A francia nyelvi érettségi tapasztalatai. Források: Oktatási Hivatal adatbázisa Országos Közoktatási Intézet Követelmény- és Vizsgafejlesztő Központjában.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ha az értékelést értékelik …
Advertisements

500 pontos felvételi rendszer
Az érettségi rendszere
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
A filozófia vizsgatárgy története Világnézetünk alapjaiBevezetés a filozófiába 1990-től bizonytalanság: kötelező - nem kötelező Részt vettünk a nemzetközi.
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
Készítette: Vári Lászlóné Szolnok,
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
A kétszintű érettségi rendszerrel kapcsolatos változtatási igények felmérése TESTNEVELÉS.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Az érettségi rendszer változtatási lehetőségei
Informatika Minden szép, minden jó, mindennel meg vagytok elégedve?
A kétszintű érettségiről. A kétszintű érettségi vizsga rendszere Középiskola Érettségi vizsga Felsőoktatás Nyilvános és a középiskolában elsajátítható.
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Olasz nyelv vizsgatárgy Az érettségi rendszer tapasztalatai.
Az Informatikai Szaknyelvi Vizsga
Az üzleti szaknyelvi ECL nyelvvizsga
Utazás &Turizmus érettségi 2008 tavasz. U&T érettségi Központilag akkreditált érettségi vizsgatárgy (Ady Endre Gimn., Ráckeve Csak k özépszintű! Felvételinél.
. J elentkezés a kétszintű érettségire 2004/2005. tanév február 10.
. Vizsgatárgyak (az idegen nyelvűekkel együtt) Középszint Emelt szint
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
Informatika Reményi Zoltán
Bagaméri Zsuzsanna, BME Nyelvvizsgaközpont
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
1 Emelt szint – továbbtanulás Kovács Zoltán igazgatóhelyettes.
A belügyi rendészeti ismeretek vizsgatárgy
Merre tovább? Tapasztalatok a kétszintű latin nyelvi érettségiről.
A kétszintű biológia érettségi vizsgáról
Kérdőív a fizika érettségiről Horányi Gábor Kép helye.
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
Orosz nyelv TÁMOP / Kép helye április 10.
Vitaindító előadás A kétszintű érettségi rendszerrel kapcsolatos változtatási igények felmérése a gyakorlati tapasztalatok alapján a TÁMOP /
Földrajz Közép és emeltszintű vizsgák értékelése vizsgatárgyanként
Gazdasági ismeretek.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
TÁMOP / A kétszintű érettségi vizsgarendszer követelményeivel kapcsolatos tanári tapasztalatok felmérése április Pongrácz.
A válaszadók > május-június október-november
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
Új elemek az érettségi vizsgaszabályzatban A nyári módosításokról Pongrácz László OKÉV főigh. 100/1997. (VI. 13.) Korm. rendelet.
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
1 Érettségi tájékoztató 2008 Érettségi tájékoztató február 8.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Kétszintű érettségi.
Érettségi eredmények május-június. 13. A – Emelt szint.
Bevezetés Előadó: Blasszauer János Kaposvár, január 14.
Közoktatás-fejlesztési főosztály Friss Péter főosztályvezető
XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / VÁLTOZTATÁSI TERVEK A MATEMATIKAÉRETTSÉGI VIZSGAKÖVETELMÉNYEKBEN.
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
Be kell hozni a meglévő előrehozott érettségiről a törzslapkivonatot.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A prezentációban – ahol rendelkezésre álltak - kis betűvel vagy külön utalással a évi, a évi, a évi és a évi május-júniusi vizsgaidőszak.
Kétszintű érettségi. tartalom érettségi érettségi és nyelvvizsga emelt szint szerepe emelt szintű oktatásra jelentkezés pontszámítás jogszabályi háttér.
JAG. ÉRETTSÉGI Jelentkezési határidő:február 15. Jelentkezés:iskolában, jegyzőnél JAG FELVÉTELI Jelentkezési határidő: február 15. Jelentkezés: EGYÉNILEG.
ÉRETTSÉGI 2016 Általános tájékoztató az érettségiről
Érettségi élő idegen nyelv
Kétszintű érettségi.
Érettségi tájékoztató 2016/2017
ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Új elemek az érettségi vizsgaszabályzatban
magyar nyelv és irodalom
Kétszintű érettségi 2018 május
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Aktuális érettségi időszak: május 06 – június 28.
A kétszintű érettségiről
Előadás másolata:

A francia nyelvi érettségi tapasztalatai

Források: Oktatási Hivatal adatbázisa Országos Közoktatási Intézet Követelmény- és Vizsgafejlesztő Központjában ben elemzés készült a és évi érettségiről május-júniusi vizsgaidőszakok A francia nyelvi érettségi a számok tükrében

ÉV Teljes vizsga KözépszintEmelt szint Vizsgázók fő Eredmény % Vizsgázók fő Eredmény % Vizsgázók fő Eredmény % * A francia nyelvi érettségi a számok tükrében

Max. 9 – 10 %-os ingadozás Középszint → - 50% Emelt szint → - 39 % Teljes vizsgázó populáció → - 46 %

A francia nyelvi érettségi a számok tükrében Angol és német nyelv: heterogénebb, de jobban kiszámítható vizsgázó populáció Feladatok bemérésének, kipróbálásának fontossága

A francia nyelvi érettségi a tapasztalatok tükrében Vizsgakövetelmények középtávú változtatása A kommunikációs helyzeteken belül a szerepek bővítése és/vagy választhatóvá tétele Milyen problémákat vetne fel a változtatás vizsgaszervezési és tartalmi szempontból?

Javaslatok a vizsgamodell változtatására középtávon 2007 – itemkeretek és szószámok harmonizálása a nyelvek között. Jelentős különbségek a nyelvek között a produktív készségeknél Íráskészség 2. feladat → témaválasztás lehetősége Középszint 1. feladat → szószám növelése Szóbeli Témaválasztás lehetősége Szerepjátékba ágyazott problémamegoldó feladat vagy vita? Önálló témakifejtés problémái – felkészülési idő A francia nyelvi érettségi a tapasztalatok tükrében

Hallott szöveg értése A csend problémája Az elhangzás problémája (kétszer változatlan formában, vagy szakaszonként ismétlődve?) Hosszú távú fejlesztés → vizuális dokumentumokra épülő feladat A francia nyelvi érettségi a tapasztalatok tükrében

Javaslatok az értékelési rendszer változtatására Rövid távú változtatás lehetséges a produkciós készségeknél Íráskészség feladatainak súlyozott értékelése, értékelési szempontok pontszámainak felülvizsgálata Szóbeli feladatok értékelési szempontjainak felülvizsgálata A francia nyelvi érettségi a tapasztalatok tükrében

A francia nyelvi érettségi pozitív hozadéka Hatalmas publikus feladatbank: 20 vizsgaidőszak 60 feladata készségenként és szintenként, 40 íráskészség feladat, 60 hangzó anyag, javítási-értékelési útmutatók Érdekes, változatos, autentikus szövegek Osztálytermi gyakorlatban metodikusan használható, probléma- specifikus nyelvhelyességi feladatok Megújuló feladattípusok Életszerű feladatok Értékelésben a G+ és L+ jelölések bevezetése új szemléletet hozott A kimeneti vizsga hatása az osztálytermi gyakorlatra (feladattípusok, idegen nyelvű óravezetés, kompetencia alapú értékelés, új módszerek alkalmazása) Összegzés

Problémák, megoldandó feladatok, kérdések Kell-e ennél nagyobb harmonizáció a nyelvek között? Változtatások hogyan jutnak el az érintettekhez (felkészítő tanárok, vizsgázók)? Vizsgáztatók képzése Felkészítő tanárok továbbképzése – nyári egyetem A nem vizsga-kompatibilis feladatgyűjtemények helyett az elmúlt időszakok vizsgasorainak használata Hosszú távú változtatásokról szakmai konszenzus (videó dokumentumok használata, a Nyelvhelyességi feladatlap önálló létjogosultságának megvizsgálása, stb.) Összegzés