Marketing alapfogalmak

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fülöp Gábor Inntek Nonprofit Kft. A v á llalati t á rsadalmi felelőss é gv á llal á s magyarorsz á gi jelentős é ge Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Advertisements

A Turizmus sajátosságai a marketingben
Marketing a kozmetikában
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.
Agrárgazdaságtan II. Előadás
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
A piaci alapfogalmak - Piac, kereslet, kínálat, ár - A kereslet
Fogalma, összefüggések
Üdvözlöm Önöket a Mezőgazdasági Megoldások és Együttműködés Konferencián! Harkány, Magyarország Június 2009 John Heisdorffer Az Iowai Szójaszövetség elnöke.
Corporate Identity a szállodaiparban
Alapfogalmak.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Az autizmusról É l e t e m a s p e r g e r - s z i n d r ó m á v a l.
Marketing alapismeret
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
FOGYASZTÓI MAGATARTÁS
A marketing piac tartalma
Kérdések a második zh-hoz
Az értékesítési rendszer
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Adatgyűjtés Kérdőív és kérdéstípusok Kérdőívek nyíltak és rövidek legyenek Kérdéstípusok: –Nyitott –Zárt –Többszörös válaszlehetőség –…
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
8. Előadás Szervezetek és szervezeti formák
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Marketing alapok Kopcsay László.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI
Vállalkozásmenedzsment I.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A társadalmi felelősségvállalás jelentősége, érvényre juttatása Huber Helga szakértő Tel:
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE Az 5M rendszere 1. A Brief.
Marketing-logisztika Értékesítésmenedzsment Előadó: Dr. Veres István 12.
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK I. Előadó: Bod Péter Ákos.
A WALLIS CSOPORT BEMUTATKOZIK Bajnai Gordon előadása Március 18.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
A „Mintaprogram a minőségi időskorért” Pilote Project for Quality Ageing Az idősgondozás Magyarországon, elvek, szabályok, gyakorlat, intézmények Brettner.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
SZÁMVITEL.
Szervezetfejlesztés II. előadás
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
Munkavégzésre irányuló jogviszonyok
A piac és a piacgazdaság
A külső környezet elemei
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 9. előadás
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
Munkanélküliség.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A MARKETING FOGALOMKÖRE ÉS CÉLRENDSZERE
Az iskolai szervezet és fejlesztése
A CRM alkalmazásának korlátai a bankszektorban
Vállalati felelősségvállalás
Kommunikációs kampánytervezés
U8 – U10 célok a szezonra.
Előadás másolata:

Marketing alapfogalmak

Marketing „to market” szóból ered Magyar megfelelője: piacra vinni „Piacolás tudománya”

Marketing definíciója (Buttle) „A marketing egy olyan folyamat, melynek során az igények kölcsönös kielégítése megy végbe”

Marketing definíciója (Kotler) „a marketing társadalmi és vezetési lépések láncolata, amelynek során az egyének és csoportok termékeket és értékeket alkotnak s cserélnek ki egymás között, mialatt kielégítik szükségleteiket és igényeiket.”

Marketing definíciója Dr. Lengyel Márton A piacgazdaság központi kategóriája a piac, a piacteremtés és befolyásolás fő eszköze a marketing.

Piac Piac: a tényleges és potenciális vevők és eladók, valamint azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfőbb tényezői a kereslet és kínálat, az ár és jövedelem. Kereslet: azt fejezi ki, hogy a fogyasztó vagy felhasználó hajlandó és képes valamilyen terméket vagy szolgáltatást megvásárolni (egyéni vs. piaci kereslet). Kínálat: azt jelenti, hogy egy vállalat képes és hajlandó eladás céljából valamely terméket vagy szolgáltatást előállítani vagy teljesíteni.

Marketing magyarázat FOLYAMAT LÁNCSZEM a kereslet és a kínálat között. Egy KAPOCS

A marketing tágabb értelmezése Tágabb értelemben a vállalat egészére kiterjedő filozófiai szemléletmód: annak folyamatos felismerése, hogy az üzleti tevékenység középpontja a fogyasztók hosszú távú érdeke kell, hogy legyen, illetve egyensúly megteremtése a jelenlegi erőforrások felhasználásával történő profittermelés és a jövendő profittermelés érdekében történő alkalmazkodás között, figyelembe véve a társadalmi és környezeti korlátokat.

A marketing szűkebb értelmezése A marketing szűkebb értelemben olyan vállalati tevékenység, amely a vevők/felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és a lehetséges vásárlókra irányuló kommunikáción keresztül befolyásolja a fogyasztói magatartást.

Turizmusmarketing Nem önálló tudományág, hanem a marketing alkalmazása, a marketing alapelvek adaptációja a turizmusra.

A marketing helye a turizmus rendszerében A turizmus rendszerének 2 alrendszere: KÍNÁLAT========> KERESLET MARKETING

Marketing (Krippendorf) A marketing az idegenforgalmi szervek vállalat-politikájának, valamint a helyi, regionális, nemzeti és nemzetközi területek magán és állami turizmuspolitikájának olyan módszeres és koordinált végrehajtását jelenti, amely meghatározott fogyasztói csoportok szükségleteinek lehető legjobb kielégítésére irányul, megfelelő nyereség elérése mellett.

Marketing (Morrison) egy olyan folytonos és következetes folyamat, amelynek során a vendégfogadó és utazási szervezetek – vagyis az otthonuktól távol levő fogyasztók számára személyes szolgáltatásokat nyújtó, egymással együttműködő vállalatok – menedzsmentje különféle tevékenységeket tervez, kutat, kivitelez, ellenőriz és értékel, hogy ezáltal kielégítse a fogyasztók szükségleteit és igényeit, valamint elérje saját vállalati céljait. Hatékonyabbá tétele érdekében szükség van mindenki erőfeszítéseire az adott vállalaton belül, hatékonyságát növelheti vagy csökkentheti azon cégek tevékenysége, amelyekkel az adott vállalat kapcsolatban áll.

Marketing (UNWTO 1975.) egy vezetés filozófia, amely a turisztikai kereslet igényeinek a kielégítését célozza oly módon, hogy a kutatás, előrejelzés a kiválasztás segítségével a vállalat a turisztikai terméket a piacra úgy juttatja el, hogy az a számára a lehető legnagyobb hasznot eredményezze.