A marketing piac tartalma

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
Advertisements

Eladásösztönzés (Sales promotion)
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.
Agrárgazdaságtan II. Előadás
A szolgáltatásmarketing sajátosságai
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Kereskedelem Szakmacsoport
A verseny - a piac alkotója
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
A piac Szakiskola.
Vállalati Gazdaságtan
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Fogalma, összefüggések
Reklám.
Vállalattal kapcsolatos fogalmak
MARKETING.
Alapfogalmak.
Marketingkommunikáció
Logisztika 6.előadás.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Személyes eladás (personal selling)
Személyes eladás (personal selling)
Kommunikációs politika
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
A fogyasztóvédelem gazdasági alapjai
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Reklámozás, Public Relations
A marketingkommunikáció
Marketing mix.
Miként jut el a fogyasztó a reklám hatására a vásárlásig? AIDA modell
Marketing alapfogalmak
Marketing eszközrendszere
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
8. Az eladásösztönzés.
Vállalatgazdaságtan VII
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Tantárgy teljesítésének feltételei:  Tankönyv nincs. Tananyag: prezik+elmondottak.  Katalógus van  Hiányozni 3 X 2 óráról lehet.  Több hiányzás esetén.
Marketing alapok Kopcsay László.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
Készletgazdálkodás és logisztika
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Marketing. Tevékenység A vevő igényeinek kielégítése érdekében A vevő igényeinek kielégítése érdekében  elemzi a piacot  meghatározza a termékeket,
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Retailtainment.
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
A vásárlási döntés folyamata
A piac és a piacgazdaság
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Előadás másolata:

Marketing piac tartalma és a marketing eszközök közötti arányosság követelményei

A marketing piac tartalma (turisztikai piac) Kínálat=================Kereslet marketing

Piac fogalma Marketing szempontból a piac nem más, mint tényleges és lehetséges eladók és vevők összessége, valamint a köztük lévő üzleti kapcsolatok rendszere.

Piac részei Kereslet: fizetőképes fogyasztói igény. Mozgatórugója: szükséglet Igények a szükségletek konkrét kielégítésére irányulnak. Kínálat: a rendelkezésre álló termékek (szolgáltatások) összessége, melyet eladásra kínálnak.

Turisztikai termék Termék: Minden olyan dolog (jószág), ami értékesíthető. A marketingben termék lehet valamilyen tárgy, szolgáltatás, munkaerő, hely vagy gondolat (ötlet) is.

Piaci formák Tökéletes verseny: sok eladó és számos vevő van jelen, de egyik eladó sincs abban a helyzetben, hogy uralhatná a piacot. Az árakat a kereslet-kínálat erőviszonya határozza meg. Monopólium: Egy eladó van jelen a piacon és ő határozza meg az árakat.

Piaci formák 2. Monopolisztikus verseny: Számos vevő és viszonylag sok eladó jellemzi. Az eladók megkülönböztetik termékeiket egymástól ennek megfelelően különböző árakkal dolgoznak. Konkurenciaharc erős. Oligopólium: Néhány eladó van jelen a piacon, mert a piacra lépésnek korlátai vannak. A cégek ellenőrizni tudják egymást.

A piacok osztályozása a résztvevők szerint 4 piactípust különböztetünk meg: Fogyasztói Termelői Viszonteladási Állami

Marketing eszközök 4 P 7 P 8 P

4P 1. Termékpolitikai eszközök (Product) Ide tartozik maga a (turisztikai) termék , fizikai összetevőivel és imázsával, a választék és annak változásai, illetve a termékpolitika speciális eszközei, mint a termékdifferenciálás, a márka, és a termék egyedisége.

2. Árpolitikai eszközök (Price) Ide tartozik a publikált vagy kialkudott ár, árdifferenciálás, árstratégiák. 3. Elosztás (Place) Mindazon helyek, ahol a lehetséges fogyasztó hozzájuthat a termékhez. Ilyenek: értékesítési csatornák, logisztika, vevőszolgálat

4. Marketingkoomunikáció (Promotion) Mindazok az eszközök, amelyek révén kommunikálhatunk a vevőkkel, így előmozdíthatjuk termékeink fogyasztását Elemei: reklám, PR, eladóösztönzés, direkt marketing, személyes eladás.

7 P = 4 P + 3 P + People Emberek termék + szolgáltatás nyújtók udvariassága , személye, vendégszeretet + Process Folyamatok, szolgáltatás, minőségbiztosítása + Physical evidence Kézzel fogható megjelenés, atmoszféra, image

Marketingkommunikáció lényege

Marketingkommunikáció lényege A vevőkkel teremtett legális, személyes vagy személytelen kapcsolat, melynek célja a vevő befolyásolása, cselekedeteinek irányítása. A marketingkommunikáció célja az, hogy a vállalattal kapcsolatban állókat elsősorban a fogyasztókat tájékoztassa, befolyásolja és meggyőzze.

A marketingkommunikáció feladata Figyelemfelkeltés Tájékoztatás Magatartás pozitív befolyásolása Meggyőzés Cselekvésre ösztönzés Emlékeztetés A vállalkozás jó hírnevének megalapozása

Marketingkommunikáció elemei Reklám Közönségkapcsolatok Értékesítés-ösztönzés Személyes eladás Termék- és desztináció-elhelyezés Szponzorálás Direkt marketing Kiállítások