Az e-portfólió használati köre

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Advertisements

A Hallgatói Mentorprogram működése
A mentori munka kihívásai a mentorképzés tapasztalatai alapján
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A kooperatív tanulás és néhány lehetősége
Nyílt napok látogatottsága
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Együttműködés a szakmai gyakorlatban Salát Magdolna osztályvezető ELTE PK OTF Tanárképzési Osztály Az ELTE TAMOP /2/B/KMR :Pedagógusképzés.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Agria Media Eger, október
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon Képek az egyéni összefüggő tanítási gyakorlatról Approximáció Jáki Gábor igazgatóhelyettes.
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
Korai tehetségnevelés

Kompetensek lettünk? június 27..
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A Számvitel Didaktikája
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
A portfólió - óvodai szakterület
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Az óvodai tevékenységterv
A Hernád-Pusztavacs Általános Iskola, mint referenciaintézmény Ráczné Kocsis Krisztina szakmai vezető.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A tanárképzés szerkezete
Társadalmi Megújulás Operatív Program Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben)
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A fejlesztő célú szaktanácsadás
Integráció, inkluzió PPK,
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Pedagógus értékelési rendszer
Reflektív gondolkodás
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

Az e-portfólió használati köre Fekete Gabriella tanár, közoktatási szakértő Márki Sándor Általános Iskola Kétegyháza feketegabriella8@gmail.com

„Szubjektív” bevezető Tapasztalat: 1982 óta a közoktatásban dolgozom: könyvtár, történelem, magyar nyelv és irodalom, pályaorientációs és pályatanácsadó tanár, tehetségfejlesztő tanár, szakvizsgázott pedagógus Általános iskola – tanár 4-8. osztály, pedagógiai intézet – pedagógiai előadó, általános iskola – tanár 5-7. osztály Közoktatási szakértő, tréner, mentor, szakértő, projektmenedzser (TÁMOP, TIOP)

A portfólió – az e-portfólió Első tapasztalatok Tanítási gyakorlat: magyar nyelv és irodalom: portfólió a tanítási órákon – kötelező olvasmányok osztályfőnök: választott téma feldolgozása történelem: az év során kiválasztott téma/személy/esemény feldolgozása

A portfólió – az e-portfólió Első tapasztalatok Továbbképzések: mint résztvevő – akkreditált továbbképzés – portfólió készítése és bemutatása mint tréner – akkreditált továbbképzés – portfólió készítése és bemutatása mint tréner – műhelymunka tartása a portfólióról Egyetemi hallgató: tehetségfejlesztő tanár – e-portfólió

A tanulói portfólió – a tanár szemszögéből A célok kitűzése (ismeret, képesség- és készségfejlesztés) A dokumentumok típusainak, az értékelési szempontoknak, önértékelő íveknek, az időbeosztásnak, a tanulási környezetnek, az értékelés és a visszacsatolás módjának megtervezése

A tanulói portfólió – a tanár szemszögéből 3. A tanulók előkészítése a munkára: a folyamat ismertetése példákkal, a célok és követelmények közzététele, a határidők tudatosítása 4. A folyamatos „gondozás” 5. Értékelés a közzétett szempontok alapján, visszacsatolás, tervezés (új célok, tanulási stratégiák)

A tanulói portfólió – a tanuló szemszögéből A portfólió fogalmának és a készítés folyamatának megismerése A céloknak, a választható és önálló dokumentumtípusoknak, azok számának, az értékelés szempontjainak a megismerése Egyéni tervezés Anyaggyűjtés, -készítés

A tanulói portfólió – a tanuló szemszögéből 5. Konzultáció – tanárral, tanulótársakkal, szülőkkel 6. A legjobbnak ítélt, beadásra szánt munkák, mintadarabok kiválasztása 7. Szerkesztés 8. A tanulási folyamatra és a dokumentáció válogatására reflektáló összegző, önértékelő esszé megírása 9. Irányadás

Fontos! Minden esetben célja: az egyéni fejlődés támogatása előre tisztázni a tartalmi elvárásokat, határidőket, az értékelés szempontjait/kritériumait lehetőség az egyeztetésre, a megbeszélésre, a korrekcióra a portfólió bemutatásakor megfelelő nyilvánosság visszajelzés

Az e-portfólió mint munkaportfólió A tanári pálya eseményeinek folyamatos rögzítése – munkanapló Célja az egyéni fejlődés támogatása Szakmai tapasztalat – metakogníció (tudatosítás, átgondolás, rögzítés) Egyedi, sajátos, nincs központilag meghatározva a tartalma Minden, a pedagógiai munkával összefüggő elem, elemzések, értékelés

Hasznosítása a pedagógusok mindennapi munkájában Tanítási gyakorlat Célja: egyéni képességek fejlesztése, motiválás, metakogníció Életkori sajátosságok, érdeklődés figyelembe vétele Kritériumok, indikátorok meghatározása

Hasznosítása a pedagógusok mindennapi munkájában Saját szakmai fejlődés nyomon követése Önértékelés, önreflexió, énkép alakítása Metakogníció, kritikai gondolkodás fejlesztése Szakmai tudatosság fejlesztése Pedagógiai kompetenciák fejlettségének nyomon követése (képesség, ismeret, attitűd)

Technikák, eljárások, módszerek írás saját magunk számára belső hangok egy témáról különböző szerepekben gondolkodástérkép jelentés írása különböző források alapján kettéosztott napló kilépőkártya az utolsó szó joga T-táblázat TTM – Tudom! Tudni akarom! Megtanulom!

Technikák, eljárások, módszerek fogalom- vagy szemponttáblázat ismertetés (szakirodalom: könyv, cikk, film) esszé írása esetelemzés, konfliktuselemzés beszámolók (pl. képzés, évi munka) eseménynaptár jegyzőkönyv, feljegyzés interjúk a tanév legjei

Felhasznált irodalom Kotschy Beáta szerk. (2011): A pedagógussá válás és a szakmai fejlődés sztenderdjei - Eger, EKF. Kotschy Beáta (2012): A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési folyamatában - Utolsó letöltés: 2013. május 20. Falus Iván (2006): A tanári tevékenység és a pedagógusképzés új útjai. Gondolat Kiadó, Budapest Falus Iván−Kimmel Magdolna (2003): A portfólió. Gondolat Kiadói Kör, Budapest. Kimmel Magdolna (2007): Az e-portfólió science fiction vagy realitás? - Pedagógusképzés, 4.sz.5-22. Szivák Judit (2010): A reflektív gondolkodás fejlesztése . Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége Pethőné Nagy Csilla (2005): Módszertani kézikönyv. Korona Kiadó, Budapest

„…mindenki a maga módján látja a világot, a maga módján éli meg nehézségeit és a sikereit. Tanítani annyi, mint megmutatni a lehetőséget. Tanulni annyi, mint élni a lehetőséggel.” (Paulo Coelho)

Köszönöm a figyelmet! Fekete Gabriella Márki Sándor Általános Iskola Kétegyháza feketegabriella8@gmail.com