Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
DPR adatok megjeleníthetősége és tartalmi implementációja az AVIR-ban Ahmed Vivien controller, MISKOLCI EGYETEM AVIR-DPR workshop, július 4.
Advertisements

2008. november 26. Gáti József Pályakövetés intézmény- vezetői szemmel Gáti József.
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Vezetéstudományi Intézet Vezetés és szervezés tanszék 1093 Budapest, Fővám tér 8.; 1828 Budapest, Pf Tel.: (1) , (1) ; fax: (1)
Educatio Kht. Országos Felsőoktatási Információs Központ Felsőoktatási Felvételi 2008.
ÉRETTSÉGI UTÁN TANÉV.
Felsőoktatási Fejlesztési Tájékoztató Konferencia Budapest, április 16. Intézményi Diplomás Pályakövetési Rendszer.
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP és TÁMOP kapcsolata november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs.
DPR kommunikáció alapelvei
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
A pályakövetés nemzetközi trendjei – hol tartunk most? TÁMOP projekt második szakasz - Nyitókonferencia október 18. Veroszta Zsuzsanna Educatio.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Educatio Kht. - Országos Felsőoktatási Információs KözpontKözponti Diplomás Pályakövető Rendszer Kerekes Gábor április 16.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
2004. január 27. Felmérések felhasználása, kapcsolatrendszere Szabó Imre BME Diákközpont igazgató.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
A diplomás pályakövetés egyes jogi aspektusai Dr. Görög Márta, SZTE ÁJTK egyetemi docens Szeged, április 29.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
A pályakövetés informatikai támogatása: online felmérések és adattárak létrehozása Fodor Szabolcs felsőoktatási referens, elemző EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
Új eszköz a tényeken alapuló oktatáspolitikában - AVIR Központi Adattár működése február 24.
Befolyásolhatták-e a jelentkezői döntéseket a felvételi rendszer és a képzési szerkezet változásai?  Képzési szerkezet  Felvételi követelmények  Állami.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az adatküldés aktuális kérdései szeptember 14. Fejérvári Bence.
Sajtótájékoztató Nyilvánosak a diplomás pályakövetési eredmények a portálon Educatio Nonprofit Kft. Budapest, október 14.
Felsőoktatási és akadémiai mutatószámok Dr. Fábri György PhD.
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
A DPR portál bemutatása Pioker Zoltán Bence november 18.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés a Budapesti Corvinus Egyetemen Andrási Monika.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Adatintegráció, adatok felhasználása Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / )
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor április 10. Stratégiai tervek.
Hallgatói kiválóság és intézményválasztási motivációk a hazai felsőoktatási felvételiknél Budapest, Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem október 28.
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
Munkakultúra Szakképzési modellek 19. Országos Konferencia Az Országos Képesítési Keretrendszer és a Központi Validációs Rendszer a TÁMOP as projektben.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása: INNOVÁCIÓ vagy IRRITÁCIÓ? Volume 2 Andrási Monika – Majó Zoltán 2009.
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
A KKK-rendszer és az OKKR viszonya a felsőoktatásban
Központi és az intézményi vezetői információs rendszerek kapcsolata Csulyák Gábor Informatikai Igazgató Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató június 10. TÁMOP
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Országos Felsőoktatási Információs Központ Kerekes Gábor.
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
Educatio Kht. (OFIK) Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése (TÁMOP ) - Központi Diplomás Pályakövető Rendszer- Kerekes Gábor, ügyvezető.
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Előadás másolata:

felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009

érettségi követelmények továbbtanulási lehetőségek a mesterképzésben a képzést indító intézmények, karok bemutatkozása FELVÉTELI TÁJOLÓ

jelentkezési és felvételi statisztikák: ponthatárok, bejutási arány a diplomások munkaerő-piaci kilátásai, elhelyezkedési tendenciák, kereseti statisztikák FELVÉTELI TÁJOLÓ

FELVI-RANGSOROK 169 felsőoktatási intézmény 14 képzési terület közel 60 szak, ebből 16+7 szak esetében hallgatói véleményrangsorokkal! Alapelvek: sok szempontú rangsorolás módszertani alaposság adatok hivatalos forrásból

FELVI-RANGSOROK Az első magyar felsőoktatási rangsor ( ) hallgató vélemények munkaerő-piaci kutatások: hirdetéselemzés vizsgálatok a munkáltatók körében (MKIK-GVI együttműködésben - ) – általános presztízsrangsor, – foglalkozási csoportok szerint preferált – intézményi rangsor

Rangsor típusok: Szakos kari rangsorok Képzésterületi kari rangsorok Abszolút rangsorok Hallgatói kiválóság rangsorok Oktatói kiválóság rangsorok Hallgatói véleményrangsorok Munkáltatói véleményrangsorok (MKIK-GVI) FELVI-RANGSOROK

Felhasznált adatok: Educatio Kht. – OFIK jelentkezési és felvételi adatbázis OKM statisztika OTDT nyilvántartás szociológiai kutatások a hallgatók és a munkaadók körében (OFIK, Universitas Press, 2006, 2007) gazdaságszociológiai vizsgálatok a munkaadók körében (MKIK - Gazdaság és Vállalkozáselemző Intézet, ) FELVI-RANGSOROK

Felsőoktatási MŰHELY szakértői, szakmai folyóirat a felsőoktatás legfontosabb kérdéseiről szociológiai kutatások eredményei összefoglaló elemzések kerekasztal-beszélgetések, konferencia beszámolók

A periodika online melléklete: háttérelemzések interjúk aktualitások az Educatio Kht. - OFIK kutatóműhelyéből. Felsőoktatási MŰHELY

2008. legnépszerűbb témái voltak: a Bologna-reform hatásai, felvételi rendszer egyetemi-főiskolai rangsorok munkaerő-piac és felsőoktatás amerikai felsőoktatás vitái természettudományos rekrutáció Felsőoktatási MŰHELY

Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Diplomaszerzés és pályakövetés

Központi és intézményi program TÁMOP Központi DPR TÁMOP Intézményi DPR az intézményi fejlesztések előkészítése, szakmai támogatása központi szolgáltatások: adatgyűjtés, aggregálás, disszemináció Educatio Kht. (kiemelt program) 0,58 Mrd Ft május 15. (2009. március) intézményi fejlesztések: módszertan, szervezeti háttér, nyilvánosság felsőoktatási intézmények 4 Mrd (15 Mrd) december „ „

Központi és intézményi program Központi DPR ≠ központi pályakövetéses kutatás (pl. FIDÉV kutatás) Cél: központi szolgáltatások, az intézmények helyzetbe hozása, központi támogatása, információk az államigazgatásnak Központi DPR „erősség”: módszertan kidolgozás, központi adatbázisok, disszemináció Intézményi DPR „erősség”: kapcsolat a hallgatókkal, intézményi visszacsatolás, marketing

Pályakövetés – Külső és belső kényszerek Belső „kényszerek” (intézményi érdekek): képzés-, szolgáltatásfejlesztés: munkaerő-piaci visszacsatolás marketing: versenyelőny, a felvételi versenyben minőségbiztosítás része pályaorientációhoz információ („mit ér a diploma?”) alumni programok, munkaerő- piaci kapcsolatok (szponzorációs lehetőségek később); végzettek: mesterképzés hallgatói bázisa Külső kényszerek: Ftv. 34. § (6): „A felsőoktatási intézmények ellátják a pályakövetés feladatait, amelynek keretében figyelemmel kísérik azoknak a munkaerő-piaci helyzetét, akik náluk szereztek bizonyítványt, oklevelet.” MAB intézményi akkreditáció 3 éves finanszírozási szerződés külső pályázati források: ROP, TÁMOP

Általános, strukturális: képzési kínálat és munkaerő-piaci igények: kevés az információáramlás, nincs visszacsatolási mechanizmus a pályaorientációhoz; Hazai helyzet, gyengeségek: nincsenek jó intézményi DPR-alumni gyakorlatok: nincs központi szakmai (módszertani) és anyagi támogatás végzettek együttműködési (válaszadási ) hajlandósága gyenge (intézményi kötődés) nincs informatikai háttere, ami más rendszerekkel (tanulm.-i nyilv. rendsz., FIR, AVIR) integrálható DPR fejlesztés indokoltsága

1.Hatékony és fenntartható intézményi pályakövetés komplex modelljének kidolgozása és nyomon követése. 2. Adatok összegzését támogató központi rendszer és szolgáltatások kialakítása: -központi DPR adattár -módszertani segítség, tudástár -tájékoztatás, portál Központi DPR célja

Központi DPR célja: 1. Intézményi modell Szakmailag megalapozott és fenntartható DPR modell Módszertan hallgatói motivációs vizsgálat, végzettek pályakövetése, kompetencia, illetve munkaerő-piaci kutatások Intézményi háttér szervezeti keretek, szakmai kompetencia, szabályozási környezet, informatika, fenntarthatóság, jogi-adatvédelmi háttér Kommunikáció belső és külső, formái, központi adatszolgáltatás

Kapcsolatfelvétel: DPR: További információk:

FELVI

ON-LINE

RANGSOR

FELVI ONLINE RANGSOR december 15-től!

egyetlen magyar on-line felsőoktatási rangsor képzési területi és szakos intézményi rangsorok 166 kar közel 60 szempont

tanulmányok, cikkek a felsőoktatási rangsorok témaköréből saját rangsorok összeállításának lehetősége egyszerre több szempont is megjeleníthető

Adatforrások: Saját (OFIK/Educatio) intézményi adatgyűjtés OKM felsőoktatási statisztika OTDT adatszolgáltatás egyéb hallgatói adatgyűjtés

NE FELEDJE: december 15-től