. A képesítési keretrendszer szerepe az oktatás és a munka világa közötti kommunikációban Setényi János.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Advertisements

A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Állami (minisztériumi) feladatok beszállítói területen
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
INNOSTART Nemzeti Üzleti és Innovációs Központ
Az ÉRÁK szerepe a megújuló szakképzésben- felnőttképzésben Soós Roland ÉRÁK.
Szakképzés és gazdaság kölcsönhatása (műhelybeszélgetés: felnőttképzési szekció) Hajdúszoboszló február 7. Soós Roland igazgató ÉRÁK.
„Kutatás az atipikus tanulási formák (távoktatás/e-learning) modelljeinek kifejlesztésére célcsoportonként, a modellek bevezetésére és alkalmazására” Megbízó:
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Helen Parkhurst A Dalton-terv Gömöryné M. Zsuzsa.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Képesítés – képesítési rendszer – képesítési keretrendszer Alcím Spartathlon km 36 Hour Time Limit.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
Az egyéni fejlesztési terv
A szakképzési rendszer változásai Szabó András. Új kihívások, régi problémák Tanulói létszám folyamatos csökkenése Szakképzés presztízsének hanyatlása.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
e-Learning a tanárképzésben
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
Tanulási eredmények – papír vagy valóság? Bánki Horváth Mihály
Date: in 12 pts Krémó Anita, DG EAC A.3 anita.kremo(at)ec.europa.eu Lifelong learning programme Nemzeti képesítési keretrendszerek NKKR szint 10 NKKR szint.
. Egy nemzeti képesítési keretrendszer lehetséges előnyei Vitaindító [ Derényi András ]
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
A közművelődés és az egész életen át tartó tanulás Nevelésügyi Kongresszus Budapest, augusztus 26.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Angol-Magyar Képző és Továbbképző Központ Cím: 1154 Budapest Kozák tér Tel: Fax: Web:
WAMP Siker a gazdasági válságban. Társadalmi célokból üzleti modell magyar tervezők megjelenési lehetőségét segíteni ↓ szolgáltatások, külföldi képviselet.
„A BAKONYÉRT” Vidékfejlesztési Akciócsoport Egyesület bemutatása
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: TÉNYEK ÉS TERVEK A legfontosabb teendőink 2010-ben Munkakultúra - Szakképzési Modellek Konferencia Hajdúszoboszló, Február.
A moduláris szerkezet szervezési problémái az iskolai rendszerű és az iskolarendszeren kívüli képzések esetén Tóth Lászlóné Vitaindító.
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
Helen Parkhurst Dalton-terve Gömöry Zsuzsa Ilse Mayer mellékleteivel.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Tanári kompetenciák október 6. Caroline Kearney
A Nemzeti Koordinációs Pont feladatairól
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Workshop ‘International reflections’ Meghívott előadók: Maruja Gutierrez Diaz Tom Schuller Stephan Vincent-Lancrin Levezető elnök: Bodnár Viktória.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
EUROPROFESSIONAL HUNGARY KFC Varró István Szakiskola, Szakközépiskola, Általános Iskola és Kollégium KARCAG.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
AZ ASEDEM ÉS A QF EMBODIMENT. 2 Spanyol Multimédia Szövetség Célja:  A multimédiával és az új technológiákkal kapcsolatos képzés és ismeretterjesztés.
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
A BKF tudástranszfer modellje a
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
Magyar Képesítési Keretrendszer EURÓPAI MOBILITÁSI ÉS LLL ESZKÖZÖK, ALAPELVEK.
Szövetségi Munkaközösség Fogyatékkal Élő Embereket Foglalkoztató Műhelyek bejegyzett egyesület.
Új rádiók, új lehetőségek Változások éve 2010
Siker a gazdasági válságban
Kiel-2017 !iH Ciao! Grüß dich! Hallo! május 25.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Kompetencia alapú szakoktatás
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Előadás másolata:

. A képesítési keretrendszer szerepe az oktatás és a munka világa közötti kommunikációban Setényi János

A nemzetközi modell

Első következtetés A képesítési keretrendszer önmagában közömbös, akár az európai standard is átvehető lenne. A valódi cél (1) a kommunikáció, és (2) a képzési tartalmak valamint (3) az értékelési rendszerek folyamatos karbantartása.

Peremfeltételek Tudásintenzív, innovatív gazdasági szektorok megléte (v.ö. kétosztatú, árérzékeny gazdaság) Megfelelő gazdasági képviselet (v.ö. kamara) Megfelelő méretű, tehát rugalmas és széles képzési kínálatú képző intézmények (v.ö. elaprózott képzési szerkezet és kis intézmények) A tanulásba befektető, tájékozódni kívánó tanulók

Hogyan alakítható ki az együttműködés? - Rendszerfejlsztésre vagy kis áttörésekre összpontosítsunk? - Csak hazai fejlesztések induljanak vagy indítsuk be a tudás és a megoldások importját? - Támaszkodjunk-e a fejlesztésekkor a multinacionális vállalatokra?