Komoly játékok, egyenlőbb esélyek Z. Karvalics László – Rab Árpád DE! 2009 nov.26.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Budapesti Esélyegyenlőségi Koordinációs Iroda –
Advertisements

Területfejlesztés és esélyegyenlőség a Barcsi kistérségben
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
NTP-HHT-MPA „A hátrányos helyzetű térségekben élő tehetséges fiatalok támogatása” Megnyert összeg: FT.
Dél-Dunántúli Regionális Forrásközpont Szolgáltató Nonprofit Kft.
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Benedek András – BME GTK APPI Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében V. Országos Távmunka Konferencia Budapest, december 7.
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Gamification az oktatásban játszva tanulni és tanítani.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
LUDUS … latinul “ játék ”. | Mik azok a komoly játékok? A komoly játékok elektronikus alkalmazások, amelyek.
Társadalmi Megújulás Operatív Program
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Drajkó László Microsoft Magyarország
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Befogadó tervezés. Átlagosak – nem átlagosak átlagosak – nem átlagos.
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
Serious Games. Komoly játékok Olyan videojátékok, melyek elsődleges funkciója nem a szórakoztatás (entertaining games with non-entertainment goals) Többnyire.
Korok játéka vagy játékok kora
Kit kérdezzen meg a felhasználó? Budapest, május 26.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Digitális világ – interaktív táblán
SERIOUS GAMES, EDUTAINMENT, GAMIFICATION Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra konferencia szeptember Fekete Zsombor – Élménypásztor.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
Zsolt Námesztovszki, Hungarian Language Teacher Training Faculty, Subotica, University of Novi Sad, Subotica, Strosmayer 11., Márta Takács Budapest.
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Zalai alternatív munkaerő-piaci szolgáltatások bemutatása.
Könyvtári konstrukciók az Új Magyarország Fejlesztési Terv Operatív Programjaiban Szakmai tájékoztató a városi könyvtárak számára Országos Széchényi Könyvtár.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
The Social Work in Hospice and Palliative Care Network A Szociális Munka a Hospice és a Palliatív Gondozási Hálózatban (SWHPN)
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe a felsőoktatási állampolgári nevelésben Kocsis Mihály.
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
MAVE Budapest, május 24. INCLUSIVE – project bemutatása E-learning „A távolságot, mint üveg golyót, megkapod..” /József Attila - Altató/ Wenhard.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
ORSZÁGOS SZÉCHÉNYI KÖNYVTÁR E-SZOLGÁLTATÁSI IGAZGATÓSÁG BIBLIOTHECA NATIONALIS HUNGARIAE Együttműködés az online közösségekkel a közgyűjteményekben Networkshop.
2014. november 26. Tordai Péter igazgató Tempus Közalapítvány
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
SZEKSZÁRD MEGYEI JOGÚ VÁROS KÖZÖTT TERVEZETT FEJLESZTÉSEI
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Idősen is fiatalosan Senior fejlesztő program a
Idősen is fiatalosan Senior fejlesztő program a
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Előadás másolata:

Komoly játékok, egyenlőbb esélyek Z. Karvalics László – Rab Árpád DE! 2009 nov.26.

Tudományos, technológiai és didaktikai „paradigma” Clark Abt: Serious Games (Viking, 1970) Az első tréningjáték: katonai kiképzőprogram Atari gépre (1980: Battlezone) Serious Games Networking Portal Serious Games Institute Serious Games Summit 2009, 2010, Michigan State University: Serious Games MA- program (és „graduate certificate in serious game design”)

Mi a „komoly játék”? Aminek a szórakoztatáson és az örömszerzésen túlmenő céljai ill. hatásai vannak Vagyis minden játék komoly játék Mihez képest komoly? Az ipari korszak bürokratikus kontrolljának játékellenes tömegkultúrájához és démonizált játék-képéhez képest

Serious Game Iniciative Küldetésnyilatkozata: Termékeny kapcsolatok kiépítése az elektronikus játékipar és a játékokat oktatási képzési egészségügyi vagy közpolitikai projektekben felhasználók között

Sebészek „komoly játékai” Surgery Simulator Ügyességi játék ujjak „bemelegítésére laparoszkópiás műtét előtt Brain Surgery Game

GNNViz Project Oregon State University „virtuális erdő” az erdőtudományi adatok megjelenítésére, World of Warcraft” szerű környezetben. A tudósok találkoznak, valós idejű döntéseket hoznak, miközben rendelkezésükre áll egy sor háttéradat.

Játék és (digitális) esélyegyenlőség: célcsoportok Hátrányos szociokulturális helyzetű fiatalok –Kistelepülésen élők –Szegények –Nyelvhasználati és műveltségi deficittel élők Fogyatékkal élők –Köztük: tanulási nehézségekkel küzdők Idősek

Önmagában is… Örömszerzés Kihívás, énerősítés Flow és tanulás Közösségi tevékenység Készségek elsajátítása Komplexebb környezetek kezelésének előszobája A Közös élménykínálat egalizál – ha van hozzáférés

H2O (hátrányos helyzetűek oktatása) Logikai Táblajáték Program Matematikai és történeti kapcsolódások Én-erősítés, önbizalomfejlesztés Problémamegoldás Konfliktuskezelés, önkéntes szabálykövetés Előnyös viselkedésformák Kommunikációs és elemzőkészség

Merre tovább? Korrekciós pedagógiai fejlesztés MELLETT offenzív készségfejlesztés Univerzális „bevezető” környezetek (játékkörnyezettől út a kooperatív, kollaboratív felületekhez, workflow- eszközökhöz) A játék további „emancipálódása” közoktatási környezetben

Wii szupersztár

Merre tovább? Rehabilitáció, direkt ízületi és más terápia Compliance-fejlesztés Közösségbe építés vagy közösségben tartás Verseny-helyzetek kialakítása Értéktermelő tevékenység és reintegráció „előszobája”

Előzetes adatfelvétel Tájékozódás A játék bemutatása Próbajáték Egy hétig ott marad Utólagos adatfelvétel Schweitzer Albert Református Szeretetotthon, Budapest Időtöltés Közösségi tevékenység Rejtett mozgásfejlesztés Digitális gondolkodás Nyelvhasználat Igény Wii Fit kihelyezése és követése

Tanulság és teendők Egyedül nem megy (segítő hálózat) Módszertani és didaktikai kultúra fejlesztendő „Kritikus tömegek” Már időhátrányban vagyunk, de kellenek hungarikumok: a terület felértékelődik (korfa kedvezőtlen alakulása, nem csökkenő 25%- nyi leszakadó) Például: sokat írni, hallani, vitatkozni róla Például: pályázati prioritások