Készítette: Bakos Bálint Európai Közösségek Tanácsa kontra Európai Parlament Ügyszám:C-284/90.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A hatályos és a január 1-jén hatályba lépő közbeszerzési szabályozás
Advertisements

Új közbeszerzési törvény évi CVIII.
2012. december 3. ÉSZAK KELET-PEST MEGYEI LEADER EGYESÜLET Tájékoztató Fórum.
 nov. 4-én fogadták el  szeptemberében lépett hatályba  Cél: alapvető emberi jogok fenntartása+realizálása  Kötelezettségek kikényszeríthetőségéért.

2005. április 15.Kulcsár Zoltán - ppos.hu1 Adatvédelem az önkormányzatoknál Kulcsár Zoltán.
A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja. „ROMÁK A MUNKAERŐPIACON” konferencia Pécs, szeptember Előadó:
Dr. Jókay Károly IGE Tanácsadó Kft. Ha az önkormányzat nem fizet! (az önkormányzati adósságrendezési törvény tapasztalatai, )
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
16/88. sz. ügy - Európai Közösségek Bizottsága kontra Európai Közösségek Tanácsa „A Bizottságnak a 145. cikk alapján adott felhatalmazás és a költségvetés.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
A közbeszerzési törvény változásai
Az Európai Unió és Magyarország
1Kőszeg, december 12. Ellenőrzés, kifizetés folyamata Szabó András.
Az Európai Közösségek Bírósága - A Bíróság - Az Elsőfokú Bíróság - (A Közszolgálati Törvényszék)
Európai Uniós ismeretek Mintafeladatok. Válassza ki a helyes megoldást! 1.Mikor írták alá a Római Szerződéseket? a)1948 b)1957 c)1967 d)1978 Megoldás:
Kamatadó Kósa Zoltán – június évi …törvény egyes pénzügyi tárgyú törvények módosításáról Kamatadó mértéke:20% Kamatadó köteles.
EU KÖLTSÉGVETÉS MEGÁLLAPÍTÁSA ÉS SZERKEZETE. IDŐZÍTÉS Április 1-ig: tervezett összegek Július 1-ig: becslések Szeptember 1-ig: előzetes költségvetési.
EU Államháztartástan Készítette: Rácz Anita. Köster-ügy.
Jogeset bemutatása Az Európai közösségek Bíróságának ítélete 1986
Az Európai Unió intézményrendszere Unger Anna december 1.
A KÖLTSÉGVETÉSI RENDELET ÖNKORMÁNYZATI RENDELET
GKI Zrt., Vitaanyag az új EU-költségvetésről A 2013 utáni EU-költségvetés fő kérdései Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt. Budapest,
Döntések a magyar parlamentben 2. Kormányzati és politikai döntéshozatal  kurtán 2012.
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
204/86. sz. ügy Görög Köztársaság kontra Európai Közösségek Tanácsa.
1605/2002/EK RENDELET FŐ CÉLOK es Rendelet óta bekövetkezett változások miatti módosítások -Pénzügyi tervek – tervezési eljárás -Intézmények bővítése.
Európai Parlament kontra az Európai Közösségek Tanácsa és az Európai Közösségek Bizottsága C-181/91. és C-248/91.
Miként viszonyul egymáshoz az EU általános költségvetése és az Európai Fejlesztési Alap?
2010. március 03. Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program I. és II. intézkedéscsoportjához kapcsolódó.
Szolnok, február 22. Összeállította: Dr. Túróczi Imre Forrás: NAV Információs levelek 13. szám.
Dr. Mudráné dr. Láng Erzsébet
Az ÁFA törvény módosulásának következményei a programra „Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” című 2002/2003. évi területfejlesztési Phare program.
Költségvetési kockázatok Domokos László az Állami Számvevőszék elnöke Adóegyetem, nov. 29.
A helyi önkormányzatok az Alaptörvényben
Polgármesteri Akadémia A helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásáról Dr. Lóránt Zoltán főigazgató február
KÖZBESZERZÉSEK ELLENŐRZÉSE
Projekt tervezés és megvalósítás. Az üzleti projektek és a támogatási rendszer április 20.
 Módosítás jogszabályi háttere: › évi XVII. Törvény › 23/2007. (IV.17.) FVM rendelet › Letölthető:  Benyújtás helye: támogatási.
A költségvetés készítésének és elfogadásának folyamata
Az Európai Unió költségvetése Balogh Zoltán Nyíregyházi Főiskola – főiskolai tanársegéd Az Európai Unió pénzügyei2006/2007. tanév.
Az államháztartásról szóló törvény
A hitelintézeti beszámoló
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. EU ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Európai Unió Európai Unió 27 tagállam lakos km
Európai Bizottság Miniszterek Tanácsa
A kamarai garanciavállalás jogi kérdései
Jogi alapfogalmak. Társadalmi normák A társadalmi normáknak nevezzük az emberek életét, tevékenységét meghatározó magatartási szabályok összességét, amelyeknek.
Közigazgatási Jog 4. Európai közigazgatás, 3. előadás szeptember Az EU központi szerveinek általános jellemzői Nincs önálló (saját) EU intézményrendszer.
Auditjelentés Személyes és bizalmas Jelen dokumentum bizalmas pénzügyi és technikai információkat tartalmaz. Jelen dokumentum - akár részleges - reprodukciójának.
Óbuda-Békásmegyer évi költségvetése. Adatforrás: III. ker. önkormányzat.
A családi költségvetés
Európai Uniós ismeretek Az Európai Unió jogrendszere; Versenyjog.
A Számvitelről szóló évi C. törvény módosításai Készítette: Szabó Gabriella.
Fogyasztói jogérvényesítési lehetőségek készítette: dr. Tulipán Péter.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Az Európai Unió gazdasági joga III. Dr. Nagy Csongor István egyetemi docens.
A szociális törvény várható változásai Dr. Felvinczi Katalin Budapest, július 11.
Haditechnikai és Exportellenőrzési Hatóság Exportellenőrzési Osztály Nemzetközi szankciókban elrendelt külkereskedelmi korlátozásokról November 5.
A pénzügyi szolgáltatások közvetítőit érintő jogszabályi változások
(A Szerződéskötési Szabályzat tükrében)
A SZÁMVITELRŐL SZÓLÓ ÉVI C. TÖRVÉNY MÓDOSÍTÁSAI
Európai Uniós ismeretek
Európai Uniós ismeretek
A jogforrási rendszer II.
A VÁLLALKOZÁS 7. előadás.
Közbeszerzési szabályok változása és
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
AZ EURÓPAI UNIÓ JOGA NKE.
Előadás másolata:

Készítette: Bakos Bálint Európai Közösségek Tanácsa kontra Európai Parlament Ügyszám:C-284/90

Az ügy tárgya: Költségvetési eljárás: helyesbített és kiegészített költségvetésről – bevétel átvitelről - költségvetési egyensúlyról. Az ügy tárgya: Költségvetési eljárás: helyesbített és kiegészített költségvetésről – bevétel átvitelről - költségvetési egyensúlyról. Felperes:Európai Közösségek Tanácsa Felperes:Európai Közösségek Tanácsa Alperes: Európai Parlament Alperes: Európai Parlament Alperest támogatja: Európai Közösségek Bizottsága Alperest támogatja: Európai Közösségek Bizottsága

Az ügy: Európai Tanács keresetet nyújtott be az EGK Szerződés 173. cikkelye és az Euratom szerződés 146. cikkelye alapján a 1990-es 2. számú kiegészítő és módosító költségvetés megsemmisítésére, amelyet az EU Parlament július 11.-én fogadott el. Európai Tanács keresetet nyújtott be az EGK Szerződés 173. cikkelye és az Euratom szerződés 146. cikkelye alapján a 1990-es 2. számú kiegészítő és módosító költségvetés megsemmisítésére, amelyet az EU Parlament július 11.-én fogadott el. A Tanács kérte a Bíróságot, hogy semmisítse meg azon törvényeket, amelyek nem voltak hatással a kifizetések, a kötelezettségvállalások és a műveletek érvényességére,de kapcsolódtak a saját források beszedéseivel és behívásaival (call-up) 1990-es pénzügyi év vége előtt. A Tanács kérte a Bíróságot, hogy semmisítse meg azon törvényeket, amelyek nem voltak hatással a kifizetések, a kötelezettségvállalások és a műveletek érvényességére,de kapcsolódtak a saját források beszedéseivel és behívásaival (call-up) 1990-es pénzügyi év vége előtt.

A : A tervezet: Az előzetes kiegészítő és módosító ASB (Amending and Supplementary Budget) tervezet célja az volt, hogy bevezessék az 1989 évi bevételből keletkező nettó többlet részét 1990-es évre. Az előzetes kiegészítő és módosító ASB (Amending and Supplementary Budget) tervezet célja az volt, hogy bevezessék az 1989 évi bevételből keletkező nettó többlet részét 1990-es évre. Tartalmazott egy kiigazítást a költségvetési egyensúly létrehozásáról az Egyesült Királyságra és egy engedmény kiigazítását Spanyolországra és Portugáliára nézve. Tartalmazott egy kiigazítást a költségvetési egyensúly létrehozásáról az Egyesült Királyságra és egy engedmény kiigazítását Spanyolországra és Portugáliára nézve. A tervezet 1,4 %-ban állapította meg a forrásokra vonatkozó HÉA (Hozzáadottérték-adó) nagyságát. A tervezet 1,4 %-ban állapította meg a forrásokra vonatkozó HÉA (Hozzáadottérték-adó) nagyságát.

Az ügy indoklása: A Tanács nyomatékosan elutasította a Parlamentnek a 2. számú módosítását ugyanis véleménye szerint a módosítás a Szerződés 203. fejezete a kötelező ráfordításokra nem a bevételi kimutatásokra vonatkozik. A Tanács nyomatékosan elutasította a Parlamentnek a 2. számú módosítását ugyanis véleménye szerint a módosítás a Szerződés 203. fejezete a kötelező ráfordításokra nem a bevételi kimutatásokra vonatkozik. A Tanács 2 beadványra támaszkodik kérvény benyújtásakor. Először hogy az ASB törvénytelen a saját erőforrások döntése miatt, ami a 7. fejezetben szerepel és a pénzügyi törvények miatt, amelyek a 32. fejezetben szerepelnek, másodszor pedig a parlament hatalma miatt. A Tanács 2 beadványra támaszkodik kérvény benyújtásakor. Először hogy az ASB törvénytelen a saját erőforrások döntése miatt, ami a 7. fejezetben szerepel és a pénzügyi törvények miatt, amelyek a 32. fejezetben szerepelnek, másodszor pedig a parlament hatalma miatt.

Saját erőforrások döntése és pénzügyi törvény: 1989-es teljes többletet át kell vinni a 1990-es pénzügyi évre, ami a költségvetési egyensúly előfeltétele es teljes többletet át kell vinni a 1990-es pénzügyi évre, ami a költségvetési egyensúly előfeltétele. HÉA források rátáját egy alacsonyabb szinten kell meghatározni HÉA források rátáját egy alacsonyabb szinten kell meghatározni

Parlament hatalma A Parlament szembeáll, azzal az érvel, hogy ez nem következik a költségvetés rendszeréből vagyis a bevételi többlet csak a lakosok GNP forrásainak eredménye lehet és nem lehet a bevétele a Közösségek saját forrásainak főleg az HÉA forrásoknak. A Parlament szembeáll, azzal az érvel, hogy ez nem következik a költségvetés rendszeréből vagyis a bevételi többlet csak a lakosok GNP forrásainak eredménye lehet és nem lehet a bevétele a Közösségek saját forrásainak főleg az HÉA forrásoknak.

Az ügy indoklása: Ahogyan kötelesség elfogadni a szabályt, hogy az összes többletet át kell vinni, úgy be kell tartani azt, ami Saját Források Határozatának 7. fejezetéből és a Költségvetési rendelet 32. fejezetéből következik, hogy a pénzügyi év többlete csak a következő pénzügyi évre vihető át. Ez a szabály a megalkotója a költségvetési kérdés 2 alapvető elvének, a szerződés 199. és 202. Fejezetében. Ahogyan kötelesség elfogadni a szabályt, hogy az összes többletet át kell vinni, úgy be kell tartani azt, ami Saját Források Határozatának 7. fejezetéből és a Költségvetési rendelet 32. fejezetéből következik, hogy a pénzügyi év többlete csak a következő pénzügyi évre vihető át. Ez a szabály a megalkotója a költségvetési kérdés 2 alapvető elvének, a szerződés 199. és 202. Fejezetében.

Az ügy indoklása: Ebből következik az, hogy az ASB alapján nem lesz bejegyezve egy pénzügyi év egyenlegének összes többlete a következő pénzügyi évre. Parlament és a Közösség által támogatott költségvetési tervezetnek, az a következménye, hogy a korábbi pénzügyi évek költségvetése nem tükrözi a Közösség számára elérhető összes bevételt és eszerint sérti a fent említett elveket. Ebből következik az, hogy az ASB alapján nem lesz bejegyezve egy pénzügyi év egyenlegének összes többlete a következő pénzügyi évre. Parlament és a Közösség által támogatott költségvetési tervezetnek, az a következménye, hogy a korábbi pénzügyi évek költségvetése nem tükrözi a Közösség számára elérhető összes bevételt és eszerint sérti a fent említett elveket.

Az ügy indoklása: 1,4 %-os rögzített HÉA határ elégtelennek bizonyult ahhoz, hogy fedezze a Közösségek kiadásait, tehát ha szükség úgy kívánja eleget kell tenni annak, hogy a költségvetés egyensúlyban legyen, egy esetleges HÉA szint csökkentéssel. 1,4 %-os rögzített HÉA határ elégtelennek bizonyult ahhoz, hogy fedezze a Közösségek kiadásait, tehát ha szükség úgy kívánja eleget kell tenni annak, hogy a költségvetés egyensúlyban legyen, egy esetleges HÉA szint csökkentéssel.

A Bíróság határozata: A Bíróság határozata: Visszavonja július 11. Parlament elnöke által kihirdetett törvényt az 1990-es Európai Közösségek kiegészítő és módosító költségvetéséről. Visszavonja július 11. Parlament elnöke által kihirdetett törvényt az 1990-es Európai Közösségek kiegészítő és módosító költségvetéséről. Kihirdeti, hogy a törvény megsemmisítése nem befolyásolja az ítélet előtti kifizetéseket, kötelezettség vállalásokat vagy tranzakciókat, amelyek a lehívásokkal vagy a saját források beszedésével kapcsolatban vannak. Kihirdeti, hogy a törvény megsemmisítése nem befolyásolja az ítélet előtti kifizetéseket, kötelezettség vállalásokat vagy tranzakciókat, amelyek a lehívásokkal vagy a saját források beszedésével kapcsolatban vannak. Utasítja a feleket beleértve a közbenjárót (Bizottságot), hogy fizesse meg saját költségeit. Utasítja a feleket beleértve a közbenjárót (Bizottságot), hogy fizesse meg saját költségeit.

Köszönöm a figyelmet!