelmi intelligencia tudatos ismerete az egyik legjobb befektetés, amit az ember magáért tehet (Sawaf, Ayman)

Komlósi Edit editkomlosi@gtk.uni-pannon.hu Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Komlósi Edit editkomlosi@gtk.uni-pannon.hu