Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető 2008. november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
2008. november 26. Gáti József Pályakövetés intézmény- vezetői szemmel Gáti József.
Advertisements

A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Vezetéstudományi Intézet Vezetés és szervezés tanszék 1093 Budapest, Fővám tér 8.; 1828 Budapest, Pf Tel.: (1) , (1) ; fax: (1)
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
Felsőoktatási Fejlesztési Tájékoztató Konferencia Budapest, április 16. Intézményi Diplomás Pályakövetési Rendszer.
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP és TÁMOP kapcsolata november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs.
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
A pályakövetés nemzetközi trendjei – hol tartunk most? TÁMOP projekt második szakasz - Nyitókonferencia október 18. Veroszta Zsuzsanna Educatio.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
‘rEUsearch’ Az Európai Unióhoz való csatlakozás hatásai a határon átnyúló kapcsolatokra, agráriumra és kereskedelemre – kutatási projekt (HURO/0801/075)
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
Educatio Kht. - Országos Felsőoktatási Információs KözpontKözponti Diplomás Pályakövető Rendszer Kerekes Gábor április 16.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Agria Media Eger, október
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
2004. január 27. Felmérések felhasználása, kapcsolatrendszere Szabó Imre BME Diákközpont igazgató.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
A diplomás pályakövetés egyes jogi aspektusai Dr. Görög Márta, SZTE ÁJTK egyetemi docens Szeged, április 29.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
A pályakövetés informatikai támogatása: online felmérések és adattárak létrehozása Fodor Szabolcs felsőoktatási referens, elemző EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) - intézményi interfész adattartalom validálás március 18.
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az adatküldés aktuális kérdései szeptember 14. Fejérvári Bence.
Sajtótájékoztató Nyilvánosak a diplomás pályakövetési eredmények a portálon Educatio Nonprofit Kft. Budapest, október 14.
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
Kezdő jogászok a munkaerő-piacon Szép Károly projektvezető Budapest, November 26. Diplomaszerzés és pályakövetés Szakmai nap I.
A DPR portál bemutatása Pioker Zoltán Bence november 18.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
A ZMNE költséghatékony Vezetői Információs Rendszerének bemutatása Kis Ferenc Veloxnet Kft.
Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés a Budapesti Corvinus Egyetemen Andrási Monika.
Széchenyi István Egyetem, Győr
DPR 2011 – országos eredmények „Pályakövetés, döntéstámogatás, hallgatói szolgáltatások fejlesztése a felsőoktatásban – eredmények és további tervek „
Adatintegráció, adatok felhasználása Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / )
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor április 10. Stratégiai tervek.
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása: INNOVÁCIÓ vagy IRRITÁCIÓ? Volume 2 Andrási Monika – Majó Zoltán 2009.
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
Központi és az intézményi vezetői információs rendszerek kapcsolata Csulyák Gábor Informatikai Igazgató Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató június 10. TÁMOP
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
Educatio Kht. (OFIK) Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése (TÁMOP ) - Központi Diplomás Pályakövető Rendszer- Kerekes Gábor, ügyvezető.
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Előadás másolata:

Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés

Központi és intézményi program TÁMOP Központi DPR TÁMOP Intézményi DPR az intézményi fejlesztések előkészítése, szakmai támogatása központi szolgáltatások: adatgyűjtés, aggregálás, disszemináció Educatio Kht. (kiemelt program) 0,58 Mrd Ft május 15. (2009. március) intézményi fejlesztések: módszertan, szervezeti háttér, nyilvánosság felsőoktatási intézmények (nyílt pályázat) 4 Mrd (15 Mrd) december

TÁMOP DPR Központi DPR „erősség”: módszertan kidolgozás, központi adatbázisok, disszemináció Intézményi DPR „erősség”: kapcsolat a hallgatókkal, intézményi visszacsatolás, marketing Központi DPR ≠ központi pályakövetéses kutatás Cél: központi szolgáltatások, az intézmények „helyzetbe hozása”, központi támogatása, információk az államigazgatásnak

Általános, strukturális: képzési kínálat és munkaerő-piaci igények: kevés az információáramlás, nincs visszacsatolási mechanizmus a pályaorientációhoz; Hazai helyzet, gyengeségek: kevés jó intézményi DPR-alumni gyakorlat: nincs központi szakmai (módszertani) és anyagi támogatás végzettek együttműködési (válaszadási ) hajlandósága gyenge (intézményi kötődés) nincs informatikai háttere, ami más rendszerekkel (tanulm.-i nyilv. rendsz., FIR, AVIR) integrálható DPR fejlesztés indokoltsága

Pályakövetés Külső és belső kényszerek Belső „kényszerek” (intézményi érdekek): képzés-, szolgáltatásfejlesztés: munkaerő-piaci visszacsatolás marketing: versenyelőny, a felvételi versenyben minőségbiztosítás része pályaorientációhoz információ („mit ér a diploma?”) alumni programok, munkaerő-piaci kapcsolatok (szponzorációs lehetőségek később); végzettek: mesterképzés hallgatói bázisa Külső kényszerek: Ftv. 34. § (6): „A felsőoktatási intézmények ellátják a pályakövetés feladatait, amelynek keretében figyelemmel kísérik azoknak a munkaerő-piaci helyzetét, akik náluk szereztek bizonyítványt, oklevelet.” MAB intézményi akkreditáció 3 éves finanszírozási szerződés külső pályázati források: ROP, TÁMOP

1.Hatékony és fenntartható intézményi pályakövetés komplex modelljének kidolgozása és nyomon követése. 2. Adatok összegzését támogató központi rendszer és szolgáltatások kialakítása: -központi DPR adattár -módszertani segítség, tudástár -tájékoztatás, portál Központi DPR célja

1. Intézményi modell Szakmailag megalapozott és fenntartható DPR modell (TÁMOP 4.1.1) Módszertan hallgatói motivációs vizsgálat, Végzettek pályakövetése, kompetencia, ill. munkaerő-piaci kutatások Intézményi háttér szervezeti keretek, szabályozási környezet, minőségbiztosítás, informatika, fenntarthatóság, jogi-adatvédelmi háttér Kommunikáció belső és külső, formái, központi adatszolgáltatás

Igényfelmérő „road-show” Hazai gyakorlatok Nemzetközi gyakorlatok (OECD országok) Nemzetközi és hazai szakirodalom Helyzetfeltárás Empirikus kutatások 2. Nagymintás: végzettek, motivációs Intézményi DPR modell kidolgozás Kézikönyv, folyamatszabályozás TÁMOP (intézményi PÁLYÁZAT követelmény spec. tudástár - web jó gyakorlatok esettanulmányok konferencia DPR füzetek Intézményi DPR monitoring képzés, help-desk Intézményi fejlesztések szakmai támogatása monitoring, értékelés V XI IV X II V EGYSÉGES MÓDSZERTAN ALAPJÁN KÉSZÜLŐ („AUDITÁLT”) INTÉZMÉNYI DPR Központi DPR: egységes módszertan az intézményi modellekhez 1. Intézményi DPR modell kidolgozása Empirikus kutatások 1. (fókuszcs., pilot- regionális)-

DPR adattár Aggregált, anonim statisztikai adatok Végzés helye: -intézmény -kar -szak Pályakövetési adatok: -munkahely ágazata -munkahely nagysága -munkahely régiója -munkakör -kereset -munkanélküliség aránya Rektorok, dékánok, tanulmányi, gazdasági vezetők Szakértők, elemzők OKM, ágazati szereplők Felvételizők, hallgatók, végzettek OH-Edu. adatbázisok FIR, EUROPASS Központi adatbázisok AFSZ, APEH (OEP), DHK Munkaerő-piaci szereplők Intézményre, karra, szakra vonatkozó elhelyezkedési statisztikák Vezetői jelentések Mutatószám Rendszer (AVIR) Elemzések Tájékoztatás web-en Adatok összegzését támogató központi rendszer és szolgáltatások 2. Központi DPR adattár

Adatbázisok integrációja TANULMÁNYI NYILVÁNTARTÁSOK MUNKAÜGYI NYILVÁNTARTÁSOK (aggregált, anonim adatok) DPR

(eddig 17, döntően OECD ország tapasztalatainak vizsgálata) intézményi kezdeményezés vs. állami szerepvállalás, katalizátor szerep központi, országos rendszerek év, nincsenek intézményi DPR-ek alapján munkaerő- piaci beválás rangsorok felhasználása (funkciók): szereplők tájékoztatása, pályaorientáció, fejlesztés, marketing Nemzetközi gyakorlatok

(42 intézményben személyes látogatás, több mint 160 kar) Cél: igények, elvárások; kapcsolatépítés; szakértői erőforrás Kimenet: „DPR füzet”, Tapasztalatok: 80%-ban van DPR, „boom” 2005 ROP pályázat mit vizsgálnak: nem csak munkaerő-piaci sikeresség, hanem „szubjektív”, intézményi szempontok, elégedettség integrációs szindrómák; spontán alulról jövő kezdeményezés vs. integrált intézményesült formák, törvényi háttér minimális informatika, kevés információ kifelé aktív hallgatók megkeresése, alumni válaszadási arány %, válaszadók száma fő Hazai tapasztalatok

Fókuszcsoportok tapasztalatai Elhelyezkedés: középiskola – egyetem – munkahely: nem lineáris karrier utak, „bologna”!! a végzés után egy-két évvel már stabil munkaerő-piaci státus, „diplomás munkavállalói” identitás, a diploma szerepe egy-két év munkatapasztalat után erősödik fel – a fizetések és a munkavégzéshez szükséges kompetenciák terén is Kapcsolatok az intézménnyel Inkább informális – volt csoporttársakkal, tanárokkal, nem az intézménnyel a kapcsolat kialakítását a tanulmányi évek alatt kell kezdeni, „ki kell alakítani a jó belső kommunikációt, megteremteni a közösségi érzést, az egyetemi identitást”

Új szolgáltatás: DPR TUDÁSTÁR Magyar és nemzetközi szakirodalom Folyamatosan bővül „Nyílt”, közös fejlesztésű tudástár Szakirodalmi jegyzék bibliográfiai adatok Internetes elérés Alumni-rendszerek bemutatása (Szolgáltatások)

Kapcsolatfelvétel: DPR: További információk: KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!