Digitális világ – interaktív táblán

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Advertisements

Készítette: Fodorné Varkoly Mária. Amit ma feltölt valaki, az több év múlva is elérhető lesz a világhálón! Ezért érdemes vigyázni milyen tartalmakat teszünk.
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Az úgy kezdődött, hogy… Tavalyi előadás a digitális tankönyvekről :
Digitális világ Mindent rólad - Személyes adatok gyűjtése.
Valósidejű fenyegetések a virtuális térben Symantec Kiberbűnözési felmérés Teasdale Harold szeptember 26.
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Digitális írástudás – minden gyermeknek
Digitális világ A digitális reklám
Élethosszig tartó tanulás a jobb közérzet érdekében
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
2014. június 28. Hálózati tanulás Hálózatok Internet Web 2.0.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
 Jób 30:9 És most ezek gúnyolódnak rajtam, ezek fecsegnek rólam.  Zsolt 1:1 Boldog ember az, aki nem jár a bűnösök tanácsa szerint, nem áll a vétkesek.
Játék, letöltés... Van –e élet a neten ezeken túl?
3 perc Tanári tevékenység Tanulói tevékenység Munkaforma • Bevezető • A pedagógus felvázolja a tanóra témáját. • Aktív figyelem • Frontális osztálymunka.
Digitális világ Irány a világháló!
Digitális világ 6. foglalkozás A hirdetések világa Mi a reklám?
Mire jó az internet? • Kommunikáció a családdal, a barátokkal • Elérhető információ és szórakozás • Tanulási, ismerkedési, és felfedezési lehetőségek.
A Kék Vonal Internet Helpline tapasztalatai
Közösségi média és a könyvtár Trendek Közösségi média és a könyvtárak Trendek
A portál zártkörű, online, virtuális intranet hálózata A Google segítségével, a drseres.com domain keretein belül létrehoztunk egy online virtuális intranet.
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Biztonságosabb Internet
Magyar Tudományos Akadémia
JÓ GYAKORLATOK AZ IKT ISKOLAI ALKALMAZÁSÁBAN
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
e-Learning a tanárképzésben
Közösségi portálok használata
Virtuális jelenlét a Facebook-on avagy adalékok az egészségügy számára Egészségtelen emberek egészséges profilja a Facebook-on.
Közösségi oldalak használata
1 Gyermekek adatainak védelme az internet világában Adatvédelmi Biztos Irodája Balatonalmádi szeptember 26.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Tiltják? Tűrik? Támogatják? Hogyan viszonyulnak a szülők gyermekük internethasználatához?
Közösségi oldalak: újabb aspektusok a kapcsolatokban Dr. Kósa Éva PPKE, BTK, VJK Internet konferencia Szeptember
Digitális világ MediaSmart Hungary.
Mire kell figyelni a reklámokban a gyermekek védelmében?
Veszélyes webes világ? Aggódnak-e a szülők gyermekük internethasználata miatt?
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
A gyermekek jogi védelme az új médiakörnyezetben „VII. Nemzetközi Médiakonferencia” A média hatása a gyermekekre és a fiatalokra Dr. Koltay András a Médiatanács.
Fiatalok motiválása a véleményformáló diáksajtósok bevonásával
HÁLÓZATI TANULÁS Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon TÁMOP nyitókonferencia EGER, szeptember 3.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A TAMOP projektek az világhálón. Miről lesz szó ? A kommunikációs terv és arculat A meglévő honlapok vizsgálata domain használat arculat tartalom.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Kapcsolataim a neten. Bemutatkozás a virtuális világban – magunkról a Facebook-on.
#hunmoot2014 Csicseregjünk ;-).
A N emzetközi Gy ermekmentő Sz olgálat Magyar Egyesület pápai számítógépes klubjának Safer Internet tevékenysége és megvalósulási formái Készítette: Nagy.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
E-Learning, E-Kereskedelem, és E-Gazdaság fejlődései
Hajós Katalin Budapest, június 5.
A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.
ADATVÉDELEM, ADATBIZTONSÁG Készítette: Horváth Tünde.
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
Tanév előkészítő fórum szeptember Bedőné Fatér Tímea Szakmai blog: Magyartanítást.
– Letölthető változat –
Digitális világ Online márkaépítés Kereskedelmi márkák és Nem kereskedelmi márkák Az óra célja: megérteni, hogyan segítik a honlapok a márkák ismertségét.
Digitális világ Rólunk a világnak Írjunk blogot!
Online közösségek pedagógusoknak
„Megbízható segítség a vállalkozóknak”
Hogyan előzz be kisvállalkozóként
Előadás másolata:

Digitális világ – interaktív táblán Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra Nemzetközi konferencia 2012. szeptember 25-26., Budapest, MTA Kőrösné dr. Mikis Márta korosmarta@gmail.com Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete (ISZE)

Előzmény: Médiatudor program, www.mediatudor.hu A 9-16 évesek 42%-ának saját számítógépe van, 24%-uk mobiltelefonon internetezik (NMHH EU Kids Online 2011 kutatása) ÚJ: Digitális világ oktatási program, 9-11 évesek számára www.digitalisvilag.hu

Cél: a médiaértés megalapozása, készségek-képességek fejlesztése, amellyel a tanulók képesek a hatékony, értő médiahasználatra, kritikusan kezelni, elemezni a digitális média által közvetített üzeneteket, biztonságosan eligazodni az internet világában, értelmesen használni az új, kommunikációs technikákat, új, kreatív tartalmakat létrehozni, felismerni és kezelni a kockázatokat és veszélyeket, megvédeni magukat a káros vagy sértő médiatartalmaktól. (NAT-kompatibilis: http://www.kormany.hu/download/c/c3/90000/MK_12_066_NAT.pdf)

Tanári kézikönyv: tanmenet és óravázlatok foglalkozásonként, segédanyagokkal, letölthető és szabadon alakítható tanári PowerPoint prezentációk interaktív tábla-oldalak online gyakorlatok/játékok tanulóknak nyomtatható feladatlapok digitális reklámok valós példái (szponzorok) kislexikon szülői tájékoztató

14 foglalkozás: Irány a világháló! Hogyan lehetünk biztonságban az interneten? Mindent rólad - személyes adatok Mobilfónia 1. Mobilfónia 2. A hirdetések világa (Mi a reklám?) Találd meg a reklámot! Mit rejt egy digitális reklám? Online márkaépítés (Kereskedelmi márkák) Online márkaépítés (Nem kereskedelmi márkák) A célcsoport Tervezzünk bannert! Kapcsolataim a neten. Írjunk blogot! Hogyan lehet a honlapokkal pénzt keresni?

Tanári útmutató leckénként

Tanulói munkalapok: online és nyomtatható

Tanári prezentációk A diákok kisebb csoportokban fedezzék fel a kiválasztott honlapot. Kérje meg őket, hogy először csak a nyitóoldalt figyeljék meg. Segítsen a gyerekeknek beazonosítani a jótékonysági célt és a más oldalakra mutató hivatkozásokat. A további vitát segítő kérdéseket a tanári útmutatóban találja.

Internet-biztonság Veszélyek és védekezés Youtube, Facebook 1x1 Sütik Közösségi oldalak, blogok Játékok

Edzőcipőhöz: kép, elnevezés, szlogen, reklámszöveg... Tervezzünk bannert! Edzőcipőhöz: kép, elnevezés, szlogen, reklámszöveg...

Valóságos és virtuális kapcsolatok Gyűjtsétek össze néhány rokonotok, barátotok, ismerősötök nevét és helyezzétek el őket a 13.1 feladatlap megfelelő rovataiba! Beszéljük meg a diákokkal, mi a különbség a különböző kapcsolatok között! (Családtagok, rokonok, barátok, ismerősök, barátok barátai). (A képek forrása: www.publicdomainpictures.net)

1. gyakorlat - Készíts virtuális névjegyet! Saját magadról vagy társadról… - páros munkával A diákok készítsenek magukról/vagy párjukról vicces névjegyet! (Név, becenév, kép, hobbi stb. feltüntetésével) Pl. vicces névjegy becenév, kép, hobbi stb. feltüntetésével

Közösségi oldalak, blogok, osztályblog Tartalmat a blogba! Miről írjunk?

Online játékok

Hirdetések - célcsoportok

3. gyakorlat Tervezz reklámot egy célcsoportnak!                                             A kártyák letölthetőek: Képek Formák Csoportok Szlogenek A TEJ HIRDETÉSE - innen letölthetőek az ötletek A letöltött kártyák (képek, formák, célcsoportok, szlogenek) használatához a tanulókat kis csoportokra kell osztani, és egy-egy célközönséget kiosztani nekik. Magyarázza el, hogy mindegyik csoport egy digitális reklámot tervez a formátum, kép, szlogen és reklámszöveg kiválasztásával. Mindannyian egy tejtermelő vállalatnak fognak dolgozni, a TEJ népszerűsítése érdekében. A csoportok megtervezik a maguk TEJ hirdetését a megadott célcsoport számára vonzó formátum, arculat, szlogen és reklámszöveg kiválasztásával.

Köszönöm a figyelmet! www.digitalisvilag.hu