A személyközi kommunikáció dinamikája. Belebonyolódás és kihátrálás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AHOL A CSEND MÉG HALLHATÓ KOMMUNIKÁCIÓS HÁLÓ NYÉSTÁN
Advertisements

Készítette: Kosztyán Zsolt Tibor
ÉRVELÉS ÉS VITAKULTÚRA AZ ONTOLÓGIAI COACHING JEGYÉBEN
Design-szemlélet alkalmazása a coaching során. The Rise of the creative class Richald Florida professor: 38 millió új hős az USA-ban „…mert ő ROCKSZTÁR!”
Csináljunk üzletet! Avagy,
Kommunikáció I. NKE-KTK 2012.
Dr. habil. Benczik Vilmos főiskolai tanár, ELTE TÓK
Egy ötlet megvalósítása
Jenei Ágnes Nyilvános szereplés NKE-KTK Kommunikáció 2012.
A számítógépes kommunikáció illemszabályai, különös tekintettel az internetre Netikett.
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
MANORKA projekt Értékelő Csoport ülése február 18. Budapest „Önkormányzati kapacitásépítés norvég ‐ magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP
Konfliktus és kooperáció
Matematika és Tánc Felkészítő tanár: Komáromi Annamária
A TURISZTIKAI TERMÉK FELÉPÍTÉSE ÉS MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ A BRIT PIACON.
Informatikai alapfogalmak
Dell Hymes: SPEAKING S – scene, setting – színtere, a kommunikáció időbeli és térbeli helyszíne. Annak minden fontos jellegzetességével P – participants.
Rangsorolás tanulása ápr. 24..
interperszonális személyiség-koncepciója
C A C nyelv utasításai.
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
Konstruktív konfliktuskezelés
Teljesítménymérés és értékelés
Az érvelés.
Halmazelmélet és matematikai logika
„A jó üzleti kapcsolat csak a véletlen műve!” Őt már ismerik, bedolgozta magát... Ő vele szót értenek... Ő kapja a megbízást… Már megint mit akar? Már.
Játékelméleti alapfogalmak előadás
Függvények III Logikai függvények. Hamis A HAMIS logikai értéket adja eredményül. HAMIS( ) A függvény alkalmazása helyett egyszerűen beírhatjuk a HAMIS.
*** HALMAZOK *** A HALMAZ ÉS MEGADÁSA A HALMAZ FOGALMA
Eric Berne - Tranzakció analízis
Készítette: Serly Dániel
Szép múlt vár ránk Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar A moodle nyújtotta lehetőségek a számított feladatok témakörében Készítette: Pálinkás Yvette.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Önálló labor munka Csillag Kristóf 2004/2005. tavaszi félév Téma: „Argument Mapping (és hasonló) technológiákon alapuló döntéstámogató rendszerek vizsgálata”
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
Versengő társulások Mi történik egy olyan térbeli modellben, ahol sok stratégia létezik? Lokálisan csak a stratégiák kis hányada lehet jelen. => az evolúciós.
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
Idegenforgalmi kommunikáció
Kommunikációelméleti modellek
6.Fogalomalkotás [C. G. Hempel: A taxonómia alapjai. In: Bertalan (szerk.): A társadalomtudományi fogalmak logikája (Helikon, Budapest 2005)] 1.A definíció.
A kvantifikáció igazságfeltételei “  xA(x)” akkor és csak akkor igaz, ha van olyan objektum, amely kielégíti az A(x) nyitott mondatot. “  xA(x)” akkor.
Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna.
Útmutató Tippek, típushibák, megoldások és némi statisztika.
Mit tehet a beteg a jó orvos- beteg viszonyért?. A sikeres együttműködés alapköve a kölcsönös bizalom és tisztelet.
Szembesít a drámatréning. A csapat 2-nél több fő A csapat nem fogja a jótékony hatásait magától, automatikusan kifejteni. Kellenek struktúrák, normák,
Hol használjuk? küldő jel csatorna fogadó Partner háttérismeretei Partnerrel való viszonyunk Partner motivációja Kiegészítő mechanizmusa Hely Idő.
Komplex rendszerek – Evolúciós modellek
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Élet az Interneten.
EGYÜTTMŰKÖDÉS A PIACI IGÉNYEK GAZDASÁGOS KIELÉGÍTÉSÉÉRT „IPARI PARK-SZERŰ” ÉLELMISZERTERMELÉSI RENDSZER GAZDASÁGOSAN.
Intelligens Mérnöki Rendszerek Laboratórium Alkalmazott Matematikai Intézet, Neumann János Informatikai Kar, Óbudai Egyetem Mielőtt a virtuális térbe lépnénk.
A kommunikáció értelmezése
Szervezeti kultúra.
Könyvekről Készítette: Baranyi Kata.   „A blog egy olyan periódikusan újabb bejegyzésekkel bővülő weboldal, amely ezek sorozatából áll, függetlenül.
TÁMOP /1-2F JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam Utasítás és blokk. Elágazás típusai, alkalmazása Kovács.
Demens gondozás (Kommunikáció) Készítette: Jónyer Lajosné
A nyelv használatának, a beszéd nek elméleti kérdéseit vizsgáló tudományág NYELV ─ BESZÉD NYELVI RENDSZER ─ NYELVHASZNÁLAT LANGUE ─ PAROLE írott és beszélt.
Prezentációs elvárások, logika Mi kell egy jó prezentáció/előadás megtartásához? Dr. T arrósy István február 2.
Mennyit ér az adatbázisod?. Amennyit kihozol belőle…
A kommunikáció tényezői és funkciói
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Bevezetés a nyelvtudományba. Pragmatika
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
Tanári kommunikáció A hullám című film kapcsán
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
12. óra Kenőpénz és korrupció.
JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam
Kommunikáció gyerekekkel az igazságszolgáltatásban
Előadás másolata:

A személyközi kommunikáció dinamikája. Belebonyolódás és kihátrálás A személyközi kommunikáció dinamikája. Belebonyolódás és kihátrálás. Együttműködő és versengő kommunikációs stratégiák

A személyközi kommunikáció időben kibontakozó szerkezete áll: Belebonyolódás Kihátrálás Kommunikáció törzse

Belebonyolódás során definiáljuk: szerepünket a szituációt a témát

Kihátrálás a.) mert már mindent megbeszéltünk b.) nem értjük egymást szó szerint amiről beszélünk zaj teli szájjal beszél valaki

Stratégiák Stratégiák = viselkedésminta – lánc Stratégiák = forgatókönyvek Forgatókönyv = nyilvános és személytelen tudnivalók halmaza. Életreszóló forgatókönyv = SORSKÖNYV

Stratégiák két típusa: 1.) Kompentitív, versengő 2.) Kooperatív, együttműködő

Stratégiák tematikus megközelítése Pl.: időtöltés, játszmák A játszmák szerkezeti elemei: horog: a játszmára való felhívást képviselő tranzakcionális inger, gyenge pont: vagyis a tranzakcionális válasz, amelyben a partner elfogadja a játszmára szóló felhívást, válasz: horog és gyenge pont párok sorozata a belebonyolódás után; ez lehet egyetlenegy is, de lehet akár több is, akár évekig tarthat ugyanabban a játszmában, átkapcsolás: a játszmának az a pontja ahol a játékos a nyereség begyűjtése érdekében szerepet vált, szembesülés: a partner által közvetlenül az Átkapcsolás után megtapasztalt pillanatnyi zavar, kiegyenlítés: a játszma résztvevői összegyűjtik a különféle sztrókokat a kiértékeléshez.

Stratégiák nem tematikus (témainvariáns) megközelítése Grice: konverzációs maximák Maximák: Mennyiség 1.) Hozzájárulásod legyen a kívánt mértékben informatív (a társalgás pillanatnyi céljai szempontjából) 2.) Hozzájárulásod ne legyen informatívabb, mint amennyire szükséges Minőség 0.) [szupermaxima] Próbáld hozzájárulásodat igazzá tenni. 1.) Ne mondj olyasmit, amiről azt hiszed, hogy hamis. 2.) Ne mondj olyasmit, amire nézve nincs megfelelő evidenciád Viszony (relevancia) Légy releváns. Modor 0.) [szupermaxima] Légy érthető! 1.) Kerüld a kifejezés homályosságát! 2.) Kerüld a kétértelműséget! 3.) Légy tömör (kerüld a szükségtelen bőbeszédűséget)! 4.) Légy rendezett!