Jelentkezési Tendenciák Kutatás —Műhelykonferencia Budapest, 2010. június 16. Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon 2000-2010.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az új felsőoktatási törvény koncepciója Mi várható a felsőoktatásban
Advertisements

A magyar felsőoktatás.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Frissdiplomások Szemerszki Marianna Tanulási utak és képzési tervek a felsőoktatásban.
„Bérek, adók és transzferek” szakmai konferencia
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2008 Dr. Manherz Károly felsőoktatási és tudományos szakállamtitkár Oktatási és Kulturális Minisztérium július.
ÉRETTSÉGI UTÁN TANÉV.
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
Felvételi tájékoztató 2011 Felvételi Felvételi tájékoztató 2011 A döntést segítő kiadványok •Felsőoktatási felvételi tájékoztató szeptemberben.
Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program Csatlakozás az Európai Felsőoktatási Térhez - Infrastruktúra-fejlesztési Program magántőke bevonásával.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
ÁTALAKULÓ FELSŐOKTATÁS Bevezetés a szociológiába WJLF ÁSZM I. évf. nappali tagozat.
A középfokú oktatás szerkezeti változásai és az érettségivel kilépők Imre Anna – Híves Tamás Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 2010 június.
OFIK Országos Felsőoktatási Információs Központ Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht. Kerekes Gábor 2007, Budapest.
„Alacsony státusú szakok” – Kísérlet a diplomák munkaerő-piaci értékkülönbségeinek alternatív magyarázatára Kiss László Projekt megnevezése: Felsőoktatási.
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
A bolognai folyamat és a felsőoktatási felvételi 2006 Előadó: Dr. Mang Béla felsőoktatási helyettes államtitkár.
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
Tanárképzés : modellváltás a Bologna folyamatban „Apu, hogy megy be?” (Egyszerű kérdések – világos válaszok kellenek.) Bazsa György az FTT elnöke OM, Budapest,
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Érettségi és felvételi tájékoztató november 12. Koncz Levente ”Olyan lesz a.
Pontszámítás BSc,osztatlan képzések és felsőfokú szakképzések esetén, 2011 Nagy Pontszámítási Nap Felvételi összpontszám ( pont): -Tanulmányi.
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
1 Előadó: Tóth Anikó (Szabad bölcsészet szak, II. évfolyam) Kommunikáció az egyetemen Kommunikáció az egyetemen A Kommunikáció az egyetemen c. kurzus Kommunikáció.
Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita
A JAPÁN FELSŐOKTATÁSI RENDSZER Paál Balázs
A felsőoktatási felvételi eljárás 2010 dr. Bakos Károly szakmai főtanácsadó OKM.
F ELVÉTELI T RENDEK PTE Oktatási Igazgatóság Lengvárszky Attila oktatási igazgató.
Felsőoktatási jelentkezés 2007 A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: OFIK felvi.hu Július 31.
Hallgatók karrierstratégiái és elhelyezkedési motivációi Fábri István vezető elemző Educatio Nonprofit Kft.- Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
Befolyásolhatták-e a jelentkezői döntéseket a felvételi rendszer és a képzési szerkezet változásai?  Képzési szerkezet  Felvételi követelmények  Állami.
Reál diplomával a munkaerőpiacon Diplomás kutatás 2010.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Vándorló diplomások, diplomáért vándorlók Frissdiplomások kötetbemutató Budapest, március 7. Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Szakképzési rendszer és munkaerő-piac Az állami felsőoktatási férőhely-allokáció hatékonysága a felsőfokú végzettségűek munkaerő-piaci helyzetének tükrében.
Alberti Réka Apró Zoltán Baranyi Zsuzsaanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Hallgatói kiválóság és intézményválasztási motivációk a hazai felsőoktatási felvételiknél Budapest, Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem október 28.
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
1 A paradigmaváltás lehetséges irányai a felsőfokú szakképzésben Prof. Dr. Roóz József Hajdúszoboszló, 2010.
A hazai szociális képzések helyzete a változó környezeti feltételek között „Jósolni bélből” TÁMOP /2-C Patyán László DE EK.
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Péter Katalin December 2. Aszód.  Hol dolgozik?  Hogyan?  Kikkel?  Milyen tevékenységeket végez?  Milyen eszközöket használ?  Mit szeret csinálni?
Gaál Zoltán MFRFK Budapest, szeptember 29..
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
Néhány szó az új felsőoktatási képzési rendszer bevezetéséről A Magyar Köztársaság Országgyűlése október 10-én elfogadta a felsőoktatásról szóló.
Statisztikák. TáTK-n végzettek munkaadó cégformája szerint (ELTE Diplomás pályakövetés adatai 2010)
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
Belépés a felsőoktatásba: nemzetközi tendenciák Jelentkezési tendenciák kutatás – műhelykonferencia június 16. Kasza Georgina.
A felsőoktatási expanzió befolyása a regionális munkaerőpiacra Sándor Mária 2013.
Felvételi információk KREáld a jöv ő d! 1. KRE képzései: - Alapképzés - Osztatlan képzés - Felsőoktatási szakképzés - Mesterképzés - Szakirányú továbbképzés.
TOVÁBBTANULÁSI SEGÉDANYAG MERRE TOVÁBB A KÖZÉPISKOLA UTÁN?
MI LESZ VELED, EGYETEM? Varga Júlia Az Oktatói Hálózat vitasorozata
Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2007 Dr. Hiller István oktatási és kulturális miniszter Oktatási és Kulturális Minisztérium július 26.
Felvételi 2004 Felsőoktatási felvételi A felsőoktatásba jelentkezők számának alakulása
Továbbtanulási kisokos Keresztféléves felvételi lépésről lépésre
A felsőoktatási felvételi eljárás
Varga Júlia MTA KRTK KTI
Merre tovább a középiskola után?
Előadás másolata:

Jelentkezési Tendenciák Kutatás —Műhelykonferencia Budapest, június 16. Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon között

Jelentkezők és felvettek száma (tavaszi, normál eljárás)

Jelentkezési tendenciák fontosabb periódusai 2000–2004: a hazai felsőoktatási expanzió jelentkezési csúcspontja 2005–2008: a jelentkezések folyamatos visszaesése a bolognai rendszerre történő átmenet időszakában 2009–2010: ismételt jelentkezői létszámnövekedés a bolognai rendszer első időszakában

A továbbtanulási tendenciákat meghatározó tényezők 1. demográfiai folyamatok 2. közoktatási rendszer strukturális változásai 3. felvételi feltételrendszere-felvételi eljárás változásai 4. felsőoktatási képzési szerkezet változásai 5. felsőoktatási intézményhálózat területi struktúrája

A továbbtanulási tendenciákat meghatározó tényezők 6. foglalkoztatási szerkezet és munkaerő-piaci folyamatok 7. foglalkozások társadalmi presztízse 8. szociális meghatározottságok és kulturális tőke 9. nemzetközi mobilitás 10. egyetemek, főiskolák presztízse

Közoktatási szerkezetváltás — Aki nem tanul tovább, az is továbbtanul… Mit tervez az érettségi után? (akik nem jelentkeztek felsőoktatási intézménybe, )

Érettségi utáni fontosabb karrier utak 1. Kilépés a munkaerőpiacra 2. Továbbtanulás egyetemen, főiskolán 3. Egyéb képzési utak: - szakmaszerzés (OKJ) a jelenlegi vagy egy másik középiskolában - felsőfokú szakképzés középiskolában - egyéb képzés - külföldi képzés

Felsőoktatási képzési szerkezet változása — Bologna Képzési forma/szintJelentkezőkön belüli arány (2004) Jelentkezőkön belüli arány (2008) Jelentkezőkön belüli arány (2010) Alap * - és osztatlan képzés 83,4%88,7%77,0% Kiegészítő alapképzés 5,1%0,2%- Diplomás képzés9,1%-- Felsőfokú szakképzés 2,4%5,1%5,8% Mesterképzés-6,0%17,2% Összesen100,0%

Diploma, továbbtanulás társadalmi presztízse — érvényesülés diplomával Mennyire szükséges a diploma általában az érvényesüléshez? (válaszok megoszlása az érettségiző középiskolások körében)

Diploma, továbbtanulás társadalmi presztízse — diplomások anyagi megbecsültsége Ma Magyarországon mennyit keresnek a diplomások azokhoz képest, akiknek nincs diplomájuk? (válaszok %-os megoszlása az érettségiző középiskolások körében)

A továbbtanulás iránya — képzésterületi preferenciák Jelentkezők száma a népszerűbb képzési területeken, (alap- és egységes osztatlan képzés, nappali munkarend, első helyes jel.)

Képzési terület 2010 %Fő Agrár4,53%3516 Bölcsészettudományi11,09%8611 Gazdaságtudományok21,09%16381 Informatika6,37%4947 Jogi és igazgatási7,81%6067 Műszaki15,09%11717 Művészet6,12%4756 Művészetközvetítési0,90%701 Nemzetvédelmi és katonai0,96%748 Orvos és egészségtudományi7,46%5798 Pedagógusképzés3,87%3003 Sporttudomány2,68%2081 Társadalomtudományi7,90%6138 Természettudomány4,13%3208 A továbbtanulás iránya — k épzésterületi preferenciák Jelentkezők száma képzési területenként, (alap- és egységes osztatlan képzés, nappali munkarend, első helyes jel.)

2010 után? Jelentkezők számának növekedése Jelentkezők számának csökkenése foglalkoztatási szerkezet és munkaerő-piaci folyamatok + foglalkozások társadalmi presztízse+ szociális meghatározottságok és kulturális tőke + — nemzetközi mobilitás+ — egyetemek, főiskolák presztízse+ —

2010 után? Jelentkezők számának növekedése Jelentkezők számának csökkenése demográfiai folyamatok —— közoktatási folyamatok + — felvételi feltételrendszere- felvételi eljárás változásai ?? felsőoktatási képzési szerkezet változásai + felsőoktatási intézményhálózat területi struktúrája + —

Köszönöm a figyelmet!