Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, 2009. november 10.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
A tanári munka értékelése
Borsod-Abaúj Zemplén Megyei Tehetségsegítő Tanács június 04.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
A gyakorlatvezető mentor
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
HÁLÓZATI TANULÁS Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon TÁMOP nyitókonferencia EGER, szeptember 3.
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
A távmunka nem cél, hanem eszköz december 11.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Az IKT-metria mérőeszköz
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
Pénzügyi-gazdasági ismereteket oktató iskolák hálózatának kialakítása.
A kompetencia alapú oktatás implementációja
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
A hálózati szociális munka koncepciói (R. Brake) I. Hálózat orientált tanácsadás -a kliensek környezetében lévő erőforrások mozgósítása és támogatása -a.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Tóth Zoltán MDSZ alelnök - Stratégiai Bizottság elnöke.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
A szaktanácsadó segítő szerepe
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Dr. Schiffer Csilla. Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Nemzetközi ökoiskolai helyzetkép Varga Attila
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
A hálózati együttműködésben rejlő lehetőségek. Erőforrás bolt A különleges boltban erőforrásokat, tulajdonságokat lehet adni és venni. Azzal az erőforrással.
Pedagógus értékelési rendszer
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet térségi tevékenysége Budapest, november 30. Hálózatépítés - kapacitásbővítés – OFI-Pontok /távmunka/
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Önfejlesztés és horizontális tanulás
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u A hálózat A zonos értékű elemekből álló rendszer, amelyben az elemek különböző módon kapcsolatban állnak egymással. Az elemek lehetnek pontok, emberek, városok, sejtek, számítógépek, honlapok, üzletek, iskolák…

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u A hálózatok… Skálafüggetlenek Kisvilágok Egymásba ágyazottak Gyengén kapcsoltak

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Skálafüggetlenség Annak a valószínűsége, hogy valamely elemnek egy nagyságrenddel több szomszédja legyen, egy nagyságrenddel kisebb. (Pareto: 80/20)

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Kisvilágság „Hat lépés távolság” 5,15,35, 80, 150 A kisvilágság segít megőrizni a biztonságérzetünket az elidegenedett világban.

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Egymásba ágyazottság Az egymásba ágyazottság segít megérteni a világot magunk körül.

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Gyengén kapcsoltság. A gyenge kapcsolatok a hálózat két, egymástól távoli pontját kötik össze. Gyakran változnak. A gyenge kapcsolatok stabilizálják a hálózatokat.

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Oktatási hálózatok típusFő funkcióJellemző tev. „praxis- közösség” Szakemberek gyakorlati problémáinak megoldása Tapasztalatcsere szervezetek hálózata A szervezetek eredményességének növelése Laza kapcsolatok, egymás kompetenciáinak használata tanuló hálózat Együttműködés a tanulási eredmények és képességek növelése érdekében Közös tanulás, megfelelő struktúra

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Praxisközösség Kapcsolatok, információk és szakmai kommunikáció biztosítása az azonos szakmai feladatot ellátó szakemberek számára – Adatbázisok – Hírlevél – Honlap – Szakmai rendezvények Egyéni tudásgyarapodás, nem is cél a szervezeti tanulás Pl. Azonos szakos pedagógusok szakmai szervezete

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Szervezetek hálózata A hálózat tagjai iskolák (intézmények) Az információcserén túl Egymás kompetenciáinak használata: – Szakmai tapasztalatcsere (intézménylátogatás, óralátogatás, konferencia) – szakmai programok közös fejlesztése és felhasználása (tanítási program, óravázlat, értékelési rendszer, stb.) – Közös programok (vetélkedő, szakmai projekt, stb.) Fontos a szervezeti reprezentáció kérdése (intézményvezetés) - információáramlás - az egyéni tudásgyarapodás beépülése a szervezetbe? - egyéni tanulás – szervezeti tanulás kapcsolata - pl. Önfejlesztő Iskolák hálózata

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Tanuló hálózat Közös értékek és jövőkép Vizsgálódáson alapuló csoportos tanulás Együttműködés Támogató és megosztott irányítás Közös felelősség a diákok tanulásáért és sikereikért Támogató feltételek A tanuló hálózatok létrehozásához szükséges feltételek: Egy vonzó elképzelés, vagy egy lelkesítő cél megvalósítása érdekében szerveződik egy a megvalósítást segítő szervezetben A középpontban a diákok tanulása áll Új lehetőségeket teremt a felnőttek tanulására Önkéntes irányítás és menedzsment

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u A hálózatok létrehozásának lépései - alapelvek 1.Megosztott irányítás – jövőképfejlesztés, támogatások biztosítása, kihívások 2.Közös birtoklás – a hálózat annyira tud működni, amennyire képes összehozni az embereket egy olyan elképzelés köré, amely vonzó és elkötelező (A közös elképzelések fejlesztése fontosabb, mint a pénz) 3.Közös morális cél: a diákok tanulás és jóléte – a tagoknak szilárdan kell hinniük abban, hogy közösen többet tudnak tenni a gyerekekért, mint egyedül. Minden egyes gyerek tanulási teljesítményének a javítása a legfőbb hajtóerő. 4.Közös felelősség a munka minőségéért és értékéért – közös hálózatértékelő stratégia (mérföldkövek, tevékenységek, eredmények)

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u II. E II. Együttműködő szervezet kiépítése 5.Az együttműködő tanulást lehetővé tevő szerkezet – a maximális részvétel biztosítása és az együttműködés fenntartása (személyes és virtuális kapcsolatok, aktív támogatás, facilitálás, kritikus barátságok, közvetítés a hálózaton belül, és kívülről is) 6.Együttműködő kapcsolatok 7.A tanulás 3 területe: tanulás a közösségi tudásalapból, a gyakorlatból leszűrt tudás és új tudás közös létrehozása (tanulás vmiből, valakivel, és meta szintű tanulás) 8.Vizsgálódás, kutatás – kutatás alapú tanulás, bizonyítékokon és adatokon alapuló tanulásfejlesztés

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u III. A gyakorlat megváltoztatása 8.Vizsgálódás, kutatás – kutatás alapú tanulás, bizonyítékokon és adatokon alapuló tanulásfejlesztés 9.A változás és a fejlesztés képességének építése – tervezett stratégiák az intézményeken belül és az int.-ek között; a tagok számára gazdag szakmai és vezetői támogatás 10.Új és hatékony kapcsolatépítés az iskolán belül és a gyerekekkel foglalkozó egyéb szervezetekkel 11.Új modellek a folyamatos szakmai fejlődésre és a vezetés tanulására- közös tanulás és fejlődés 12.A rendszerszintű hatás és rendszerirányítás – tapasztalati tanulás: a hálózat segít az egyes intézmények problémáinak megoldásában

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Köszönöm a figyelmet!