AZ ÁRUK ELADÓTÉRI ELHELYEZÉSÉNEK SZEMPONTJAI ÉS SZABÁLYAI.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

Módszertan Concordia Discors kutatás keretében •2011 nyarán részt nem vevő megfigyelések •Interjúk Egyetemi terepmunka keretében •Részt vevő megfigyelések.
A Lean stratégia gyakorlati megvalósítása
Vatera-forintok a kalapács alatt Gerő Viktor. A vatera marketing céljai - Minél több vevő (több felhasználó) ‏ - Minél többször (gyakoribb tranzakció)‏
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
Teszt Eladási hely.
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Eladásösztönzés (Sales promotion)
Fogalmak  Az elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) nem más, mint az árucikkek interneten való reklámozása, eladása, vásárlása, illetve cseréje.
Az üzleti terv.
Kereskedelem Szakmacsoport
Versenyelemzés 8.fejezet.
A verseny - a piac alkotója
A piac Szakiskola.
Fogalma, összefüggések
1. Árfeltüntetés alapvető szabályai
Hogyan gondolkodjunk az árakról Állnak a falak… BUDAPEST május 22.
A logisztikai rendszer részei
Kategóriamenedzsment
Kereskedelem Szakmacsoport
Értékesítési tréning ésPAI+. Bárcsak...!... több információt kapnék a termékek elérhetőségéről!... mindig pontos információm lenne a rendelésem összértékéről!...
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
Piackutatás.
Logisztika 6.előadás.
10. Készletrendszer.
Hálózat fejlesztés.
A kiskereskedelmi árusítás légköre Birtalan Ágota SPMKM.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
E-beszerzés Bravo csoport.
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
A CRM rendszerek sikeresen gyűjtik az adatokat, a DM rendszer pedig biztosítja azt, hogy a vállalatok ne csak tudjanak az ügyfelekről, hanem meg is értsék.
Kaliforniai paprika árváltozásának okai Készítette: Dér András.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
Készítette: Veres Anita & Fülöp Szabina
Értékesítéspolitika Tevékenység Szervezet Kereskedelem:
Marketing mix.
A marketing piac tartalma
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Tárolási módok, az áruk tárolására szolgáló berendezések, eszközök
Bauer András - Berács József:
Kereskedelmi levelezés
Hiszünk minden egyes ügyfél fontosságában. Minden egyes vásárlásuk, látogatásuk fontosságában. Annak részleteiben, ahogyan Ők ezt megélik. Kiváló ügyfélkiszolgálás.
A kondicionális törvényei
A piackutatás alapjai E-Learning.
2014. augusztus 20. Új kialakítási koncepció augusztus 20.2 A postabolt elhelyezésével és belső elrendezésével kapcsolatos levárások Egyfelől legyen.
A kereskedelmi vagyonvédelem aktuális kihívásai OKSZ-OKÉ OKSZ-OKÉ
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?
Szellemi alkotások és a versenyjog évi LVII. Új törvény (Versenytörvény), amely január 1-jén lépett hatályba évi LVII. Új törvény (Versenytörvény),
Az ISO 9001:2008 MinőségIrányítási Rendszer (MIR) dokumentumai A dokumentáció lehet bármilyen alakú vagy típusú adathordozón.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
Budapest, Elmúlt-e a CRM láz? FARKAS TIBOR
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
az Akasztói Szikiponty
Az üzletek operatív működtetése
Kategóriamenedzsment
AZ ÜZLET KIALAKÍTÁSA.
Pogány András stratégiai igazgató
Innováció, vagyis kitörés a Minden- napokból.
11. tétel.
A kereskedelem alakulása
FÜGG: AZ ÁRU JELLEGÉTŐL, ÉRTÉKESÍTÉSI MÓDTÓL
Marketing I. VIII. előadás Értékesítéspolitika
Üzleti terv bemutatása
Értékesítés, kereskedelem
Nemzeti Élelmiszer Nyomon Követési Platform
A marketinginformációs rendszer
Velünk élő középkor Forrás:
Előadás másolata:

AZ ÁRUK ELADÓTÉRI ELHELYEZÉSÉNEK SZEMPONTJAI ÉS SZABÁLYAI

Áruk kihelyezésére vonatkozó szabályok Egyetemes szabály, hogy az eladótérben a teljes választékot be kell mutatni. Az árukat úgy kell kihelyezni, hogy az a vevők számára könnyen elérhető legyen. A cél első sorban a kényelmes vásárlási lehetőség megteremtése legyen. A berendezések között elegendő helyet kell hagyni, nehogy leverjék az árukat.

Az áruk eladótéri elhelyezésére szolgáló berendezések Az alkalmazott eladótéri berendezések függnek: Az alkalmazott értékesítési módtól Az értékesítendő árucikk jellegétől Az üzlet elhelyezkedésétől, vevőköre igényétől

Kihelyezés Elsődleges kihelyezés: a kialkudott polc, ahol az árunak törzshelye van. Egyfajta feltételes reflex kialakítására törekszenek, hogy a vevő mindig a polcrendszernek ugyanazon a részén, ugyanazon a helyen találja meg a márkát. Másodkihelyezésnek: az összes többi, a törzshelytől eltérő kihelyezési lehetőségeket nevezik. Ebben az esetben a termékeket a gondolavégekre, az értékesítési út egyéb helyeire vagy kosarakba, bemutatóasztalokra teszik

A polctükör Adott termékkategóriát tartalmazó polc részletes feltöltési terve, mely tartalmazza, hogy melyik polcra, milyen terméket, és abból hány egységet kell kihelyezni. A polctükröt ma már fejlett számítógépes szoftverekkel kalkulálják, olyan adatokból mint: Előző negyedév eladási adatai Piackutató cégek országos felmérései Észlelhető trendek Üzlettípus/méret Polcméret

A polctükör

Vásárlói út elemzése Rendszerint az óramutató járásával ellentétesen járják be az üzleteket. Szívesebben haladnak a falak mentén és legtöbbször kikerülik a belső részeket, a középen elhelyezett polcokat és tárolókat, valamint a sarkokat. Figyelmük erősebb a jobb oldalon elhelyezett termékeknél. Inkább horizontálisan, mint vertikálisan szemlélik a polcok választékát (szemmagasság). Gyorsabban haladnak az üzletbe való be- és kilépéskor, mint a vásárlásuk középső szakaszán.

Áru elhelyezés különleges szempontjai. Vagyonvédelmi szempontok: nagy értékű, kisebb terjedelmű árukat elzárva, például vitrinben, a könnyen eltulajdonítható árukat a pénztárhoz közel

Az áru minőségének védelme: biztosítani kell az áru jellegének megfelelő környezetet, ügyelni kell a megfelelő áruszomszédságra

Munkaszervezési és vevőkényelmi szempontok: nehézárukat és a gyorsan fogyó árukat a raktárhoz közel, a nehézárukat alsó polcra, könnyű hozzáférhetőséget biztosítani, az áru nem dekoráció, a bejárathoz közel válogatást igénylő árukat ne helyezzünk

Vagyonvédelem