Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ELEKTRONIKUS DOKUMENTÁCIÓ KEZELÉS A MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSBAN ELEKTRONIKUS DOKUMENTÁCIÓ KEZELÉS A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSBAN A MINŐSÉG egy termék vagy szolgáltatás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ELEKTRONIKUS DOKUMENTÁCIÓ KEZELÉS A MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSBAN ELEKTRONIKUS DOKUMENTÁCIÓ KEZELÉS A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSBAN A MINŐSÉG egy termék vagy szolgáltatás."— Előadás másolata:

1 ELEKTRONIKUS DOKUMENTÁCIÓ KEZELÉS A MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSBAN ELEKTRONIKUS DOKUMENTÁCIÓ KEZELÉS A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSBAN A MINŐSÉG egy termék vagy szolgáltatás azon jellemzőinek összessége, amelyek befolyásolják képességét, hogy meghatározott és elvárt igényeket kielégítsen. A MINŐSÉGSZABÁLYOZÁS azokat az operatív eszközöket jelenti, amelyek a minőségi követelmények teljesítését biztosítják. A MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS célja az, hogy a szerződés szerinti minőség megvalósulása iránt bizalmat keltsen a rendszeren belül és a külső partnerekben. MINŐSÉGIRÁNYÍTÁS = MINŐSÉGSZABÁLYOZÁS + MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS

2 Miért van szükség a MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREKRE? A tendereken való részvétel előfeltétele az esetek többségében (nem véletlenül!) a tanúsított MIR léte. Másképpen “megfulladunk” a papírokban… Miért kell a dokumentációt elektronikusan kezelni?

3 Valamilyen szinten mindnél fontos az azonosíthatóság és nyomonkövethetőség Különböző minőségügyi rendszerek: ISO 9001 (Minőségirányítási Rendszer: MIR) ISO 14001 (Környezetirányítási Rendszer: KIR) HACCP (Élelmiszerbiztonsági Rendszer) BRC IFS EUREPGAP ISO 22000 (Integrált MIR + HACCP) GMP (Good Manufacturing Practice) TQM (Total Quality Management) Alap: HACCP + nyomonkövethetőség, MIR + KIR elemek

4 Már az ISO 9001:2000 szabvány a „Minőségbiztosítás” kategória helyett a „Minőségirányítás” fogalmat használta, ezzel is kiemelve a benne támogatott folyamatszemléletet, amelynek legfontosabb Input / Output elemeiként a vevői követelményeket ill. a vevői megelégedettséget jelöli meg. Változások az ISO 9001:2008 szabványban Az ISO szabványokat minden 5. évben felülvizsgálják. A felülvizsgálat lehetséges eredményei: megtartás, visszavonás, módosítás, felülbírálat Az ISO 9000-es család 2005-ös felülvizsgálatánál csak a szakszótárban történt néhány kisebb változtatás. A célok közt általában szerepel, hogy a rendszerdokumentáció változtatásai legyenek kisebbek, mint az auditálási módszerek változtatásai. Az ISO 9001:2008 szabványban az értelmezés középpontja a termék megfelelése a követelményeknek, míg korábban a termék minősége volt a fókuszban És mikor jelenik meg végül az ISO 9001:2015 szabvány?

5 Mit láthatunk a www.iso.org honlapon? Az előző ISO 9001 szabvány szerint kiadott tanúsítványok az új ISO 9001 szabvány kiadását követő 24 hónapig maradnak érvényesek. Egy évvel az új szabvány megjelenése után csak ezen szabvány szerinti tanúsítványt lehet kiadni.

6 Az egy beszámolón a maximálisan szerezhető 35 pontból legalább 12 pont megszerzése, és (B 1 +B 2 )>=28 A négy, alapösszegében max. 16 pontos HF eredményt az S szorzóval figyelembe véve legalább 10 pont megszerzése. A két témakörhöz tartozó 2-2 HF megoldás pontösszegeit egy-egy, az adott témaközhöz tartozó beszámoló eredményétől függő S szorzóval megszorozva vesszük figyelembe. (Ha B i ≥12 akkor S i =1+sign(B i -14)*[(B i -14)/21] 2 egyébként S i =0) Követelmények: Tematika és követelmények Jegyekhez ponthatárok: Jegy: 5 4 3 2 (pontok) min 90 72 55 40 Adatbázisok Adatgyűjtés Rendszer (MK) dokumentáció

7 Ha a dokumentumok egy szintjén változtatás történik, a kapcsolatok szerinti változtatásokat minden szinten végre kell hajtani! Példa egy oktatási rendszerből: A Minőségügyi rendszer pl. egy laboros tárgy oktatására készült… A rendszer folyamatai (eljárásai) az egyes kurzus-típusok A munkautasítások az egyes laborok szerveren levő feladatlapjai A feljegyzések órai jegyzetek, programok, zh-eredmények… Alapfogalmak (1)

8 AZ IPARI TERMELÉS CÉLJA / ADATAI: Lehető legkisebb költség Értékarányos minőség „Időben állandó” minőség Termék PARAMÉTEREINEK meghatározása és standardizálás SPECIFIKÁCIÓKMinőségi szavatosság tápérték érzékszervi jellemzők kémiai ~ mikrobiológiai ~ Logisztikai gyűjtő csomagolás palettázás címkézés belső szavatosság Technológiai keverési méret gyártó sor csomagolás komponens szám ütemszám Pénzügyi alapanyag árak előállítási ktsg. transzfer ár (pl. egy levespor, amit egy multinacionális cég gyárt) Maklári Zsófia összeállítása

9 Paraméterek Terméket jellemziGyártást jellemzi Specifikáció, amely a gyártási helytől függetlenül mindig igaz kell, hogy legyen a termékre. Az adott üzem technológiai utasításait és egyéb gyártási előírásait tartalmazza. Nem feltétlenül csak egy termékre jellemző. tárolása InterSpec = Intercompany Specifications SAP = Systems, Applications and Products tárolása helyi (Access) adatbázisban Maklári Zsófia összeállítása

10 RM 1 RM 3 RM 2 RM 6 RM 5 RM 7 RM 8 RM 4 RM 9 RM 10 RM 12 RM 11 MIX 1 MIX 2 MIX 4 MIX 3 Consumer Unit Content Consumer Unit Trading Unit Distribution Unit PM 1 PM 2 PM 3 PM 4 PM 5 InterSpec: Komponens arányok Tápérték Elkészítés Érzékszervi jell. Törvényi előírások Allergének Árak Belső szav.idő SAP: Töltősúlyok EAN kódok Csomagolási egységek Késztermék ár Routing Szavatossági idő Receptek Maklári Zsófia összeállítása

11 MS Access = Windows alatt futó relációs adatbázis- kezelő alkalmazás Adatbázis = egymással kapcsolatba hozható adatállományok összessége (Pl. hallgatói adatbázis: Neptun) Relációs adatbázis = a különböző jellegű, de mégis egymással kapcsolatba hozható adathalmazokat “önállóan” tároljuk, közöttük egy azonos adatot tartalmazó “mező” tartja a kapcsolatot (Pl. Neptun-kód, tantárgy-kód) Az adatok “rekord”-jaiból épülnek fel az adat-”Táblák”. A “Lekérdezések”-kel válogatjuk adatainkat a megfelelő “Szempont”-ok szerint. A szempontok megfogalmazására szolgál az SQL (Structured Query Language) nyelv. Az “Űrlap”-ok megkönnyítik az adatbevitelt, a “Jelentés”-ek megjelenítik adatainkat. Alapfogalmak (2)

12 Access - rekord, tábla, lekérdezés Az OKTAT tábla rekordjai Az OKTAT tábla két lekérdezése A 2. és 3. csoport azon tagjai, akik a 3. oktatáson részt vettek Azok a munkatársak, akik az első két oktatáson részt vettek


Letölteni ppt "ELEKTRONIKUS DOKUMENTÁCIÓ KEZELÉS A MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSBAN ELEKTRONIKUS DOKUMENTÁCIÓ KEZELÉS A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSBAN A MINŐSÉG egy termék vagy szolgáltatás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések