Kommunikációs egyenlőtlenségek B 18. tétel A médiaelmélet fő kérdései: hatalom egyenlőtlenség.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

A helyi lapok szerepe az önkormányzati kommunikációban
Társadalmi rétegződés, életmód, szabadidő
Mediatizált valóság és bulvarizálódás
A turizmus rendszer környezete
Új Esély munkakonferencia október 13. Braun József.
DR. SARKADY ILDIKÓ MÉDIAPIACI TENDENCIÁK Jogi kihívások „Célkeresztben a fogyasztó” NAPI GAZDASÁG KONFERENCIA Budapest Mariott Hotel március 30.
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A deviancia összetett fogalma
A POLGÁRI DEMOKRÁCIA MODELLJEI, III.
A POLITIKAI MARKETING HATÁSA A DEMOKRÁCIA MINŐSÉGÉRE
A TÁRSADALMI ALAPFUNKCIÓK TÉRBELI RENDSZERE Wood, G.: Stone City, Iowa, 1930, Joslyn Art Museum, Art Institute of Omaha Collect.
Az intézményes nevelés: szervezet, a „rejtett tanterv”,
Demokrácia és diktatúra
Hatalomfelfogások, a hatalom minőségei és a hatalomgyakorlás eszközei
A TÁRGYALÁS Mint a versengés és az együttműködés közötti egyensúlyozó tevékenység.
POLITIKAI IDEOLÓGIÁK © kurtán sándor pefele 2009.
A HORTHY- RENDSZER.
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Településmarketing Értékaudit.
A SZERVEZETI DEMOKRÁCIA A demokrácia legáltalánosabb szervezetelméleti jelentése: –a létező és markánsan megmutatkozni képes szervezeti érdekek megjelenítése.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A szakértők lehetséges szerepe a helyi fejlesztésben A részvételi akciókutatásban rejlő lehetőségek Bajmócy Zoltán – Málovics György Szegedi Tudományegyetem.
Iskola és mobilitás Tantárgyfelelős: Dr. Kovács Ernő Az előadást készítette: Péter Erzsébet.
Politológia előadás A Pártrendszerek. Politológia előadás A Pártrendszerek.
A SZÉLSŐJOBBOLDALI IDEOLÓGIA REPREZENTÁCIÓJA A DEBRECENI EGYETEMISTÁK KÖRÉBEN Sőrés Anett Debreceni Egyetem, Szociológia MA II. Témavezető: Prof. Dr.
László Balázs Politika – mint az új generációk lehetősége OTDK, Budapest,
kommunikációs rendszer környezeti dimenzió célcsoport (véleményvezér)
KULTÚRA, ÉRTÉKEK, NORMÁK, DEVIANCIA
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
Tanuló szervezet.
Szakmai profilok a differenciálódó iskolavilágban (vitaindító) VII. Nevelésügyi Kongresszus, Pedagógus szekció Brezsnyánszky László.
A pedagógus.
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Ideológiák.
A professzionalizmus formálódása és jelentése (Kozma J.2002)
KISTÉRSÉGEK SZEREPE A TUDÁSALAPÚ TÁRSADALOMBAN Varga Csaba Stratégiakutató Intézet
A kommunikáció nem nyelvi kifejezőeszközei
Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi program.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
A neveléselmélet alapjai A nevelési környezet
Társadalmi és kultúraközi kommunikáció I.
Az iskola, mint szervezet
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
New View Beszámoló a tanulókkal történt interjúról.
A magyarországi pártrendszerek változásai a 20. században
Marketing információs
A SZÉLSŐJOBBOLDALI EGYETEMISTÁK MINT VIRTUÁLIS CSOPORT Sőrés Anett Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29., DAB Székház.
A médiapiac szabályozásának változó eszközei Polyák Gábor
Dr. Iván Gábor, Külügyminisztérium, szeptember KÖZGAZDÁSZ VÁNDORGYŰLÉS Nyíregyháza – szeptember KÖZGAZDÁSZ VÁNDORGYŰLÉS Nyíregyháza.
A reklám centruma.
A NYILVÁNOSSÁG HOGYAN ERŐSÍTI A TELEPÜLÉSEK KULTURÁLIS ÉLETÉT ? Molnár Aranka, március 25. Halmaj.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
A foglakoztathatóság és a felnőttképzés kapcsolata Dr. Czomba Sándor Budapest november 6.
Manipulál-e a média?.  Média és a közönség viszonyának kérdése?  Befolyásol-e vagy sem?  Média legfontosabb információ forrás  Szabadidőnk többségét.
Manipulál-e a média FARKAS LAURA PEDAGÓGIA SZAK III. ÉVFOLYAM.
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Bevezetés a jog- és államtudományokba
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Tanári kommunikáció A hullám című film kapcsán
„SENKI SEM KÖVETHET EL NAGYOBB HIBÁT, MINT AZ, AKI AZÉRT NEM TESZ SEMMIT, MERT AMIT MEGTEHET, AZ KICSINY.” (E. Burke)
A társadalmi struktúra, alakulat és a duális politikai rendszer
Társadalmi nem és szexuális beállítottságon alapuló üldöztetés
3. osztályban.
Előadás másolata:

Kommunikációs egyenlőtlenségek B 18. tétel

A médiaelmélet fő kérdései: hatalom egyenlőtlenség

1. Állandó kapcsolat a politikai és a gazdasági hatalommal a médiának van ára, értéke politikai, gazdasági és jogi szabályozásnak van alávetve a tömegmédiumok a hatalom eszközei

2. A tömegmédia hatalmának elemei vonzza és irányítja a nyilvánosság figyelmét vélemények, vélekedések tekintetében meggyőző erejű befolyásolja a viselkedést strukturálja a valóság meghatározásait státussal és legitimációval ruház fel gyorsan és széles körben tájékoztat

3. Médiahatalom két modellje Egyeduralom, dominancia Pluralizmus Társadalmi forrás Uralkodó osztály/elitVersengő politikai (érdekek és csoportok) Média Koncentrált tulajdonú, uniformizált Sok egymástól független Előállítás Szabványosított, rutinszerű, szabályozott Kreatív, szabad, eredeti Tartalom és világkép Szelektív, „felülről” meghatározott Sokféle versengő nézet, a közönségigény követése Közönség Függő, passzív, nagy léptékben szervezett Tagolt, fragmentált, válogató, reagáló és aktív Hatások Erős, a fennálló társadalmi rendet megerősítő Sok és sokféle kiszámíthatatlan irányú de gyakran nincs is hatás

Domináns média az uralkodó intézményrendszer kiszolgálója jellegükben és céljukban hasonlóak korlátozott, egyöntetű világképet terjesztenek a közönség elfogadja a kínált világképet megerősítik, legitimálják a fennálló hatalmi struktúrát konzervatívok ill. a társadalomkritikusok preferálják a média a „kulturális imperializmus” vagy a politikai propaganda eszköze

Pluralista modell széles teret ad a sokféleségnek a média ellenőrzése a demokratikus versengés tárgya közönség differenciált, az egyes csoportok eltérő igényeket fejeznek ki és kritikusan fogadják a médiakínálatot a liberalizmus és a szabad piac viszonyait leképező médiaszervezet idealizált változata

Kommunikációs rétegződés Család Iskola Iskolai végzettség

Magyarországi helyzet vizsgálata Az információk hozzáférhetősége és a tömegkommunikációs eszközök használata Az információfelvétel hatékonysága. Rétegspecifikus különbségek Az információfelvétel rétegspecifikus hatékonyságának okai Vélemények rétegződése

Az információfelvétel hatékonysága. Rétegspecifikus különbségek 1. informált újságolvasó 2. informált hírfogyasztók 3. hírszegények Vélemények rétegződése 1. véleményének kikristályosodott, stabil iránya van 2. ingadozó véleményűek 3. rejtett véleménynélküliek 4. nyílt véleménynélküliek

Köszönöm a figyelmet