Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP 4.1.3 és TÁMOP 4.1.1 kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató 2009. március 4-6.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

DPR adatok megjeleníthetősége és tartalmi implementációja az AVIR-ban Ahmed Vivien controller, MISKOLCI EGYETEM AVIR-DPR workshop, július 4.
2008. november 26. Gáti József Pályakövetés intézmény- vezetői szemmel Gáti József.
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Vezetéstudományi Intézet Vezetés és szervezés tanszék 1093 Budapest, Fővám tér 8.; 1828 Budapest, Pf Tel.: (1) , (1) ; fax: (1)
Elektronikus Fizetés megvalósítása
kiemelt projekt szolgáltatásainak bemutatása
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
Felsőoktatási Fejlesztési Tájékoztató Konferencia Budapest, április 16. Intézményi Diplomás Pályakövetési Rendszer.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
A „FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt keretében megvalósuló szakmai tevékenységek TÁMOP /
Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP és TÁMOP kapcsolata november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs.
DPR kommunikáció alapelvei
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
A pályakövetés nemzetközi trendjei – hol tartunk most? TÁMOP projekt második szakasz - Nyitókonferencia október 18. Veroszta Zsuzsanna Educatio.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
Educatio Kht. - Országos Felsőoktatási Információs KözpontKözponti Diplomás Pályakövető Rendszer Kerekes Gábor április 16.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
A diplomás pályakövetés egyes jogi aspektusai Dr. Görög Márta, SZTE ÁJTK egyetemi docens Szeged, április 29.
A pályakövetés informatikai támogatása: online felmérések és adattárak létrehozása Fodor Szabolcs felsőoktatási referens, elemző EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) - intézményi interfész adattartalom validálás március 18.
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az adatküldés aktuális kérdései szeptember 14. Fejérvári Bence.
Sajtótájékoztató Nyilvánosak a diplomás pályakövetési eredmények a portálon Educatio Nonprofit Kft. Budapest, október 14.
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
A DPR portál bemutatása Pioker Zoltán Bence november 18.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
A ZMNE költséghatékony Vezetői Információs Rendszerének bemutatása Kis Ferenc Veloxnet Kft.
Széchenyi István Egyetem, Győr
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
A EUROSTUDENT V felmérés Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett:
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor április 10. Stratégiai tervek.
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
TÁMOP / „Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése, 2
A projekt CélJa A felsőoktatás minőségének javítása.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása: INNOVÁCIÓ vagy IRRITÁCIÓ? Volume 2 Andrási Monika – Majó Zoltán 2009.
VIR intézményi követelmények Kádár-Csoboth Péter ÚMFT Programfejlesztési Iroda.
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató június 10. TÁMOP
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
PTE INNOVÁCIÓS NAP 2015 A PTE marketing eszköztára KKV-k részére felsőoktatási marketing | üzlet vagy sem? Deliné dr. Győrmárton Rita PTE Marketing Osztály.
Educatio Kht. (OFIK) Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése (TÁMOP ) - Központi Diplomás Pályakövető Rendszer- Kerekes Gábor, ügyvezető.
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Előadás másolata:

Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.

Pályakövetés Külső és belső kényszerek Belső „kényszerek” (intézményi érdekek): képzés-, szolgáltatásfejlesztés: munkaerő-piaci visszacsatolás marketing: versenyelőny, a felvételi versenyben minőségbiztosítás része pályaorientációhoz információ („mit ér a diploma?”) alumni programok, munkaerő-piaci kapcsolatok (szponzorációs lehetőségek később); végzettek: mesterképzés hallgatói bázisa Külső kényszerek: Ftv. 34. § (6): „A felsőoktatási intézmények ellátják a pályakövetés feladatait, amelynek keretében figyelemmel kísérik azoknak a munkaerő-piaci helyzetét, akik náluk szereztek bizonyítványt, oklevelet.” MAB intézményi akkreditáció 3 éves finanszírozási szerződés külső pályázati források: ROP, TÁMOP

Központi és intézményi program TÁMOP Központi DPR TÁMOP Intézményi DPR az intézményi fejlesztések előkészítése, szakmai támogatása központi szolgáltatások: adatgyűjtés, aggregálás, disszemináció Educatio Kht. (kiemelt program) 0,58 Mrd Ft május 15. (2009. március) intézményi fejlesztések: módszertan, szervezeti háttér, nyilvánosság felsőoktatási intézmények (nyílt pályázat) 4 Mrd (15 Mrd) december

1.Hatékony és fenntartható intézményi pályakövetés komplex modelljének kidolgozása és nyomon követése. 2. Adatok összegzését támogató központi rendszer és szolgáltatások kialakítása: -központi DPR adattár -módszertani segítség, tudástár -tájékoztatás, portál Központi DPR célja

Igényfelmérő „road-show” Hazai gyakorlatok Nemzetközi gyakorlatok (OECD országok) Nemzetközi és hazai szakirodalom Helyzetfeltárás Empirikus kutatások 2. Nagymintás: végzettek, motivációs Intézményi DPR modell kidolgozás Kézikönyv, folyamatszabályozás TÁMOP (intézményi PÁLYÁZAT követelmény spec. tudástár - web jó gyakorlatok esettanulmányok konferencia DPR füzetek Intézményi DPR monitoring képzés, help-desk Intézményi fejlesztések szakmai támogatása monitoring, értékelés V XI IV X II V EGYSÉGES MÓDSZERTAN ALAPJÁN KÉSZÜLŐ („AUDITÁLT”) INTÉZMÉNYI DPR Központi DPR: egységes módszertan az intézményi modellekhez 1. Intézményi DPR modell kidolgozása Empirikus kutatások 1. (fókuszcs., pilot- regionális)- Tám. szerződés IV.?

1. Intézményi modell Szakmailag megalapozott és fenntartható DPR modell (TÁMOP 4.1.1) Módszertan hallgatói motivációs vizsgálat, végzettek pályakövetése, kompetencia, ill. munkaerő-piaci kutatások Intézményi háttér szervezeti keretek, szabályozási környezet, minőségbiztosítás, informatika, fenntarthatóság, jogi-adatvédelmi háttér Kommunikáció belső és külső, formái, központi adatszolgáltatás

Pályakövető kutatások -menetrend lekérdezettek köremódszertan első lekérdezendő évfolyam végzés éve 2009 ősz 2010 tavasz 2010 ősz 2011 tavasz 2011 sz 2012 tavasz 2012 ősz 2013 tavasz 2013 ősz 2014 tavasz 2014 ősz 2015 tavasz 2015 ősz hallgatókonline kérdőívminden évfolyam C x x x x x 1 éve végzettekonline vagy postai2009 B C x x x x 3 éve végzettekonline vagy postai2007 A x B C x x 5 éve végzettekonline vagy postai2007 A x B C mintavételes kutatás személyes, telefon2007,2008, 2009 x x

Adatbázisok integrációja

Intézményi DPR szakmai támogatása Központi szolgáltatások: 1.DPR szakmai nap (I.: 2008.XI.; II IX., III. IV.) 2.„DPR füzet” I-IV. (elemzések, jó gyakorlatok, esettanulmányok) 3.DPR Módszertani kézikönyv (2009. IX.) 4.DPR képzés 5.diplomás portál, felvi.hu/DPR, DPR hírlevél 6.online kérdőív szoftver 7.szakmai monitoring, tanácsadás 8.központi kutatások - intézményi adatszolgáltatás 9.diplomás humán erőforrás monitoring

DPR módszertani kézikönyv - tartalomjegyzék 1. Bevezetés6. Kommunikáció, nyilvánosság 2. DPR jelentősége az intézményekben6.1. A pályakövetés nyilvánossága 3. Történeti, hazai és nemzetközi kitekintés6.2. Célcsoportok és elérésük 4. DPR kutatások módszertana7. Hallgatói és alumni szolgáltatások 4.1. Hallgatói motivációs vizsgálatok7.1. Alumni és DPR 4.2. Pályakövetéses vizsgálatok7.2. On-line közösségek 4.3. Munkaerő-piaci vizsgálatok7.3. Hallgatói szolgáltatások 4.4. Beválás, kompetencia felmérések7.4. Végzettek elérése, motiválása 5. Szervezeti működés 8. Válogatás a hazai és nemzetközi szakirodalomból, releváns jogszabályok 5.1. Szervezeti és személyi háttér9. Közpnti DPR: adatgyűjtés, adattár, szolgáltatások, portál 5.2. Intézményi működés, szabályozás, 10. Jó hazai és nemzetközi gyakorlatok - esettanulmánnyok 5.3. DPR és minőségbiztosítás 5.4. Pályakövetési eredmények hasznosítása, IFT 5.5. Pályakövetés kari és intézményi szinten 5.6. Pályakövetés informatikai támogatása (kapcsolat: VIR, központi DPR) 5.7. Jogi és adatvédelmi kérdések 5.8 A fenntartható DPR 180 old., praktikus-gyakorlati, évre, képzési területi sajátosságok

Kapcsolatfelvétel: DPR: További információk: