A LOGISZTIKAI RENDSZEREK MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szabványosítás és a szabvány fogalma, feladata
Advertisements

A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
Dokumentáció dr. Gál Lívia.
Minőségbiztosítási ismeretek
Polónyi István Minőségmenedzsment 1..
Stratégia és minőségügy KERESSÜK MEG A MINŐSÉG 3 LEGJOBB SZINONÍMÁJÁT!
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
Validálás & verifikálás
Dr. Kollár Gábor vezető auditor Det Norske Veritas Magyarország
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Minőségmenedzsment.
MinőségIrányítási Rendszer (MIR) elektronikus dokumentációjához
Minőségirányítás a felsőoktatásban
1. Bevezetés 1.1. Alapfogalmak
A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK AUDITÁLÁSA
HACCP-előírások, alapvető higiéniai követelmények a vendéglátó üzletekben. Szoboszlai Gyula.
MINŐSÉGMENEDZSMENT Értékteremtő folyamatok menedzsmentje - IX. előadás
HACCP az élelmiszer-higiéniában
Minőségbiztosítás és tanúsítás
Előnyök és alkalmazási területek
BEVEZETÉS Szellőné Fábián Mária.
A humánerőforrás kérdései, változások menedzselése
Felelősség, termékfelelősség
INFORMATIKA E-management E-business E-gyártás. Információ alapú gazdálkodás E-management E-business E-gyártás – E-minőségirányítás.
Gyógyszerek minőségbiztosítása GMP alapelvek
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009
Minőségügy a gyógyszerészetben Zelkó Romána Egyetemi Gyógyszertár Gyógyszerügyi Szervezési Intézet.
Ellenőrzés, visszacsatolás
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZER
Temelésmenedzsment Production Management VI. előadás Minőségbiztosítás.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
7. hét: Az EN ISO 14001:2005 KIR szabvány
Vállalkozásgazdaságtan 8. Előadás
3.2. A program készítés folyamata Adatelemzés, adatszerkezetek felépítése Típus, változó, konstans fogalma, szerepe, deklarációja.
BEVEZETÉS Szellőné Fábián Mária. A minőség fogalma, értelmezése 1. Az értelmező kéziszótár szerint a minőség filozófiai értelemben a dolgok lényegét je-
© Veress, Záró konferencia június „Partnerközpontú önértékelési modell a foi humánerőforrásainak fejlesztéséért” Eredmények az EU ajánlások.
A MINŐSÉG ÉRTELMEZÉSÉNEK ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK FEJLŐDÉSE
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
ELEKTRONIKUS DOKUMENTÁCIÓ KEZELÉS A MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSBAN ELEKTRONIKUS DOKUMENTÁCIÓ KEZELÉS A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSBAN A MINŐSÉG egy termék vagy szolgáltatás.
BMF BGK AGI GGYT1 Minőségbiztosítás NB-II. Előadás 6. (2008) Crosby: A minőség nem „melléknév”, hanem főnév. A minőség nem „jóságot” jelent, hanem azt,
Minőségbiztosítási ismeretek
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
Megbízhatóság és biztonság tervezése
A MUNKAKÖRI LEÍRÁS.
Készítette: Májer Dávid
ELEKTRONIKUS DOKUMENTÁCIÓ KEZELÉS A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSBAN
HACCP rendszer.
ELEKTRONIKUS DOKUMENTÁCIÓ KEZELÉS A MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSBAN ELEKTRONIKUS DOKUMENTÁCIÓ KEZELÉS A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSBAN A MINŐSÉG egy termék vagy szolgáltatás.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. előadás
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁS ALAPJAI. A minőségirányítás fogalma: A minőségirányítás összehangolt tevékenységek összessége egy szervezet (pl. gyár, kórház, iskola.
ELEKTRONIKUS DOKUMENTÁCIÓ KEZELÉS A MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSBAN ELEKTRONIKUS DOKUMENTÁCIÓ KEZELÉS A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSBAN A MINŐSÉG egy termék vagy szolgáltatás.
Minőségirányítás és Akkreditáció Bőhm Zoltán Budapest,
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
ELEKTRONIKUS DOKUMENTÁCIÓ KEZELÉS A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSBAN
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
MINŐSÉG BS 4778 "Egy termék vagy szolgáltatás jellemzőinek és sajátosságainak összessége, amelyek együttesen egy adott szükséglet kielégítésére képesek".
Hiba, hibajavítás, tévedések kezelése
Minőségbiztosítás.
Minőségbiztosítás.
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 3
ELEKTRONIKUS DOKUMENTÁCIÓ KEZELÉS A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSBAN
ELEKTRONIKUS DOKUMENTÁCIÓ KEZELÉS A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSBAN
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

A LOGISZTIKAI RENDSZEREK MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA MINŐSÉGÜGYI ALAPFOGALMAK: Minőség: A minőség a a termék vagy szolgáltatás olyan tulajdonságainak és jellemzőinek összessége, amely alkalmassá teszi adott vagy elvárható igények kielégítésére. Minőségbiztosítás. A minőségbiztosítás mindazon tervezetek és rendszeres tevékenységek összessége, amelyek megfelelő garanciát adnak arra, hogy valamely termék vagy szolgáltatás a megadott minőségi követelményeket kielégítse. Minőség szabályozási rendszer: Mindazon tevékenységek összessége , amelyek az adott szükségleteket kielégítő termék, vagy szolgáltatás minőségét fenntartják. Minőségpolitika: A vállalatnak a minőségre vonatkozó általános szándéka és irányvonala, amelyet a vállalatvezetés hivatalosan kinyilvánít. Minőség audit: ( belső- külső) A minőségügyi előírások betartásának rendszeres és független felülvizsgálata, javító ill. helyesbítő intézkedések megfogalmazása.

A MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS FOLYAMATA VÉGREHAJTÁS UTASÍTÁSOK STANDARDOK BIZONYLAT KÉSZÍTÉS ELLENŐRZÉS, STANDARDOK FEJLESZTÉSE

MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS CÉLJA, LÉNYEGE, ALAPELVEK, RÖVID TÖRTÉNETE Célja: A hibák korai fázisában való megismerése, megelőzése. Lényege: Annak a valószínűségét kell minimalizálni, hogy a hiba előfordulhasson. Alapelvek: Nem a hibásat kell üldözni, hanem a hibát ! Önátvételi rendszer! ( Add a neved a munkádhoz! ) Hiba megelőzés! ( Passzív ellenőrzés - aktív cselekvő minőség ellenőrzés ) Szakítani kell a régi gyakorlattal ! Szigorú tűrések > Laza betartása Reális tűrések > Szigorú betartása ! Annyira kell a munkát szabályozni, hogy ne lehessen kétféleképpen csinálni ! Munkaköri leírás olyan legyen, hogy bárki laikus, pontosan tudja a feladatát elvégezni ! Jóváhagyott érvényes dokumentációk Minőségbiztosítás rövid története: 1900- 1925 USA , Taylor ki- és bemeneti minőség-ellenőrzés 1955- 1980 Japán, termék audit 1985- TQM Totál Quality Menagement, rendszeraudit, certifikálás