Egészségturizmus fogalma

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A válság hatása a turisztikai piacokra, előrejelzések és intézkedések
Advertisements

Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Hogyan tovább egészségturizmus? Tények és vágyak a régióban
Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
HAJDÚSZOBOSZLÓ ⁄ Hajdúszoboszló Közép-Európában, Magyarország keleti részén található. Európa híres pusztája, a Hortobágy és a mozgalmas nagyváros, Debrecen.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Dél-Dunántúli Gyógy-és Termálfürdők Egyesülete évi szezon-értékelés május 15 – szeptember 15. Iharosi István DD Gyógy-és Termálfürdők Egyesülete,
Bozzay Andrásné főosztályvezető
Turizmuspolitika Turizmus irányítási eszközei: Turizmuspolitika
A fesztiválok turisztikai jelentősége Magyar Fesztivál Szövetség Évadzáró Konferenciája november Százhalombatta.
Idegenforgalmi fejlesztési lehetőségek Pozsony környékén
Az Észak-Alföldi régió energiastratégiája
„Gyógyító Régiók” A MÁTRAI GYÓGYINTÉZET Munkacsoportja Vezető: Dr. Urbán László A MÁTRAI GYÓGYINTÉZET Munkacsoportja Vezető: Dr. Urbán László.
A gyógy-idegenforgalom működése és fejlesztése Magyarországon
Bevezetés az idegenforgalomba
A turizmus rendszer környezete
ÖSSZEFOGÁS JÁSZBERÉNYÉRT március 26. © Baráth László.
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
Hálózatépítés –Turisztikai klaszterek
Modláné Görgényi Ildikó. Vidékfejlesztés A gazdaság folyamataiban látható és minden érintett számára érezhető javulás következzen be. Minőségi, a környezet-
Gyógy-és wellness turizmus a Dél-dunántúli régióban
Dél-Alföldi Termál Klaszter
Ajkai Kistérség Idegenforgalmának jellemzői
A Pannon Termál Klaszter elnöke
Turizmus a Dél-alföldi régióban
Területfejlesztés és turizmus II.
Egészségturizmus Magyarországon
Az Urbanizáció És Városaink Tankönyv:
Nyugat-Dunántúl turisztikai régió Turizmusfejlesztési stratégia
MRTT Vándorgyűlés Szeged, Nyugat-Bácska magyar lakta településeinek gazdasági és társadalmi fejlesztési lehetőségei Diósi Viola, Regionális.
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
ÖNKORMÁNYZATI MINISZTÉRIUM
A gyógy-idegenforgalom működése és fejlesztése Magyarországon Spa Congress” Vrnjacka Banja
Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
A Fertő mente turizmusa Kundi Viktória PhD hallgató április 27.
Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóság
Turizmusfejlesztési prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A turizmus szerepe és fejlesztési lehetőségei a határmenti területeken INNOAXIS project Pap Ági „Jó szomszédok a közös jövőért” Szabadka, november.
Magyarország néhány diában
Magyarország néhány diában
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
Falusi és agroturizmus jelene – jövője
Dr. Lőrincz Katalin, Priszinger Krisztina,
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
A Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai marketing tevékenysége Dr
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
Nemzetközi civil pályázati lehetőségek
Azért egészségturizmus, mert:  Dinamikus fejlődés,  Rohanó életmód,  Célcsoport bővülés,  Pozitív gazdasági hatások,  2000.,  2003.,  ,
Készítette: Panghy Bence
Az Országos egészségturizmus fejlesztési stratégia gyakorlati alkalmazása Mosonmagyaróvár példáján bemutatva Printz-Markó Erzsébet NYME-AK, Turizmus Intézet,
KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium
Balaton „Tengernyi élmény itthon”. A legjelentősebb belföldi fogadóterület I-IX. hó: (22,2,%) A teljes vendégforgalom alapján második I-IX.
WELLNESS TURIZMUS MENEDZSMENT Boronyák Mária.
„A fürdő és a marketing kapcsolata”. Amire a válaszkeresés irányul:  Hogyan lehet túlélni és kiemelkedni az egészségturizmust jellemző erős versenyben?
TOURINFORM IRODA BADACSONY SZIGLIGET
Természeti erőforrások hasznosítása a turizmusban – Aktív és sport turizmus 2011/2012-es tanév Kiss Róbert tavasz.
 A magyar termálvízkincs Magyarország vízrajzának különleges adottsága, mennyiségileg és minőségileg világméretekben kiemelkedő.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
A gyógyvizekről általában  Gyógyvíz: gyógyvizeknek azokat a ásványvizeket nevezzük, amelyek fizikai tulajdonságai, vagy kémiai összetétele miatt gyógyító.
A FÜRDŐK HELYZETE AZ EURÓPAI TURISZTIKAI PIACON Siniša Perić.
Turisztikai klaszter Háromszéken (Székelyföldön) Szabó Tibor, elnök Háromszéki Panziók Egyesülete Sepsiszentgyörgy, december 10.
A gyógyturizmus Általános tudnivalók.
A turisztikai termék Dr. Gonda Tibor 2017.
Turizmusfejlesztési és együttműködési tapasztalatok a Debrecen és Hortobágy helyi TDM szervezet elmúlt 4 és fél éve kapcsán Halasi Csaba egyesületi elnök.
Beutazás hatása a buszos turizmusra, tendenciák
Domjánné Dr. Nyizsalovszki Rita
Előadás másolata:

Egészségturizmus fogalma

Az egészségturizmus fogalma „Az egészségturizmus a turizmusnak azon területét jelenti, ahol a turista utazásának fő motivációja az egészségi állapotának javítása vagy megőrzése, tehát a gyógyulás vagy a megelőzés” – Dr. Rácz Tamara

Egészségturizmus=gyógyturizmus+wellnessturizmus

Egészségturizmus Európában Az egészséges életmód társadalmi felértékelődése és általános terjedése következtében világszerte az egészségturizmus - a hagyományos gyógyászati kezelésre épülő gyógy-turizmus, valamint a betegségmegelőzésre, az egészséges életmódra és az egészség karbantartására mint élményre támaszkodó wellness-turizmus - gyors növekedése figyelhető meg.

Egészségturizmus Európában 2. Az Európai Gyógyfürdők Egyesületének adatai szerint - amely alapvetően a hagyományos, gyógyászati fürdőkre vonatkozik - az európai fürdőhelyeken évente mintegy 20millióan fordulnak meg. A fürdőhelyeken a vendégek összesen közel 120 millió éjszakát töltenek el, átlagosan tehát minden vendég 6 éjszakát tölt egy 1-1 fürdőhely látogatása során.

Az európai gyógyfürdők piacát - részben a természeti adottságok, részben a kulturális hagyományok miatt - erős területi koncentráció jellemzi. Az európai vendégforgalom közel kétötöde Németország, egynegyede Oroszország, több mint egytizede pedig Ausztria gyógyfürdőhelyeihez kötődik. Az európai piacból jelentős részesedéssel rendelkezik az Egyesült Királyság, Olaszország, Franciaország, Svájc és Finnország is.

Magyarország egészségturizmusa Kedvező ÁR/érték arány, Nyugat-Európa országaihoz képest Megfelelő a szolgáltatások magas színvonala

Egészségturizmus SWOT-Erősségek JÓ természetes erőforrások (temál- és gyógyvizek, gyógybarlangok, klimatikus gyógyhelyek) kedvező ár-érték arány történelmi hagyományok,fürdőkultúra Centrális helyzet Európában kormányzati támogatás

Jelentősebb gyógyfürdőink Agárd Balf Berekfürdő Bük Debrecen Dombóvár-Gunaras Egerszalók Gyula Hajdúszoboszló Harkány Hévíz Kehidakustány Kiskunhalas Kiskunmajsa Miskolc-Tapolca Orosháza-Gyopárosfürdő Igal Sárvár Zalakaros Budapest

Gyengeségek Létesítmények,szolgáltatások minősége korlátozott nyitvatartási idő a VIDÉK nehezen elérhető hiányzó specializált szolgáltatás mozgáskorlátozottak nehézségei nem hatékony kommunikáció, sok esetben nyelvi nehézségek együttműködés hiánya

Lehetőségek Kereslet sokszínűvé válása Szegmentálás jelentőségének növekedése Termékkínálat bővülése Egész éven át nyújt kínálati lehetőséget (szezonalitás ellensúlyozására jó) a turisztikai kereslet szegmentációja (speciális igények)

Veszélyek Kiélezett regionális helyzet Egészségbiztosítási rendszer változatlansága fejlesztések volumenének egyensúlytalansága a kormányzati preferenciák változása Válság Konkurrencia megerősödése